Tupakointi

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 09 Huhti 2009, 09:46

Tuskin ketään kiinnostaa lopettaa jos ei ole mitän syytä, kuten terveydellinen. Itse lopetin jatkuvan yskimisen takia (joka jatkui koko vuoden jolloin polttelin) ja urheilusuoritusten paranemisen toivossa. Lopetettuani puntti ja juoksulenkit ovat menneet vaivattomammin ja pidän huikeasti enemmän tästä tilasta, vaikka toisanaan ikävöin tupakkaa. Olen ollut jo puoli vuotta polttamatta.

Avatar
Salezi
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:11
Paikkakunta: Southern Finland

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Salezi » 09 Huhti 2009, 16:45

Itse en tupakoi - eikä ole aikeissa aloittaakkaan tupakoimista.

Onko nyt niin ettei tupakkatuotteet saa olla esillä esim. kaupoissa? Jos näin on niin huh huh, mitä tämäkin hyödyttää? Ei yhtään mitään - eiköhän sen tupakoinin aloittamisen laukaise jokin aivan muu kuin kaupan kassa.

Noh, en tiedä sen tarkemmin, olisi mukava jos joku voisi tarkentaa onko tämä laki jo astumassa voimaan?
Eipä kovin huvita täällä käydä, lähinnä johtuu siitä ettei juttuja oteta tosissaan.. ainakaan IRCin puolella, joten tuskinpa täälläkään.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 09 Huhti 2009, 18:03

Salezi kirjoitti:Onko nyt niin ettei tupakkatuotteet saa olla esillä esim. kaupoissa? Jos näin on niin huh huh, mitä tämäkin hyödyttää? Ei yhtään mitään - eiköhän sen tupakoinin aloittamisen laukaise jokin aivan muu kuin kaupan kassa.

Noh, en tiedä sen tarkemmin, olisi mukava jos joku voisi tarkentaa onko tämä laki jo astumassa voimaan?

Itseasiassa tuo saataa jopa lisätä sitä tupakan suosiota varsinkin nuorten keskuudessa, koska tupakkaahan poltetaan, koska se on kiellettyä. Uskaltaisin jopa sanoa, että jos tupakassa ei olisi mitään ikärajoja, ja se olisi helposti saataville, niin hyvin harva käyttäisi sitä. Meillä nyt vaan on Suomessa tyhmiä päättäjiä, että täytyy oikein pakkoholhota kansaa. (Tyhmä kansa valitsee tyhmiä päättäjiä)

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Gitarre » 09 Huhti 2009, 18:43

Niin aluksi sitä poltetaan sen takia kun se on niin "kovaa" ja jännittävää. Sitten kun se hohto siitä katoaa niin huomataankin että ollaankin jo koukussa.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Salezi
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:11
Paikkakunta: Southern Finland

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Salezi » 09 Huhti 2009, 18:48

Itse vähän hain tuota, että tarkoituksena on aluksi hakea kovan kundin mainetta, ja kohta onkin jo koukussa. Sitten tietenkin se kokeilun halu, en muita kovin yleisiä syitä löydä tupakanpolton aloittamiseen. Eli kyllä nuo lait on niin tyhjää kun olla ja voi - ei mitään uutta!
Eipä kovin huvita täällä käydä, lähinnä johtuu siitä ettei juttuja oteta tosissaan.. ainakaan IRCin puolella, joten tuskinpa täälläkään.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 09 Huhti 2009, 20:20

Minun polttoon ainakin vaikutti askit. Niitä on niin erillaisia ja jokaisen makua olisi halunnut kokeilla. Ei ne askit kuitenkaan polttamistani laukaissut.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 10 Huhti 2009, 13:17

Melko naurettaviahan suurin osa noista kielloista ja laista tupakkia kohtaan. Ei se mitään auta jos ne siirretään kaupassa syrjemmäs tai niitä ei saa mainostaa julkisesti yms.
Eiköhän se juuri tuosta yleensä lähde että halutaan kokeilla, tai koska kaveritkin polttavat, luulee pystyvänsä lopettamaan heti kun haluaa koska tuntee yhden ihmisen joka on joskus lopettanut jne.

Itse tunnen muutaman kaverin jotka ovat juuri tuon takia aloittaneet koska halusivat kokeilla polttamista ja hehkuttivat voivansa lopettaa milloin vaan koska joku isovanhempi pystyi lopettamaan 30v tupakanpolton jälkeen eikä saanut minkäänlaista keuhkoahtaumaa tjsp. tupakasta. Ja hupskeikkaa nyt sitä poltetaan yhä säännöllisesti eikä pystytä lopettamaan monista yrityksistä huolimatta.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 10 Huhti 2009, 21:02

Fakta on se, vaikka joskus lopettaisitkin kukaan ei sano, ettetkö aloittaisi uudestaan. Itselläni on ollut jopa lähiaikoina aika kova tarve saada tupakka, vaikka olenkin savutonta elämää viettänyt puolivuotta.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Phantom » 10 Huhti 2009, 21:11

Regendos kirjoitti:Fakta on se, vaikka joskus lopettaisitkin kukaan ei sano, ettetkö aloittaisi uudestaan. Itselläni on ollut jopa lähiaikoina aika kova tarve saada tupakka, vaikka olenkin savutonta elämää viettänyt puolivuotta.

Joo se on kuulemma vaikeeta se savuttomana pysiminenkin. Isä ukko oli polttamatta 10 vuotta paska duuni paikka ja taas rupes rööki maistumaan ja polttaa edelleen. Vaikeita ovat eritoten ne kaljan huuruiset illat kavereiden kanssa joista suurin osa polttaa. Frendini lopetti mutta salli itselleen känni polttelun ja hyvin on pärjännyt..
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 10 Huhti 2009, 21:26

Tääläpäin ei kännipolttelu pelaa. Jos illalla polttaa, polttaa myös aamulla, sen olen huomannut.

Minulla oli se kolme viikkoa, jolloin piti olla juomatta, jottei retkahtaisi takaisin tupakkaan. Nyt sujuu juominen polttamatta, mutta silloin vain vituttaa kun ei polta.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 12 Huhti 2009, 22:08

Mulla menee Smartin maksi jossain 3-4 päivässä. Työharjottelun aikana jopa nopeemmin(jo pelkästään töissä meni parhaillaan 11 tupakkaa, töiden jälkeen vielä joku 2-4).

Koulu aikana menee suurinpiirtein se 8-9 tupakkaa päivässä. Tai enemmän, koitin laskea nopeesti kun en koulussa polta ja kouluun mennessä menee yks, sieltä pois lähtiessä kaks ja sitten jos oon vaan kotona niin ehkä 5-4 tai enemmän.
Rahan meno vituttaa, että on käynyt mielessä siirtyä sätkiin, koska lopettaakaan en pysty saati edes haluakkaan. Kyllä se piristää päivää ja helpottaa mulla asioiden sietämistä kun pääsee tupakalle pihalle vähän miettiin asioita ja rentoutumaan.

Avatar
hummingbird
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 16:32

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja hummingbird » 23 Huhti 2009, 21:31

Jepjep, melkeinpä aski menee päivässä ja ikää seitsemäntoista. Yleensä elän niin hetkessä että en asiaa paljon mieti, mutta välillä sitä alkaa pelottamaan, että miten voikin olla näin riippuvainen jostain asiasta. Jos en jostain syystä saa aamutupakkaa tai joudun olemaan tunteja polttamatta, niin heti vaikuttaa mielialaan ja oloon. Lopettamista tulee välillä mietittyä, mutta aika harvoin. Jotenkin en usko pystyväni siihen ennekun olen saamassa lapsia, silloin motivaatio olisi jo tarpeeksi suuri.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 23 Huhti 2009, 21:43

Puoli vuotta olen ollut pössyttelemättä. Nyt on äidin ja isäpuoleni häät, jolloin suon itselleni sikarin. Olen sen ansainnut.

Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 23 Huhti 2009, 21:59

Ensimmäisen kerran maistoin tupakkaa ala-asteen viimeisillä hetkillä ja siitä se harrastus sitten lähti. Ei sitä kuitenkaan kovin paljoa tullut polteltua, topalla pärjäsi yleensä muutaman päivän. Vuosi ennen armeijaa lopetin kerrasta ja hyvin toimi inttiin asti, mutta sitten alkoi se harrastus taas, leirillä pahimmillaan toppa päivään. Armeijan jälkeen jatkui tupakointi satunnaisempana ja nyt vuoden vaihteessa pistin taas kerrasta poikki. Eiköhän tuota jo nyt osaa ilman olla.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Trauma » 23 Huhti 2009, 22:00

Minä en ole henkostakaan vetänyt enää reiluun vuoteen, tosin en polttoaikoinakaan mitenkään aktiivisesti, tai paljoa polttanut muutenkaan.

^^Joillekin toimivat nuo pienet savut juhlan aikana, mutta itse en hyväksy edes niitä. Ne tuntuvat vain olevan se maali, jonka takia ollaan pitkäänkin polttamatta, mutta sitten suodaan itselleen se yksi savuke. Toisilla se on käypä palkinto, mutta minusta siinä on usein kyse "hallitusta riippuvaisuudesta", jossa riippuvuutta kestetään sen 6 - 12 kk, mutta ai että, kun sen jälkeen päästään sauhuttelemaan. Tupakoinnin lopettamiseen pätevä keino, mutta jos se aktiivisesti jatkuu, niin ei ei ei.

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Arctica » 24 Huhti 2009, 14:41

En polta ja toivottavasti en sorru siihen tulaveisuudessakaan...
Olen yrittänyt kovasti saada äitiä lopettamaan mutta se on kyllä näköjään aika hankalaa : I Mun mummollani oli vasta syöpä (Ei johdu tupakasta) Niin ajattelin että mitä jos äidillenikin tulisi sitten syöpä. Se olisi hirveää !
Nyt kävi
näin

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 24 Huhti 2009, 15:21

Trauma kirjoitti:Minä en ole henkostakaan vetänyt enää reiluun vuoteen, tosin en polttoaikoinakaan mitenkään aktiivisesti, tai paljoa polttanut muutenkaan.

^^Joillekin toimivat nuo pienet savut juhlan aikana, mutta itse en hyväksy edes niitä. Ne tuntuvat vain olevan se maali, jonka takia ollaan pitkäänkin polttamatta, mutta sitten suodaan itselleen se yksi savuke. Toisilla se on käypä palkinto, mutta minusta siinä on usein kyse "hallitusta riippuvaisuudesta", jossa riippuvuutta kestetään sen 6 - 12 kk, mutta ai että, kun sen jälkeen päästään sauhuttelemaan. Tupakoinnin lopettamiseen pätevä keino, mutta jos se aktiivisesti jatkuu, niin ei ei ei.

Käsitän sikarin ja tupakan hieman eritavalla. Sikari on tarkoitettu poltettavaksi maun takia eikä sitä hengitetä kehkoihin. Sikarista ei nikotiinia hankita. Tupakka on vain nikotiinia varten.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Trauma » 24 Huhti 2009, 15:27

Regendos kirjoitti:
Trauma kirjoitti:Minä en ole henkostakaan vetänyt enää reiluun vuoteen, tosin en polttoaikoinakaan mitenkään aktiivisesti, tai paljoa polttanut muutenkaan.

^^Joillekin toimivat nuo pienet savut juhlan aikana, mutta itse en hyväksy edes niitä. Ne tuntuvat vain olevan se maali, jonka takia ollaan pitkäänkin polttamatta, mutta sitten suodaan itselleen se yksi savuke. Toisilla se on käypä palkinto, mutta minusta siinä on usein kyse "hallitusta riippuvaisuudesta", jossa riippuvuutta kestetään sen 6 - 12 kk, mutta ai että, kun sen jälkeen päästään sauhuttelemaan. Tupakoinnin lopettamiseen pätevä keino, mutta jos se aktiivisesti jatkuu, niin ei ei ei.

Käsitän sikarin ja tupakan hieman eritavalla. Sikari on tarkoitettu poltettavaksi maun takia eikä sitä hengitetä kehkoihin. Sikarista ei nikotiinia hankita. Tupakka on vain nikotiinia varten.

Tottahan se on, että sikarit ovat parempia. Tupakkatuotehan sekin on, mutta en suhtaudu siihen niin kiihkeämielisesti, enkä oikeastaan edes puutu ihmisten tupakointiin.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Huhti 2009, 19:10

Itsekkään en tupakkaa polta, tosin sikareita tulee tupruteltua satunnaisesti.
Niille jotka ajattelevat ja valittavat toisille että elä polta tupakka tappaa....
Niille vian pieni vinkki että tupakka ei tapa... elämä tappaa.
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 26 Huhti 2009, 10:48

Häissä huomasin, ettei se sikari sittenkään niin hyvältä miastunut. Hieman maistissa kun kotio tulin menin ja ostin sikareita lisää luultuani sen maistuvan sittenkin paremmalta. Lopetin kaikki sikarit aika lyhyeen.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa