toisen kokemukset

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Demoni
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Elo 2010, 13:52
Paikkakunta: eura,finland
Viesti:

toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Demoni » 27 Elo 2010, 14:02

Olen havainnut miten helppoa on kiistää jokun muun kokemukset varsinkin PN alueella.Vaikka ei itse ole ollut paikalla ;) ja asiasta ei ole mitään facktoja mitä väittää.Tälläisiä olen nähnyt tälläkin sivulla valitettavasti,ja pidän sellaisia lapsellisina.
Jos haluaa vain kiistellä niin ei oled asiat kohdallaan. ;)
LOL

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Hartsa » 27 Elo 2010, 14:41

Näinhän se on, kokemus kun ei tarkoita samaa kuin todisteet, minkä eritteleminen toisille on hankalaa.

En tiedä onko sitten lapsellista tulla asioikseen kiistämään ihan kaikkea, jonkun osalta toki voi ollakin, mutta ovathan nämä monelle pelottavia asioita käsitellä. Taustalla voi toki olla monia muitakin syitä, kuten vaikka ärtymys toisten näennäisestä sinisilmäisyydestä aiheuttaa vastareaktion, tai kenties kyseessä on itsesuojelua omaa maailmankuvaa uhkaavia asioita vastaan.

Tietyllä tasolla tietysti kokemuksien kyseenalaistaminen rationaalisten vaihtoehtojen puitteissa on ihan loogista, jopa suositeltavaa, kunhan asia esitetään oikealla tavalla ja yhtenä monista vaihtoehdoista. Vaikka itse olenkin sitä mieltä, että se joka asioikseen etsii tämän foorumin kertoakseen oman kokemuksensa, on todennäköisesti jo saanut kuulla sekä käsitellyt ne normaalimmat vaihtoehdot ja haluaa todennäköisesti täältä sitä toisen ääripään kommentointia ja tietoa..
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 27 Elo 2010, 16:54

Demoni kirjoitti:Olen havainnut miten helppoa on kiistää jokun muun kokemukset varsinkin PN alueella.Vaikka ei itse ole ollut paikalla ;) ja asiasta ei ole mitään facktoja mitä väittää.Tälläisiä olen nähnyt tälläkin sivulla valitettavasti,ja pidän sellaisia lapsellisina.
Jos haluaa vain kiistellä niin ei oled asiat kohdallaan. ;)

Kyseessä kaksi kamalaa koota:
Kiistäminen & Kyseenalaistaminen

Kummatkin saattavat tuntua kokemuksensa esittäjältä yhtä epäreilulta, mutta ainoastaan ensimmäinen on väärin. ;)

Ps. Olen vielä ilkeä ja muistan mainita, että pidän sellaisia lapsellisina, jotka olettavat tarinoitaan kertoessaan, että heidän ehkä silloisia observointikykyjään tai tämänhetkistä muistiaan ei tulisi kritisoida. Sekin tietysti rakentavalta pohjalta. :]
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Demoni
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Elo 2010, 13:52
Paikkakunta: eura,finland
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Demoni » 27 Elo 2010, 18:34

tästä olen Hartsan kanssa yhtämieltä.... :)
LOL

Avatar
Demoni
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Elo 2010, 13:52
Paikkakunta: eura,finland
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Demoni » 27 Elo 2010, 21:32

16 vuotiaana ei tiedä vie :) lä elämästä yhtään mitään, siksi jätän hänen kirjoitukset omaan arvoonsa :)
LOL

Avatar
Hea-Ateist
Kummitus
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Heinä 2010, 02:05
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Hea-Ateist » 27 Elo 2010, 21:57

Kukaan joka heti kieltää toisten kokemukset ilman tutkimusta (eikä ole neurologian professori tai jotain ja sattuu tunnistamaan ilmiön varmaksi yleiseksi harhaksi) on a close minded lapsi. Sokea uskokaan ei ole hyväksi.
Juu nou wat they sei: ''Pitäkää mieli avoinna, muttei niin avoinna että aivot tippuvat ulos.'' Näin sanoi joku jonka henkilöllisyyttä en tiiä.
Thou shalt not underestimate the power of the bright side.

Avatar
Demoni
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Elo 2010, 13:52
Paikkakunta: eura,finland
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Demoni » 27 Elo 2010, 22:12

ok,puhut asiaa mutta tällä sivustolla on juuri sellasia joukossa.
LOL

Avatar
Hea-Ateist
Kummitus
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Heinä 2010, 02:05
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Hea-Ateist » 27 Elo 2010, 22:30

Moiset mörököllit saa varmasti pienellä keskustelulla vaihtamaan kantaa/sivustoa, ellei satu olemaan peruskoulun hämmentyneet teinihäiriköt asialla.
Thou shalt not underestimate the power of the bright side.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 27 Elo 2010, 22:38

Demoni kirjoitti:16 vuotiaana ei tiedä vie :) lä elämästä yhtään mitään, siksi jätän hänen kirjoitukset omaan arvoonsa :)

'Nteeksi?

Eli jos esim. minun ikääni ei näkyisi profiilitiedoissani, minun viestinikin ehkä tulisivat luetuiksi? Kiitos vinkistä.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Hea-Ateist
Kummitus
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Heinä 2010, 02:05
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Hea-Ateist » 27 Elo 2010, 23:02

Demoni kirjoitti:16 vuotiaana ei tiedä vie :) lä elämästä yhtään mitään, siksi jätän hänen kirjoitukset omaan arvoonsa :)

Jaiks, empä huomannukkaan. Äkkiä ikätiedot profiilista poies :?
Thou shalt not underestimate the power of the bright side.

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja carcass » 28 Elo 2010, 03:45

Olen samoilla linjoilla Aqua vitaen kanssa.
Asioiden kyseenalaistaminen ei korreloi mihinkään pahansuopaiseen intentioon, vaan kyseenalaistaminen on yksi parhaita tapoja saada rakentavaa keskustelua aikaiseksi.
-Täytyy myös muistaa, ettei asioiden kyseenalaistaminen tarkoita henkilökohtaista hyökkäystä esim. toisen kokemuksia, uskoa, tai toimintaa kohtaan.

-Asioiden tai toisten kokemusten kiistäminen on kokonaan oma lukunsa.
Kiistäminen ei sisällä rakentavaa kritiikkiä, sen enempää kuin hyvin perusteltua vasta-argumentaatiotakaan.
Eikä toisen omakohtaisia kokemuksia kiistämällä aikaansaada kehittävää informaatiota.
"Ei. Kaikki on kielletty!"

-Sokerina pohjalla; on ihan eri asia kyseenalaistaa, kuin kiistää ja ainoastaan näistä jälkimmäinen on lapsellista.

Avatar
Demoni
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Elo 2010, 13:52
Paikkakunta: eura,finland
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Demoni » 28 Elo 2010, 10:12

Näinkin on mutta ajattelin laittaa vaan ihan yleisenä kantanani asiasta,mutta kyllä erään kirjoitus oli hyökkäävään sävyyn kirjoitettu.Mutta antaa asian olla jokaisella on oikeus mielipiteeseensä:) nyt kuitenkin olen tehnyt asioisa omat ratkaisuni;)
LOL

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Elo 2010, 14:31

Demoni kirjoitti:Näinkin on mutta ajattelin laittaa vaan ihan yleisenä kantanani asiasta,mutta kyllä erään kirjoitus oli hyökkäävään sävyyn kirjoitettu.Mutta antaa asian olla jokaisella on oikeus mielipiteeseensä:) nyt kuitenkin olen tehnyt asioisa omat ratkaisuni;)

Ei taida olla ensimmäinen kerta kun täällä on joku vetänyt herneenpalon hengitysaukkoonsa toisen kirjoittelusta. ;)
Minä viimeksi ageismista.

Paras tapa toimia on aina suoraan huomauttaa, että nyt meni hiukan epäasialliseksi tai jos virhe ei ole toiselle ilmiselvä tai tehty tahallaan niin ehkä osoittaa, missä ollaan menty pieleen.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Demoni
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Elo 2010, 13:52
Paikkakunta: eura,finland
Viesti:

Re: toisen kokemukset

ViestiKirjoittaja Demoni » 28 Elo 2010, 16:59

Aqua vitae kirjoitti:
Demoni kirjoitti:Näinkin on mutta ajattelin laittaa vaan ihan yleisenä kantanani asiasta,mutta kyllä erään kirjoitus oli hyökkäävään sävyyn kirjoitettu.Mutta antaa asian olla jokaisella on oikeus mielipiteeseensä:) nyt kuitenkin olen tehnyt asioisa omat ratkaisuni;)

Ei taida olla ensimmäinen kerta kun täällä on joku vetänyt herneenpalon hengitysaukkoonsa toisen kirjoittelusta. ;)
Minä viimeksi ageismista.

Paras tapa toimia on aina suoraan huomauttaa, että nyt meni hiukan epäasialliseksi tai jos virhe ei ole toiselle ilmiselvä tai tehty tahallaan niin ehkä osoittaa, missä ollaan menty pieleen.

eikä tule todennäköisesti :tapu: olemaankaan,en lopeta tosiasiassa kirjoittelua en Pn toimintaa.Jatkan samaan malliin. :tapu:
LOL


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa