Andromedan Star Nation kirjoitti:Samoilla linjoilla, aika nopeutuu ja ulottuvuudet sekoittuvat toisiinsa. Jokaista katsottua toteutumiskäytävää vastaan on lukuisia muita mahdollisia toteutumisvaihtoehtoja, jotka ovat myös yhtä mahdollisia.
Oon tässä katsellut yhtä animea (älkää tappako

), jossa on jotakuinkin tuollainen pohjaidea/maailmankuva. En ollut aikasemmin edes tullut miettineeksi asiaa, mutta kun rupesin sitä oikein olan takaa pohtimaan, aloin pitää sitä jopa mahdollisena. Periaatteessa näitä toisia maailmoja ei ole, koska emme ole nähneet niitä, mutta periaatteessa ne silti ovat, sillä ne ovat yhtä mahdollisia kaikki. Oletteko koskaan miettinyt, millainen elämänne olisi, jos olisitte tehneet jonkun tietyn asian toisella tapaa? Miettikääpä, jos onkin olemassa toinen maailma, joka on vastaava kuin meidän, toinen sinä, joka on tehnyt eri valintoja? Ne ovat näitä ns. toteutumisvaihtoehtoja. Ja niitä on...no, loputtomiin.
/OFF
Andromedan Star Nation kirjoitti:Maailma sellaisena kun olemme sen oppineet tuntemaan loppuu.
Tähän lauseeseen kiteytyy se, mitä oon useasti maailmanloppua päädyttyäni ajattelemaan todennut. Mitä jos maailmanloppu ei tarkoitakkaan sitä, että koko ihmiskunta kuolisi sinä tiettynä päivänä? Mitä jos maailmanloppu tarkoittaakin vain vanhan loppua ja uuden alkua?
Toinen, mitä olen maailmanlopusta miettinyt, on se, että kun maailmanlopun sanotaan tulevan jonain tiettynä päivänä: Mitä jos maailmanloppu alkaa silloin? Alkaa ilman että ehkä edes huomaamme.