Sinkku vai seurusteleva?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Sinkku vai varattu?

Sinkku
67
53%
Seurustelen
18
14%
Avo-/avioliitossa
30
24%
Sutinaa..;)
11
9%
 
Ääniä yhteensä: 126

Meri-Pori
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Joulu 2017, 09:47

Re: Sinkku vai seurusteleva?

ViestiKirjoittaja Meri-Pori » 01 Maalis 2019, 11:20

Kyllä sinkkuna on helppo olla jos ei ole lapsia, saa tulla ja mennä miten haluaa. Itsellä neljä teini-ikäistä tappelevaa kersaa ja avioliitossa. En haluaisi olla sinkkuna.
“I’m not saying it’s aliens … but it’s aliens.”

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4474
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Sinkku vai seurusteleva?

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 02 Maalis 2019, 07:55

Itse olen kyllästynyt Oulun talven kylmyyteen lopullisesti, jo kolmas tosi kylmä talvi peräkkäin, pitkään Kylmään kevääseen, nekin on nyt voimistuneet, sekä lumimääriin mitkä ei sula edes vapuksi aina pois sekä keskitalven pimeyteen joka oikeasti rassaa toisia enempi kuin toisia ja kuulun niihin joihin pimeys vaikuttaa masentavasti. Lähtiskö ulkomaille, mutta se kielimuuri ja olen Suomalainen, pidän Suomalaisista, joten aion muuttaa Poriin, syynä se että se on vähälumisinta seutua Suomessa, lämpimin talvi, tammikuussa yli 20 asteen erot, nytkin vielä 5-10 asteen erot Ouluun. Miksi vain Pori onhan Turkukin iso vähäluminen rannikkokaupunki. Poriin koska vastaavat asunnot on lähes puolet halvempia kuin Oulussa, Turussa taas on Oulun hintataso asunnoissa, eli voin ostaa Porista vanhemman omakotitalon puolikkaalla rahalla mitä saan nykyisestä lähes porin keskustasta, näppärää ja saan kaikki etelän edut kaupan päälle, miksi ihmeessä jäisin edes tänne kylmälään? Vaimo ei lähde hänelle kylmyys ei merkkaa mitään, hänellä on toiset arvot elämässä, eli olen sitten siellä hetken sinkkuna, mutta haen asumiskulujen jakajan tietysti, myös kaksin mukavampaa jakaa kokemuksia. Tämä on vielä haaveasteella, mutta on muuten paljon valoisampaa elää kun tietää että sen voi toteuttaa.

Meri-Pori
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Joulu 2017, 09:47

Re: Sinkku vai seurusteleva?

ViestiKirjoittaja Meri-Pori » 02 Maalis 2019, 16:39

Itse muutin Kaijonharjusta n.20 vuotta sitten tänne Meri-Poriin, en oo katunut yhtään. Täällä on varmaan asunnoissa suomen edullisimmat hinnat. Itse rakensin kämpän joka on osittain kesken vieläkin, ns. ikuisuusprojekti :)
Haaveissa olisi että muuttaisi joskus Teksasiin, mutta tuskimpa tuonne tulee koskaan lähdettyä? Elämä on liian lyhyt tehdä kaikkea mitä haluaa.
“I’m not saying it’s aliens … but it’s aliens.”

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4474
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Sinkku vai seurusteleva?

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 04 Maalis 2019, 06:00

Oulussa oli tuossa välillä jo joitain lauhojakin talvia, mutta nyt on palattu 50-70 luvun kylmiin talviin.
Mikä ilmaston lämpeneminen muka? Media pyrkii saamaan ilmastonlämpenemisestä vaaliohjelman, tällä sitten rahastetaan lisää tulevaisuudessa esim rakennuksissa, kyse on lähinnä huijauksesta. Nytkin jos katotte ilmatieteen laitoksen sivuilta Oulunsalon kohdalta, mikä antaa mahdollisesti hiukan positiivisemman kuvan verattuna Ouluun esim. Kaijonharjusta itään oleville alueille, niin -25 astetta yöllä. Uskon ettet ole katunut Poriin muuttoa.
Kaijonharjussa olen itsekkin asunut lyhyviä aikoja pari kertaa. Oon rakentanut talonkin, mutta nyt aattelin remontoida vanhemman, koska rakentamisen välilliset kulut on nousseet hurjasti, jne, jne. herraporukoiden pitää saada siivu rakentamisesta, viimeksi Oulussa pelkkä valvoja 10000€ koska valvojien vastuuta nostettiin, moisella summalla tekee taloon remonttia jo varsin pitkästi, kaikki rakentamisen kustannukset on nostettu mitkä ei ole varsinaista rakentamista, ehkä vähiten kuitenkin perus rakennusmateriaalit. Rakentajana myös tietää minkälaisen talon kannattaa ottaa remontti kohteeksi.

Meri-Pori
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Joulu 2017, 09:47

Re: Sinkku vai seurusteleva?

ViestiKirjoittaja Meri-Pori » 05 Maalis 2019, 09:32

Joo, kyllä ne kovat pakkaset on koettu, ei nuorena tuntunut missään vaikka mopolla ajeli yli 40 asteen pakkasessa farkkuasu päällä. Huvitti viikonloppuna Berliinissä, kaikilla oli toppatakit päällä ja lämmintä oli +13 astetta, itsellä T-paita päällä ja sillonkin vähän liian lämmin, tietenkin saksalaisella ohralla tuopissa oli osuutta asiaan :)
Joo nuo rakentamiskustannukset on aivan älyttömät nykyisin, muistan ku itse aloittelin projektia, niin varmaan 5000€-8000€ oli mennyt ennen kun lapiota kerkesi maahan iskemään. No sain valvojan kuitenkin edullisesti, kossupullolla, ei tehnyt muuta kuin veti nimensä paperiin, se oli oikein hyvä minulle. Sain rakennettua kämpän aika edullisesti, kun melkein kaikki työt tein itse. Ihan mielenkiintoinen tuollaisen hirsitalon tekeminen. Nykyään en takuulla lähtis tuollaseen projektiin, ehkä tulevaisuudessa kun jälkikasvu alkaa harkitsemaan omaa taloa, onhan nuo kaikki työkalut jo valmiina olemassa.
Alun perin oli tarkoitus laittaa älvsby valmistalo, muttei ne suostunut siihen että sen sähkösaunan tilalle tulisikin puulämmitteinen, jäi koko ajatus, samoin kun muihinkin talopaketteihin. Näissä rakentamisissakin pätee sääntö että hullu saa olla muttei tyhmä, vai oliko se sittenkin toisinpäin ;)
“I’m not saying it’s aliens … but it’s aliens.”

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4474
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Sinkku vai seurusteleva?

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 06 Maalis 2019, 06:47

Laskin tuossa talvella karkeasti uuden talon rakennuskustannukset Poriin, kun tontteja saa kymppitonnilla sieltä niin vähän jo innostuin, mutta ei, pienenkin purkin rakentaminen maksaa tänä päivänä aivan uskomattomasti vaikka ottaisi talopaketin virosta, tavara ei niinkään maksa jollei laita jotain eksoottista, mutta hinta kertyy kaikesta muusta. Päätynyt sitten vanhemman kunnostukseen kun sen aika tulee. Ennen Oulussa sai valvojan jopa satasilla, muttei enään.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa