Ihmiset ovat tiensä valinneet

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Kalhe
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 15:05

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Kalhe » 05 Kesä 2008, 22:36

Maailma on epäreilu ja yltä päältä kuraa, mutta onneksi täällä on vielä niitä järkeviä ihmisiä olemassa.. Ehkä kaikki olisi mennyt paremmin jos ihminen ei olisi syntynytkään tänne.. Mutta jos joskus ihminen tajuaa virheensä ja ahneutensa (kuitenkin vasta sitten kun kaikki toivo on menetetty) niin silloin on jo myöhäistä.. Ellemme ota seuraavana päivänä niskastamme kiinni ja kehity viisaiksi ihmisiksi niin meitä odottaa yhä suurella todennäköisyydellä tuho.. Valtiot tuhlaavat rahansa (esim: Amerikka) kaikkeen turhuuteen kun sillä voisi auttaa.. Raha kehitettiin pitämään ruoan, tuotteiden jne. tason sopivana mutta nyt siitä on tullut huume kuin vallastakin.. Komeat eläinlajit kuolevat sukupuuttoon ihmisen ahneuden myötä.. Ihmiset saastuttavat, sotivat ja tuhlaavat rahansa yleellisyyksiin.. Ja ennen kaikkea uusi sukupolvi ottaa esimerkkiä vierestä seuraten ja tekee sitä mitä vanhempansa tekevät.. Maailmassamme on niin paljoin paranneltavaa ettei sitä voi edes kirjoittaa... :|
"Tappajaorava? Ai missä?!"
"Älä luulekkaan että menisin tuohon örkki-on-takanasi- pilaan..."
"Ai miksi olen hengästynyt? Olisitko sinä hengästynyt jos sinua olisi jahdannut alienit ympäri Suomea?"

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 06 Kesä 2008, 06:06

Kalhe kirjoitti:Maailma on epäreilu ja yltä päältä kuraa, mutta onneksi täällä on vielä niitä järkeviä ihmisiä olemassa.. Ehkä kaikki olisi mennyt paremmin jos ihminen ei olisi syntynytkään tänne.. Mutta jos joskus ihminen tajuaa virheensä ja ahneutensa (kuitenkin vasta sitten kun kaikki toivo on menetetty) niin silloin on jo myöhäistä.. Ellemme ota seuraavana päivänä niskastamme kiinni ja kehity viisaiksi ihmisiksi niin meitä odottaa yhä suurella todennäköisyydellä tuho.. Valtiot tuhlaavat rahansa (esim: Amerikka) kaikkeen turhuuteen kun sillä voisi auttaa.. Raha kehitettiin pitämään ruoan, tuotteiden jne. tason sopivana mutta nyt siitä on tullut huume kuin vallastakin.. Komeat eläinlajit kuolevat sukupuuttoon ihmisen ahneuden myötä.. Ihmiset saastuttavat, sotivat ja tuhlaavat rahansa yleellisyyksiin.. Ja ennen kaikkea uusi sukupolvi ottaa esimerkkiä vierestä seuraten ja tekee sitä mitä vanhempansa tekevät.. Maailmassamme on niin paljoin paranneltavaa ettei sitä voi edes kirjoittaa... :|



ja tämä on kyllä valitettavan totta kaikki... mä olen ruvennut vihaamaan rahaa, ja ei kiinnostais raha pätkääkään jos eläminen ei tänäpäivänä vaatis että sitä pitää olla..
I believe..

Kalhe
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 15:05

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Kalhe » 06 Kesä 2008, 09:40

Tunhhu kirjoitti:
Kalhe kirjoitti:Maailma on epäreilu ja yltä päältä kuraa, mutta onneksi täällä on vielä niitä järkeviä ihmisiä olemassa.. Ehkä kaikki olisi mennyt paremmin jos ihminen ei olisi syntynytkään tänne.. Mutta jos joskus ihminen tajuaa virheensä ja ahneutensa (kuitenkin vasta sitten kun kaikki toivo on menetetty) niin silloin on jo myöhäistä.. Ellemme ota seuraavana päivänä niskastamme kiinni ja kehity viisaiksi ihmisiksi niin meitä odottaa yhä suurella todennäköisyydellä tuho.. Valtiot tuhlaavat rahansa (esim: Amerikka) kaikkeen turhuuteen kun sillä voisi auttaa.. Raha kehitettiin pitämään ruoan, tuotteiden jne. tason sopivana mutta nyt siitä on tullut huume kuin vallastakin.. Komeat eläinlajit kuolevat sukupuuttoon ihmisen ahneuden myötä.. Ihmiset saastuttavat, sotivat ja tuhlaavat rahansa yleellisyyksiin.. Ja ennen kaikkea uusi sukupolvi ottaa esimerkkiä vierestä seuraten ja tekee sitä mitä vanhempansa tekevät.. Maailmassamme on niin paljoin paranneltavaa ettei sitä voi edes kirjoittaa... :|



ja tämä on kyllä valitettavan totta kaikki... mä olen ruvennut vihaamaan rahaa, ja ei kiinnostais raha pätkääkään jos eläminen ei tänäpäivänä vaatis että sitä pitää olla..


Kiitos samasta mielipiteestä :D .. Me emme vain voi jättää maapalloa epäkuntoon ja keskittyä naurettaviin asioihin (esim: pörsseihin, rahaan, valtaan jne.) kun meillä on maapallo huollettavana. Taisin varmaan juuri tajuta karvaan totuuden myötä että miksi ihminen luotiin maapallolle.. Omasta mielestäni meidän olisi pitänyt huoltaa sitä ja auttaa sitä, mutta toisin kävi.. "Se minkä taakseen jättää niin sen edestään löytää.." 2012 tulee eikä sitä voi vain estää ja silloin näemme että odottaako meitä muutos vai loppu.. Ihmiset saisivat olla enemmän iloisia siitä että me elämme planeetalla jossa on elämää.. Ihmisten pitäisi nauttia luonnosta, vapaudesta ja tehdä kovasti töitä sen eteen (esim: istuttamalla puita, kylvämällä, hoitamalla karjaa jne.).. Nykyään kuitenkin kaikki asuvat likaisessa ja saasteiden täyttämässä kaupungeissa koska siellä on työpaikkoja, asuntoja jne.. Tarvitsemme nykyään rahaa ruokaan ja muihin tärkeisiin tarvikkeisiin joka minun mielestäni on hyvä asia, mutta sitten holtiton tuhlaaminen on jo liikaa..
Omia mielipiteitäni nämä ovat ja jos on tekstissä jotain jota ei ymmärrä niin voi reippaasti kysyä..
"Tappajaorava? Ai missä?!"
"Älä luulekkaan että menisin tuohon örkki-on-takanasi- pilaan..."
"Ai miksi olen hengästynyt? Olisitko sinä hengästynyt jos sinua olisi jahdannut alienit ympäri Suomea?"

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 06 Kesä 2008, 14:39

Kalhe kirjoitti:
Tunhhu kirjoitti:
Kalhe kirjoitti:Maailma on epäreilu ja yltä päältä kuraa, mutta onneksi täällä on vielä niitä järkeviä ihmisiä olemassa.. Ehkä kaikki olisi mennyt paremmin jos ihminen ei olisi syntynytkään tänne.. Mutta jos joskus ihminen tajuaa virheensä ja ahneutensa (kuitenkin vasta sitten kun kaikki toivo on menetetty) niin silloin on jo myöhäistä.. Ellemme ota seuraavana päivänä niskastamme kiinni ja kehity viisaiksi ihmisiksi niin meitä odottaa yhä suurella todennäköisyydellä tuho.. Valtiot tuhlaavat rahansa (esim: Amerikka) kaikkeen turhuuteen kun sillä voisi auttaa.. Raha kehitettiin pitämään ruoan, tuotteiden jne. tason sopivana mutta nyt siitä on tullut huume kuin vallastakin.. Komeat eläinlajit kuolevat sukupuuttoon ihmisen ahneuden myötä.. Ihmiset saastuttavat, sotivat ja tuhlaavat rahansa yleellisyyksiin.. Ja ennen kaikkea uusi sukupolvi ottaa esimerkkiä vierestä seuraten ja tekee sitä mitä vanhempansa tekevät.. Maailmassamme on niin paljoin paranneltavaa ettei sitä voi edes kirjoittaa... :|



ja tämä on kyllä valitettavan totta kaikki... mä olen ruvennut vihaamaan rahaa, ja ei kiinnostais raha pätkääkään jos eläminen ei tänäpäivänä vaatis että sitä pitää olla..


Kiitos samasta mielipiteestä :D .. Me emme vain voi jättää maapalloa epäkuntoon ja keskittyä naurettaviin asioihin (esim: pörsseihin, rahaan, valtaan jne.) kun meillä on maapallo huollettavana. Taisin varmaan juuri tajuta karvaan totuuden myötä että miksi ihminen luotiin maapallolle.. Omasta mielestäni meidän olisi pitänyt huoltaa sitä ja auttaa sitä, mutta toisin kävi.. "Se minkä taakseen jättää niin sen edestään löytää.." 2012 tulee eikä sitä voi vain estää ja silloin näemme että odottaako meitä muutos vai loppu.. Ihmiset saisivat olla enemmän iloisia siitä että me elämme planeetalla jossa on elämää.. Ihmisten pitäisi nauttia luonnosta, vapaudesta ja tehdä kovasti töitä sen eteen (esim: istuttamalla puita, kylvämällä, hoitamalla karjaa jne.).. Nykyään kuitenkin kaikki asuvat likaisessa ja saasteiden täyttämässä kaupungeissa koska siellä on työpaikkoja, asuntoja jne.. Tarvitsemme nykyään rahaa ruokaan ja muihin tärkeisiin tarvikkeisiin joka minun mielestäni on hyvä asia, mutta sitten holtiton tuhlaaminen on jo liikaa..
Omia mielipiteitäni nämä ovat ja jos on tekstissä jotain jota ei ymmärrä niin voi reippaasti kysyä..


Woah! siis mä olen täysin samoilla linjoilla teikäläisen kanssa ... toivonpa vaan että useammatkin ihmiset ajattelisivat näin.. tottakai saa kehittyä ja käyttää teknologiaa mutta nykymeininki on ihan perseestä.. jos suurella linssillä katsotaan
I believe..

Kalhe
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 15:05

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Kalhe » 06 Kesä 2008, 15:30

Tunhhu kirjoitti:
Kalhe kirjoitti:
Tunhhu kirjoitti:
Kalhe kirjoitti:Maailma on epäreilu ja yltä päältä kuraa, mutta onneksi täällä on vielä niitä järkeviä ihmisiä olemassa.. Ehkä kaikki olisi mennyt paremmin jos ihminen ei olisi syntynytkään tänne.. Mutta jos joskus ihminen tajuaa virheensä ja ahneutensa (kuitenkin vasta sitten kun kaikki toivo on menetetty) niin silloin on jo myöhäistä.. Ellemme ota seuraavana päivänä niskastamme kiinni ja kehity viisaiksi ihmisiksi niin meitä odottaa yhä suurella todennäköisyydellä tuho.. Valtiot tuhlaavat rahansa (esim: Amerikka) kaikkeen turhuuteen kun sillä voisi auttaa.. Raha kehitettiin pitämään ruoan, tuotteiden jne. tason sopivana mutta nyt siitä on tullut huume kuin vallastakin.. Komeat eläinlajit kuolevat sukupuuttoon ihmisen ahneuden myötä.. Ihmiset saastuttavat, sotivat ja tuhlaavat rahansa yleellisyyksiin.. Ja ennen kaikkea uusi sukupolvi ottaa esimerkkiä vierestä seuraten ja tekee sitä mitä vanhempansa tekevät.. Maailmassamme on niin paljoin paranneltavaa ettei sitä voi edes kirjoittaa... :|



ja tämä on kyllä valitettavan totta kaikki... mä olen ruvennut vihaamaan rahaa, ja ei kiinnostais raha pätkääkään jos eläminen ei tänäpäivänä vaatis että sitä pitää olla..


Kiitos samasta mielipiteestä :D .. Me emme vain voi jättää maapalloa epäkuntoon ja keskittyä naurettaviin asioihin (esim: pörsseihin, rahaan, valtaan jne.) kun meillä on maapallo huollettavana. Taisin varmaan juuri tajuta karvaan totuuden myötä että miksi ihminen luotiin maapallolle.. Omasta mielestäni meidän olisi pitänyt huoltaa sitä ja auttaa sitä, mutta toisin kävi.. "Se minkä taakseen jättää niin sen edestään löytää.." 2012 tulee eikä sitä voi vain estää ja silloin näemme että odottaako meitä muutos vai loppu.. Ihmiset saisivat olla enemmän iloisia siitä että me elämme planeetalla jossa on elämää.. Ihmisten pitäisi nauttia luonnosta, vapaudesta ja tehdä kovasti töitä sen eteen (esim: istuttamalla puita, kylvämällä, hoitamalla karjaa jne.).. Nykyään kuitenkin kaikki asuvat likaisessa ja saasteiden täyttämässä kaupungeissa koska siellä on työpaikkoja, asuntoja jne.. Tarvitsemme nykyään rahaa ruokaan ja muihin tärkeisiin tarvikkeisiin joka minun mielestäni on hyvä asia, mutta sitten holtiton tuhlaaminen on jo liikaa..
Omia mielipiteitäni nämä ovat ja jos on tekstissä jotain jota ei ymmärrä niin voi reippaasti kysyä..


Woah! siis mä olen täysin samoilla linjoilla teikäläisen kanssa ... toivonpa vaan että useammatkin ihmiset ajattelisivat näin.. tottakai saa kehittyä ja käyttää teknologiaa mutta nykymeininki on ihan perseestä.. jos suurella linssillä katsotaan


Mukava kuulla että maailmassa on ihmisiä jotka ymmärtää tämän asian vakavuuden :D .. Tietenkin saa käyttää teknologiaa, mutta sitä käytetään nykyään valitettavasti aika paljon väärin.. Esim: Mitäköhän aseiden keksijät ovat edes ajatelleet kun ovat keksineet mm. atomipommin.. Kirjoitettavaa on vaikka kuinka liittyen ihmisten tekemistä hirmutöistä sun muista..
"Tappajaorava? Ai missä?!"
"Älä luulekkaan että menisin tuohon örkki-on-takanasi- pilaan..."
"Ai miksi olen hengästynyt? Olisitko sinä hengästynyt jos sinua olisi jahdannut alienit ympäri Suomea?"

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Ufomies » 06 Kesä 2008, 15:40

Hauskaa kun suurissa maailmantalouksissa puhutaan "kuplataloudesta", vaikka itse asiassa koko "kehittynyt" maailma on vieraantunut alkutuotannosta siten, että suhdeluku maanviljelijä/kuluttaja on suunnilleen 1/1000 >.

Kysypä nykyajan urbaaneilta ghettomukuloilta mistä ruoka tulee. "-Supermarketista!" :roll:

Tämä infrastruktuuri, tämä materiaalinen hyvinvointi (ja henkinen pahoinvointi!), tämä aivan päälaellaan oleva taloudellinen tuotannon tasojen pyramidi... Kaikki on vain illuusiota. Näkisivätpä vain myös Helsingin herratkin sen viimeinkin. Vielä 60 vuotta sittenkin kun kriisi iski, niin viljeltiin perunaa Helsingin puistoissa! Itku pääsee silloin monilta. (Vaan pääseepä se nykyään jo kuulemma silloinkin, kun stadin McDonalds-nuoriso joutuu ensi kertaa elämässään syömään pakista hernekeittoa armeijassa...) :roll:

Tämä "kansainvälinen markkinatalous" on sitten "edistynyt"? Veitsen terällä se on eikä "edistynyt"! Missä on esimerkiksi Suomen omavaraisuus? Milloin sitä on ollut? Kotirintaman siviilitkin sanovat, että sota tuli silloin erityisen todelliseksi kun "maatalousvaltiossa voi meni kortille".

Miettikääpä (erityisesti tämän foorumin kasvavat nuoret) sitä, että minkälaisessa yhteiskunnassa elätte, ja mikä sitä elättää? Me maksetaan vehnäjauhoista ihan eri hinta kuin design-vaatteista. Entäs sitten kun ei ole vehnää mistä jauhoja jauhaa?

Rahan kolme funktiota ovat: 1. Arvon mitta. 2. Arvon säilyttäjä. 3. Vaihdon väline.

Mihin nämä funktiot perustuvat? Kuinka pitkä aika kulttuurievoluutiota ja järjestyneitä oloja on vaadittu tällaisen valuuttajärjestelmän kehittymiseen? Kuinka pitkä aika teknologiaa jotta edes voimme unelmoida siitä, että voimme ostaa ruoan valmiina pöytään ilman omaa henkilökohtaista alkutuotantoa?
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja thebel » 21 Huhti 2009, 01:01

Vielä tuota kasvihuoneilmiöstä sen verran, että siitä ei oikeastaan ole mitään todisteita, on jopa huomattu että lämpötilat ovat laskeneet, esimerkiksi viime vuosi oli kylmin vuosikymmeniin, paitsi täällä Suomessa. Lisäksi nämä raportit jäätiköiden sulamisesta ovat kiistanalaisia, yleensä jäätikön reunoja kuvataa, näytetään kuinka paljon jäätikkö on pienentynyt, mutta samalla jäätikön keskustassa uutta jäätä muodostuu jatkuvasti. Ja kaikkia maailman jäätiköitä ei edes tutkita. Pitkällä aikavälillä olemme menossa kohti jääkautta, vaikka keskilämpötilat ehkä nousisivat aina välillä, itse olen sitä mieltä että seuraava jääkausi tulee ihan pian, ehkä muutaman kymmenen vuoden päästä, aiheuttajana ehkä tulivuori tai auringon säteilyn vähentyminen. Aurinko ei lämmitä tasaisesti, vaan sillä on omat syklit, joista ei oikeastaan tiedetä vielä mitään. Tällä hetkellä aurinko on ehkä kylmempi kuin miljoonia vuosia sitten, jolloin mars oli ehkä lämpötilan puolesta elinkelpoinen. Maapallon lämpötilaan vaikuttavat niin monet asiat, että ennusteita ei pystytä tekemään. Vaikuttavia tekijöitä ovat mm. El Nino ja El Nina sääilmiöt, vesihöyryn määrä ilmakehässä, auringon pilkkujen määrä ja aktiivisuus, otsonikerros, maan etäisyys auringosta, maan akselin kaltevuus, tulivuorenpurkaukset, kasvihuonekaasujen määrä ilmakehässä, mannerlaattojen liikkeet ja merien lämpötilat.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Phantom » 21 Huhti 2009, 15:46

