Uuden ajan ihmiset.

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Uuden ajan ihmiset.

ViestiKirjoittaja Zrud » 13 Elo 2012, 12:49

Mitä nyt olen uutisia lukenut. Suomessa esimerkiksikin jää nykyään alle 30v sukupolvesta 4 ihmistä / päivä työkyvyttömyyseläkkeelle mielialaongelmista / käyttäytymishäiriöistä johtuen. ( Ei lasketa vammaisia ynnä muita laskuun )

Mistä moinen johtuu ? Onko Suomi nyt vain liian hyvä ja "turvallinen" paikka asua että se latistaa ihmisten mielialaa ?
Vai johtuneeko se vielä tästä keturallaan olevasta yhteiskunnasta, jossa ihminen isketään oravanpyörään reppuselässä jo pienenä taaperona ?

Yhteiskunnassa jossa ihmisen arvo katsotaan kuinka paljon hän tienaa kuussa, ja kuinka paljon hienoa omaisuutta hänellä on omistuksessaan.

Monikin on katsonut esimerkkinä nyt minua vähän kieroon kun kerron olevani kuntoutustuki-eläkkeellä ja tienaan yli 900e / kk
tekemättä yhtään työtä.

"Olen pummi, loinen, yhteiskunnan pohjasakkaa" Vain siksi etten ole kykeneväinen ravaamaan tässä yhteiskunnan luomassa
oravanpyörässä.

Joten itse aiheeseen. Viimeaikoina on ollut paljon yhteisöjä / idealisteja jotka yrittävät suunitella uutta parempaa ja
ihmis-ystävällisempaa yhteiskuntaa korvaamaan tämän nykyisen raha-yhteiskuntamme.
Joten Kun evoluutiollisesti tuskin tulemme fyysisesti tästä enää paljoa muuttumaan.

Niin onko kehitys siirtynyt vain älylliseen / muuhun ihmisen henk koht persoonallisuuden / suhtautumisen piiriin.
Että onko nämä ihmiset jotka eivät vain jaksa tätä oravanpyörän p*skaa polkea, näitä uuden sukupolven ihmisiä jotka vain odottavat parempia aikoja muuttuneessa yhteiskunnassa / kokonaan uudessa sellaisessa.

Mielipiteitä / kommentteja kuulisin ihan mielellään asiaa koskien.
Onko moisessa mitään ideaa ?

( Ja jos operaattorit löytävät paremman genren tälle langalle niin siirtää saa toki vapaasti. )
Feel the LOVE

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uuden ajan ihmiset.

ViestiKirjoittaja Zrud » 15 Elo 2012, 09:55

Ja tuli tässä sekin mieleen että voiko tuo masentuminen ynnä muu aiheeseen liittyvä ongelma tilanne joka johtaa työkyvyttömyys-eläkkeelle. Niin johtua siitä että suomessa ollaan loppupeleissä aika tasavertaisia.
Kodittomia on hyvin harvoja
( ellei mustalaisten loiselijöitä lasketa pääkaupunkiseutu alueella ynnä muita rapa juoppoja ja nistejä ympäri suomea.)

Mutta asiaan. Suomessa ei paljoa näe kadulla tallatessaan ihmisiä joista voisi ajatella, :
"Toivottavasti ei työ mene alta tai tulen olemaan kuin tuo "
Ainoita joista voisi moista ajatella on sittenkin niitä rapajuoppojaynnä narkkareita.

Mutta kun suomessa on niin korkeatasoinen sosiaaliturva että työttömilläkin on loppupeleissä hyvä elää.
Niin johtaako moinen opiskelluihin / työtä painaviin ihmisiin ns negatiivista energiaa ?
Kun ei voi tuntea itseään niin korkea asemaisemmaksi työttömiin ynnä muihin verrattuna.
Tuohon varallisuus asemaanhan tämä yhteiskunta loppupeleissä perustuu.

Ja joskus kelan tuilla olevat ihmiset saavat yhtä paljon rahaa kuin jotain pikku perus duunia painavat ihmiset.
Niin latistaako tämä meidän hyvinvointiyhteiskuntamme korkea sosiaaliturva ihmisten mielialaa / kykyä käydä töissä?
Feel the LOVE

Tommazo
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Syys 2010, 14:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuden ajan ihmiset.

ViestiKirjoittaja Tommazo » 11 Maalis 2013, 20:16

Mä en jaksa tapella psykiatrien, kelojen yms. paskojen kanssa. Olen nykyään ihan rehdisti sossupummi. Eläkkeelle mielestäni kuuluisin, FYYSISTEN parantumattomien vaivojen takia. En masennuksen. Sairausloma ja eläke ei masennusta paranna. Enkä ole enää moneen kuukauteen syönyt mitään mielialalääkkeitäkään, koska en tarvitse sellaisia. Tiedän asiat jotka minua masentavat, ja yritän muuttaa niitä, mitä voin. Kaikille en voi mitään.

Olen kyllä ollut opiskelemassa ja kaikenmaailman orjatöissä. Enää en mene. No thank you. Mieluummin elän minimitoimeentulolla ja teen mitä huvittaa. Ei mene rahaa tupakkaan eikä viinaankaan tai huumeisiin, ja harrastukset ovat ilmaisia. Alkoholiin kyllä on MENNYT rahaa varmaan kymmeniä tuhansia euroja, mutta nyt se saa riittää. Kohta on synttärit, 30 vuotta tulee täyteen ja se on hyvä luku aloittaa uusi, parempi elämä.

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Uuden ajan ihmiset.

ViestiKirjoittaja aava » 18 Maalis 2013, 11:37

ehkä ennemmin tuohon masennukseen sun muuhun johtaa kun ei ole oikeesti mitään järkevää fyysistä tekemistä. vaikka en halua mitenkään moittia ketään tai miten elämänsä viettää mutta nykyään vaan istutaan tietokoneella pelataan kaikenmaailman pelejä ja siten sitten jäädään kotiin eikä harrasteta liikuntaa saatikka anneta mahdollisuutta sellaiseen fyysiseen harrasteluun. (metsätyöt eläintenhoito jossain maatila tapasessa paikassa jne jne no toivottavasti nyt ymmärsitte mitä meinaan.)

esimerkiksi minä olen ollut eräällä sairaalalla töissä nyt 3vuotta joka tekee sitä että olet melkein vuoden töissä oho nyt tulee katkoa kolmeviikkoa kakspäivää jne jne.. että et saa lomaa tai kunnon lomaa. no taas tämä sama paikka piti minut vuoden töissä ja heittää taas pihalle. (ja pitäävät ihmisiä jotka ovat vähemmän aikaa olleet töissä kun minä). ja varmaan taas kesällä ilmottaavat nyt oliskin töitä..

MUTTA! nyt teen sen että olen toukokuun alusta heinäkuun loppuun sitten liiton rahoilla olen sitten pummi tai en olen sentää siitäkin ilosta maksanut;D veroja mennyt jne jne. katson nyt kuitenkin sitten jotakin uutta kun taaskaan ei herunut sitä vaikipaikkaa vaikka olenkin hyvä työntekijä. mutta en halua pompoteltavaksi juuri sellaiseen oravanpyörään että minulla ei ikinä ole lomaa. viellä alalla jossa varmasti saat paikat paskaksi.. jo muutamassa vuodessa hyvällä lykyllä.

joten en kyllä itse pidä ihmisiä pummeina tms vaikka ovatkin työttöminä/eläkkeellä mitä vaan.. mieluummin oikeestaan siottas rahat suomalaisiin ihmisiin kun se että maksetaan noille maahanmuuttajille lorvimisesta täällä. (sori olen tätä mieltä monikaan ei tunnu haluavan mitenkään sopeutua yhteiskuntaan). mutta arvostan heitä jotka haluaa ja tekeevät asian eteen jotakin. yksilöt yksilöinä:)

mutta pointti nyt on että ihmisille pitäis keksiä jotain fyysistä ilmasta harrastetta muutakin kun hölkkä uiminen jne. tai harraste jossa tapaa muita ihmisiä vaikka samassa jamassa olevia. ehkä se nykynen yhteiskunta vaan on menny tälläseks.. liian helposti ja nopeesti saa kaiken joten ei oikein osata arvostaa sitä mitä saa..
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Uuden ajan ihmiset.

