Arjen noidankehä

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Regendos » 25 Joulu 2008, 22:00

Häiritseekö ketään teistä se, kuinka jokainen päivä melkein identtinen edelliseen?

Arkipäivät minulla sujuvat kuten kenellä tahansa opiskelevalla/töyssä käyvällä ihmisellä. Opiskelen viisi päivää viikossa ja kolmasti käyn kuntoilemassa. Viikonloppu menee tyttöystävän kanssa. Nyt minulla on joululomaa ja olen huomannut kuinka tyhjää tämä elämä arjen keskellä voi olla. Lomapäivinä minulla ei ole mitään - istun vain kotona odottamassa jotain mistä minulla ei ole mitään vainua. Arkea ohjaa niin monta eri asiaa joista irti pääseminen on niin lähellä mutta aivan liian kaukana. Kuinka monella meistä on sisua luovuttaa opiskelupaikkansa/työnsä ja lähteä rakentamaan uutta elämää muualle? Hakemaan kokemusta? Tuskin monellakaan.

Minua ahdistaa arjen mekaanisuus. Kaikki toistaa itseään ainakin kerran viikossa eikä mitään uutta tapahdu.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Joulu 2008, 04:19

Vaikka jättäisimmekin kaiken ja aloittaisimme uuden elämän niin kohta se uusikin elämä on sitä perusrutiinia. Ei siitä kovin helposti eroon pääse.

Itse en ainakaan vielä näe elämääni pahaksi vaikka viikot ovat lähes samanlaisia. Koulu, kotiin, jossakin pyörimässä, nukkumaan, kouluun, kotiin, jossakin pyörimässä, nukkumaan jne.
Vaikka samoja asioita joutuu tekemään niitä voi tehdä aina erillailla. Voihan sitä tehdä kaikkea "repäisevää" ja erilaista vaikka samalla tekeekin ne arjen rutiinit mitä pitääkin.

Todellakin kello kohta puoli 5 että teksti on sen mukaista.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Gitarre » 26 Joulu 2008, 16:49

^^ Taisit tarkoittaa että kello on kohta puoli kuusi : P

Mutta asiaan... Ainahan kaikesta tulee arkea vaikka missä olisi tai mitä tekisi, aina syntyy rutiineita. Mutta toisaalta siihen voi vaikuttaa kuinka kivaa se arki ja rutiinit ovat : )
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Joulu 2008, 21:38

Ei kyllä minä tarkoitin puoli viisi. 04:19 lähetetty tuo viestini.

Niin ja periaatteessa se mitä tarkoitin on Gitarre kirjoittanut "vähän" selvemmin ja lyhyempään kokoon.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Regendos » 26 Joulu 2008, 22:42

Onhan se totta, että kaikesta tulee rutiinia jos sitä tekee pitkään. Taito onkin tehdä jotain asiaa vähän kerrallaan. Matkailijalle ja maailmankiertäjälle tuskin mikään on rutiinia.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Zrud » 27 Joulu 2008, 00:05

joten ryhtykää tekin työttömiksi sossun pummeiksi niin joka päivä on juuri sellainen kuin itse sen haluat olevan.
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Wespa » 27 Joulu 2008, 00:08

Zrud kirjoitti:joten ryhtykää tekin työttömiksi sossun pummeiksi niin joka päivä on juuri sellainen kuin itse sen haluat olevan.

Kannatetaan. Se on sitä oikeaa vapautta, kun ei ole yhteiskunnan orja. ;)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Regendos » 27 Joulu 2008, 10:02

Vähän epäilisin, että työttömänä sossunpummina elämäni laatu tuskin paranee? Hyvin typerä ehdotus. Vaikka haluan irtaantua arjesta, en halua pilata elämäni laatua.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja viltsu » 27 Joulu 2008, 12:20

Kyllähän tää arki alkaa jo tympiä. Ois ihan kiva päästä pois peruskoulusta ja voittaa lotossa muutama miljoona.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Jaarno » 28 Joulu 2008, 04:14

Regendos kirjoitti:Onhan se totta, että kaikesta tulee rutiinia jos sitä tekee pitkään. Taito onkin tehdä jotain asiaa vähän kerrallaan. Matkailijalle ja maailmankiertäjälle tuskin mikään on rutiinia.


Rutiinia on sitten se että matkailee vain kokoajan? :)

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Regendos » 28 Joulu 2008, 14:23

Nah, en uskoisi, että siitä tulisi rutiini. Jos matkailet erillaisissa paikoissa, niin sinulla on aina uutta nähtävää. Työmatkalta saa tuskin kovinkaan montaa uutta kokemusta.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Riikervo » 31 Joulu 2008, 02:10

Jos arki sisältää asioita, joista oikeasti tykkää ja pystyy nauttimaan, niin eihän se silloin voi olla tylsää? Ei ole pakko irroittaa arjesta, voithan aina värittää sitä. :)
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja blood » 13 Tammi 2009, 17:49

No kyl tää vähän rupee tympiin kun en kavereitteni kanssa viihdy. Aina vain samaa: herätys-kouluun-kotiin-dataan-reeneihin-suihkuun-nukkumaan. Viikonloppu taas kuluu tietokoneella tai kavereiden kanssa.. Taidan hankkii jostain uusia kavereita.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja Regendos » 13 Helmi 2009, 15:06

Minun viikkoni menee kutakuinkin näin
Ma herää-kouluun-kotiin-dataamaan-nukkumaan
Ti herää-kouluun-kotiin-dataamaan-salille-kotiin-dataamaan-nukkumaan
Ke herää-kouluun-kotiin-dataamaan-salille-kotiin-dataamaan-nukkumaan
To herää-kouluun-kotiin-dataamaan-salille-kotiin-dataamaan-nukkumaan
Pe herää-kouluun-kotiin-dataan-viikonlopun viettoa heilan kanssa. Muutama olut, harvemmin vahva humala.
La Viikonlopunviettoa heilan kanssa
Su Viikonlopun viettoa heilan kanssa

Aika järjetöntä meininkiä.

DonHessu
Kummitus
Viestit: 70
Liittynyt: 25 Tammi 2008, 00:41
Paikkakunta: Milloin missäkin.
Viesti:

Re: Arjen noidankehä

ViestiKirjoittaja DonHessu » 17 Helmi 2009, 00:03

Mä oon miettiny sitä paljon et tuleeko munki elämä olemaan tulevaisuudessa tyyliin "ma-pe töihin kello 7:00-15:00" sit joinmaki päivänä salille sit pari tuntia aikaa kattoo vaik telkkua tai surffata netis, sit pari päivää viikos vapaata ilman mitään oikeasti hyödyllistä tekemistä. Ja samaa jatkuu ja jatkuu...
What you do... Makes you who you are.

Legenda kertoo että Hitler tappoi itsensä kuultuaan että Fedor tulevaisuudesta halusi tapella häntä vastaan.

http://donhessu.blogspot.com - mma videoni.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron