Huhtikuussa 2012 puhelimeni soi ja mieheni soitti minulle. Avasin linjan mutta toisesta päästä ei kuulunutkaan mieheni ääni vaan joku täysin kummallinen, kenties mielikuvituksella tulkittuna, "ei tästä maailmasta" oleva ääni. Puhelu jatkui muutamia minuutteja ja kuuntelin tätä kovaa, kamalaa ääntä. Mieheni oli kuullut saman äänen kuin minä. Onneksi hänellä raksutti ja huomasi laittaa puhelunnauhoituksen päälle. Olemme itse yrittäneet tätä tulkita, vääntää ja kääntää ohjelmilla mutta mitään järkevää selitystä ei näille äänille ole löytynyt. Olisin halunnut liittää viestiin kylkiäiseksi äänitteen mutta en saa pakattua sitä tarpeeksi pieneen kokoon. Jokainen joka äänitteen haluaa huutaa hep ja minä lähetän sen sähköpostilla heti joko mp4 tai wav muodossa. Tai jos joku osaa neuvoa jos tuota kokorajoitusta pystyy kiertämään jotekin helposti. Olisin erittäin iloinen jos joku tämän mysteerin selvittäisi!
Nauhoittetta kuunneltaessa voi kuulla kun mieheni kävelee pihalla, askeleet tiellä kuuluu välillä hyvin. Minä en niitä puhelun aikana kuullut. Puhelu lähti Oulusta, Oysin pihalta. Äänite on nauhoitettu Nokian E7 puhelimella ja äänitys loppuu siihen kun minä olen katkaissut linjan.