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 16 Loka 2013, 11:07

Kyllähän tämä sellainen "suoritusyhteiskunta" taitaa olla, jossa arvot mitataan sen mukaan oletko tuottava vai et. Eli oletko hyödyksi vai löhöätkö himassa roikkuen netissä kuten minä juuri tässä teen. Inhimillisyys on katova luonnonvara. Mulla on sellainen motto tuolla uhvopalstalla, käyn lainaamassa jutun myös tänne:
Vasta kun viimeinenkin puu on kaadettu, vasta kun viimeinenkin joki on myrkytetty,
vasta kun viimeinenkin eläin on tapettu, silloin valkoinen mies ymmärtää ettei rahaa voi syödä.
- Cree intiaanien profetia -

RaahenTiikeri
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 18:49

Re: Uuden ajan ihmiset.

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 23 Loka 2013, 01:06

Toisaalta Yhteiskunta joka kerää verovaroja ja ohjaa niitä tarvitseville(+ylläpitää terveydenhuoltoa,koululaitosta,maanteitä ym)ei voi toimia kuin "tehokkuusperiaatteella".En nyt tarkoita,että ihmisarvoa pitäisi mitata verojen maksun määrästä.Mutta jonkinlaista osviittaa siitä saa,kuka oikeasti on hyödyllinen yhteiskunnalle ja kuka teknisesti "pummi".Ruma ilmaisu toki,mutta eihän yhteiskunta vaan voi pyöriä jos noita teknisesti "pummeiksi" katsottavia ihmisiä on koko ajan suureneva joukko.
Ihmisyhteisöissä on kuitenkin aina tietty X% osuus ihmisiä,ketkä ei pärjää ilman yhteisön tukea,eli vaativat joko verovaroin tuettua apua tai sitten muiden ihmisten hyvään hyvyyteen perustuvaa apua.Vanhan ajan yhteiskunnissa ne ihmiset lähti/lähetettiin kuolemaan,kun metsästäjä-keräilijä yhteisö ei yksinkertaisesti kestänyt sitä "Kestävyysvajetta" jonka metsästämään kykenemättömien joukko muodosti.
Meidän maammekin on ankarassa kestävyysvajeessa ja tarvii julkisten palveluiden pyörittämiseen jo lainaa (puhumattakaan että sitä lainaa lainataan vielä eteenpäinkin eurokriisin nimissä).
Eli siinä mielessä "uuden ajan ihminen" kuka päättää jäädä kotio nosteleen kelan rahoja ja maalaileen vesiväreillä ja katsomaan nenänvartta pitkin oravanpyörässä juoksevia ja toistelemaan kuinka ei tarvitse paljon rahaa elääkseen on sikäli todellakin "uuden ajan ihminen" että jouduttaa jokaisella nostamallaan kelan rahalla(jolla hän,kunniakasta kyllä,saattaa tulla toimeen) sitä "uutta aikaa" joka meillä on edessä. ->koulumaksut,tiet huonokuntoisia,poliisien määrärahojen leikkaamisen takia esim asutusalueita rikollisten hallussa,terveydenhuollon saannin vaikeutuminen tästä nykyisestäkin jne jne...
"uuden ajan ihminen" saattaa vähine rahoineen (naiivisti?) kuvitella olevansa "esimerkki" kulutuksen vähentämisessä ja nokkosia ja marjoja kerätessään,mutta se on osittain valheellinen mielikuva vaikkakin sinänsä oikeansuuntainen esimerkki kulutuksen vähentämisestä.Tosiasia kuitenkin on,että esimerkiksi meillä on eläkeläisiä koko ajan kiihtyvästi kasvava joukko(ihmiset elää pisempään)ja heille yksinkertaisesti ON PAKKO maksaa yhteiskunnalta ne eläkkeet jotka he ovat työuransa mukaisesti ansainneet.Terveydenhuolto syö koko ajan enenevissä määrin rahoja samasta syystä,ihmiset elävät vanhemmiksi.
Miten "uuden ajan ihminen" vastaa esimerkiksi noihin kysymyksiin?Kertaheitolla jokaisessa kylässä asuvaan poppatohtoriin jonka palkkiot suoritetaan mustikoina ja puolukoina?-Ei tuu onnistuun.
Sama asia vanhusten hoidossa.Kaikilla ei vain ole mahdollista elää 3 sukupolven kodeissa ja ruokkia vanhuksia heidän lapsenhoitotyötä vastaan.
Esimerkkejä voisi jatkaa vaikka kuinka.Meillä on yhteiskunnassa semmoinen moolokin kita joka vaatii verorahoja enenevissä määrin.
Erilaiset ekokylät ja pienyhteisöt,kommuunit ym.ovat näennäisesti hyviä ratkaisuja sopivan kokoisille ihmisjoukoille.Ja reaalisestikin hyviä ratkaisuja siellä asuville ihmisille.Mutta koko yhteiskunnan ratkaisuksi niistä ei yksinkertaisesti ole.
Ihan jo vaikkapa ihmisten erilaisten halujen takia.90% perheistä ei esimerkiksi haluaisi tästä yhteiskuntaa joka ei tarjoa peruskoulutusta vaan koulutus hoidettaisiin juuri erilaisten yhteisöjen ym.kautta.
Ja yksi seikka on se,että maantieteellistä sijaintiamme emme voi muuttaa.Suomessa tarvitaan valtavasti energiaa talvella jo esimerkiksi lämmitykseen.Puulämmitys ei ole ratkaisu edes 20% :ssa niistä asunnoista joissa maamme väestö tilastollisesti asuu.Kolmen suurimman kunnan kerrostalohelvetit esimerkiksi peittänee jo kolmasosan maamme koko väestöstä.
Ja taas arabeille öljystä,tai venäläisille kaasusta tai sähköstä tuskin voimme maksaa mustikoina ja puolukoina tai ainakin epäilen sitä vahvasti.

Siitä olen kutakuinkin samaa mieltä kaikkien yllekirjoittaneiden kanssa,että yhteiskunnan sisäiset arvot ja henki on päin persettä.Ihmisestä otetaan kaikki irti,ihmistä arvostetaan pelkästään aineellisten aikaansaannosten mukaan jne ..
Mutta itse peruskysymyshän ei ole muuttunut pariin sataan vuoteen ->kerättävä verovaroja joilla yhteiskuntaa voidaan pyörittää.
Ajat olivat ennen muinoin "löysemmät" eli ihmisillä oli leppoisampaa työmaalla yritysten suurempien voittojen ym takia.Raha ylipäätään oli läntisessä maailmassa helpommassa.
Kiina ei ollut noussut varteenotettavaksi teollisuusmaaksi ja toisaalta läntinen maailma käytti surutta hyväkseen siirtomaitaan ja halpaa työvoimaa alkutuotannossa.Edelleen sitä tapahtuu,mutta vähenevissä määrin.
Yksinkertaisesti läntisellä maailmalla oli vähemmän kilpailua.

Siinä mun mielipiteitä,miksi tää meidän yhteiskunta on näin kurjistunut.
Aina voi valittamisessaan valita sen helpon tien ja syyttää "suurta pahaa pääomaa"....mutta ei se ole sen ahneemmaksi tullut.Aina se on ollut ahne ja työtä teetetty geopoliittisesti&taloudellisesti parhaimman yhteistuloksen antavassa paikassa.
Siksi toisekseen.Kai omistaja tekee niinkuin lystää.Meidän on helppo huudella täältä "alaoksilta" sinne ylöspäin että Tyytykää pienenmpään voittoon että meillekkin jää jotain....
Vaikka tosiasiassa meistä harva on valmis luopumaan omastaan jonkun heikommassa asemassa olevan hyväksi etenkin jos heikommassa asemassa oleva ei edusta samaa arvomaailmaa tai suostu "hyväntekijän" asettamiin ehtoihin.
Olisiko esimerkiksi ketjun aloittaja valmis antamaan omastaan rahaa niiden rapajuoppojen ja nistien rellestettäväksi?Epäilen.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa