Tupakointi

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 29 Touko 2009, 13:03

Aqua vitae kirjoitti:
Vic Rattlehead kirjoitti:Ja itseä nauratti kanssa kun luin jostain iltasanomista tai lehdestä jonkun mielipidekirjoituksen, joka kannatti jonkun Vanhasen vai kenen se nyt oli tunnetun poliitikon ehdotusta tupakan jostain ympäristöhaittojen pienentämisestä, koska(lähes suora lainaus) "tupakoitsijoilla tuntuu olevan joku oikeus heitellä niitä tupakantumppeja ihan minne sattuu". Siis kamoon, kehtaan väittää vaikka asiasta en mitään oikeen tiedäkkään, että se että poltat askin tupakkaa päivässä ei saastuta yhtään sen enempää ilmastoa kuin se, että ajat autolla vaikka lähikauppaan ostoksille.

Toki tupakan viljely kuulemma on luonnolle aika raskasta, mutta asia on niin, että siitä viljelystä tuskin päästään eroon koska on niin suuret markkinat kumminkin kyseessä ja tupakoitsijoita kyllä löytyy, eikä todellakaan kauhean moni ole valmis lopettamaan siksi, että sen viljely saataisi lopetettua ja luontoa täten pelastettua.

Joten mun mielestä on tekpyhää hakea tupakasta jotain syytä ympäristöhaittoihin kun kansanedustajakin varmasti itse ajelee kalliilla autoillaan ihan minne sattuu niin paljon kuin huvittaa.


En ole lukenut artikkelia. Joten jos nyt auon päätäni turhaan, saa minulle aukoa takaisin. ;]
Mitä tekstisi pohjalta luin, olisin itse ainakin välittömästi olettanut, että kyseinen henkilö puhuu roskaamisesta. Sekin on ympäristöhaitta. Ja en minäkään siitä pidä.


Joka tapauksessa luonto haitat tuskin yltää siihen autojen päästöjen tasolle tai täysillä puskevien tehtaiden savupäästöjen tasolle. Tekopyhää mielestäni edelleen. Tekisi mieli puhaltaa savut tolla tavalla ajattelevien naamaan(ja siis en tarkoita tuolla tavalla kun sinä vaan ylipäätään heitä jotka näkevät vaivaa tupakan luontohaitoista vaikka samalla kuluttavat itse pahemmin silkalla elämisellään).

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 16 Kesä 2009, 18:22

Ensimmäinen kerta melkein vuoteen kun poltin tupakan. Vitutti aivan armottomasti ja pidän tuon askin lähellä, jos vitutus nousee niin että päätä puristaa. Sen jälkeen annan olla, mutta tämä on poikkeustapaus.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 17 Kesä 2009, 22:12

Taas mennyt saakelisti tupakkaa kun alko kesätyöt... Eilen illalla avasin yhen maxi askin ja nyt jo ihan viimesiä vedellään.. Plus se yks päivä tässä viikko tai kaks sitten kun meni maxi päivässä..

Pakko rajoittaa, tai vähentää. Alkaa rahatkin jo pakottamaan siihen, se vaan on yllättävän vaikeeta näissä olosuhteissa..

Mikkoa
Valaistunut
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Kesä 2009, 17:18

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Mikkoa » 17 Kesä 2009, 23:11

En polta ollenkaan :). En ole neljään vuoteen polttanu yhtään tupakkaa, enkä aio polttaa jatkossakaan :).

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 09 Heinä 2009, 10:34

Tonza133 kirjoitti:Tupakointi. Yksi maailman turhimmista asioista. Meidänkin koulussamme on monia jotka polttavat, vain siksi, että se on "kovaa". itse en aio ikinä polttaa. Tulee paha olo, jo pelkästä tupakan hajusta.


^näinpä näin. Sama juttu, ei mulla oo tarvetta polttaa ja esittää kovaa. Onhan mulle oma sisko ja serkkukin tarjonnut mutta oon pysynyt mielipiteessäni: ''tupakka tappaa, mutta porkkanaakin voi tukehtua,'' eli en syö porkkanaakaan :''--D
NOTHING LASTS FOREVER

WM_

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja WM_ » 09 Heinä 2009, 16:56

Tungen nyt nenäni tännekin..
En näe mitään hyvää syytä tupakoida. Olen iloinen etten ole koskaan alkanutkaan polttaa. Kaikki menee, mitään ei saa. Lisäksi se on jotenkin heikkoutta olla koukussa johonkin, ei sillä etten itse ole koukussa pullaan, mutta se onkin asia erikseen :D
Harmittaa vaan kaikki ne selitykset että "aloin polttaa nuorena kun kaveritkin poltti ja se oli niin helmee!"

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 17:29

On polttamisessa yksi hyvä puoli... Se mahdollisesti lyhentää elinikää.
Feel the LOVE

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Trauma » 09 Heinä 2009, 18:51

Zrud kirjoitti:On polttamisessa yksi hyvä puoli... Se mahdollisesti lyhentää elinikää.

Kuka sen nyt hyvänä asiana näkeekään. Varsinkin kun elämä on elettävä, mutta päättää sen voi koska tahansa haluaa, paljon suoraviivaisemmillakin keinoilla.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 18:54

pyh. ei sitä silleen tehä. Pelit on pelattava loppuun jos sen kerta alottaakin.
Feel the LOVE

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Trauma » 09 Heinä 2009, 18:57

Zrud kirjoitti:pyh. ei sitä silleen tehä. Pelit on pelattava loppuun jos sen kerta alottaakin.

Tietysti. Mutta jos se pelaaminen ei huvitakaan, niin miksi suotta lyhentämään elinikäänsä pitkäaikaisilla keinoilla esim. tupakointi? Kun ei jaksa, nii ei tarvi jaksaa, ja päivänsä voi päättää monella tavalla, nopeasti.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 19:33

EI EI EI JA EI !!!

No verrataan sitten tähän....
Elämä on kuin Metal Gear solid... Se aloitetaan sen aikana poltetaan tupakkaa erinäisistä syistä.
Ja peli lopetetaan.... PELEJÄ EI p*rkele JÄTETÄ KESKEN !!! Vaikka paska peli oliskin....
Tosin tää on vain minun periaatteeni. oli se sitten hyvä tai huono. Ja itse en henk koht välitä hevon vitun vertaa niistä asioista mitä teen ja niistä mitkä on terveydelleni haitallisia.

Omasta näkökylmastani katsottuna Elämän tarkoitus ei ainakaan ole se että pyritään elämään nätisti ja terveellisesti.
Elämän tarkoitus on vain elää ja kuolla tavalla tai toisella. Mutta Peli on silti pelattava loppuun.

ne jotka sen pelin keskeyttää niin on joko laiskoja, tyhmiä josta johtuen ei osaa ratkaista ongelmia, tai sitten ne on vaan niin angsti pellejä että pitää aina vaa itkee et kui paskaa kaikki on buhuhuu, ja ensinnäkin ne jotka lopettaa pelin kesken... on HEIKKOJA !
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Wespa » 09 Heinä 2009, 19:38

Siinähän se peli loppuu itsarinkin tekemällä (miksi se olisi vain keskeytys? onko sillä jotenkin loppuna väliä?). Miksi kärsiä siitä elämästä ja miksi turruttaa ruumista, kun voi nauttia täysin sydämin elämästä? Miksi miettiä elämän pituutta, kun voi elää ekstaasissa, jolloin ei ole mitään väliä sen loppumisen ajattelemisella?

Jos kerran tiedostaa, että tupakka tuhoaa omaa ruumista, niin mikä syy on polttaa? Se, että se tuli joskus vain aloitettua ja joku tekosyy, että "haluan nyt vaan jatkaa sitä"? Olkaa edes rehellisiä itsellenne... Miettikää miksi poltatte, mitä hyödytte siitä ja millainen elämä olisi ilman tupakkaa... Vertailkaa näitä ja tehkää omat päätöksenne...

Tehkää vaikka lista itsellenne:
Miksi poltan?
Mitä hyödyn polttamisesta? (sosiaalisuuden tunne, tapa? ...)
Mitä haittoja on polttamisella?
Mitä hyödyn lopettamisesta?
Miten voisin korvata tupakasta saadut hyödyt tupakoimatta? (esim. voi silti mennä kaverin kanssa ulos seuraksi vaikka ei itse polta, aluksi voi olla vaikeaa)
Miten voisin päästä eroon?

Noihin olisi hieno kuulla tupakoijilta vastauksia.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 19:49

Itsemurha = sama kun vetäisi piuhan irti konsolista. Se ei ole oikea loppu vaan pakotettu.

Ja itse en kyllä edes tupakkaa polta. vaan paljon parempaa ja vähän kalliimpaa... Sikaareita.
Paljon vähemmän kaikkia turhia kemikaaleja ja enemmän sitä ehtaa kamaa.

Ja itse en sosiaalisen tavan vuoksi polta koska aina kun poltan niin poltan yksin.
Feel the LOVE

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 09 Heinä 2009, 20:43

Zrud kirjoitti:Itsemurha = sama kun vetäisi piuhan irti konsolista. Se ei ole oikea loppu vaan pakotettu.

Ja itse en kyllä edes tupakkaa polta. vaan paljon parempaa ja vähän kalliimpaa... Sikaareita.
Paljon vähemmän kaikkia turhia kemikaaleja ja enemmän sitä ehtaa kamaa.

Ja itse en sosiaalisen tavan vuoksi polta koska aina kun poltan niin poltan yksin.


Muistutat isääni joka poltti ennen tupakkaa sitten sikareita ja nyt ei enää edes polta
:'o. syö sitä purkkaa kovaa tahtia.
NOTHING LASTS FOREVER

WM_

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja WM_ » 09 Heinä 2009, 20:48

Zrud, mitä eroa on lyhentää elämäänsä hitaasti tai nopeasti?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 21:23

No sitten taas voidaan mennä siihenkin seikkaan että syön roskaruokaa. se nostaa sydän sairauksien riskiä.
On miljoonia asioita jotka heikentävät terveyttämme. Ruoat juomat tupakat. pakokaasut jne jne.
Joten On aika sairasta periaatteessa rinnastaa "tupakointi" itsemurhaan...

Joten niillä on aivan helvetisti eroa.
Feel the LOVE

WM_

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja WM_ » 09 Heinä 2009, 21:53

Zrud kirjoitti:No sitten taas voidaan mennä siihenkin seikkaan että syön roskaruokaa. se nostaa sydän sairauksien riskiä.
On miljoonia asioita jotka heikentävät terveyttämme. Ruoat juomat tupakat. pakokaasut jne jne.
Joten On aika sairasta periaatteessa rinnastaa "tupakointi" itsemurhaan...

Joten niillä on aivan helvetisti eroa.


Ei se ole sairasta. Tupakoinnin riskit tiedetään, niistä opetetaan. Silti tietoisesti poltetaan, laitetaan rööki huuleen. Kuka kissan hännän nostaisi... blabla..
Syön minäkin roskaruokaa enkä liiku jne, mutta sotkepa siihen päälle vielä itse tiedostaen tupakka niin voisi vähän otsaan koputella.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 22:20

huoh. Tupakointi on miltein yhtä paha asia kun roska ruoka. että koputelkaa päätänne iha rauhassa.

Ja Mun vaari on polttannu 12v asti. kohta täyttää 90v.
Ja minimissää kiskoo 1 askin tupakkaa päivässä + piippuaki polttelee.

ET on se jännä miten se tieton tahtosesti se mun vaarki ittesä tappaa....

Iha vaa sulle tiedoks et Tupakka ei todellakaa oo nii vaaralline mitä siit hehkutetaa...
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Wespa » 09 Heinä 2009, 22:36

Johtuu toki määristä, mutta yleisesti ottaen tupakointi taitaa olla suurin sairauksien ja kuolemien aiheuttaja (en ole varma tästä, joten korjatkaa jos oleva väärässä). Ja vaikka tupakkaan ei niin sanotusti heti kuolisikaan, niin en ainakaan itse haluaisi elää syövän tai muun sairauden kanssa. Hienoa kuitenkin Zrud, että polttelet sikareita vain harvoin. Voi olla, että sinun polttelullasi ei ole mitään sen kummempia vaikutuksia. Enemmän nämä aski tai enemmän päivässä tupakoitsijat saavat huolehtia. :)

Mutta tottahan on sekin, että lähes jokainen voisi elää tervellisemmin mm. paremmalla ruokavaliolla ja liikunnalla... Pääasia, että pyrkii nauttimaan elämästä eikä huolehdi liikoja. Stressilläkin on vaikutuksensa, mutta nauru pidentää ikää. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 09 Heinä 2009, 22:40

Ei vai? Pappa ja setä kuollut keuhkosyöpään. Melkein koko ikänsä kumpikin polttanut. Tädin mies joutunut lopettamaan juuri. Yskii joka toinen minuutti suunnilleen. En nyt muista mikä hänellä oli. Jotakin keuhkoissa tai kurkussa.

Rupeaa vituttamaan kun on polttamisesta puhe ja sitten jotkut sanovat että "No mutta määki tiiän yhen tyypin joka on polttanu koko ikänsä ja elää vieläki eikä oo mitään tullu"
No eihän siitä kaikille tulekaan mitään. Mutta saattaapa olla että itse et noin onnekas ole.
Se sentän todistettu juttu on että se on haitaksi elimistölle.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron