Oudot asiat ja tavat minussa

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Sotakoira
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Marras 2009, 18:27
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Sotakoira » 02 Tammi 2010, 00:26

- Pelkään nukkeja (Ok, tämä on vähän noloa.. )
- Jos menen saunasta suoraan suihkuun, alan nähdä outoja kuvioita ja alkaa huimaamaan.
- Osaan piilottaa pupillit melkein kokonaan (vai oliko se iiris.. )
- Teen kaiken kolme kertaa, saatan vaikka koskea oven ripaan kolme kertaa ennen kuin avaan sen. Tämä on tosi rasittava tapa joka hallitsee elämääni -_-
- Voin pahoin vaatekaupoissa tai vaateosastoilla. Nykyään en enään niin paljon mutta pienempänä kyllä.
- Pää tulee hirveän kipeäksi raa'an perunan hajusta.
- En voi pitää julkisilla paikoilla pitkähihaista paitaa, aina pitää olla t-paita ja huppari.
- Saatan joskus yksinäni hypätä "riemuhyppyjä" jos olen oikein innoissani.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 02 Tammi 2010, 00:50

Sotakoira kirjoitti:- Jos menen saunasta suoraan suihkuun, alan nähdä outoja kuvioita ja alkaa huimaamaan.

Tyypillistä matalaverenpaineiselle.
Minulla se on niin paha, että en saisi nousta sohvalta liian nopeaan, muuten alkaa rätistä silmissä ja maailma keikkuu.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Regendos » 02 Tammi 2010, 19:44

Nykyään liikuttaessani leukaa sivusuunnassa se naksahtaa. Häiritsee nykyään syömstä aika reilusti. Myös olkapääni ovat alkaneet naksua epäilyttävästi.

WM_

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja WM_ » 02 Tammi 2010, 19:59

Aqua, minulla on aivan sama aina kirkossa ollessani jos sielä olen. Aina kun joutuu nousemaan ylös, meinaa lähteä taju ja meinaan lysähtää takasin alas. Tätä ei muualla tai muuten esyynny. Matalasta verenpaineesta en osaa sanoa mtn, mielestäni sen pitäisi olla ihan ok.

Reg, meikäläisen emännällä on tuota samaa, varsinkin syödessä. Siinä se hetken lonksuttuaan menee sitten ohi, mutta ei liene kivan tuntuista.
Minulla taas on nykyisin jtn ihme kramppeja tai jotain alaleuassa. Jos vaikka irvistän tai venytän leukaa, tulee jokin käsittämätön pakko liike ja pitää sitten puskea leualla toiseen suuntaan, että se hellittäisi :D

PS. Reg, pyöritkö usein Tampereella esim keskustassa tai jossain? Arvelin vaan, että ollaan emännän kanssa sillon tällön baareilemassa niin olis kiva törmäillä jos oot samoilla suunnilla?

Avatar
afonya
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Joulu 2009, 16:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja afonya » 02 Tammi 2010, 19:59

Minultakin muutama outoa tapaa kyllä löytyy.

- Minulla on neuroosi hellojen ja sähkölaitteiden kanssa, joka ilta ennen nukkumaanmenoa tai kun poistun kämpästä pitää tarkistaa monta kertaa että hellat on kiinni ja sähkölaitteet (esim. kahvinkeitin).
- Naksuttelen myöskin aika paljon niskaani ja sormia, ärsyttävä tapa tosiaan, mutta jos en naksuta esim. niskaani niin se on aika kipeä. Kai se menee sitten ohi ajan kuluessa jos oppii olemaan naksuttelematta?
- Mahani "murisee" jos olen juonut paljon esim. teetä tms

Nyt ei tule oikein muuta mieleen.... :P
Ehkä kaikki on mahdollista.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Regendos » 02 Tammi 2010, 23:11

Olkapäistäni puheenollen nyt sattuu ensimmäistä kertaa aika mielettömästi tuohon olkapäähän. Ja tämä kun olen ollut kaksi viikkoa tekemättä mitään liikunnallista!

WM_, Tampereen keskustassa piipahdan lähinnä koulumatkoillani, sillä muuten olen aika kiireinen - oli sitten arki tai viikonloppu. Eikä baareilu onnistu vielä viiteen kuukauteen. Jos haluat, niin voimme silti järjestää tapaamisen jossain päin maailmaa! Mutta siitä sitten yksäreillä, ettei roskata foorumia henkilökohtaisten asioiden kanssa ;)

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 02 Tammi 2010, 23:56

WM_ kirjoitti:Aqua, minulla on aivan sama aina kirkossa ollessani jos sielä olen. Aina kun joutuu nousemaan ylös, meinaa lähteä taju ja meinaan lysähtää takasin alas. Tätä ei muualla tai muuten esyynny. Matalasta verenpaineesta en osaa sanoa mtn, mielestäni sen pitäisi olla ihan ok.

Kuinka pitkään istut paikallasi yleensä kirkossa ja yltävätkö muut "istumissessiosi" näihin aikoihin?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

WM_

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja WM_ » 03 Tammi 2010, 01:07

Aqua vitae kirjoitti:Kuinka pitkään istut paikallasi yleensä kirkossa ja yltävätkö muut "istumissessiosi" näihin aikoihin?


Mikäli olet ikinä kirkossa käynyt, tiedät että pitää vähän väliään nousta laulelemaan, hörisemään tai kuunnellakseen jtn. En oikein aikaa osaa sanoa, mutta istun minä muuallakin ja joudun nousemaan. Se tekeekin ihmeelliseksi, että miksi tuolleen "oireilen" sielä vain. Väsymyksestäkään se ei voi johtua, vaikka sielä usein väsyttääkin -väsyttäähän minua välillä missä vain.
Minua ei ikinä huimaa vaikka koneelta nousisin heti ylös, eikä edes vaikka sängystä juuri heränneenä niin tekisin.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 03 Tammi 2010, 02:19

WM_ kirjoitti:
Aqua vitae kirjoitti:Kuinka pitkään istut paikallasi yleensä kirkossa ja yltävätkö muut "istumissessiosi" näihin aikoihin?


Mikäli olet ikinä kirkossa käynyt, tiedät että pitää vähän väliään nousta laulelemaan, hörisemään tai kuunnellakseen jtn. En oikein aikaa osaa sanoa, mutta istun minä muuallakin ja joudun nousemaan. Se tekeekin ihmeelliseksi, että miksi tuolleen "oireilen" sielä vain. Väsymyksestäkään se ei voi johtua, vaikka sielä usein väsyttääkin -väsyttäähän minua välillä missä vain.
Minua ei ikinä huimaa vaikka koneelta nousisin heti ylös, eikä edes vaikka sängystä juuri heränneenä niin tekisin.

Hmh, no tältä istumalta en kyllä osaa vastausta antaa...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

WM_

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja WM_ » 03 Tammi 2010, 10:00

KErran oon elämässäni pyörtyny ja tuo mitä kirkossa tapahtuu, tuntuu samalta kuuiin se hetki ennen pyörtymistä.. Mutta mistähän se tulee ja johtuu?

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Tenkku » 03 Tammi 2010, 14:03

Minullaki tuo matala verenpainejutska. Se on äärimmäisen ärsyttävää ja noloa toisinaan, katson vaikka telkkaria jonkun kanssa ja puhelin soi toisessa huoneessa ja nousen sohvalta. Sitten rämps lattialle ja pitää olla hetki paikallaan että näkö palaa ja jalat taas kantaa. On aika moni kysyny Onko kaikki iha terveesti? kun joskus pariinkin otteeseen saatan rämähtää lattialle tai ainakin pitää äkkiä nojata johonkin ettei kaadu.
Fabulous babe

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 03 Tammi 2010, 16:13

WM_ kirjoitti:Aqua, minulla on aivan sama aina kirkossa ollessani jos sielä olen. Aina kun joutuu nousemaan ylös, meinaa lähteä taju ja meinaan lysähtää takasin alas. Tätä ei muualla tai muuten esyynny. Matalasta verenpaineesta en osaa sanoa mtn, mielestäni sen pitäisi olla ihan ok.


Kävi mielessä yksi selitys tähän: Jos siellä kirkossa on sen verran paljon ihmisiä samaan aikaan eikä happi oikein vaihdu... eli siis ei ole vain tarpeeksi happea? Eikö siitä voi tulla tuollaisia oireita?
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Laamanni
Alieni
Viestit: 113
Liittynyt: 21 Loka 2008, 18:08
Paikkakunta: Hamina

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Laamanni » 03 Tammi 2010, 17:05

En omista ADHD:ta (vaikka välillä siltä vaikuttaa), mutta pari sen sivuvaikutukselta vaikuttavaa "oiretta" omistan.

Melkein joka kerta, kun kosken johonkin, mielessäni värjään sen objektin punaiseksi. Eli pitää toisen kerran koskea, jotta se on taas tavallinen. Kävelyssäkin. Kun vasen jalka koskee maata, vasen puoli näkymästä menee punaiseksi. Kun oikea jalka taas koskee maata, oikea puoli värjäytyy. Toisella askelkerralla vasen laittaa maan taas tavalliseksi ja oikea tekee oikealle puolelle saman ym. Tiedättehän. On kyllä tavallista, että jotkut haluavat koskea pakolla esineeseen toisenkin kerran, mutta tämä on ollut jo ainakin puoli vuotta päässäni ja vasta hetki sitten alkoi unohtua.

Toisena, vähemmän outona asiana on levottomat jalat. Jos seison ja katson jotakin samalla, kahdella jalalla seisominen ei onnistu, vaanpitää laittaa toinen jalka pystyyn ja toisen jalan sivulle. Jotenkin yhtäkkiä tuntuu vapauttavalta tai helpommalta. Samaan sisältyy myös pakollinen tuoleilla kummallisesti istuminen ja jokakertainen rumpusoolo.. Kappas, minähän rummutan tälläkin hetkellä. :|
Naapurin poika ajeli pyörällä ohi juuri tarpeeksi sumuisesti näkyen kameralle = Laitan sen YouTubeen ja saan kaikki uskomaan että hallitus kusettaa meitä.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Regendos » 04 Tammi 2010, 19:00

Tähtiensusi kirjoitti:
WM_ kirjoitti:Aqua, minulla on aivan sama aina kirkossa ollessani jos sielä olen. Aina kun joutuu nousemaan ylös, meinaa lähteä taju ja meinaan lysähtää takasin alas. Tätä ei muualla tai muuten esyynny. Matalasta verenpaineesta en osaa sanoa mtn, mielestäni sen pitäisi olla ihan ok.


Kävi mielessä yksi selitys tähän: Jos siellä kirkossa on sen verran paljon ihmisiä samaan aikaan eikä happi oikein vaihdu... eli siis ei ole vain tarpeeksi happea? Eikö siitä voi tulla tuollaisia oireita?

Mutta monen muunkin pitäisi kärsiä näistä oireista, mikäli ilmanvaihto on huono. Minä kyllä pitäytyisin siinä matalassa verenpaineessa, kun asia ilmiselvästi koskee aivojen hapen saantia ja veri sentään on aine jossa happi kulkee.

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 05 Tammi 2010, 00:03

Regendos kirjoitti:
Tähtiensusi kirjoitti:
WM_ kirjoitti:Aqua, minulla on aivan sama aina kirkossa ollessani jos sielä olen. Aina kun joutuu nousemaan ylös, meinaa lähteä taju ja meinaan lysähtää takasin alas. Tätä ei muualla tai muuten esyynny. Matalasta verenpaineesta en osaa sanoa mtn, mielestäni sen pitäisi olla ihan ok.


Kävi mielessä yksi selitys tähän: Jos siellä kirkossa on sen verran paljon ihmisiä samaan aikaan eikä happi oikein vaihdu... eli siis ei ole vain tarpeeksi happea? Eikö siitä voi tulla tuollaisia oireita?

Mutta monen muunkin pitäisi kärsiä näistä oireista, mikäli ilmanvaihto on huono. Minä kyllä pitäytyisin siinä matalassa verenpaineessa, kun asia ilmiselvästi koskee aivojen hapen saantia ja veri sentään on aine jossa happi kulkee.


No mitäs jos muut kärsivätkin näistä oireista? Tai toisethan voivat olla herkempiä eri asioille.
Mutta joo, se oli vain yksi ehdotus.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Aurelia » 12 Tammi 2010, 09:35

Aurelia kirjoitti:- korkeat äänet sattuvat minuun ja rasiinnun metelistä. Ostoskorin laahaaminen kaupan lattiaa vasten saa ihokarvani nousemaan pystyy ja alan voida pahoin

Tähän löytyi ihan luonnollinen selitys. Sain diagnoosin ADD:sta ja siihen liittyen kärsin aistiyliherkkyydestä. En siis ole hullu, vaan oikeasti kuuloni on "liian" tarkka ja tunnen kipua tavallista herkemmin ja rasiinnun tärinästä ja metelistä normaalia herkemmin. Tehdastyö on saanut minut sairastelemaan aivan ennätyspaljon, joten joutuivat tutkimaan perusteellisemmin kun ei syitä rutiinitutkimuksissa löytynyt.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
afonya
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Joulu 2009, 16:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja afonya » 15 Tammi 2010, 20:09

Huomasin juuri yhden oudon tavan :D Kun luen netistä jotain pidempää tekstiä, maalaan aina sen kappaleen mitä olen lukemassa. Varmaan se johtuu siitä, että jos jätän tekstin hetkeksi kesken niin tiedän mistä lukea? :D
Ehkä kaikki on mahdollista.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 16 Tammi 2010, 09:56

Hyvin usein tulee käytyä keskusteluja kuvitteellisesti ns. etukäteen :D .. eli varsinkin nuorempana jos jouduin vaikka koulussa puhutteluun, niin sitä puhuttelua odotellessa sitä kävi ääneen jo sen keskustelun itsensä kanssa :) .. ja mikä mahtavinta, hyvin usein keskustelu meni todella läheltä sitä itsekseen puputtamista =)
I believe..

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 16 Tammi 2010, 10:52

Tunhhu kirjoitti:Hyvin usein tulee käytyä keskusteluja kuvitteellisesti ns. etukäteen :D .. eli varsinkin nuorempana jos jouduin vaikka koulussa puhutteluun, niin sitä puhuttelua odotellessa sitä kävi ääneen jo sen keskustelun itsensä kanssa :) .. ja mikä mahtavinta, hyvin usein keskustelu meni todella läheltä sitä itsekseen puputtamista =)


Minäkin teen noin, mutta keskustelut eivät vain mene läheltäkään sitä mitä olen ajatellut. :D
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja kummo » 09 Helmi 2010, 18:09

afonya kirjoitti:Huomasin juuri yhden oudon tavan :D Kun luen netistä jotain pidempää tekstiä, maalaan aina sen kappaleen mitä olen lukemassa. Varmaan se johtuu siitä, että jos jätän tekstin hetkeksi kesken niin tiedän mistä lukea? :D


Minä en aina tee noin ja senlisäksi minä en maalaa koko kappaletta vaan sen lauseen mitä luen.. Varsinkin mielenkiintoiset lauseet maalaan ja luen sitten uudestaan.

Jaa.. mitähän muita "outoi" tapoi miul ois.. Jalan tärinää en laskisi oudosti sillä mielestäni on normaalia tärisyttää sitä musiikin tahtiin (miun jalka tärisee myös huonon musiikin tahtiin, lol) ja sekin riittää että päässä soi joku biisi.

Jaa.. eipä miul kait oo mitää eriskummallista tapaa.. kirjoitan uudestaan jos huomeen tekeväni jotain.

PS: Intistä kyllä jäi se että kun lähden liikkeelle ni siirrän jalan toisen viereen ennen kuin lähden liikkeelle.. näin teen myös joka kerta jos pysähdyn hetkeksi avatakseni oven.. lasketaanko se :mrgreen:


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa