Koulu & Opiskelu

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 08 Heinä 2008, 12:05

8. siirtymässä...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 08 Heinä 2008, 16:02

Opiskelen Oulun ylipistossa pääaineenani yleinen historia. Opiskelen myös filosofiaa, et:tä, teologiaa, valtio-oppia, kansantaloustiedettä ja japanin kieltä. Niin, ja syksystä alkaen vielä kasvatustiedettäkin. Yläasteen tai lukion opettaja minusta tulee. Toivottavasti valmistun maisteriksi kevääseen mennessä, kandin paprut on jo kaapissa. Olen tehnyt pieniä open sijaisuuksia, en nyt viitsi sanoa, että missä ettei kukaan tunnista. :)

Ylioppilaaksi kirjoitin keväällä '03. En päässyt yliopistoon kuin vasta toisella yrittämällä, mutta käytin välivuoden hyödykseni ja opiskelin avoimessa yliopistossa.

Syksyksi olis tiedossa pienimuotoinen työ (3kk) paikalliseen museoon järjestelemään yhtä näyttelyä, vaikka minulla ei ole mitään museologian opintojakaan. Jos ne nyt saa jonkun apurahan, että ne vois maksaa mulle palkkaa. :) Siitä ei tiedä kyllä vielä, voi olla etteivät saa. Kesäduunissa olen ollut tässä lähiseurakunnissa jo melkein kymmenen vuotta. Olen suntio/puutarhuri/kirkko-opas/kahvinkeitin/siivooja.. "yleisnaisjantunen". Kohta jään kyllä pois töistä. Pitää alkaa tuo gradun työstäminen sitten. onneksi on jo noin 1/3 valmista.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Ninyo
Alieni
Viestit: 149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 22:23

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Ninyo » 08 Heinä 2008, 16:26

Nyt sitten se paikkakin varmistui maatiksella. 8-)
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt

Avatar
Esimerkki
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 03 Syys 2008, 17:42

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Esimerkki » 06 Syys 2008, 18:06

Välivuotta viettelen tai ei tämä oo kokonainen välivuosi, koska ens talvena pääsen oppisopimuksella yhteen yritykseen sitten ku sieltä valmistuu oppisopimusopiskelija. Ihan kiva, että vähän pitempi loma 9 rankan kouluvuoden jälkeen :D . Hieman tylsäähän tämä välillä on päivät kun menee yleensä koneella istuessa.
Nyt tuuli kuiskaa hiljaa, että pimeys kylmää tuo
Taakse jäävät vuodet maan se uutta aikaa kasvattaa

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 06 Syys 2008, 18:35

Esimerkki kirjoitti:Välivuotta viettelen tai ei tämä oo kokonainen välivuosi, koska ens talvena pääsen oppisopimuksella yhteen yritykseen sitten ku sieltä valmistuu oppisopimusopiskelija. Ihan kiva, että vähän pitempi loma 9 rankan kouluvuoden jälkeen :D . Hieman tylsäähän tämä välillä on päivät kun menee yleensä koneella istuessa.

tuttua huttua, (paitsi että olen opiskelemassa) jos tietää että viettää koneen ääressä koko päivän niin kannattaa aina välillä muistaa syödä jotain pikku välipalaa ja itse olen tehnyt joskus ennalta ehkäisevää päänsärkyä (ottanut jo etukäteen päänsärkylääkkeen) ja sitten pistää paljon sivuja suosikkeihin niin selailtavaa riittää ilman suurta hakua joka välissä (kirjanmerkki sivuja varmasti yli 200) ja järjestellä ne loogisesti (kansioita ja joskus jopa kansioiden alikansioita)
ja kannattaa olla kaikki mahdolliset liitännäiset (flash quicktime yms.) ja suomenkielen oikoluku on kanssa tosi kätevä niin näkee kirjoitusvirheet nopeasti
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

JeiBei
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Elo 2008, 13:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja JeiBei » 06 Syys 2008, 21:32

---
Viimeksi muokannut JeiBei, 25 Elo 2010, 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Riikervo » 06 Syys 2008, 21:48

Pienenä halusin laulajaksi tai eläinlääkäriksi. Ylä-asteella kiinnostuin ruuanlaitosta, mutta silti laulaminen ja eläimet olivat lähempänä sydäntäni. Yhdeksännen luokan alettua en osannut päättää minne menisin ja teinkin elämäni suurimman virheen seuraamalla kaveriani. Tällä hetkellä opiskelen kolmatta vuotta hotelli- ja ravintola-alalla, mutta ilman minkäänlaista kehitystä ja intoa koulunkäynnin suhteen. Opettajan vaihduttua ensimmäisen vuoden jälkeen on minun taitojeni kehitys totaalisen pysähtynyt. Turhautuneisuus ja inspiraation puute on vallannut minut, kun en saa edes omaa luovuuttani käyttää, mikä on minusta täysin väärin alalla, jolla nimenomaan kuuluu käyttää luovuutta ja omaa mielikuvitusta. Mihin tämä maailma on menossa?

En tiedä käynkö tätä alaa loppuun, mutta se on 100% varmaa, että olen väärällä alalla ja aion seuraavaksi mennä maatalouskouluun opiskelemaan joko pieneläinhoitajaksi tai maatalouslomittajaksi. Laulaa minä saan vaikka joka päivä omaksi ja muiden iloksi, mutta uraa en tohtisi alkaa luomaan. Pystyn hyvin kuvittelemaan sen kaiken stressin ja paineet, jotka julkisuus ja yleisön kovat odotukset saavat aikaan. Minusta ei vain ole siihen hommaan.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Calira
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 16:21

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Calira » 06 Syys 2008, 22:55

Ensimmäistä vuotta opiskelelen puutarhuriksi.
En tiedä että olenko oikealla alalla, mutta hauskaa
on ollut näitten neljän viikon aikana :D
aluksi hirvitti mennä asuntolaan, mutta tosi rentoa ja mukavaa on
ollut :) Rassaa vaan tämä jokaviikonloppuinen rallaaminen junalla.
Älkää lukeko vain kirjoista.
Vaan menkää.
Ja.
Kokekaa se.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Regendos » 07 Syys 2008, 23:17

Ensimmäistä vuotta opiskelen autoalalle. On kiinnostava ja koulu jaksaa kiinnostaa, vaikka ei sinne aina jaksaisikaan raahautua.

Avatar
Calemran
Ylläpitäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Touko 2008, 11:40
Paikkakunta: Pohojanmaa
Viesti:

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Calemran » 08 Syys 2008, 09:35

Opiskelen tällä hetkellä aikuisdatanomilinjalla ja nyt pitäisi sitten tehdä joku kuvakollaasi aiheesta joka kiinnostaa, joten päätin tehdä paranormaaleistailmiöistä, niin olisiko jotakin vinkkejä antaa? Varmaan laitan listaa eri ilmiöistä: kuvan ja pientä infoa aiheesta.
The wind blows through my heart, shivers me one last time, as I now reach out in the dark, no one there.

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 08 Syys 2008, 17:07

Olen tällä hetkellä 8. luokalla. Kun olen käynyt lukion yritän päästä taidekoulluun, jos en menen väliaikais työhön johonkin eläinkauppaan. :roll:
Viimeksi muokannut Elisabeth, 09 Syys 2008, 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 08 Syys 2008, 18:06

Nyt kahdeksas luokka menossa, eikä vielä mitään suunnitelmia mihin mennä, mutta luulisin, että ainakin yritän päästä lukioon näin aluksi.

Avatar
vitamiini
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Syys 2008, 21:39

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja vitamiini » 11 Syys 2008, 22:05

8 luokalla minäkin ja lukioon nyt ainaskin olisin menossa....
paitsi että toi taidekoulu saattais olla myöskin kiva niinku Elisabeth sano tuolla aiemmin :D
Kirameku namida wa hoshi ni!! :D

Avatar
Shxam
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 21:20

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Shxam » 14 Syys 2008, 20:05

Oon nyt kasilla ja meinasin mennä ysin jälkeen jonnekkin sähköalalle. Oon myös miettiny että jos rupeisinkin astronomiksi, mutta kertokaas mitä kautta sinne jobiin pääsee :lol: ?
Ois hyvä tehä sitä, ja välillä tätäkin, mutta vähiten tulloo virheitä kun ei tee mittää.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Riikervo » 14 Syys 2008, 20:16

Shxam kirjoitti:Oon nyt kasilla ja meinasin mennä ysin jälkeen jonnekkin sähköalalle. Oon myös miettiny että jos rupeisinkin astronomiksi, mutta kertokaas mitä kautta sinne jobiin pääsee :lol: ?

Veikkaan että sinun pitää käydä lukio, jos aiot astronomiksi.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Erra
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Elo 2008, 09:27

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Erra » 17 Syys 2008, 12:07

Opiskelen kauppiksessa.

Shxam kirjoitti:Oon nyt kasilla ja meinasin mennä ysin jälkeen jonnekkin sähköalalle. Oon myös miettiny että jos rupeisinkin astronomiksi, mutta kertokaas mitä kautta sinne jobiin pääsee :lol: ?


Lukio ei ole enää aivan ehdoton yliopistoon pääsemiselle, mutta koska astronomia on enimmäkseen matikkaa, lukion pitkä matikka olisi aika must juttu. Itse en selvinnyt yliopistossa (pääaineeni ei kylläkään ollut astronomia) lukion lyhyellä matikalla, koska edes alkeiskurssin peruskäsitteet eivät olleet lukioajoilta tuttuja, ja niiden olisi oikeastaan pitänyt olla hallussa, jos olisi mielinyt ymmärtää ylipäätään mitään.

Jos sulla riittää intoa ja lukupäätä, voisitko ajatella käyväsi kaksoistutkinnon eli samaan aikaan ammattitutkinnon ja lukion? Lukion voi toki käydä myöhemminkin, jos ensin haluaa hankkia ammatin ja vaikka pyrähtää työelämässä, ennen kuin jatkaa opintoja. Toinen hyvä vaihtoehto on, että opiskelee ammattikoulun ja yliopiston välissä ammattikorkeakoulututkinnon, mutta se on tietenkin pitkä tie, kun ammattikorkeakin kestää sen neljä vuotta. Kukaan ei toki estä itseopiskelemastakin sitä matikkaa, jos siltä tuntuu ja älliä löytyy :) . Vaihtoehtoja on siis paljon.
Viimeksi muokannut Erra, 25 Syys 2008, 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Maigi
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Syys 2008, 17:39

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Maigi » 17 Syys 2008, 18:00

Lukiolaisopiskelija olen vielä hetken (lue: perjantaina viimeiset YO-kirjoitukset, sitten se on ohi!) , ja tänä syksynä siis valmistun. Ensi keväänä tarkoituksenani on hakea jatko-opiskelemaan, todennäköisesti kasvatustieteitä yliopistoon. Toisaalta toimittajankin ura kiinnostaa, ja viime aikoina olen löytänyt uuden mielenkiinnon kohteeni kirkkohistoriasta ja eksegetiikasta.... :shock:

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Ali G- » 20 Syys 2008, 17:45

Ylä-asteella vaikka jutut on vasta-syntyneen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
jandera
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 20:58

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja jandera » 25 Syys 2008, 21:02

Lukion toisella pyöriskelen. o.o Neljään vuoteen olisi tarkoitus käydä tuo opinahjo läpi... ja vieläkään en tiedä, mitä sitä pitäisi tehdä tulevaisuudessa työkseen. Eipä se tosin ajankohtainen asiakaan vielä ole... :lol:
"The truth is inside us..?"
o__Ô

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 25 Syys 2008, 21:18

Erra kirjoitti:Opiskelen kauppiksessa.

Shxam kirjoitti:Oon nyt kasilla ja meinasin mennä ysin jälkeen jonnekkin sähköalalle. Oon myös miettiny että jos rupeisinkin astronomiksi, mutta kertokaas mitä kautta sinne jobiin pääsee :lol: ?


Lukio ei ole enää aivan ehdoton yliopistoon pääsemiselle, mutta koska astronomia on enimmäkseen matikkaa, lukion pitkä matikka olisi aika must juttu. Itse en selvinnyt yliopistossa (pääaineeni ei kylläkään ollut astronomia) lukion lyhyellä matikalla, koska edes alkeiskurssin peruskäsitteet eivät olleet lukioajoilta tuttuja, ja niiden olisi oikeastaan pitänyt olla hallussa, jos olisi mielinyt ymmärtää ylipäätään mitään.

Jos sulla riittää intoa ja lukupäätä, voisitko ajatella käyväsi kaksoistutkinnon eli samaan aikaan ammattitutkinnon ja lukion? Lukion voi toki käydä myöhemminkin, jos ensin haluaa hankkia ammatin ja vaikka pyrähtää työelämässä, ennen kuin jatkaa opintoja. Toinen hyvä vaihtoehto on, että opiskelee ammattikoulun ja yliopiston välissä ammattikorkeakoulututkinnon, mutta se on tietenkin pitkä tie, kun ammattikorkeakin kestää sen neljä vuotta. Kukaan ei toki estä itseopiskelemastakin sitä matikkaa, jos siltä tuntuu ja älliä löytyy :) . Vaihtoehtoja on siis paljon.

Itseänikin alkoi tuo astronomia nyt hieman kiinnostamaan, mutta taitaa se tulevaisuuden ala olla tietokoneiden parissa... :D


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa