Mitä musiikkia kuuntelet?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Mikä/mitkä on suosikki genresi (Voit siis valita enemmän kuin yhden)

Rock
19
20%
Pop
3
3%
Heavy
29
31%
Konemusiikki (Trance, Dance...)
8
9%
Jazz
0
Ei ääniä
Blues
0
Ei ääniä
Country
0
Ei ääniä
Klassinen
2
2%
Rap
11
12%
Hiphop
4
4%
R&B
1
1%
Funk
1
1%
Punk
6
6%
Joku muu mikä?
9
10%
 
Ääniä yhteensä: 93

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 20 Touko 2008, 20:54

Kuuntelen melkeen mitä vaan hyvää. Hyväksi luettelen kaiken muun paitsi jotain satunnaisia mielestäni tosi huonoja artisteja. Olen tähän asti löytänyt jokaisesta musiikinlajista jotain hyvää :) Kuitenkin lempparimusiikinlajeja on Funk, Jazz, Proge, Psychedelic rock ja Trance.


- Anti-Gravity

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Mya_ » 21 Touko 2008, 20:01

Minullekin uppoaa lähes kaikki musiikki; reggaeton, hiphop, rap, pop, r&b, trance, dance, soundtrackit (esim. disney-leffojen! ihan parhaita), reggae, pagan metal ja muu pakanamusiikki on silti nuo jotka varmimmin uppoaa.
Inhokeiksi voisin nimetä punkin, jonkin hirveän örinähevin ja kaikenmaailman.. euroviisuflopit. Esimerkiksi Viron Euroviisuedustaja Kreisiraadio oli jotakin niin järkyttävää...

Topicin alussa oli puhetta siitä, kuinka hip hop ja rap erotellaan. Itse erottelisin nuo sen perusteella, että hip hop on usein letkeämpää ja siitä löytyy sellainen tietty rytmi ja biitti (johon on helppo tanssia), kuitenkin pehmeämpi kuin rapissa. Rapissa itse rappaaminen on etusijalla, lyriikat ovat aggressiivisempia kuin hiphopissa ja rappiin ei aina pysty tanssimaan.
Saatan tosin olla väärässäkin, mutta..

Uusin aluevaltaukseni musiikin saralla on varmaan folk ja world-musiikki, johon esimerkiksi Värttinä kuuluu. En tajua, mikä tässä genressä uppoaa niin vahvasti, mutta kai se on ne perinteet..

Yleensä olen vältellyt kaikkia metalligenrejä, mutta törmättyäni Inkubus Sukkubukseen olen ollut avoimempi niitäkin kohtaan. Inkubus Sukkubus noin yleisesti tekee aivan mahtavaa musiikkia.

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 21 Touko 2008, 21:43

Mya_ kirjoitti:Topicin alussa oli puhetta siitä, kuinka hip hop ja rap erotellaan. Itse erottelisin nuo sen perusteella, että hip hop on usein letkeämpää ja siitä löytyy sellainen tietty rytmi ja biitti (johon on helppo tanssia), kuitenkin pehmeämpi kuin rapissa. Rapissa itse rappaaminen on etusijalla, lyriikat ovat aggressiivisempia kuin hiphopissa ja rappiin ei aina pysty tanssimaan.
Saatan tosin olla väärässäkin, mutta..


Kyllä mä määrittelisin hip hopin ja rapin just ihan täsmälleen samalla tavalla :D
Hip hop on enemmän tanssimusaa, rapissa taas keskitytään tosiaan lyriikoihin.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 22 Touko 2008, 19:19

Mä kyllä tiedän, että minut jyrätään täällä tämän kommentin perusteella mutta ei voi mitään, musiikkiaan täytyy puolustaa...
Siis itse kuuntelen Eppu Normaalia ja jos jollakin on jotain sitä vastaan, niin saa ohjata kommenttinsa minulle ja yritän korjata kyseisen näkökulman...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Zipuli » 22 Touko 2008, 20:26

Mitä vikaa Epuissa on? siis kaikki kunnioitus suomalaiselle musiikille. Nykyajan nuorilla ei ole MITÄÄN kunnioitusta kotimaista musiikkia kohtaan, ja se pännii minuakin.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 23 Touko 2008, 07:39

Zipuli kirjoitti:Mitä vikaa Epuissa on? siis kaikki kunnioitus suomalaiselle musiikille. Nykyajan nuorilla ei ole MITÄÄN kunnioitusta kotimaista musiikkia kohtaan, ja se pännii minuakin.


Aivan, aivan. Tämä on juuri ongelmana yleensä, sillä suomalainen musiikki tyrmätään melko välittömästi...

Kerran muistan kun olin jotenkin ihmeellisesti ajautunut sellaiseen sekalaiseen ryhmään joka koostui hevimiehistä ja räppäreistä, ja sitten joku niistä kysyy minulta mitä musiikkia kuuntelen, ja kun en valehtelekaan, niin sanoin, että Eppu Normaalia... Arvaa vaan oliko viisas tikki :lol:
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 23 Touko 2008, 08:58

Aqua vitae kirjoitti:
Zipuli kirjoitti:Mitä vikaa Epuissa on? siis kaikki kunnioitus suomalaiselle musiikille. Nykyajan nuorilla ei ole MITÄÄN kunnioitusta kotimaista musiikkia kohtaan, ja se pännii minuakin.


Aivan, aivan. Tämä on juuri ongelmana yleensä, sillä suomalainen musiikki tyrmätään melko välittömästi...

Kerran muistan kun olin jotenkin ihmeellisesti ajautunut sellaiseen sekalaiseen ryhmään joka koostui hevimiehistä ja räppäreistä, ja sitten joku niistä kysyy minulta mitä musiikkia kuuntelen, ja kun en valehtelekaan, niin sanoin, että Eppu Normaalia... Arvaa vaan oliko viisas tikki :lol:

No ite ei oo noi Eput kolahtanu mutta suomesta tulee todella paljon hyviä bändejä jotka laulaa suomeksi, tässä muutama joista itse tykkään:

stam1na
Apulanta
Turmionkätilöt
kotiteollisuus
viikate
ruoska

Elikkä tuossa oli suunnilleen ne mitä MINÄ kuuntelen mutta aivan varmasti löytyy muitakin todella hyviä bändejä suomesta.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Zipuli » 24 Touko 2008, 09:42

Niimpä. Minun luokallani on yksi Disney Channelin juurella kasvanut blondi tyttö ... Se tuli kerran kysyy multa, mikä on Darude ja kuka on Toni Virtanen... Ja se vihaa apulantaa yms.. Ottaa pattiin, kun suomalainen musakulttuuri tätävauhtia 100 vuoden päästä jää unholaan...

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 24 Touko 2008, 10:42

Aijaijai... Disney Channel, yksi suomalaisuuden arkkivihollisista...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Zipuli » 24 Touko 2008, 10:45

On se... Lapset kasvaa amerikkalaisuuteen TVn kautta. Niinhän se vaan on. Amerikan historiaa ja elämäntapoja tyrkytetään lastenohjelmissa 24/7 .... Niin suomalainen populaarikulttuuri jää varjoon. Sad but true.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 24 Touko 2008, 10:48

Se minua varsinkin nyppii kun aina joulun aikana tulee amerikkalaisia lapsille amerikkalaisia joulu piirrettyjä ja niissä se pukki aina lentää pohjois-navalle, eli niissä väitetään että joulupukki asuisi pohjois-navalla eikä korvatunturilla :!: :demoni:
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 24 Touko 2008, 11:03

Joo. Mutta oikein se menee niin, että Joulupukki lentää pohjoiselle napapiirille.
Ja tämä napapiiri käsittää myös pohjoisosan Suomesta.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Trauma » 24 Touko 2008, 13:04

Itse olen varmaan kasvanut Amerikkalaisten lasteohjelmien parissa kun en oikein välitä tästä Suomalaisuudesta. Tiedä sitten vaikuttaako asiaan myöskin se, että juureni (eikä muuten edes kaukaiset) ovat Australiassa... Ja inhoan Suomen ilmastoa (niinkuin varmaan kaikki.)

Oikeastaan mieleeni ei tule yhtäkään Amerikkalaista lastenohjelmaa jonka olisin voinut nähdä. :roll:

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Tiia » 26 Touko 2008, 19:57

Anti-Gravity kirjoitti:Kuuntelen melkeen mitä vaan hyvää. Hyväksi luettelen kaiken muun paitsi jotain satunnaisia mielestäni tosi huonoja artisteja. Olen tähän asti löytänyt jokaisesta musiikinlajista jotain hyvää :) Kuitenkin lempparimusiikinlajeja on Funk, Jazz, Proge, Psychedelic rock ja Trance.


- Anti-Gravity



No kuunteleehan täällä joku edes funkia, jee :) :)

Avatar
Aarnikotka
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:50

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Aarnikotka » 28 Touko 2008, 22:57

Lähinnä metallia ja rokkia kuuntelen :)

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 29 Touko 2008, 14:21

No kuunteleehan täällä joku edes funkia, jee :) :)



No ehdottomasti! :) Mitä bändejä kuuntelet? Tiiätkö Eternal Erectionin? :D

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Tiia » 29 Touko 2008, 20:32

Anti-Gravity kirjoitti:
No kuunteleehan täällä joku edes funkia, jee :) :)



No ehdottomasti! :) Mitä bändejä kuuntelet? Tiiätkö Eternal Erectionin? :D


Oon kuullu siitä jotain khyl. Yleensä kuuntelen 70-80 luvun funkkia. Kool & The Gangia, George Dukea ja sellasta Groove FM -musiikkia :D. FUNK THIS ! :)

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 29 Touko 2008, 23:20

Tiia kirjoitti:
Anti-Gravity kirjoitti:
No kuunteleehan täällä joku edes funkia, jee :) :)



No ehdottomasti! :) Mitä bändejä kuuntelet? Tiiätkö Eternal Erectionin? :D


Oon kuullu siitä jotain khyl. Yleensä kuuntelen 70-80 luvun funkkia. Kool & The Gangia, George Dukea ja sellasta Groove FM -musiikkia :D. FUNK THIS ! :)


Jeah ;) Suosittelen kyl et ostat Eternal Erectionin albumin/albumeita, esim levyn On Top.
Aivan mahtavaa kamaa, ja vielä suomalaista (voisin kyl ehkä sendiä sähköpostil tai mesel tai jtn kans, mut tätähän en sanonut koska sharetushan on laitonta, ja ollaan netissä jossa kuka vaan voi lukea näitä ja ilmiantaa mut!) :D

Avatar
Emilja
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Kesä 2008, 14:02
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja Emilja » 10 Kesä 2008, 18:25

Tällä hetkellä tykkään kuunnella klassista, bluesia ja kaverin intoilun ja yhen unen takia Tokio Hotel soi ämppärissä..
Elämä=Kuoleman odotusaika

JeiBei
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Elo 2008, 13:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mitä musiikkia kuuntelet?

ViestiKirjoittaja JeiBei » 07 Elo 2008, 14:14

---
Viimeksi muokannut JeiBei, 25 Elo 2010, 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa