Lukio vai Ammattikoulu?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Lukio vai Ammattikoulu?

Lukio
1
14%
Ammattikoulu
5
71%
En tiedä
1
14%
 
Ääniä yhteensä: 7

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 01 Maalis 2009, 18:01

Eli mitä mieltä olette, kumpaan kannattaisi hakeutua? Hyviä puolia ammattikoulusta, hyviä puolia lukiosta. Huonoja puolia ammattikoulusta, huonoja puolia lukiosta jne jne.
Minulla on vielä pari vuotta aikaa päättää kumpaan hakeudun mutta jo nyt stressaa! Onkos muuten musiikkipainoitteisia ammattikouluja? Keskustelua!
Viimeksi muokannut Gitarre, 02 Maalis 2009, 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja Regendos » 01 Maalis 2009, 18:11

Itse käyn ammattikoulua ja valmistun autonasentajaksi.

Ammattikoulun käyneellä on varmasti KUNNON työpaikka ja on ammattiosaavampi, mitä lukion käynyt. Lukio vain jatkaa siihen mihin peruskoulu jäi. Serkkuni kävi lukion ja päätyi työskentelemään SIWAssa.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Maalis 2009, 18:29

Itse myös menossa ammattikouluun. Sähköpuolelle. Viimeistä vuotta nyt ylä-asteella. Jos et ole varma vielä ammatistasi niin suosittelen kyllä sitten lukiota. Jos taas on ammatti tiedossa eikä siihen lukiota tarvitse niin ammattikouluun vain.
Nopeampaa sitä sieltä pääsee.

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja DS8 » 01 Maalis 2009, 19:51

Ammattikoulua kolmatta (viimeistä) vuotta käyn, ja painotuontantoassistentiksi pitäisi kesällä valmistua.
Suosittelen ammattikoulun valintaa kaikille, jotka ovat jo jossakin määrin varmoja siitä mikä tulevaisuudessa kiinnostaa. Lukion käyminen on kolme vuotta lisää yleissivistystä, jossa ei siinäkään mitään vikaa ole, mutta siinä kolmessa vuodessa on mahdollista hommata ammattitutkintokin.
"So this is life?"

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja blood » 01 Maalis 2009, 20:10

Eikö ne molemmat voi suorittaa samaan aikaan? Äiti puhui jotain tuollaista, ja itse olen vähän kiinnostunut. Olen ajatellut että minusta tulee joku mielisairaanhoitaja...

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 01 Maalis 2009, 21:01

amis tietenkin. lukio on pelkkää ajan tuhlausta.
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 02 Maalis 2009, 00:37

blood kirjoitti:Eikö ne molemmat voi suorittaa samaan aikaan? Äiti puhui jotain tuollaista, ja itse olen vähän kiinnostunut. Olen ajatellut että minusta tulee joku mielisairaanhoitaja...


Elikkäs kaksoistutkinto on tämä. Kestää yleensä 4 vuotta.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja Regendos » 02 Maalis 2009, 09:05

Lukion ja ammatikoulun käyminen on tietääkseni hyvin raskasta, eikä loppujenlopuksi niillä lukiopapereilla tee mitään kun menet siihen työhön, mihin olet erikoistunut. Sitä saa kumminkin ilman lukiota.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 02 Maalis 2009, 11:27

Totta. Mutta kyllähän sitä voi olla paremmat mahdollisuudet päästä töihin jos on myös yo-paperit.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja Regendos » 02 Maalis 2009, 16:31

Tottakai pitää sanoa, että ainahan plussa on plussaa. Kuka nyt näkee tarpeelliseksi suorittaa yo -paperit, mutta itse en menisi tekemään sitä. Osasyynä mainittakoon, etten pystyisi siihen.

Tänään tuli tulokset mille linjalle pääsee opiskelemaan toisen ja kolmannen opintovuoden. Hain automaalariksi ja niin uskomatonta kuin se onkin, pääsin tälle linjalle. Korkea palkka, täältä tullaan!

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 02 Maalis 2009, 17:00

Olen tässä vähän ottanut selvää asioista ja näillä näkymin olisin hakemassa ainakin Pop ja jazz konservatorioon, ikaalisiin sekä orimattilaan. Ainakin niistä valmistuu kitarateknikoita ja musiikkiteknologeja. Jos nyt sattuisi käymään niin että en pääsisi mihinkään noista niin sitten hakisin luultavimmin poliisikouluun.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 02 Maalis 2009, 17:07

Riippuu toki kuinka pitkälle meinaa opiskella.. helpompi on vielä nykyäänkin päästä esim yliopistoon lukion kautta kuin amiskan kautta. Tosin tämä ero on joillakin aloilla kaventunut merkittävästi, mutta taitaa olla edelleenkin suurella osalla aloista, että vähintään 2/3 opiskelijoista valitaan lukiopohjalta. Ellei tämä ole kovasti muuttunut ihan lähivuosina.

Jos tarkoituksena on suoraan töihin, niin tottakai amis siinä tilanteessa. Lukio nyt on tuommonen melkoisen yleissivistävä laitos vielä, että jos akateemikoksi aikoo niin kyllähän se hyvät lähtökohdat antaa, muussa tapauksessa onkin melkoisen turha paikka. Näin jälkikäteen vaikea sanoa vaihtaisinko lukion käymisen amiskaksi... jossain vaiheessa olin sitä mieltä että jos aikahyppy tapahtuisi niin amiskaan lähtisin, nyttemmin taas olen ruennut vaihtamaan mielipidettä että kävisin sittenkin lukion.. (tosin vähän paremmalla asenteella)
"I reject your reality and substitute my own"

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Lukio vai Ammattikoulu?

ViestiKirjoittaja blood » 02 Maalis 2009, 17:39

Porukka näyttää olevan aika paljon ammattikoulun puolella. Jonnekkin sosiaalialalle haulaisin päästä, sillä sieltä riittää aina töitä. Isäpuoli luki äsken lähihoitajaksi, ja koko juttu näytti minusta kiinnostavalta.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa