Vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi? + Law Of Attraction

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi? + Law Of Attraction

ViestiKirjoittaja aavenainen » 10 Helmi 2010, 22:50

esimerkiksi minä vedän aina (koulukiusaajia ja ääliöitä) en sitten tiedä mistä tälläinen ilmiö johtunee 8) olen kaikille ystävällinen ja sosiaalinen mutta aina jostain nurkan takaa tulee se ääliö joka vetää valheillaan ja paskan puhumisellaan muut mukaan (kiusaamiseen mököttelyyn ja siihen että minulle ei voi missään nimessä puhua).

jos itse olisin ikinä 13 vuotiaana kuunnellut moista paskan-jauhantaa eräästä ihmisestä ei minulla nykyään olisi MAAILMAN PARASTA JA HIENOINTA IHMISTÄ YSTÄVÄNÄNI! :D rikoin normeja enkä lähtenyt moiseen paskanjauhantaan ja pilkkaamiseen mukaan vaan tein omat johtopäätökseni että hei tuo kaveri on ihan mukava. ja puolustin häntä kiusaajia vastaan.. (no olenkin aina ollut vastarannan-kiiski ja teen asioista omat johtopäätökseni). :tapu:
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi?

ViestiKirjoittaja kummo » 10 Helmi 2010, 23:24

Eikö totta että sinä et halua toivoa niitä puoleesi? Tiesitko että vedät puoleesti sitä mitä ajattelet? Tiesitkö että aivosi eivät ymmärrä kieltosanaa? Eli ku inhmiset sanoo että "en halua lihota".. se toivo mikä toteutuu tapahtuu ilman kieltosanaa.. "en tahdo lihota" -> "tahdon lihota".. siun tapaukses "en tahdo kiusaajia" -> "tahdon kiusaajia".. anteeksi mutta näin vetovoiman laki menee.. Kandee lukea kirja nimeltä Salaisuus (josta olen maininnut varmaan 3 kertaa jo aiemmin) :peukku:

Sitten asiaan.. mitä minä vedän.. Aikoinani, nuoruudessa (kouluikä), vedin mitä sattuu puoleeni koska en toivonut mitään, eteeni tuli kaikenlaista.. jossain vaiheessa alettiin kiusata ja kun ajattelin kiusaamista niin se jatkui ja jatkui.. Mutta aloin toivomaan myös seuraa.. Muistan ne ajatukset ja en ajatellut että "en tahdo olla yksin" vaan ajattelin selvästi että "haluan löytää ystävän" ja löysinkin lukioiässä ehkä 2 parasta ystävääni :)

Ekat seurustelusuhteet tapahtuivat kohtuu myöhään verrattuna siihen että olin toivonut sitä koko yläasteen.. mutta en ollut tehnyt toiveen eteen mitään enkä uskonut lopputulokseen.. jossai vaiheessa alkoi treffei tulla enemmän ja usko siihen et löydän jokun.. ekasta tyttöystävästä lähtien olen löytänyt seurustelukumppaneikseni todella mukavia tapauksia. Olen vetänyt juuri niitä naispuolisia puoleeni jotka täyttävät kriteerit.. Olen toivonut jotain tarkasti enkä ketävain.

Miettikääs sinkkuihmiset (tai varatut voi miettiä sitä aikaa ku oli sinkku) että kun te toivotte nyt suhdetta.. niin toivoitteko "vain kumppania" vai olitteko asettaneet kriteerit? Olen huomannut kavereist että ne ketkä haluaa nopeasti suhteen onnistuvat usein löytämään epäonnistuneen tapauksen.. niin miehet ku naiset.. Tämä johtuu siitä että jos et tarkenna mitä toivot, saat eteesi satunnaisen tapauksen.. Eli vinkki teille: tee todella tarkat kriteerit ja seulo alusta loppuun ihmiset tämän suppilon läpi.. saat sen mitä haluat kyllä ajan kanssa (Salaisuus kirja käsittelee tätäkin tarkemmin)

Kavereiksi olen saanut positiivisia tapauksia mutta olen myös ajautunut huonoihin kaverisuhteisiinkin.. hyväksikäyttäjiin, valehtelijoihin ja muihin.. mutta ehkä olen vetänyt nekin puoleeni alitajuisesti koska en alituiseen keskity siihen mitä vedän puoleeni mutta tähän pitää kyl kertoo hassu esimerkki..

Teille on varmaan käynyt niin että ajattelette jotakuta ihmistä ja *pim* hän soittaa minulle.. No mie olin junassa.. olin aamulla päättänyt että "tänään näen positiivisen ihmisen ja vedän hänet puoleeni keskusteluetäisyydelle".. Nooh.. palataan junaan.. istuin ulkomaisen tyypin vieres joka puhui kännykkään.. Kuulin keskustelussa pari avainsanaa ja tämä lause oli yksi niistä mitkä vei huomioni "on olemassa ongelmia mutta on myös ratkaisuja".. huomasin että se oli fiksu tyyppi.. Halusin puhua tämän jäbän kans mut se puhu viel puhelimeen. Siin kävi vielä niin että parin pysäkin välil sen puhelu katkes (koska siin kohdas lähes kaikil puhelu katkee.. huono kenttä kait) ja mie kuulin jo mihin se oli jäämässä.. enää oli 3 pysäkkiä väliä.. Mie vaan ootin ja ootin et pääsen avaa suun.. Se lopetti puhelun just ennen omaa pysäkkiään, mie avasin suuni ja en muista tarkkaan mitä siin ehdittiin jutella mut kysyin et "missä oot töis" ja se tais sanoo et "hassua et kysyit, mä voin kertoo sulle" ja vaihdettiin numerot ja se soittiki seuraavana päivänä.

Lopputulos: Se jäbä on kyl yks fiksuimpia joiden kans oon jutellu.. meil on arvot, tavoitteet ja ajattelutavat melkein identtiset :) Neki missä ei olla samaa mieltä, niissäki ymmäretään toistemme kanta ja kuunnellaan asioiden molemmat kantit :) Mahtava mies täytyy sanoo :)

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 11 Helmi 2010, 00:43

kummo kirjoitti:Eikö totta että sinä et halua toivoa niitä puoleesi? Tiesitko että vedät puoleesti sitä mitä ajattelet? Tiesitkö että aivosi eivät ymmärrä kieltosanaa? Eli ku inhmiset sanoo että "en halua lihota".. se toivo mikä toteutuu tapahtuu ilman kieltosanaa.. "en tahdo lihota" -> "tahdon lihota".. siun tapaukses "en tahdo kiusaajia" -> "tahdon kiusaajia".. anteeksi mutta näin vetovoiman laki menee.. Kandee lukea kirja nimeltä Salaisuus (josta olen maininnut varmaan 3 kertaa jo aiemmin) :peukku:

Sitten asiaan.. mitä minä vedän.. Aikoinani, nuoruudessa (kouluikä), vedin mitä sattuu puoleeni koska en toivonut mitään, eteeni tuli kaikenlaista.. jossain vaiheessa alettiin kiusata ja kun ajattelin kiusaamista niin se jatkui ja jatkui.. Mutta aloin toivomaan myös seuraa.. Muistan ne ajatukset ja en ajatellut että "en tahdo olla yksin" vaan ajattelin selvästi että "haluan löytää ystävän" ja löysinkin lukioiässä ehkä 2 parasta ystävääni :)

Ekat seurustelusuhteet tapahtuivat kohtuu myöhään verrattuna siihen että olin toivonut sitä koko yläasteen.. mutta en ollut tehnyt toiveen eteen mitään enkä uskonut lopputulokseen.. jossai vaiheessa alkoi treffei tulla enemmän ja usko siihen et löydän jokun.. ekasta tyttöystävästä lähtien olen löytänyt seurustelukumppaneikseni todella mukavia tapauksia. Olen vetänyt juuri niitä naispuolisia puoleeni jotka täyttävät kriteerit.. Olen toivonut jotain tarkasti enkä ketävain.

Miettikääs sinkkuihmiset (tai varatut voi miettiä sitä aikaa ku oli sinkku) että kun te toivotte nyt suhdetta.. niin toivoitteko "vain kumppania" vai olitteko asettaneet kriteerit? Olen huomannut kavereist että ne ketkä haluaa nopeasti suhteen onnistuvat usein löytämään epäonnistuneen tapauksen.. niin miehet ku naiset.. Tämä johtuu siitä että jos et tarkenna mitä toivot, saat eteesi satunnaisen tapauksen.. Eli vinkki teille: tee todella tarkat kriteerit ja seulo alusta loppuun ihmiset tämän suppilon läpi.. saat sen mitä haluat kyllä ajan kanssa (Salaisuus kirja käsittelee tätäkin tarkemmin)

Kavereiksi olen saanut positiivisia tapauksia mutta olen myös ajautunut huonoihin kaverisuhteisiinkin.. hyväksikäyttäjiin, valehtelijoihin ja muihin.. mutta ehkä olen vetänyt nekin puoleeni alitajuisesti koska en alituiseen keskity siihen mitä vedän puoleeni mutta tähän pitää kyl kertoo hassu esimerkki..

Teille on varmaan käynyt niin että ajattelette jotakuta ihmistä ja *pim* hän soittaa minulle.. No mie olin junassa.. olin aamulla päättänyt että "tänään näen positiivisen ihmisen ja vedän hänet puoleeni keskusteluetäisyydelle".. Nooh.. palataan junaan.. istuin ulkomaisen tyypin vieres joka puhui kännykkään.. Kuulin keskustelussa pari avainsanaa ja tämä lause oli yksi niistä mitkä vei huomioni "on olemassa ongelmia mutta on myös ratkaisuja".. huomasin että se oli fiksu tyyppi.. Halusin puhua tämän jäbän kans mut se puhu viel puhelimeen. Siin kävi vielä niin että parin pysäkin välil sen puhelu katkes (koska siin kohdas lähes kaikil puhelu katkee.. huono kenttä kait) ja mie kuulin jo mihin se oli jäämässä.. enää oli 3 pysäkkiä väliä.. Mie vaan ootin ja ootin et pääsen avaa suun.. Se lopetti puhelun just ennen omaa pysäkkiään, mie avasin suuni ja en muista tarkkaan mitä siin ehdittiin jutella mut kysyin et "missä oot töis" ja se tais sanoo et "hassua et kysyit, mä voin kertoo sulle" ja vaihdettiin numerot ja se soittiki seuraavana päivänä.

Lopputulos: Se jäbä on kyl yks fiksuimpia joiden kans oon jutellu.. meil on arvot, tavoitteet ja ajattelutavat melkein identtiset :) Neki missä ei olla samaa mieltä, niissäki ymmäretään toistemme kanta ja kuunnellaan asioiden molemmat kantit :) Mahtava mies täytyy sanoo :)

Law of Attractionia ei kyllä ihan kannata hyväksyä face valuelta. Se on päälisin puolin ja joltakin perspektiiviltä melko lailla paikkansa pitävää (muodossa, hymyileminen aiheuttaa endorfiinivirran ja sillä on myös taipumus tarttua :]). Muuten se on... hmm, satuilua.

The so-called law of attraction is the kind of law that many people will find attractive. It provides them with the illusion of having control over their lives. All I need to do is change my attitude and intentions and I'll attract money like a magnet (or lose weight or whatever else it is I want to achieve). If it doesn't work, it's my fault because I didn't genuinely change my attitude and intentions. Sound familiar? What is it that the faith healers say about those who don't get healed? You didn't have enough faith!


And remember: Anyone who tells you they have the secret to unlimited joy, health, money, relationships, love, youth, and everything else you have ever wanted, is lying to you.


Srsly guys, ei ole mikään yllätys, että vetovoiman lailla on vetovoimaa tavallisiin unelmoijiin. Se vain ei toimi niin kuin sen valheellisesti esitetään.

Tiesitkö että aivosi eivät ymmärrä kieltosanaa?

Kumma. Kun ihminen ei ajattele "sanallisesti" vaan ohjaa käytöstään negatiivisten ja positiivisten asioiden pohjalta. Kun ajattelet, että en ota toista hampurilaista, niin et muodosta minkäänlaista lingvististä rakennetta aivoissasi. Aivosi (tai paremmin, sinä) pohtivat mitkä ovat edut, haitat, seuraukset yms. tulevasta päätöksestä. Ihminen ei ole kehittynyt pitkäkatseiseksi, joten yleensä päätetään ottaa se toinen hampurilainen.

On kohtuutonta väittää, että kiusattu vetää ajatuksillaan puoleensa kiusaajia, koska "hänen aivonsa eivät ymmärrä kieltosanaa". Kaikki sodassa kuolleet lapset, fyysisesti rajoittuneet onnettomuuden kautta, yksinäiset ja itsemurhahakuiset varmasti toivovat itselleen (vaikka vahingossa) kohtaloaan?

On iloinen asia levittää positiivista viestiä maailmaan, mutta se ei saisi käydä valheen kautta. Tämä teema käydään perusteellisesti (kaikki on suhteellista) läpi Zeitgeist A-threadissa.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi?

ViestiKirjoittaja kummo » 11 Helmi 2010, 01:04

Mikäs se oli se pyhä nainen.. Maria Madgalena vai kuka olikaa.. seki sano et hää ei aio tulla mielenosoitukseen jos siinä ollaan mitään asiaa (esim sotaa) vastaan vaan hän menee vain mielenosoituksiin asioiden (kuten rauhan) puolesta.

Kyllä luulen että noi itsemurhan tekijät tavallaan vetävät puoleensa juuri kohtalonsa.. mutta yhtähyvni he voisivat muuttaa ajattelutapaansa sillä ihminenhän voi ns uudistua koska vain vain muuttamalla ajatusmalliaan.

Joo noh, yritit nyt kumota tämän vetovoiman lain sillä että join asia ei onnistu kun ei ole uskottu tarpeeksi.. Toiset syyt epäonnistumiseen voisivat olla ympäristön antamat huonot fibat (olet esim bussissa.. vaikka itse olisit 100% positiivisel tuulel ja varma että olet vaikka ajoissa perillä tai illalla syömässä ateriaa ni kun bussis on 20 muuta luultavasti negatiivisesti ajattelevaa "kuollutta kalaa" joista osa ehkä vetää onnettomuuksia kohdalleen ja näin on mahdollista positiivisenki kaverin joutu bussionnettomuuteen)

Eli muiden negatiivisuus voi aiheuttaa siule ongelmat joita et toivo tai joita et edes ajatellut.. Toinen syy voi olla luonnonlait.. Vaik kuinka toivot tai haluat ni et voi lentää koska ihmisen fysiikka ei mahdollista sitä..

Harvoin tai hyvin vähän olen tuosta vähäisestä uskosta kuullut.

Ja oon mont kertaa kuullut et tätä on verrattu jopa uskontoon koska sehän on lähes uskon (ja tahdon) asia uskooko vetovoiman lakiin vai ei.,

Miust on kuitenki hassua että skaalasin koko elämäni läpi enkä löytänyt mitään vaihetta elämästäni jossa se ei tosiaan olisi pitänyt paikkaansa :)

Ja jottei tämä mene offtopikiksi niin testataampa tätä vetovoimaa: miepä tahdon huomena tavata kaksi 25 vuotiasta työssäkäyvää miekkosta joilla on samantyyliset ajatusmaailmat, kuin minulla

(kerron sitten mitä kävi)

WM_

Re: vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi?

ViestiKirjoittaja WM_ » 11 Helmi 2010, 06:39

Ei Magdalan Maria, vaan olikohan Äiti Teresa vai Amma? :D

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi?

ViestiKirjoittaja Wespa » 11 Helmi 2010, 14:03

Joo on totta, että alitajuntaan ei rekisteröidy "ei" -sanaa. Jos siis ei halua lihota, niin paras tapa on ajatella asiaa toisin päin ja nykymuodossa, eli "olen laiha" (*voi tuntua aluksi valheelta, mutta lue alempaa miten siitä voi edistyä). Tämä rekisteröityy parhaiten alitajuntaan, vielä paremmin jos siihen on vahva tunnereagtio (jokatapauksessa siinä on jo pieni). Alitajunta taas luo omalta osaltamme persoonallisuuttamme ja sitä miten toimimme, sekä ajattelemme... Parhaiten lasten opettaminenkin käy kun ohjaa heidät toisen homman pariin, eikä sano "ei älä paina sitä kaukosäädintä". Pitäisi sanoa esim. että "kannattaa laskea se kaukosäädin alas" tai "jätäppä se pöydälle, niin menemme leikkimään leluilla"...

Mitä ihmisten puoleen vetämiseen tulee, niin like attracts like, eli on aika luontaista, että vetää samankaltaisia ihmisiä puoleensa kuin itse on, tähän liittyy mm. samat kiinostuksen kohteet ja harrastukset yms.

Homma voi toimia myös niin, että pelkää esim. että tulee kiusatuksi ja se näkyy ulkoisessa käyttäytymisessä (yleensä sanalla "ei" on negatiivinen lataus) ja sitten saa sen omalla pelollaan aikaan että tulee kiusatuksi. Pelko luo siis henkilön käyttäytymiseen ja liikkeisiin epävarman kuvan ja täten on helppo kohde kiusaajille, jotka huomaavat singaalit. Paras tapa tuosta päästä eroon on taas se, että kääntää ajattelun toisenlaiseksi esim. "minä olen rohkea". Sama esitelmän pidossa, parhaiten toimii "minä olen hyvä esitelmän pitäjä, minä olen rohkea". *Näitä itselleen syöttämällä voi saada vahvaakin vastustusta kun huomaa, että ei uskokkaan olevansa esim. rohkea vaikka sen itselleen mielessään sanoo. Tuossa vaiheessa on hyvä kysyä itseltään "mikä on johtanut minut uskomaan, että en ole rohkea" ja kysymyksiin vastaamalla pääsee ongelman juureen käsiksi. Siitä on hyvä sitten jatkaa muuttamalla sitä ajatusta eteenpäin ja täten kehittyä ihmisenä.

Jostain muistan lukeneeni, että kannattaa ympäröidä itsensä itseään paremmilla ihmisillä. Jos haluaa tulla kaikista viisaimmaksi pitää ympäröidä itsensä viisailla ihmisillä. Ympäristö siis kehittää ja itse kehittyy sen mukana. Ei muuta kun omaa kortea kekoon. :)

PS. Aqua, The Secret on psykologiaa pakattuna hienoon muottiin. Se toimii (henkilötasolla), mutta sen pohjalla on juurikin ajattelun muuttaminen ja sen kautta oman persoonallisuuden, sekä alitajunnan kautta tuleva muutos. Jos uskot olevasi johtaja teet johtajan päätöksiä, jos uskot olevasi luopio, niin et voi tehdä johtajan päätöksiä. Jos mennään syvemmälle tasolle, niin itse uskon, että ympäröivä maailma on oman sisäisen maailmamme peilikuvaa, johon uskovat monet tiedemiehetkin tavalla tai toisella. Maailmahan luodaan tietoisuudessa aika pitkälti (perspective).
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi?

ViestiKirjoittaja Tenkku » 11 Helmi 2010, 15:52

Hah, tulee mieleen eräs kaverini joka vetää homoja puoleensa. Luulenpa kyllä että se johtuu vaan siitä, että hän ite näyttää vähän gaylta.
Fabulous babe

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi?

ViestiKirjoittaja Trauma » 11 Helmi 2010, 18:22

Vedän puoleeni kuulemma bi-seksuaalisia naisia. Frendin suusta kuultua, johtuu monista esimerkkitapauksista. Ja nyt kun tuota tarkemmin ajattelee niin paljon mahdollista, vaikka hetero olenkin. :D

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 11 Helmi 2010, 21:12

Tenkku kirjoitti:Hah, tulee mieleen eräs kaverini joka vetää homoja puoleensa. Luulenpa kyllä että se johtuu vaan siitä, että hän ite näyttää vähän gaylta.

Buahaha... Mä en saa mistään enempää nautintoa kun jos joku hinttari fruittari(no offence, sellasseen käsityksen tosta sun kuvauksesta sain) vetää homoja puoleensa ja joutuu todella kyseenalaistaan sen, että miksi asiat on näin... :)

Aahhh... On se helppoa ihmisellä, joka ei vedä lähes ketään puoleensa. Saapa olla rauhassa from unwanted iskuyritys tj.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 11 Helmi 2010, 22:52

Wespa kirjoitti:PS. Aqua, The Secret on psykologiaa pakattuna hienoon muottiin. Se toimii (henkilötasolla), mutta sen pohjalla on juurikin ajattelun muuttaminen ja sen kautta oman persoonallisuuden, sekä alitajunnan kautta tuleva muutos. Jos uskot olevasi johtaja teet johtajan päätöksiä, jos uskot olevasi luopio, niin et voi tehdä johtajan päätöksiä. Jos mennään syvemmälle tasolle, niin itse uskon, että ympäröivä maailma on oman sisäisen maailmamme peilikuvaa, johon uskovat monet tiedemiehetkin tavalla tai toisella. Maailmahan luodaan tietoisuudessa aika pitkälti (perspective).

Onhan se pakattua psykologiaakin ja joiltakin kantilta ihan kiva tämä yleisen positiivisuuden kasvattaminen, mutta silti tässä ei ole kaikki Law of Attractionin väitteet. Vetovoiman laki väittää suoriutuvansa sellaisista ilmiöistä, jotka eivät ole missään nimessä fysiikan lakien rajoissa.

Jos sitä laimennetaan tähän yleiseen "hei ajatellaan vaan positiivisesti" ja "negatiivinen tuo negatiivista", ei se ole enää law of attractionia vaan tervettä maalaisjärkeä.

Vaikutus LOA:n toiminnasta voitaisiin myös helposti selittää plasebon kaltaisella ilmiöllä, joten tässä IMHO parasta käyttää Occamsin Razoria.

Instead, the Law may be explained as an illusion created by the conection between self confidence and success or ones own perception

Nothing leaves the brain:
Scientific American; Jun2007, Vol. 296 Issue 6, p39-39 kirjoitti:"The brain does produce electrical activity from the ion currents flowing among neurons during synaptic transmission, and in accordance with Maxwell's equations any electric current produces a magnetic field. But as neuroscientist Russell A. Poldrack of the University of California, Los Angeles, explained to me, these fields are minuscule and can be measured only by using an extremely sensitive superconducting quantum interference device (SQUID) in a room heavily shielded against outside magnetic sources. Plus, remember the inverse square law: the intensity of an energy wave radiating from a source is inversely proportional to the square of the distance from that source. An object twice as far away from the source of energy as another object of the same size receives only one-fourth the energy that the closer object receives. The brain's magnetic field of 10-15 tesla quickly dissipates from the skull and is promptly swamped by other magnetic sources, not to mention the earth's magnetic field of 10-5 tesla, which overpowers it by 10 orders of magnitude!"
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi?

ViestiKirjoittaja Wespa » 11 Helmi 2010, 23:32

Joo totta. En väittänyt, että koko dokumentti olisi oikeassa, osoitin vain siellä olevat asiat jotka toimivat ja ovat hyväksi havaittuja mm. psykologiassa.

En halua lähteä kiistelemään sitten taas mielipideasioista/teorioista jotka liittyvät tähän oman ympäristön (muiden tekemisien vaikuttamiseen jollain yliluonnollisella tapaa) vaikka jokainen teko, asento tai ilme vaikuttaakin lähiympäristöön tavalla tai toisella. Toisen kätteleminen muuttaa hänen koko todellisuuden (ja oman) verrattuna siihen todellisuuteen jossa kättely olisi jäänyt tekemättä, ihan näin ajallisestikkin jana muuttuu ja ihminen on jäljessä siitä, jossa hän olisi jäänyt kättelyn välistä ja jatkanut matkaansa, tämä vain esimerkkinä. Tuosta voi sitten vetää johtopäätöksen käyttäen esim. maalaisjärkeä josta puhuit, että positiivinen teko toiselle muuttaa ympäristöä positiivisempaan suutaan. Mieti jos saat toisen hyvälle tuulelle ja hän laittaa sen eteenpäin käyttäytymisessään ja teoissaan (eleissä se heti yleensä jo näkyy). Mieti millainen lumipalloefekti siitä voikaan syntyä. Totaalinen muutos se on lähiympäristöön ellei kauemmaksikin verrattuna siihen jossa sitä ei tehty. Uskon, että jokainen ajatus, jokainen teko vaikuttaa jollain tapaa suorallisesti (omat aivoradat muuttuvat) tai välillisesti koko maailmaan koska kun itse muutut niin toimit eri tavalla lähiympäristössäsi joka toimii eri tavalla lähiympäristössään, joka toimii... Lumipallioefekti. :)

Eri asia sitten onko mahdollista vaikuttaa halutulla tavalla juuri tiettyyn haluun, esim. tietyn kämpän saamiseen. Toki siihenkin vaikuttaa oman korren kekoon kantaminen käyttäytymisellä, mutta vielä vahvemmin toiminnalla siihen suuntaan (esim. rahoituksen hankkiminen yms.). Mitä vahvemmin toimii siihen suuntaan ja mitä enemmän on inspiraatiota sekä uskoa, niin sitä voimakkaammin potentiaaliset mahdollisuudet onnistua paranevat jos sen antaa näkyä toiminnassaan. Positiivinen luottamus kun saa ihmisen toimimaan tavoittellakseen sitä kun taas epäusko saattaa aiheuttaa sen, että ei edes yritä. Ehkä kyse on niin maalaisjärjestä tai yksinkertaisesta asiasta, että sitä ei tiedosta kun ei osaa katsoa asiaa objektiiviesesti. Toki aina ei se suurinkaan inspiraatio ja toiminta auta...

Kuitenkin on teorioita rinnakkaistodellisuuksista, kvanttiteorioista, sekä tietoisuuden kautta luotuun maailmaan liittyvät teoriat kuten se, että kaikki on sähkömagneettisessa kentässä olevaa vaihtelua. Ruusun punaisuus luodaan itse tietoisuudessa, eikä se ole oikeasti "punainen". Voidaan miettiä sitten, että päteekö sama tapahtumiin, luodaanko nekin, sillä nekin ovat kokemuksia tietoisuudessamme... Tästä on oikeastaan turha lähteä kiistelemään koska teorioita ja näkökantoja on niin monia, mutta voisihan tuostakin mielenkiintoista keskustelua saada aikaiseksi...

En silti pidä kaikkea The Secretissä opetettua täysin oikeana tai sen esitystapaa parhaana mahdollisena. Simppelisti sanottuna kuitenkin kaltainen vetää puoleensa kaltaistaan, tätä voidaan kutsua tosin sanoilla mielenkiinto tai inspiraatio jotka ohjaavat tälle tielle. Toki masennus saa myös aikaan joskus tilan, jossa ei huomaa aina niitä positiivisia asioita ympärillään kun keskittyy siihen masennukseen ja samanaikasesti voimistaa huonoja kokemuksia tyyliin "miksi TAAS minä" jne. Lopulta oma persoonallisuuskin johtuu paljolti omista tunteista ja asenteista. Positiivisella asenteella ja käyttäytymisellä saa sen unelmatyöpaikan helpommin (toki ei aina saa vaikka paljon uskoisi, luottaisi ja olisi positiivinen), kun jos taas pelkää esiintymistä ja sitä että omat taidot ei kuitenkaan riitä tms. niin se varmasti näkyy työhaastattelussa negatiivisesti ja estää työpaikan saamista verrattuna rohkeaan ja luottavaan asenteeseen. :)

Ja totta The Secrerissä / sen opettajat heittävät aika paljon "mambo jamboa" kaikenmaailman vortekseista ym. mutta ehkä heillä on vaan vähän uskonnollistettu tai mystisempi käsitys maailman toiminnasta. Sen takia en kaikkea nielekkään, näen asian yksinkertaisemmin psykologialla ja aivotoimintoina yms.

Asiaan liittyen tunteiden kannalta voipi lukaista täältä jos kiinnostaa:
http://henkimaailma.wordpress.com/2008/ ... -valitset/

Just my few cents. :)

PS. Muutin otsikkoa kun tämä keskustelu näytti jakaantuvan myös koskemaan Law Of Attractionia, sekä The Secretiä. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi? + Law Of Attraction

ViestiKirjoittaja aavenainen » 12 Helmi 2010, 14:52

kummo: ihan hauska teoria tuo mitä sanoit :) wespa: niin itse en tykkää kiusata ketään joten tuo (samankaltaiset ihmiset huomaa toisen ei aivan päde 8) ) paitsi ehkä siinä että paras kaverini on osaltaltaan samanlainen kun minä ja vaikka aijemmin ei oltu tavattu käytiin juttelemaan melkein hetimiten ja ystävyyskin oli jo viikossa selvää pässin lihaa :tapu:

mutta pidän aina oman pääni ja mielipiteeni ja puolustan "heikompia" ja jos joku tulee tyhjästä räkyttämään niin sanon kyllä mielipiteeni. (näistähän se yleensä lähtee kun ihmiset huomaa että en kulje vaan nöyränä perässä ja tanssi kun käsketään :D ).
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi? + Law Of Attraction

ViestiKirjoittaja Hartsa » 12 Helmi 2010, 20:44

Aavenainen, pystyn kyllä hyvin samaistumaan teikäläiseen, ainakin tämän ketjun juttuihin liittyen. Vastarannan kiiski olen itsekin ollut ihan ala-asteelta lähtien.. jos porukka väittää jotakin, niin ihan automaattisesti itse rupeaa puolustamaan sitä toista kantaa, vaikkei nyt välttämättä itse olisi asiaa sen kummemmin pohtinut. Sama myös näissä kiusaamishommissa, menin kyllä kiusatun puolelle jos vain mahdollista, ellei niinkään mahdollista niin ainakin koitin jotakin kautta vaikuttaa asiaan.. Mikä minun kohdallani meni sitten hieman jännästi ja erilailla, niin tutustuin taas paremmin erääseen näistä kiusaajista, joka kiusasi vähän kaikkia tasapuolisesti ja hieman tyrkki meikäläistäkin... meistä tuli jännien mutkien kautta parhaat kaverit, ja kummasti väheni kaverini kiusailut sitä mukaa mitä paremmin opittiin tuntemaan toisemme.

Mitä itse aiheeseen tulee, niin tavallaan tuo law of attraction kuulostaa ihan hyvältä tähän.. toisaalta taas sellaisesta on myös tullut paljon lueskeltua, että vedät puoleesi sitä mitä välttelet. Eli jos et halua kiusaajia lähellesi tjsp. niin he täyttävät jollain tasolla ajatusmaailmasi, ja koska olet tiedostamaton luoja, niin saat sen mitä ajattelet. Eipä tuo sinällään paljoa law of attractionista eroa, ehkä käsitetasolla hieman.. Toisaalta taas erään näkemyksen mukaan törmäät samoihin tapahtumiin niin pitkään kunnes opit niissä tarjotun läksyn/opetuksen. Jos välttelet näitä tilanteita, tai aina samallalailla käsittelet ne (vaikkapa poistumalla paikalta), niin et opi tilanteesta mitään uutta. Jos sama tilanne toistuu kerta toisensa jälkeen, niin käsittelytapasi ei liene ole oikea, ja universumi tarjoaa sinulle uusia tilaisuuksia päästä oppimaan tarjottu opetus.

Loppupeleissä mikään noista kolmesta ei eroa merkittävästi toisistaan, ja uskoisinkin että kysymys on samasta asiasta hieman eri perspektiivistä muotoiltuna. Mutta sen on varmaan jokainen nähnyt kaveri/tuttava/sukulaispiirissä, että jotkut ihmiset vetävät puoleensa tietynlaisia ihmisiä/tilanteita enemmän kuin sattumanvaraisuus mahdollistaa.. Joita voidaan toki selitellä osin käyttäytymismallien sun muiden avulla, mutta uskon asiaksihan se taas kerran menee onko se sitten pelkästään niistä kiinni..
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi? + Law Of Attraction

ViestiKirjoittaja aavenainen » 13 Helmi 2010, 10:13

hartsa: no itse olen ajatellut että ehkä minun tässä elämässä tarvitsee noista "tollikoista" oppia jotakin koska muilla elämän alueilla menee oikeestaan melkoisen loistavasta :) jollei ihan todellakin loistavasti. en yleensä kyllä enään lähde minnekkään enkä kyllä aijemminkaan mitenkään paennut noita kiusaajia. (ja olen tullut melko hyväksi jo tilanne komiikassa ja piilo-vit**ilussa heille). eli heitän jotakin "harmitonta" eivätkä he edes tajua että heitä itseään on juuri "halvennettu" :D

koska yleensäkkään en tykkää ihmisiä haukkua tai halventaa mitenkään mutta takaisin kyllä annan jos joku hyppii nenille. (ja omat johtopäätökseni teen jokaisesta erikseen :) ) mutta voihan tuo vastarannan kiiski homma olla myöskin se että olet erillainen kun erotut massasta ja rohkenet olla erimieltä.

POIKKEAN AIHEESTA: olin tuolla vhh ruokavaliolla (atkins lähinnä "äijä dietti" niinkun aina olen naureskellut) meillä luokassa tuli siitä puhetta (kun kokiksi opiskellaan) aika moni vaan nyrpisteli nenäänsä ja oli silleen hyi me käytetään beseliä ja popsitaan salaatin lehtee :D . eli koska tuli taas puhetta aiheesta josta monikaan tuskin tietää ja sitä on parjattu niin se sai ihmiset nyrpistelemään ja vannomaan teollisen tuotteen nimeen :) koska he olettivat tämän olevan "terveellisempää" vaikka todellisuudessa (luultavammin: voi, kerma, liha, tuoreet kasvikset säilöntä-aineettomat jutut on huomattavasti terveempiä ja täyttävämpiä) kun mikään teollinen sonta mutta tästäkin ollaan montaa mieltä.
http://www.anttiheikkila.com/index.php tossa ihan hyviä mielipiteitä tähänkin aiheeseen liittyen. (ja loppu loru laihduin tuollaisella atkinsilla 2:hessa kuukaudessa 6kg :tapu: ainoastaan yleensä tuo dietti kaatuu ykstoikkosuuteen joten heikkilän aatokset parempia vhh:ta ajatellen 8) )


MUTTA: tämä esimerkki siksi että heikkilääkin on parjattu hyvistä aatoksista ja hänen ajattelu tapansa on juuri tuo vastarannan kiiski tyyppinen joka on hienoa nykypäivänä että ei löydy vaan pelkkiä massa aatoksia.
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi? + Law Of Attraction

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 05 Touko 2010, 10:26

En oikeastaan tiedä muuta kuin, että ihmiset kyselevät multa hyvin helposti neuvoja moneenkin asiaan, vedänkö sitten puoleeni tietoa janoavia ihmisiä, mikä siihen on syynä on täysi mysteeri minulle.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
Blacky
Kummitus
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Huhti 2009, 22:16
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi? + Law Of Attraction

ViestiKirjoittaja Blacky » 05 Touko 2010, 13:43

Välillä kyllä tuntuu, että vedän, tosin useammin vaikuttaa siltä, että pelottelen vahingossa kaikki muut luotani. Jostakin syystä on enemmän sääntö kuin poikkeus, että jos joku henkilö käy kanssani enemmän kuin pari keskustelua, tämä aivan varmasti uskoo yliluonnolliseen ja tällä on itselläänkin jotakin kokemuksia. Tilastojen puutteessa minun on vaikea sanoa, johtuuko se siitä että niitä on vain paljon, vai jostakin muusta asiasta, mutta näin siinä vain aina käy - siitä huolimatta että pidän aina suuni visusti kiinni koko aiheeseen liittyen.
Se siivekäs aivan takanasi

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedätkö tietynlaisia ihmisiä puoleesi? + Law Of Attraction

ViestiKirjoittaja Verninia » 14 Touko 2010, 22:29

Vedän puoleeni ihmisiä, jotka haluavat satunnaisesti avautua ja sitä kautta jakaa palan maailmaansa kanssani. Minulla ei ole sitä mitään vastaan. Joskus näistä ihmisistä tulee tosiystäviä, mutta useimmiten ei. Usein näiden ihmisten välille mudostuu kuitenkin joku näkymätön side. Olen iloinen jokaisesta sanallisesta helmestä. Pari kertaa olen saanut harvasanaisia ihmisiä puhumaan asioistaan, joista he eivät ole uskaltaneet puhua kenellekään.

Välillä mietin, mitä hyvää olen tehnyt, että elämääni on sattunut niin mielettömiä ihmisiä. Harva heistä asuu samassa kaupungissa kanssani. Ikävöin heitä öisin!

Blacky kirjoitti:Jostakin syystä on enemmän sääntö kuin poikkeus, että jos joku henkilö käy kanssani enemmän kuin pari keskustelua, tämä aivan varmasti uskoo yliluonnolliseen ja tällä on itselläänkin jotakin kokemuksia. Tilastojen puutteessa minun on vaikea sanoa, johtuuko se siitä että niitä on vain paljon, vai jostakin muusta asiasta, mutta näin siinä vain aina käy - siitä huolimatta että pidän aina suuni visusti kiinni koko aiheeseen liittyen.


Olen muuten huomannut omalla kohdalla ihan saman asian! Nämä keskustelut on usein mielenkiintoisia, vaikkakin niille ei välttämättä ole jatkoa. Nämä on taas näitä juttuja joissa vaan tietää, kenelle kannattaa puhua ja kenelle ei. Kyllä sen aistii ihmisestä.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa