Oudot asiat ja tavat minussa

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Isojalka
Kummitus
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 13:36
Paikkakunta: Korpimetsä

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Isojalka » 11 Heinä 2011, 22:58

Itsekin katson herätyskelloa monte monta kertaa ennen nukkumaanmenoa. Katson vaikka seuraavana päivänä ei pitäisi mihinkään herätä eli herätyskelloa en ole laittanut aamuksi soimaan. Yksi outo tapani oli myös joskus , onneksi tapaa en enää käytä, aina rappusissa ensinmäisellä rapulla, kolmanneksi ensinmäisellä ja kuudenneksi ensinmäisellä rapulla, kolmanneksi ja kuudenneksi viimeisellä rapulla, sekä rapuista poistuttaessa asuta kyseiseen rappuun oikealla jalalla.
Myös nykyään harvemmaksi käynyt tapa on suoristaa matot, jos niihin on tullut kohouma tai laittaa tuolin jalat yhteen pöydän jalkojen kanssa. Olempa minä kummallinen :?

Edit: Ja on minulla myös sellainen outo tapa, että kun laitan kännykän näppäinlukkoon, teen toistoa lukkoon, auki, lukkoon, auki, lukkoon kunnes jätän kännykän näppäinlukkoon. Sitten painelen näppäimiä että saan varmistuksen että kännykkä on näppäinlukossa.
People only see what they are prepared to see. ~ Ralph Waldo Emerson

Avatar
icycold
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 17:00

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja icycold » 30 Tammi 2012, 21:36

- Aivastan kun syön pantteri- karkkeja tai kun katson aurinkoon
- Vessanpytyn kansi pitää olla aina kiinni kun siellä ei käy tai kun sen vetää, muuten tulee äklötys
- Kupin huuhtelen aina ennenkuin juon (vaikka viisminuuttia sitten olisin siitä juonut vettä)
- Järsin huuliani
- En mielelläni katso tuntemattomia ihmisiä silmiin
- Jos näen finnin tai mustapään - Se pitää puristaa heti!
- Kun olen tietokoneella minulla aina pyörii elokuva/ joku sarja taustalla
- Herätyskellon tarkistan moneen otteeseen ennen nukkumaan menoa
- Tykkään nukahtaa elokuvan ääreen
- Hammasharjan huuhtelen aina ennen kuin laitan tahnan ja tahnan jälkeen
- Juon jugurttia suoraan purkista päin
- Leukaluuni naksuu kun syön
- Sormeni, varpaani ja korvani naksuvat
- kuuhulluus
... ja paljon paljon muuta
Viimeksi muokannut icycold, 30 Tammi 2012, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyi se, pois se minusta!

Avatar
icycold
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 17:00

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja icycold » 30 Tammi 2012, 21:40

Niin joo ja se on omituista että joka kerta kun lähden ulos(vaikka kauppaan)
Minun tulee tarkistaa laukkuni sisältö kahteen otteeseen tässä järjestyksessä:
Kännykkä
Lompakko
Avaimet
Tupakit
Sytkä
...ja aina sanon kaikki ääneen....
Kun en näin ole tehnyt, on aina jotakin jäänyt :evil:
Hyi se, pois se minusta!

Avatar
Clover
Valaistunut
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 09:39

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Clover » 31 Tammi 2012, 14:43

Minusta vaikuttaisi että sinulle oudot tavat ja asiat ovat muuttuneet pakko-oireiksi. Suurin osa listasi oudoista tavoista ovat ihan tavallisia. Tunnen monta ihmistä, jotka aivastavat auringon paisteessa tai katsoessa aurinkoon. : ) Mielestäni sinun ei tarvitsisi tarkistaa esimerkiksi herätyskelloa tai laukkusi sisältöä montaa kertaa, sillä jos olet läsnä hetkessä, tiedät 100 % varmuudella tavaroiden olevan laukussasi ja herätyskellosi herättävän oikeaan aikaan. Pystyt helposti kontrolloimaan tapojasi tiedostamalla ne ja muuttamalla käyttäytymistäsi. Itsekin ennen puristin jokaisen finnin, jonka naamani sain, mutta olen nyt huomannut että teen sitä enemmän, kun olen stressaantunut eikä se loppujen lopuksi ole hyväksi iholleni. Nyt, kun olen päässyt tavasta eroon, ihoni - ja minä - voi paremmin eikä minulla ole enää tarvetta puristella naamaani. : )

Et ole outo. Olet ihminen ja se on maailman hienoin asia. Olet sinä.

Ps. Eikä ole yhtään outo tai huono tapa pitää pytyn kantta kiinni huuhtoessa. On tieteellisesti tutkittu, että huuhtoessa pytyn kansi auki, leviää bakteereja ympäristöön. Tätä kutsutaan terveeksi maalaisjärjeksi. : )
One Love <3

Avatar
icycold
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 17:00

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja icycold » 31 Tammi 2012, 18:26

Anteeksi nyt vain mutta en kaipaa mitään nettipsygologiaa tai sitä muutenkaan. Erittäin, Erittäin, Erittäin ärsyttävää se vain on.

- Tiedän "vessanpytynkansi auki"-tutkimuksen ja myöskin siksi pidän kantta aina kiinni koska omistan kaksi kissaa jotka muuten hyppisivät reunoilla ja kävisivät katsomassa pyttyvettä vähän lähempää ja kohta koko kämppä olisi pyttyvettä täynnä, ei kovin kivaa.

- Herätyskellon tarkistan siksi moneen otteeseen koska minulla on ollut ongelmia aikaisempien kännykän herätyskellojen kanssa, joko kännykkä ei ole herättänyt ollenkaan ym muuta pikku kivaa ja vihaan myöhästymistä tai aamuista kiirettä, kukapa ei

- Tarkistan laukkuni kaksi kertaa siltä varalta että en jäisi kämppäni ulkopuolelle ilman avaimia ja kännykkää. Myöskin minulla on aina jotain muutakin tekemistä sillä samalla hetkellä esim. juttelen jonkun kanssa, etsin kissojani tai laitan vaikka kenkiä jalkaan ja ajatus herpaantuu joten tarkistan varmistaakseni toistamiseen. Poikakaverinkin piti kerran tuoda seitsemän kilometrin päästä kännykkänikin kun en kunnolla tarkistanut. Olen muutenkin hajamielinen ihminen ja järjestys sen takia että tiedän mitä olen jo ottanut mukaan.

- Finnejä puristan siksi koska en halua että minulla möllöttää keltainen patti keskellä poskea, yöks. ihoni voi hyvin, harvemmin minulla finnejä onkaan.

Ym en jaksa kertoa enempää

Mutta erittäin ärsyttävää tuo netissä psygologisoiminen/psykiatrisointi on. Jonkun muun korviin se voi kuulostaa ihan hyvälle mutta minua vain ärsyttää.
Ja lue tarkemmin mitä pakko-oireet tarkoittavat.
Hyi se, pois se minusta!

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 31 Tammi 2012, 23:20

Melkein offtopic: Jokainen voi perustella wc-pöntön kannen ja vessan oven kiinnipitämistä fengshuilla. :)
Eli pahaa energiaa leviää koko taloon jos kummatkin ovat auki... Tai ainakin näin moni fengshui fani on kertonut.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Clover
Valaistunut
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 09:39

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Clover » 01 Helmi 2012, 13:27

Pyydän anteeksi Icycold, ei ollut tarkoitukseni olla ärsyttävä. Mielestäni nämä tavat eivät vain ole omituisia, niinkuin suurin osa ylläolevista. Ajattelin, että jos nämä tavat häiritsevät sinua, olisin voinut ehkä mahdollisesti auttaa. Tarkoitukseni oli siis vain hyvä. : ) Olen hyvin tietoinen pakko-oireista ja tiedän, että ne alkavat pienestä.

Ihmeellistä, etten nähnyt aikaisemmin aikaisempia vastauksia aiheeseen. :o Tämä foorumi on kyllä aika mystinen :ghost:
One Love <3

Lyyli
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 18:29

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Lyyli » 11 Maalis 2012, 11:41

-Kännykän herätyskello pitää katsoa monta kertaa, ennen kuin meen nukkumaan.
-Levyt ja muut sähkölaitteet pitää tarkistaa monta kertaa ,että on kiinni.
-Myös ulko-ovi pitää tarkistaa kokeilla, että on lukossa, ainakin 5 kertaa.
-En ikinä luota siihen,että auton valot on kiinni,vaan sekin pitää tarkistaa uudestaan vaikka olisin jo menossa jo jonnekin.

ninja
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Maalis 2011, 21:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja ninja » 18 Huhti 2012, 22:24

- en osaa mitenkään syödä pelkällä haarukalla, pakko olla veitsi apuna
- alan aina ollessani muun kuin oman perheenjäsenen kyydissä miettiä, mitä jos tämä auto kolaroi ja kuolen, mikä uskomaton suru perheeseeni lankeaisi
- olen kananmuna-allergikko ja saan oireita jo siitä, kun syön jotain mikä maistuu kananmunaa sisältävältä
- pyörittelen hiuksia sormillani aina katsoessani telkkaria
- laskettelureissuillani minun on aina saatava laskea viimeisessä mäessä onnistuneesti hyppyreistä, että voin hyvillä mielin lähteä kotiin
- naksutan koulussa kuulakärkikynää auki-kiinni välillä niin kauan kunnes joku kieltää
a single rose left to remember
a single tear falls from her eye
another cold day in December
a year from the day she said goodbye

Avatar
Merey Celeste
Alieni
Viestit: 114
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 13:42
Paikkakunta: Jossain Pohjois-pohjanmaan perukoilla

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Merey Celeste » 25 Huhti 2012, 11:19

-Mielialan vaihtelut
-Harhanäyt jotka ositan, joillene ole pystynyt järkevää selitystä keksimään kuten varjohahmojen näkeminen
-Kovaääninen
-puhelias
-eläinrakas
http://www.kotinet.com/tiina.kemi.
Bibo eisen enempää tai vähempää

Tumppi
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 03 Elo 2012, 22:40

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Tumppi » 24 Marras 2012, 15:28

--------------------------
Viimeksi muokannut Tumppi, 16 Syys 2015, 06:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
sariel
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Tammi 2013, 22:31
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja sariel » 24 Helmi 2013, 21:33

Tullaan taas jälkijunassa :)

Seuraavaa asiaa useat pitävät outona:
Pidän monista tuoksuista ja hajuista. Yksi on kuitenkin sellainen mikä on ollut aina ykkönen: sementin/betonin tuoksu. Autotallit ja parkkihallit ovat tähän sopivia paikkoja, kuin myös rakennustyömaat.
Toinen ei niin outo juttu on se, että pidän haarukalla hivelystä. Etenkin selän hively kyseisellä härvelillä on koukuttavaa.
Muita normaalimpia asioita on neuroosit, kuten asioiden varmistelu moneen kertaan.
On kait noita muitakin omituisuuksia, mutta jääkööt ne vielä kertomatta. :o
Niin kauan kuin sinua kiitetään, usko aina, ettet ole vielä omalla radallasi, vaan jonkun toisen. (Friedrich Nietzsche)

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Varjotar » 12 Maalis 2019, 12:44

En elä missään määrin yhteiskunnan asettamien oletusten mukaan.
Pyrin määrittelemään elämäni ja sen mielekkyyden ihan kuten lystää (välittämättä muiden mielipiteistä) ja toteuttamaan vapauttani mahdollisimman suuressa määrin.
I do not know if you do not know.. :ghost:

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Andromeda » 12 Maalis 2019, 13:53

Eikö sinulla ole mitään opittavaa muilta ja heidän näkemyksistään?

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Oudot asiat ja tavat minussa

ViestiKirjoittaja Varjotar » 12 Maalis 2019, 13:55

Niinkö minä sanoin?
I do not know if you do not know.. :ghost:


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa