Tiedän, että todellisuuteni on itseni luoma ja ympäröivä maailma heijastaa sisäistä maailmaani, omia uskomuksia ja omia toiveita yms; mutta mitkä mieleni osaset ovat itseäni? Alitajunta, ego, korkein minä, mikä niistä? Halusin porautua syvemmin omaan tajuntaani ja kohdata ne pelot, jotka estävät minua olemasta se mikä minä haluan olla.
Sain kummallisen kokemuksen. Minut täytti suuri pelko (en pelännyt mitään asiaa tms. vaan pelkkä tunne tuli tajuntaani puhtaana itsenään). Se oli käsin kosketeltavaa, mutta samalla sanoin, että haluan kohdata sen ja se muuttui. Se muuttui rakkaudeksi ja se oli maailman paras tunne. Tuo tunne oli vähän kuin pelkoa ja rakkautta samaan aikaan, mutta rakkaus siinä oli niin suuri, että se pelko itsessään ei haitannut ollenkaan.
Tuo tunne oli vähän samanlainen jonka koin aikoinani myös nukkumaan mennessä, silloin koin kuin olisin täyttynyt valosta. Muistikuvat siitä ovat hämäriä, mutta muistan kuinka koin itseni hohtavan valoa ja minulla oli suuri rakkauden tunne. Tällä kertaa tuo rakkauden tunne oli vaan jotenkin enemmän lempeämpi, viimeksi pelkäsin tuota itse rakkautta, kun se oli niin uusi ja outo tunne. Tällä kertaa aloitin pelolla ja siirryin siitä rakkauteen.

Tämä kokemus oli taas yksi pieni ihme matkallani kohti omaa itseäni. Lähivuosina näitä on alkanut tulemaan entistä enemmän eri muodoissa.

Tuo kokemus sisälsi myös itselleni suuren opin:
Hyväksy pelko, niin se muuttuu rakkaudeksi. Kohtaa pelkosi, niin voit olla täysin oma itsesi. Älä anna pelkojesi pitää sinua taka-alalla, vaan paina niiden läpi ja nauti matkasta.