Mullekin on kertynyt joitakin tapauksia.
Nämä ensimmäiset lähetin Paranormaalinblogin Kokemukset-palstalle.
1. Mummini asui samassa talossa minun, siskoni ja vanhempieni kanssa n. vuoteen 1994 asti, jolloin hän joutui muuttamaan vanhainkotiin mm. dementian vuoksi. Hän kuoli vuonna 1999. Hänen kuolemansa jälkeen talomme yläkerran (jossa mummini asui yksikseen jäädessään leskeksi) vessa alkoi vetäytyä itsekseen, eli aivan kuin joku olisi käynyt siellä hoitelemassa asioitaan

Kuulostaa ehkä hassulta, mutta se oli vanhempienikin mielestä hyvin kummallista sekä ahdistavaa. Muistan hämärästi, että isäni olisi jopa saattanut katsoa vessaa, olisiko se vain hajonnut, mutta ei löytänyt mitään vikaa. Vessa senkuin jatkoi mölyämistään. Mutta kolmisen kuukautta "kummittelun" alkamisesta, vessa lakkasi mölyämästä, aivan yllättäen kuin se oli alkanut.
2. Olin noin 13-vuotias. Nukuin ed. tarinan saman talon yläkerrassa (eli täysin samassa huoneessa missä mummini nukkui/asui) yksin. Olin käymässä lähes täysin pirteänä nukkumaan n. klo 22.30 aikaan. Mietiskelin siinä kaikkea, kunnes yhtäkkiä aloin kuulla ääntä, joka muistutti helmien vierimistä muoviputkessa. Talossamme vierailee silloin tällöin hiiriä, joten ensin ajattelin niiden olevan asialla. Hakkasin vieressä olevaan seinään säikytelläkseni hiiret pois, tämä tepsii
aina. Ääni silti jatkui. Siirryin toiselle seinälle ja löin siihen pari kolme kertaa. Kun olin lopettanut, aivan kuin sen seinän takaa joku olisi lyönyt takaisin. Pelästyin tätä, ja siirryin takaisin sänkyyn. Olin siinä lepäillyt hetken, kunnes kuului kummallinen "Slurps" ääni (laita kieli kitalakeen ja imaise ilmaa nopeasti suuhusi

). Kun vielä tärisin tuon äänen takia, yläkertaan johtavista portaista alkoi kuulua askelia. Askeleet olivat todella hitaat ja niiden lomassa kuului outoa kahinaa. Pelkäsin aivan helvetisti, ja otin cd-soittimeni ja laitoin kuulokkeet korviin, koska en uskaltanut kuunnella enää. Mitään ei tuona yönä enää tapahtunut, mutta en hädin tuskin pystynyt nukkua sinä yönä. Kysyin vanhemmiltani, oliko kumpikaan käynyt yläkerrassa siihen aikaan. Äitini oli käynyt nukkumaan jo klo 22 aikaan, isäni oli katsonut tv:tä puoleen yöhön asti. Mutta kummallakaan ei sinä yönä ollut asiaa yläkertaan. Tunnen heidät perinpohjin, eivätkä he valehtelisi, eivätkä varsinkaan pelottelisi, varsinkaan äitini, koska hänellä on omakohtaisia kokemuksia lapsuudesta sisaruksiensa pelottelusta.
3. Olin pieni lapsi, jotain 4-vuotias, kun näin lähellä joulua kummallisen ilmestyksen. Automme oli parkkeerattu olohuoneemme ikkunan eteen, mutta kuitenkin niin, että sen näki kokonaan. Oli pieni iltahämärä, ja muistan katsoneeni ulos auton luokse. Sen takana näkyi kolme hyvin pientä ihmistä, n. 50cm pitkiä. He muistuttivat ulkonäöltään ehkä hiukan tonttuja: heillä oli parrat ja jonkinlaiset lakit päässään. En silloin pelännyt niitä, koska tientenkin siinä iässä luulin niiden olleen joulupukin tonttuja. He kurkkivat auton takaa noin viiden minuutin ajan. Kerroin tästä äidille ja äitini reagoi siihen tietenkin tyyliin "Varmasti näit joo tonttuja, muru

". Nykyään mietin, mitäköhän olin nähnyt oikeasti..
4. Kun menemme perheeni kanssa kesämökillemme, minut valtaa outo pelko. En tiedä ollenkaan mistä se johtuu. Se ei ole minkäänlainen pelko, että mitä jos meidän mökkimme palaa tai joku hukkuu uidessaan. Minulla ei ole käynyt mökillä ikinä mitään pahaa, että minulla olisi jonkinlaisia traumoja olla siellä. Rakastan luontoa, mutta jokin siinä metsässä on aivan hiton pelottavaa. Seuraavat mökkinaapurimme ovat n. 200metrin etäisyydellä. Meidän perheessämme on ollut kolme koiraa, ja niillä jokaisella on ollut kummallinen tarve päästä mökiltämme pois mahdollisimman nopeasti. Se ilmenee siitä, että ne menevät istumaan moottoriveneeseemme, jopa moneksi tunniksi helteelläkin. Ne myös ovat kaikki kulkeneet koko ajan aivan perässämme sekä niiden ruokahalu tuntuu häipyvän täysin. Ne ovat myös olleet hirveän levottomia. Yksi koiristamme haukkui monena yönä ilman näkyvää syytä. Onhan mahdollista, että yöllä mökkimme lähistöllä liikkuu eläimiä ja koira kuulee sen sisälle. Näin kerran painajaista, että mökillä ollessani puusta hyökkäsi kimppuuni suuri musta lepakko (=demoni??).
Kerran nukkuessani ystävieni kanssa mökissä, heräsin yöllä outoon kovaääniseen huminaan. Muistan ajatelleeni unenpöpperössä, että hitto kun patterit humisevat. Silloin havahduin, että eihän mökissämme ole pattereita eli mökkimme on täysin ilman sähköä. Ääni kesti yli viisi minuuttia. Kukaan muu ei tätä ääntä sinä yönä kuullut.
Järveen, jonka rannalla mökkimme on, on hukkunut 80-luvulla mies. Järven lähellä on pieni lentokenttä, ja sen alueella harrastetaan laskuvarjoilua. Mies oli hypännyt laskuvarjolla, pudonnut järveen ja hukkunut. Hänen ruumiinsa löydettiin vasta seuraavana keväänä jonkun mökin rannalta, mutta kukaan "ei tiedä" mikä mökki on kyseessä. En tiedä, olisiko kyseessä voinut olla meidän mökkimme ranta eikä kukaan kehtaa kertoa sitä..
Mutta en usko, että tuo mies kummittelisi siellä. Jos mökkimme läheisyydessä olisi tapahtunut joskus jotain, se olisi ollut jotain paljon pahempaa..Sen vain tuntee siellä..