thebel kirjoitti:Vielä tuota kasvihuoneilmiöstä sen verran, että siitä ei oikeastaan ole mitään todisteita, on jopa huomattu että lämpötilat ovat laskeneet, esimerkiksi viime vuosi oli kylmin vuosikymmeniin, paitsi täällä Suomessa. Lisäksi nämä raportit jäätiköiden sulamisesta ovat kiistanalaisia, yleensä jäätikön reunoja kuvataa, näytetään kuinka paljon jäätikkö on pienentynyt, mutta samalla jäätikön keskustassa uutta jäätä muodostuu jatkuvasti. Ja kaikkia maailman jäätiköitä ei edes tutkita. Pitkällä aikavälillä olemme menossa kohti jääkautta, vaikka keskilämpötilat ehkä nousisivat aina välillä, itse olen sitä mieltä että seuraava jääkausi tulee ihan pian, ehkä muutaman kymmenen vuoden päästä, aiheuttajana ehkä tulivuori tai auringon säteilyn vähentyminen. Aurinko ei lämmitä tasaisesti, vaan sillä on omat syklit, joista ei oikeastaan tiedetä vielä mitään. Tällä hetkellä aurinko on ehkä kylmempi kuin miljoonia vuosia sitten, jolloin mars oli ehkä lämpötilan puolesta elinkelpoinen. Maapallon lämpötilaan vaikuttavat niin monet asiat, että ennusteita ei pystytä tekemään. Vaikuttavia tekijöitä ovat mm. El Nino ja El Nina sääilmiöt, vesihöyryn määrä ilmakehässä, auringon pilkkujen määrä ja aktiivisuus, otsonikerros, maan etäisyys auringosta, maan akselin kaltevuus, tulivuorenpurkaukset, kasvihuonekaasujen määrä ilmakehässä, mannerlaattojen liikkeet ja merien lämpötilat.

Joo syntyyhän sitä jäätä koko ajan lisää kyllä, mutta samalla sitä sulaa nopean tahtiin. Tämä aiheuttaa sen että makeaa vettä pääsee yhä enemmän suolaisen veden sekaan ja golf virta saattaa pysähtyä mikä taas tarkoittaa sitä että esim Britanniasta tulee helvetin kylmä paikka samoin tästä skandinaviasta entistä kylmempi. Eli ei se kasvihuone ilmiö sitä meinaa että joka paikkaan tulisi helvetin kuuma. Tämä sulaminenhan on aivan ihmisten tekosia. Mutta se ketään kiinnosta. Pidetään vaan ne tehtaan pyörät pyörimässä, niin kauan ku öljyä ja muuta riittää. Ei muuta ku liukuhihnalle töihin. Siinä tän topikin kirjoittaja oli oikeessa että ihmiskuntaa ei kiinnosta ku tää oman lajinsa selviytyminen. Samalla ku tuhotaan tätä planeettaa mietitään kuumeisesti että miten kauan menisi/miten saataisiin joku toinen planeetta asutettua ja päästäisiin tuhoamaan sitten se. Eikös jotkut loiset toimi suunnilleen samalla tavalla?!
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 21 Huhti 2009, 18:19

Phantom kirjoitti:
thebel kirjoitti:Vielä tuota kasvihuoneilmiöstä sen verran, että siitä ei oikeastaan ole mitään todisteita, on jopa huomattu että lämpötilat ovat laskeneet, esimerkiksi viime vuosi oli kylmin vuosikymmeniin, paitsi täällä Suomessa. Lisäksi nämä raportit jäätiköiden sulamisesta ovat kiistanalaisia, yleensä jäätikön reunoja kuvataa, näytetään kuinka paljon jäätikkö on pienentynyt, mutta samalla jäätikön keskustassa uutta jäätä muodostuu jatkuvasti. Ja kaikkia maailman jäätiköitä ei edes tutkita. Pitkällä aikavälillä olemme menossa kohti jääkautta, vaikka keskilämpötilat ehkä nousisivat aina välillä, itse olen sitä mieltä että seuraava jääkausi tulee ihan pian, ehkä muutaman kymmenen vuoden päästä, aiheuttajana ehkä tulivuori tai auringon säteilyn vähentyminen. Aurinko ei lämmitä tasaisesti, vaan sillä on omat syklit, joista ei oikeastaan tiedetä vielä mitään. Tällä hetkellä aurinko on ehkä kylmempi kuin miljoonia vuosia sitten, jolloin mars oli ehkä lämpötilan puolesta elinkelpoinen. Maapallon lämpötilaan vaikuttavat niin monet asiat, että ennusteita ei pystytä tekemään. Vaikuttavia tekijöitä ovat mm. El Nino ja El Nina sääilmiöt, vesihöyryn määrä ilmakehässä, auringon pilkkujen määrä ja aktiivisuus, otsonikerros, maan etäisyys auringosta, maan akselin kaltevuus, tulivuorenpurkaukset, kasvihuonekaasujen määrä ilmakehässä, mannerlaattojen liikkeet ja merien lämpötilat.

Joo syntyyhän sitä jäätä koko ajan lisää kyllä, mutta samalla sitä sulaa nopean tahtiin. Tämä aiheuttaa sen että makeaa vettä pääsee yhä enemmän suolaisen veden sekaan ja golf virta saattaa pysähtyä mikä taas tarkoittaa sitä että esim Britanniasta tulee helvetin kylmä paikka samoin tästä skandinaviasta entistä kylmempi. Eli ei se kasvihuone ilmiö sitä meinaa että joka paikkaan tulisi helvetin kuuma. Tämä sulaminenhan on aivan ihmisten tekosia. Mutta se ketään kiinnosta. Pidetään vaan ne tehtaan pyörät pyörimässä, niin kauan ku öljyä ja muuta riittää. Ei muuta ku liukuhihnalle töihin. Siinä tän topikin kirjoittaja oli oikeessa että ihmiskuntaa ei kiinnosta ku tää oman lajinsa selviytyminen. Samalla ku tuhotaan tätä planeettaa mietitään kuumeisesti että miten kauan menisi/miten saataisiin joku toinen planeetta asutettua ja päästäisiin tuhoamaan sitten se. Eikös jotkut loiset toimi suunnilleen samalla tavalla?!


Hmm... itse asiassa, tässä täytyy juuri nyt katsoa muitakin tekijöitä, kuin vain Golf-virtaa. Pelkän Golf-virtamallin mukaan tänne tulee hiton kylmä, mutta sitten kun laskelmaan ynnätään muita tekijöitä ja sitten lasketaan, niin arvatkaas.... Suomen rannikko on uusi Riviera. : D
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Phantom » 21 Huhti 2009, 19:33

Aqua vitae kirjoitti:
Phantom kirjoitti:
thebel kirjoitti:Vielä tuota kasvihuoneilmiöstä sen verran, että siitä ei oikeastaan ole mitään todisteita, on jopa huomattu että lämpötilat ovat laskeneet, esimerkiksi viime vuosi oli kylmin vuosikymmeniin, paitsi täällä Suomessa. Lisäksi nämä raportit jäätiköiden sulamisesta ovat kiistanalaisia, yleensä jäätikön reunoja kuvataa, näytetään kuinka paljon jäätikkö on pienentynyt, mutta samalla jäätikön keskustassa uutta jäätä muodostuu jatkuvasti. Ja kaikkia maailman jäätiköitä ei edes tutkita. Pitkällä aikavälillä olemme menossa kohti jääkautta, vaikka keskilämpötilat ehkä nousisivat aina välillä, itse olen sitä mieltä että seuraava jääkausi tulee ihan pian, ehkä muutaman kymmenen vuoden päästä, aiheuttajana ehkä tulivuori tai auringon säteilyn vähentyminen. Aurinko ei lämmitä tasaisesti, vaan sillä on omat syklit, joista ei oikeastaan tiedetä vielä mitään. Tällä hetkellä aurinko on ehkä kylmempi kuin miljoonia vuosia sitten, jolloin mars oli ehkä lämpötilan puolesta elinkelpoinen. Maapallon lämpötilaan vaikuttavat niin monet asiat, että ennusteita ei pystytä tekemään. Vaikuttavia tekijöitä ovat mm. El Nino ja El Nina sääilmiöt, vesihöyryn määrä ilmakehässä, auringon pilkkujen määrä ja aktiivisuus, otsonikerros, maan etäisyys auringosta, maan akselin kaltevuus, tulivuorenpurkaukset, kasvihuonekaasujen määrä ilmakehässä, mannerlaattojen liikkeet ja merien lämpötilat.

Joo syntyyhän sitä jäätä koko ajan lisää kyllä, mutta samalla sitä sulaa nopean tahtiin. Tämä aiheuttaa sen että makeaa vettä pääsee yhä enemmän suolaisen veden sekaan ja golf virta saattaa pysähtyä mikä taas tarkoittaa sitä että esim Britanniasta tulee helvetin kylmä paikka samoin tästä skandinaviasta entistä kylmempi. Eli ei se kasvihuone ilmiö sitä meinaa että joka paikkaan tulisi helvetin kuuma. Tämä sulaminenhan on aivan ihmisten tekosia. Mutta se ketään kiinnosta. Pidetään vaan ne tehtaan pyörät pyörimässä, niin kauan ku öljyä ja muuta riittää. Ei muuta ku liukuhihnalle töihin. Siinä tän topikin kirjoittaja oli oikeessa että ihmiskuntaa ei kiinnosta ku tää oman lajinsa selviytyminen. Samalla ku tuhotaan tätä planeettaa mietitään kuumeisesti että miten kauan menisi/miten saataisiin joku toinen planeetta asutettua ja päästäisiin tuhoamaan sitten se. Eikös jotkut loiset toimi suunnilleen samalla tavalla?!


Hmm... itse asiassa, tässä täytyy juuri nyt katsoa muitakin tekijöitä, kuin vain Golf-virtaa. Pelkän Golf-virtamallin mukaan tänne tulee hiton kylmä, mutta sitten kun laskelmaan ynnätään muita tekijöitä ja sitten lasketaan, niin arvatkaas.... Suomen rannikko on uusi Riviera. : D
Ja sitten pitää vielä ynnätä siihen se että tiedemiesten laskelmat ovat oikeita ja todemukaisia, ja että kaikki menee suunnitelmien mukaan. Niin vola ja enää ei tarvitse näin persaukisena funtsia ulkomaan matkojen hintoja.
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 22 Huhti 2009, 16:23

Se on kyllä oikeastaan aika sama, mihin suuntaan vaikka Suomen ilmasto muuttuisi. Jos tämä ilmasto kylmenisi, niin Suomi alkaisi muistuttaa Siperiaa. Mutta tuo lämpeneminen sitten... Jos Suomen rannikosta tulisi tuo Riviera, niin sen voin sanoa, että kyllä koko tämän maan ekosysteemi olisi sen jälkeen täysin viturallaan. Esimerkiksi havumetsät häviäisivät vauhdilla (ei menisi montaakaan vuotta) ja Suomi kasvaisi lepikkoa ja pajukkoa. Järvet rehevöityisivät nopeasti. Ja kasvukausi ei silti juuri pitenisi, sillä kaamos ei häviäisi mihinkään. Kotoperäisirä eläinlajeista suurin osa häviäisi ja muutkin korvautuisivat eteläisimmillä lajeilla. Tosin tuo kaamos pitäisi edelleen monet lajit poissa. Viljely vaikeutuisi, sillä uusia tuholaisia ja tauteja ilmaantuisi lisää ja vanhatkin kävisivät ärhäkemmiksi. Että ei tästä mikään pohjoinen paratiisi tulisi.

Ja itse aiheesta. Olen kyllä pitkälti samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa ihmisten nykyisen elintavan kestämättömyydestä. Tuijotetaan vain sitä omaa napaa ja ajatellaan vain materiaalista hyvinvointia miettimättä sen kustannuksia sen enemäpää, kuin mitä kaupassa maksat. Järjetön kulutus kaiken turhan perässä tekee vielä tästäkin maailmasta lopun jossain vaiheessa, jos nykytahti jatkuu eikä osata pysähtyä miettimään. Rahan- ja vallanhimo ajaa ihmisiä liikaa. Hyvä esimerkki on nykyinen energiamuoto numero yksi eli öljy. Teknologiaa olisi kyllä kehittää esimerkiksi autoihin vaihtoehtoisia moottoreita, vaan eipä tuolla kaupassa ole juuri vaihtoehtoina kuin bensa- ja dieselkone... Ja toinen esimerkki samasta aiheesta. Kanadassa harjoitetaan nykyiseltään öljyntuotantoa ottamalla öljyä talteen öljyhiekasta. 30 vuotta sitten tuota pidettiin täysin kannattamattoman ja kestämättömänä tuotantotapana. Vaan nyt se teollisuuden haara mennä porskuttaa täysillä eteenpäin. Ja metsää kaatuu, maata revitään auki ja vesistöt saastuvat pahasti. Ja energiaa kuluu öljyn erottamiseen valtavasti. Mutta rahaa tulee ja päättäjät sen kuin hymyilevät.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 22 Huhti 2009, 16:45

Näin on näreet.. valitettavasti..
I believe..

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Phantom » 22 Huhti 2009, 17:28

Blasphemer kirjoitti:Se on kyllä oikeastaan aika sama, mihin suuntaan vaikka Suomen ilmasto muuttuisi. Jos tämä ilmasto kylmenisi, niin Suomi alkaisi muistuttaa Siperiaa. Mutta tuo lämpeneminen sitten... Jos Suomen rannikosta tulisi tuo Riviera, niin sen voin sanoa, että kyllä koko tämän maan ekosysteemi olisi sen jälkeen täysin viturallaan. Esimerkiksi havumetsät häviäisivät vauhdilla (ei menisi montaakaan vuotta) ja Suomi kasvaisi lepikkoa ja pajukkoa. Järvet rehevöityisivät nopeasti. Ja kasvukausi ei silti juuri pitenisi, sillä kaamos ei häviäisi mihinkään. Kotoperäisirä eläinlajeista suurin osa häviäisi ja muutkin korvautuisivat eteläisimmillä lajeilla. Tosin tuo kaamos pitäisi edelleen monet lajit poissa. Viljely vaikeutuisi, sillä uusia tuholaisia ja tauteja ilmaantuisi lisää ja vanhatkin kävisivät ärhäkemmiksi. Että ei tästä mikään pohjoinen paratiisi tulisi.

Ja itse aiheesta. Olen kyllä pitkälti samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa ihmisten nykyisen elintavan kestämättömyydestä. Tuijotetaan vain sitä omaa napaa ja ajatellaan vain materiaalista hyvinvointia miettimättä sen kustannuksia sen enemäpää, kuin mitä kaupassa maksat. Järjetön kulutus kaiken turhan perässä tekee vielä tästäkin maailmasta lopun jossain vaiheessa, jos nykytahti jatkuu eikä osata pysähtyä miettimään. Rahan- ja vallanhimo ajaa ihmisiä liikaa. Hyvä esimerkki on nykyinen energiamuoto numero yksi eli öljy. Teknologiaa olisi kyllä kehittää esimerkiksi autoihin vaihtoehtoisia moottoreita, vaan eipä tuolla kaupassa ole juuri vaihtoehtoina kuin bensa- ja dieselkone... Ja toinen esimerkki samasta aiheesta. Kanadassa harjoitetaan nykyiseltään öljyntuotantoa ottamalla öljyä talteen öljyhiekasta. 30 vuotta sitten tuota pidettiin täysin kannattamattoman ja kestämättömänä tuotantotapana. Vaan nyt se teollisuuden haara mennä porskuttaa täysillä eteenpäin. Ja metsää kaatuu, maata revitään auki ja vesistöt saastuvat pahasti. Ja energiaa kuluu öljyn erottamiseen valtavasti. Mutta rahaa tulee ja päättäjät sen kuin hymyilevät.


Tuli tossa telkkarista oliskohan ollut faktalta vai discoverilta missä yhen ukon auto kulki Grilli rasvasta tehdyllä polttoaineella. Itse ko herra tislasi niitä kotonaan että sai polttoainetta. Pointtini on siinä että jos kerran yksi ihminen kotonaan pystyy tämän tekemään niin miksi esimerkiksi öljy yhtiöt ei pystyisi tätä tekemään. Syy on aivan selvä öljyn menekki romahtaisi ja öljy yhtiöt joutuisivat tekemään tehtaisiinsa investointeja. Kalliit öljyn poraus lautat lojuisivat tyhjän pantteina. Jokainen voi miettiä mitkä maat omistavat eniten öljyä maailmassa. Loppupeleissä kaikki on vaan rahasta kiinni niin raadollista kuin se onkin. Ei noita öljy yhtiöitä ympäristö kiinnosta vaan pelkkä raha.
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 22 Huhti 2009, 19:33

Phantom kirjoitti:
Tuli tossa telkkarista oliskohan ollut faktalta vai discoverilta missä yhen ukon auto kulki Grilli rasvasta tehdyllä polttoaineella. Itse ko herra tislasi niitä kotonaan että sai polttoainetta. Pointtini on siinä että jos kerran yksi ihminen kotonaan pystyy tämän tekemään niin miksi esimerkiksi öljy yhtiöt ei pystyisi tätä tekemään. Syy on aivan selvä öljyn menekki romahtaisi ja öljy yhtiöt joutuisivat tekemään tehtaisiinsa investointeja. Kalliit öljyn poraus lautat lojuisivat tyhjän pantteina. Jokainen voi miettiä mitkä maat omistavat eniten öljyä maailmassa. Loppupeleissä kaikki on vaan rahasta kiinni niin raadollista kuin se onkin. Ei noita öljy yhtiöitä ympäristö kiinnosta vaan pelkkä raha.

Ei siihen aina edes tarvita öljyteollisuudesta riippuvaista hallintoa jarruttamaan tuota uuden teknologian kehitystä. Yritähän vaikka itse rakentaa Suomessa auto, joka toimii vaikkapa rypsistä saatavalla bioöljyllä. Kohta on muuten valtio sitä mieltä, että ei näin saa tehdä ja lyö sellaiset verot päälle, että ellet viikoittain lotossa voita, niin turha on tuolla keksinnöllä ajella. Tai sitten vain kieltää sen yleiseen liikenteeseen sopimattomana vehkeenä.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Regendos » 22 Huhti 2009, 23:56

Blasphemer kirjoitti:
Phantom kirjoitti:
Tuli tossa telkkarista oliskohan ollut faktalta vai discoverilta missä yhen ukon auto kulki Grilli rasvasta tehdyllä polttoaineella. Itse ko herra tislasi niitä kotonaan että sai polttoainetta. Pointtini on siinä että jos kerran yksi ihminen kotonaan pystyy tämän tekemään niin miksi esimerkiksi öljy yhtiöt ei pystyisi tätä tekemään. Syy on aivan selvä öljyn menekki romahtaisi ja öljy yhtiöt joutuisivat tekemään tehtaisiinsa investointeja. Kalliit öljyn poraus lautat lojuisivat tyhjän pantteina. Jokainen voi miettiä mitkä maat omistavat eniten öljyä maailmassa. Loppupeleissä kaikki on vaan rahasta kiinni niin raadollista kuin se onkin. Ei noita öljy yhtiöitä ympäristö kiinnosta vaan pelkkä raha.

Ei siihen aina edes tarvita öljyteollisuudesta riippuvaista hallintoa jarruttamaan tuota uuden teknologian kehitystä. Yritähän vaikka itse rakentaa Suomessa auto, joka toimii vaikkapa rypsistä saatavalla bioöljyllä. Kohta on muuten valtio sitä mieltä, että ei näin saa tehdä ja lyö sellaiset verot päälle, että ellet viikoittain lotossa voita, niin turha on tuolla keksinnöllä ajella. Tai sitten vain kieltää sen yleiseen liikenteeseen sopimattomana vehkeenä.


Autot saisi kulkemaan melkein millä tahansa terveellisemmällä aineella kuin bensiini/dieselöljy. Otetaan esimerkiksi bensiinikäyttöinen auto. Ideahan on se, että polttoaine puristetaan pieneen tilaan ja sytytetään sähkökipinällä josta sitten saadaan mekaaninen työ (deisel -autossa tämä sytytystapa eroaa, mutta se sikseen). Aine, jota pystyy puristamaan 10-15 bariin ilman, että se syttyy, syttyy sählökipinästä ja synnyttää syttyessään puristuspainetta 2-3 kertaa suuremman paineen on potentiaalinen polttoaine. Öljy kuitenkin pitää jotenkin saada kaupaksi ja ellei se mene kaupaksi verotetaan reilummin.

Kannabiksen ja lääkkeiden suhde on samanlainen. Jos kannabista saisi käyttää lääkkeenä esimerkiksi kipuihin, lääketeollisuus romahtaisi. Kannabista pystyy kuka tahansa helposti kasvattamaan ja se on paljon parempi kivun lievittäjä kuin mikään muu lääke niin on sanomattakin selvää, että se saisi enemmän suosiota kuin kalliit lääkkeet. Ja tätähän ei sallita, koska raha menee terveyden edelle.

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja thebel » 23 Huhti 2009, 00:10

Muistetaan kuitenkin, että ihmiset ovat saaneet jo yhden suurista virheistään korjattua, nimittäin olemme saaneet merkittävästi vähennettyä otsonikerrosta tuhoavia ponnekaasuja, aerosoleja ja freoneita ja otosnikerros on paranemaan päin. Voisi sanoa että siihen ei oikeastaan ihminen enää vaikuta, vaan maan luonnolliset prosessit aiheuttavat sen otsoniaukon etelänavalle. Muualta ovat otsoniaukot kadonneet.

Propsit sille ja toivotaan että puiden istuttaminen lisääntyy, koska ainostaan päästöjen vähentäminen ei auta.

On myös olemassa keinoja, joilla voidaan poistaa hiilidioksidi ilmasta. Discovery Chanelilta tuli kerran dokumentti, jossa esiteltiin laitetta joka voisi poistaa tehokkaasti hiilidioksidia ilmasta.

http://planetsave.com/blog/2008/09/30/a ... -anywhere/
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 23 Huhti 2009, 12:52

Tuon ihmisen yleisen ahneuden ja piittaamattomuuden lisäksi on vielä yksi merkittävä ongelma, millä ihminen ajaa ympäristöä alas: liikakansoitus. Ihmisiä on nimittäin maailmassa aivan liikaa ottaen huomioon ympäristön kantokyvyn. Kun näinkin suuri kokoista lajia, joka vielä tuppaa olemaan melko pitkäikäinen, löytyy sellaiset rapiat kuusi miljardia yksilöä, ei yhtälö, jossa oltaisiin tasapainossa ympäristön kantokyvyn kanssa, todellakaan toteudu. Tätä asiaa vain ei tahdota yleensä ottaa missään esille. Kovin äkkiä kun siitä saa vaikka minkä misantroopin, sosiopaatin, ekoterroristin, natsin tai eugeniikan harrastajan leiman. Pelkkä ruuan tuotanto vie jo nykyään todella paljon maata sekä kuluttaa polttoaineita ja lannoitteita ja kun pelkät vihannekset ja vilja ei riitä, niin on karjatalous kuormittamassa ympäristöä vielä enemmän. Ja siltikin sadat miljoonat ihmiset elävät jonkin tasoisen aliravitsemuksen piirissä. Pelkkä ruuantuotannon tuoma paine ja rasitus ympäristölle lisäksi kasvaa, kun maapallon väkiluku nousee jatkuvasti. Monin paikoin tämä on tuhonnut paikallisen biodiversiteetin viljelyyn vaadittavan monokulttuurin myötä (esimerkiksi laidunmaiden raivaaminen Brasiliassa ja peltojen raivaaminen Indonesiassa). Ja kun mietitään tuota länsimaista, ympäristön kannalta todella tuhoisaa elämäntapaa, jota koetetaan hivuttaa huono-osaisempien saataville. Itsestäni ainakin on melko kestämätön ajatus jo se, että Kiinassa alkaa miljardipopulaatio elää kulutusyhteiskunnan tavarataivaassa. Siinä kun ei enää riitä tuo ruuantuotannon lisääminen, vaan maata on revittävä auki ja vuoria jyrättävä (ihan kirjaimellisesti) raaka-aineiden perässä, jotta saadaan kännykkää ja laajakuvatelevisiota myytyä. Tässäkään ei osata katsoa peiliin ja miettiä, mitä virheitä länsimaissa on tehty, vaan samaa materialismin onnea myydään nyt toisaalle, jossa ollaan vielä sokeampia kuin meillä.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 23 Huhti 2009, 13:56

Blasphemer kirjoitti:Tuon ihmisen yleisen ahneuden ja piittaamattomuuden lisäksi on vielä yksi merkittävä ongelma, millä ihminen ajaa ympäristöä alas: liikakansoitus. Ihmisiä on nimittäin maailmassa aivan liikaa ottaen huomioon ympäristön kantokyvyn. Kun näinkin suuri kokoista lajia, joka vielä tuppaa olemaan melko pitkäikäinen, löytyy sellaiset rapiat kuusi miljardia yksilöä, ei yhtälö, jossa oltaisiin tasapainossa ympäristön kantokyvyn kanssa, todellakaan toteudu. Tätä asiaa vain ei tahdota yleensä ottaa missään esille. Kovin äkkiä kun siitä saa vaikka minkä misantroopin, sosiopaatin, ekoterroristin, natsin tai eugeniikan harrastajan leiman. Pelkkä ruuan tuotanto vie jo nykyään todella paljon maata sekä kuluttaa polttoaineita ja lannoitteita ja kun pelkät vihannekset ja vilja ei riitä, niin on karjatalous kuormittamassa ympäristöä vielä enemmän. Ja siltikin sadat miljoonat ihmiset elävät jonkin tasoisen aliravitsemuksen piirissä. Pelkkä ruuantuotannon tuoma paine ja rasitus ympäristölle lisäksi kasvaa, kun maapallon väkiluku nousee jatkuvasti. Monin paikoin tämä on tuhonnut paikallisen biodiversiteetin viljelyyn vaadittavan monokulttuurin myötä (esimerkiksi laidunmaiden raivaaminen Brasiliassa ja peltojen raivaaminen Indonesiassa). Ja kun mietitään tuota länsimaista, ympäristön kannalta todella tuhoisaa elämäntapaa, jota koetetaan hivuttaa huono-osaisempien saataville. Itsestäni ainakin on melko kestämätön ajatus jo se, että Kiinassa alkaa miljardipopulaatio elää kulutusyhteiskunnan tavarataivaassa. Siinä kun ei enää riitä tuo ruuantuotannon lisääminen, vaan maata on revittävä auki ja vuoria jyrättävä (ihan kirjaimellisesti) raaka-aineiden perässä, jotta saadaan kännykkää ja laajakuvatelevisiota myytyä. Tässäkään ei osata katsoa peiliin ja miettiä, mitä virheitä länsimaissa on tehty, vaan samaa materialismin onnea myydään nyt toisaalle, jossa ollaan vielä sokeampia kuin meillä.



Ja taas puhut niin totta kun vaan voit ystäväni :D .. tuo liikakansoitus todellakin on tämän päivän suurimpia tekijöitä tämän pallon tuhoamisen suhteen.. vielä kun mietit, että intiassa saadaan auto jokaiselle niin johan äiti maa itkee verta..Mielestäni joissain maissa, ellei kaikissa olisi kohdallaan pieni rajoittaminen lisääntymisen suhteen
I believe..

Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 23 Huhti 2009, 16:18

Tunhhu kirjoitti:Ja taas puhut niin totta kun vaan voit ystäväni :D .. tuo liikakansoitus todellakin on tämän päivän suurimpia tekijöitä tämän pallon tuhoamisen suhteen.. vielä kun mietit, että intiassa saadaan auto jokaiselle niin johan äiti maa itkee verta..Mielestäni joissain maissa, ellei kaikissa olisi kohdallaan pieni rajoittaminen lisääntymisen suhteen

Kyllä se väestönkasvun rajoittaminen olisi tarpeen ihan joka maassa. Vaikka nyt Intiassa ja Kiinassa on molemmissa maissa enemmän asukkaita kuin Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa yhteensä, niin kyllä länsimaisen ihmisen kulutus on moninkertainen verrattuna vaikka keskiverto intialaiseen. Jo pelkkä infrastruktuuri ja elintaso syö paljon energiaa ja materiaaleja. Ihan jos vaikka lähimarketissa käyt, niin eipä näy montaa tuotetta, joka olisi täysin kotimainen ja pakattu muuhun kuin muoviin. Ja energian kulutus on monikymmenkertaista, autolla kun tahdotaan mennä kaikki sitä pidemmät matkat ja kotona on kaikkea sähkövimpainta (noh, itselläkin nyt kone auki ja hevi raikaa stereoista...). Pohjoisessa lämmitetään sähköllä paljon, mikä kyllä sinäänsä on ihan ymmärrettävää, mutta niitä tuotantotapoja ei aina ole kauheasti ympäristön kannalta mietitty (kivihiilivoimalat pahimpina, eikä se ydinvoimakaan niin puhdasta ole, kun uraani ei pellolla kasva ja on jätteenä voimakkaasti radioaktiivista). Ja kun olen vähän Helsinkiä etelämpänä käynyt, niin ai sitä ilmastointilaitteiden määrää, mikä siellä surraa kaiket kesät... Että itseasiassa länsimaiden väestön pienenemisellä olisi tällä hetkellä paljon suurempi vaikutus, kuin kehitysmailla. Vaikka eipä tuo väestönkehitys niissäkään mitenkään tervettä ole.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Ihmiset ovat tiensä valinneet

ViestiKirjoittaja Phantom » 23 Huhti 2009, 17:55

Blasphemer kirjoitti:
Tunhhu kirjoitti:Ja taas puhut niin totta kun vaan voit ystäväni :D .. tuo liikakansoitus todellakin on tämän päivän suurimpia tekijöitä tämän pallon tuhoamisen suhteen.. vielä kun mietit, että intiassa saadaan auto jokaiselle niin johan äiti maa itkee verta..Mielestäni joissain maissa, ellei kaikissa olisi kohdallaan pieni rajoittaminen lisääntymisen suhteen

Kyllä se väestönkasvun rajoittaminen olisi tarpeen ihan joka maassa. Vaikka nyt Intiassa ja Kiinassa on molemmissa maissa enemmän asukkaita kuin Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa yhteensä, niin kyllä länsimaisen ihmisen kulutus on moninkertainen verrattuna vaikka keskiverto intialaiseen. Jo pelkkä infrastruktuuri ja elintaso syö paljon energiaa ja materiaaleja. Ihan jos vaikka lähimarketissa käyt, niin eipä näy montaa tuotetta, joka olisi täysin kotimainen ja pakattu muuhun kuin muoviin. Ja energian kulutus on monikymmenkertaista, autolla kun tahdotaan mennä kaikki sitä pidemmät matkat ja kotona on kaikkea sähkövimpainta (noh, itselläkin nyt kone auki ja hevi raikaa stereoista...). Pohjoisessa lämmitetään sähköllä paljon, mikä kyllä sinäänsä on ihan ymmärrettävää, mutta niitä tuotantotapoja ei aina ole kauheasti ympäristön kannalta mietitty (kivihiilivoimalat pahimpina, eikä se ydinvoimakaan niin puhdasta ole, kun uraani ei pellolla kasva ja on jätteenä voimakkaasti radioaktiivista). Ja kun olen vähän Helsinkiä etelämpänä käynyt, niin ai sitä ilmastointilaitteiden määrää, mikä siellä surraa kaiket kesät... Että itseasiassa länsimaiden väestön pienenemisellä olisi tällä hetkellä paljon suurempi vaikutus, kuin kehitysmailla. Vaikka eipä tuo väestönkehitys niissäkään mitenkään tervettä ole.

Eikös japanissa vai oliko kiinassa rajoitettu sitä lasten tekoa kahteen. Korjatkaa jos olen väärärässä mutta näin muistaisin kuulleeni jostain. Muuten kyllä puhutte täyttä asiaa....Minulla ei ainakaan ole asiaan enää mitään lisättävää ;)
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa