Varhaiset muistot

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Wespa » 26 Maalis 2009, 00:55

Mikä on varhaisin lapsuuden muistonne? Mitä teitte tuona aikana?

Tässä tulee varhaisin muistoni, joka on samalla yksi kauneimmista, ajalta, jolloin asuimme vielä Järvenpäässä ja ikää oli 1-2 vuotta.

Leikin kerrostalon pihalla yhden tytön kanssa, jonka nimi oli muistaakseni Liisa. Pihan reunassa meni pieni oja ja sen vieressä pieni polku, jonka ympärillä kasvoi aina kauniita kukkasia. Se tie oli aina jotenkin kauniin maaginen ja hieno paikka. Ojan yli meni pieni lankku, jonka avulla aina menimme sen yli. Oja tuntui tuolloin kauhean leveältä/isolta ja lankku heiluvalta. Silti aina pääsimme pienenä tuon ojan yli kun varovasti menimme.

Ihmettelimme tuolloin tuota ojaa ja kuului molskahdus. Näimme pienen sammakon, joka päätti sitten kuitenkin sukeltaa samalla ojan syvyyksiin. Samalla minä tai tämä tyttö huudahti "sammakko". Tästä sitten innostuinkin ja vähän ajan päästä päätin huijata tätä tyttöä. Heitin pienen kiven ojaan ja huusin "sammakko". Tätä teinkin muutaman kerran ja sain huijattua, kunnes ilmeisesti temppu ei enää toiminut.

Hienoa aikaa oli tuo. Toinen muistoni liittyy samaan pihaan, mutta tuolloin leikimme Tarzania puissa.

Joskus 3-vuotiaana olikin sitten muutto nykyiselle paikkakunnalle ja uudet seikkailut.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Trauma » 26 Maalis 2009, 15:28

Taitaapi olla yhdestä valokuvan otosta varhaisin oma muistoni. Kuvassa olen vain vähän yli vuoden ikäinen, istun sohvalla ja minulla on kädessä puinen kauha, tai jokin vastaava. Pitkään mielessäni oli vain muisto tästä tapahtumasta, ja mietinkin sitä paljon, mutta vasta joskus kouluikäisenä opin yhdistämään sen tuohon valokuvaan. Kuvan katsominen ei silti vaikuttanut mitenkään, koska itse muisto siitä on yhä kirkkaana mielessäni.

Muistan paljon muitakin asioita varhaislapsuudestani, mutta tuo taitaa olla aikaisin. Kaukomuisti ollut aina parempi kuin lähi.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Tenkku » 26 Maalis 2009, 15:50

Minun ehkä varhaisin muistoni on sitä aikaa kun olin jotain 2 vuotta vanha. Oltihin rakentamasa uutta omakotitaloa ja muistan ku söin omppua ja istuin keittiötuolilla ja kattelin ku issee ja sisko maalasi seinää vaaleansiniseksi. Olin vihaanen ku en ite saanu maalata.

Toisaalta on minulla joku mielikuva vieläkin nuoremmalta iältä, mutta se on niin hatara ettei sitä voi muistoksi sanoa.
Fabulous babe

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja viltsu » 26 Maalis 2009, 18:44

Varhaisin muisto on kun olin ehkä 2-3. Oli justiinsa synttärit j sain sellasen lelu kaivurin ja sitten iskä sano, että ei kun ojia kaivelemaan. :)
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Ulwoja
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 16:01
Paikkakunta: Haamulandia

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Ulwoja » 13 Huhti 2009, 02:03

Eka muistoni on kun istun aulassa rukin takana ja niin kuin menetin tajunnan. Kaikki kävi mustana ja tuntu kuin oisin menettänyt siitä kaikki muistot taakseppäin. Se on ainoa kirkas muisto joka pysyy mielessäni aina. Siitä lähtien minulla on toiminut pelkästään lyhytmuisti.
Kun tunnet käden olkapäälläsi, tiedä että minä olen turvanasi.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Zrud » 13 Huhti 2009, 06:38

Varhaisin muistoni taitaa olla se, kun olin jotain.... ehkä 3v pintaan heittännyt 2v vanhempaa iso-veljeäni, hohtimilla takaraivoon... (ei ehkä paras ensimmäiseksi muistoksi :D )
Feel the LOVE

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 14 Huhti 2009, 21:22

Yksi varhaisimpia muistojani on kai se kun oli 2 vuotis synttärini ja äiti oli sairaalassa (sairaskohtauksen takia) ja vietin osan synttäreistäni siellä. Siellä olivat kaikki sisarukseni ja isäni. Muistan kun juttelimme äidin kanssa niitä näitä ja sain siskoltani lahjaksi pehmolehmän (joka on minulla vieläkin). Muistan myös maistaneeni äidin sairaalaruokaa. XD Jostain syystä äiti ei muista paljoakaan tapahtuneesta toisin kuin minä. X3
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Aurelia » 19 Huhti 2009, 11:34

Taisin olla 2 tai 3 kun laitoin kotona pehmoleluja avatun sateenvarjon sisälle kyytiin ja pyöritin varjoa lattialla. Se oli lelujen karuselli. Myöhemmin pistin pikkuleluja levysoittimen kyytiin pyörimään. Jostain syystä ihan pienenä olin hulluna kaikkeen mikä pyörii, kuten hyrriin ja karuselleihin. :D
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja blood » 30 Touko 2009, 20:16

Taisin olla silloin 2.v. Olin nukahtanut autoon, ja samalla iskä ja äiti lähti käymään kaupassa. Kun heräsin, en nähnyt vanhempiani missään ja aloin itkemään. Se oli kamalaa.

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 30 Touko 2009, 22:13

Varmaan varhaisin muistoni on se kun meillä vielä oli Osku koira ja sain itselleni karkkipussin. Söin karkeja siinä ja Osku nappaa pussin ja mutustaa aiken sisällön. Good ol' Osku :|
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
Blacky
Kummitus
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Huhti 2009, 22:16
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Blacky » 01 Kesä 2009, 12:42

Näitä on huomattavasti liikaa ja niitä on mahdotonta sijoittaa tarkkaan aikajärjestykseen. Minulla on paljon muistoja 1-2 vuoden iästä kun olin vielä ainut lapsi (olen siis perheen vanhin). Vaanin töistä tulevaa isää vaatekaapissa, söin kauratyynyjä, katselin kun äiti ompeli kaikennäköistä, istuin sohvalla katsomassa Muumeja ja leikin pihalla rengaskeinussa jonkin tytön kanssa, jonka nimen olen unohtanut kauan sitten. Niin ja tietenkin pyörämatka vesilintuja ruokkimaan. Siihen aikaan se puisto, missä nyt sitten olimmekaan, tuntui jatkuvan kumpuilevana suunnilleen maailman ääriin. En ole koskaan oikein saanut selvää, missä tämä puisto on todella sitten ollut.

Joku joskus väitti, että minulla on kamalan hyvä muisti. Voi olla, mutta kyseinen väite koskee vain kaikkea, mistä on kulunut vähintään puoli vuotta :D Mitä tuoreempi tapahtuma, sitä vähemmän siitä muistan.
Se siivekäs aivan takanasi

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Trauma » 01 Kesä 2009, 13:28

^^Minulla on hieman sama asia, ainostaan kaukomuisti toimii, lähimuistinkin puolesta. Itsekin muistan monia yksityiskohtaisia asioita useiden vuosien takaa, mutta saatoin unohtaa ottaa koulukirjani mukaan aamulla, vaikka ne lojuivat tietokonepöydällä silmieni edessä. Myös valikoiva muisti on vahva ominaisuus. :roll:

Avatar
Blacky
Kummitus
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Huhti 2009, 22:16
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Blacky » 01 Kesä 2009, 15:27

Kieltämättä. Olin aina ongelmissa koulussa kun kirjat, läksyt ja tärkeät päivämäärät kuten koepäivät olivat täysin hukassa :D
Se siivekäs aivan takanasi

liberty
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Loka 2008, 02:52

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja liberty » 10 Elo 2009, 10:23

Oma varhaisin muistoni tulee ajalta kun olin 3 vuotias,

olin leikkimässä kotini pihassa, lähellä rappusia, ( Omakotitalo).
Liikuttelin muovi-traktoreita ja kaivelin maata pienellä lapiolla, se oli minun lempileikkini siinä iässä.
Mutta kun aloin kääntymään kohti takana olevaa metsää näin suuren karhun,
se seisoi kahdella jalallaan, nojaten viereiseen koivuun samalla raapien sen pintaa. En jäänyt aikailemaan vaan Juoksin portaat ylös, avasin oven ja huusin: Kaahu, Kaahu, Kaahu. Ensiksi Isäni ei ollut uskoa, mutta hän kuitenkin lähti tarkistamaan. Nopeasti huomattiinkin, että todellakin karhu oli käynyt, Se oli jättänyt moneen puuhun merkkinsä vetämällä suuret palat kaarnaa pois. Tämän kohtauksen takia sitä metsästettiin, en kuitenkaan muista saatiinko kyseinen karhu kiinni vai ei.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Zrud » 10 Elo 2009, 10:25

no olisi ollut joo oikeudenmukaista tappaa karhu vain sen takia että sellainen nähtiin...
Feel the LOVE

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Phantom » 10 Elo 2009, 17:55

varhaisin muisto on jostain kun olin 5v tai ehkä nuorempi. Löysin kontatessa naulan lattialta ja työnsin sen pistorasiaan. Kädessä on vieläkin siitä kikasta jälki. Itse tapahtumasta en muista kun sen verran kun olin työntämässä naulaa pistorasiaan. Mutta jotenkin se tapahtuma on vaan jäänyt mieleeni.
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 10 Elo 2009, 22:29

Itselläni on aika paljon muistoja lapsuudesta, mutta ehkä varhain niistä sijoittuu noin kolmeen ikävuoteeni.

Oli kesä ja istuimme puolitoistavuotiaan veljeni kanssa etupihalla syömässä mansikoita. Muistaakseni huomasin veljelläni olevan enemmän noita pieniä metsämansikoita, jonka takia löin häntä mansikkakupilla päähän. :mrgreen:

Minulla on muuten aika hyvä nimimuisti. Muistan jokaikisen lapsuuden toverini nimen. Kasvot ja ihmiset muutenkin unohtuvat helposti, mutta nimet eivät.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

J-e-nn-a
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Elo 2009, 16:04
Paikkakunta: kotka

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja J-e-nn-a » 17 Elo 2009, 12:53

En varsinaisesti muista tapahtumaa,näen sen kuin olisin joku sivusta seuraaja.

Olin n.2½v ja olin äitini ja kummini kanssa kävelemässä kummini pihalta jollekin hänen ja äitini tutulle naapuri kerrostaloon.

talojen välissä on ns. nouseva kallio (matala kuitenkin) jonka yli sitten kävelimme ja kaatusin siinä,josta sain sitten muiston otsaani,kivan pienen kuhmun joka on vieläkin otsassani.

kun kerroin tuosta "muistosta" vanhempana äidilleni niin hän ihmetteli kuinka voin muistaa tuon.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Tenkku » 13 Syys 2009, 21:05

Eikö se ihmisen muistamis-ikä oo siinä kolmen vuojen paikkeilla? Näin muistelisin jonkun opettajan joskus minulle sanoneen.
Fabulous babe

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Varhaiset muistot

ViestiKirjoittaja Trauma » 13 Syys 2009, 21:08

Tenkku kirjoitti:Eikö se ihmisen muistamis-ikä oo siinä kolmen vuojen paikkeilla? Näin muistelisin jonkun opettajan joskus minulle sanoneen.

Ei kai tuohon tarkkoja rajoja voida vetää, kun poikkeuksiakin löytyy nii paljon. Itsekin olen yksi näistä.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa