Tupakointi

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja tuputhy » 02 Marras 2008, 23:24

Aika helposti kyllä siihen kamalaan offtopickiin sorrutaan..Kun sitä juttelee kaikenlaista, niin menee jutut sivuraiteille. Pysyäksemme aiheessa, niin itse poltan liikaa; menee aski päivässä..
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja ridikulous » 03 Marras 2008, 12:26

Olenkohan jo vastannut tähän.. Noh, kerronpa silti. Eli maistoin sauhut tupakasta joskus 16-vuotiaana, ihan vain tietääkseni, miltä se maistuu. Rupesi rintaan koskemaan jostain syystä niin, että säikähdin kunnolla enkä sen jälkeen ole ollut kiinnostunut syöpäkääryleistä. En sitten tiedä, oliko rintakipu vain sattumaa... Mutta enpä mene kokeilemaan enää.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 03 Marras 2008, 15:39

Tupakkaa polttelen, enkä todellakaan ole siitä ylpeä. Monta kertaa olen koittanut lopettaa mutta ei siitä mitään ole tullut. Ainakin se rentouttaa jos hermostuttaa.
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Ninyo
Alieni
Viestit: 149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 22:23

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Ninyo » 08 Marras 2008, 14:45

Valitettavasti kyllä, mutta nykyään hyvin vähän koska olen vähentänyt roimasti, yritän lopettaa. 4 vuotta olen poltellut.
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Marras 2008, 17:56

Omalla kohdallani aijon polton lopettaa täysin vuoden vaihteeseen mennessä. Keuhkoputki ärsyyntyy tupakoimisesta herkästi, eli ei ole oikein minun juttuni. Siitä tavasta on vaikeampaa päästä irti kuin itse nikotiinista.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 08 Marras 2008, 19:28

Regendos kirjoitti:Omalla kohdallani aijon polton lopettaa täysin vuoden vaihteeseen mennessä. Keuhkoputki ärsyyntyy tupakoimisesta herkästi, eli ei ole oikein minun juttuni. Siitä tavasta on vaikeampaa päästä irti kuin itse nikotiinista.


Enemmän tunnen ihmisiä jotka juuri tohon tapaan ovat jääneet koukkuun. Yhen kaverin opettaja lukiossa "imeskelee" kynää tunnin aikana. On lopettanut joskus 5 vuotta sitte polttamisen ja tekee tuota sen sijasta.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Hartsa » 08 Marras 2008, 23:25

Minäkin olen näitä pitkän ajan lopettajia: "Nyt on kiirettä ja stressiä on, pitää lopettaa sitten kun ei tarvitse pitkää pinnaa".. jne.

Kyllä se vain niin on että pitäisi lopettaa juuri sillä hetkellä kun tekee päätöksen, rutistaa aski tupakkeineen ryttyyn ja nakata roskikseen ja sanoa että sillä selvä. Monet, minä mukaanluettuna (vaikka en ääneen sitä sano), sanoo että lopetan huomenna. No huomisen jälkeen on aina uusi huominen jolloin voi lopettaa. Ei se niin lopu. Päätös pitäisi olla nyt heti, kun päättää että aikoo lopettaa.

Itse en ikinä ole osallistunut tällaisiin vetoihin sun muihin, että kumpi on pitempään polttamatta, tai tupakkalakkoihin sun muihin. Sitten kun julkisesti päätän sanoa että lopetan tupakoinnin(olkoon tämä vaikka yksi ihminen), niin sen on pidettävä sitten. Toki tämäkin on tietynlaista huomisen-huominen lykkäilyä, mutta no, itsekuria ei hirveänä asian suhteen minulta löydy. Jospa se päivä koittaa jolloin päätän rytätä sen askin tulee ennen hautaa ;) Ainakin nyt taekwondo harrastuksen uudelleenaloittaminen kannustaa siihen suuntaan ja hetki hetkeltä tuntuu kyseinen päivä lähemmältä.

/edit. No tosiaan uudenvuodenlupaus on yksi hyvä tekosyy päättää että se kyseinen päivä on juuri tuolloin, huomenna ei ole enää uusi vuosi huomenna. Ja näin olen monen kuullutkin lopettavan, tai ainakin lakkoavan pidemmän aikaa. Ilmeisesti ihmisten on vain niin hankala 'normaalina' arkipäivänä päättää että asia voi olla nyt, eikä joskus sitten juhlapäivänä.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Marras 2008, 00:54

itse suosittelen Napster Yrtti sekoituksia. paljon terveellisempää poltettavaa kuin tupakat.

http://www.piippu.com

itse tilaan kyseistä tavaraa tuolta. mukavaa tupruteltavaa. ei jää koukkuun. ei ylimääräisiä kemikaaleja sun muuta tervaa... Suosittelen

tosin yrttisekoitukset näyttävät olevan tällähetkellä loppu.
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 09 Marras 2008, 09:40

En oikein löydä tuota yrttiä piippu comista. Mitkä yrtit Suomen laki sallii poltettavaksi?

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Aurelia » 09 Marras 2008, 14:48

En ole koskaan tupakoinut enkä aiokaan. Töiden puolesta jouduin taannoin näkemään vasta kolmekymppisiä joilla oli jo alkavia keuhkoahtaumaoireita joita eivät olleet edes huomanneet ja pitivät vaarattomina ja huolestuin lähipiirini tupakoitsijoistakin. Samoin lapsettomuusongelmasta kärsivissä pariskunnissa oli huomattavan paljon tupakoitsijoita. Tupakka on myrkkyä josta kannattaa ehdottomasti pyrkiä eroon vaikka se varmasti vaikeaa onkin.

Tupakkateollisuus piilomainontoineen on koneisto joka ärsyttää minua, vaikken enää jaksa mitenkään aktiivisesti niiden asioiden vaikutuksista kampanjoida. Sinänsä surullista, että ihmiset kuormittavat omaa terveyttään, samalla tuhoavat luontoa ja tukevat pahimmassa tapauksessa vielä toisten ihmisten riistoa.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Marras 2008, 15:58

siis niinkuin jo tuossa viestissä mainitsin. tällä hetkellä tuolla sivustolla näyttää olevan ne kyseiset yurtit loppu. että joskus tulee lisää.
ja juu. tupakka on kyl myrkkyä sen tiiän. mutta ei esim luonnosta poimitut kukat ja muut lkasvit jota vain jauhetaan polttamis kuntoon. ne ovat 100% luomua jossa ei ole tervaa ja muita ylimääräisiä terveydelle haitallisia kemikaaleja.
Feel the LOVE

Avatar
Calemran
Ylläpitäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Touko 2008, 11:40
Paikkakunta: Pohojanmaa
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Calemran » 11 Marras 2008, 03:09

Poltan aika paljon, enkä pysty enää lopettamaan, enkä edes yritä. Olen yli vuoden poltellut säännöllisesti. Nyt on pari päivää yskittänyt aiva hirviästi ja rinnasta vähä pakottanu, mutta toivottavasti se ei ole mitään vakavempaa, koska olihan minulla vähän kuumetta tuossa viikko sitten =] kuitenki keuhkosyöpä ja kuolen viikon sisään kmo.
The wind blows through my heart, shivers me one last time, as I now reach out in the dark, no one there.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 11 Marras 2008, 17:03

Minä en edes pida keuhkosyöpää pahana asiana. Pahimpana vaihtoehtona koen melkein kroonisen keuhkoputkentulehduksen joka sitten johtaa keuhkoahtaumaan.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 11 Marras 2008, 18:35

Mummoni veljeltä leikattiin keuhkosyöpä kolme kertaa eikä hän kuollut siihen, vaan johonkin sydäntautiin. Oli poltellut norttia kaks askia päivässä 12-vuotiaasta (sota-aikana aloittanut) seitsenkymppiseksi. Kyllä me sitä yritettiin saada lopettamaan, mutta hän nautiskeli tupakoinnista niin, että sanoi ettei välitä kuoleeko siihen vai ei.. Jääräpäinen mies.. :)

Olen nyt ollut tupakkalakossa varmaan sen pari kuukautta. En muista tarkkaa päivää, milloin poltin viimeksi. Hienoa tässä on nyt se, että ryypiskelin viikonloppuna, enkä polttanut..! Tosin ei ollut tupakoivia kavereita mukana, todellinen tulikoe on vasta myöhemmin..
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 11 Marras 2008, 19:19

Useimmiten kuten tuossa mummosi veljen tapauksessa joka on polttanut montakymmentä vuotta, ei saa enää lopettaa koska elimistö ei pystyisi elämään ilman nikotiinia. (yms.)

Avatar
Ninyo
Alieni
Viestit: 149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 22:23

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Ninyo » 18 Marras 2008, 23:08

Hahaa, olen ollut polttamatta lauantaista tähän päivään asti! Hermot ovat kireällä, mutta on tämä sen arvoistakin. Toivottavasti en nyt tässä vaiheessa sorru...
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt

Avatar
oozie
Valaistunut
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Marras 2008, 02:53

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja oozie » 19 Marras 2008, 04:21

itse olen polttanut 6vuotta ja välillä on ollut taukoja. mutta nyt sitten kurkku on mennyt niin pahaan kuntoon ettei pysty. oon about 1kk polttanut pari askia ja nyt en 1,5viikkoon ollenkaan.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 19 Marras 2008, 16:57

Ninyo kirjoitti:Hahaa, olen ollut polttamatta lauantaista tähän päivään asti! Hermot ovat kireällä, mutta on tämä sen arvoistakin. Toivottavasti en nyt tässä vaiheessa sorru...

En tajua miten jollain se vaikuttaa mielentilaan noin pahasti. Tänään toinen päivä polttamatta ja hyvin edistyy.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 19 Marras 2008, 17:31

Selvisin mökkipokeriturnauksessa polttamatta, vaikka joka ikinen muu kävi tupakilla. Istuskelin vain yksin sisällä.. :)
Join pari kaljaakin, enkä siltikään mennyt, kyllä se vaati hieman sitkeyttä olla menemättä..

Olen huomannut, että nyt kun en ole polttanut, hampaani ovat valkoisemmat. Ei ne nyt mitenkään hirvittävän keltaiset olleet aikaisemminkaan, mutta on niissä jonkinlainen sävyero nähtävissä.. Taas yksi hyvä syy lisää pitäytyä loitolla.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 19 Marras 2008, 17:39

ValkeaLeidi kirjoitti:Selvisin mökkipokeriturnauksessa polttamatta, vaikka joka ikinen muu kävi tupakilla. Istuskelin vain yksin sisällä.. :)
Join pari kaljaakin, enkä siltikään mennyt, kyllä se vaati hieman sitkeyttä olla menemättä..

Olen huomannut, että nyt kun en ole polttanut, hampaani ovat valkoisemmat. Ei ne nyt mitenkään hirvittävän keltaiset olleet aikaisemminkaan, mutta on niissä jonkinlainen sävyero nähtävissä.. Taas yksi hyvä syy lisää pitäytyä loitolla.

Kyllä oli varmaan kova paikka, kun kaikki muut menivät tupakalle ja itse jäit sisälle odottelemaan. Voin sanoa, vaikka en itse poltakkaan, ettei kannata missään vaiheessa polttaa uudestaan. Saattaa jäädä uudestaan koukkuun. :D


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa