Zrud kirjoitti:oha toiki mahos fiktiivisessä mielessä.
mut ihmiellä o se sairas tapa et se uskoo just jumalaan siinä toivossa että tämä kaikki ei olisi tässä.
Heidän on pakko uskoa että heidän vähäpätöisellä elämällä on jokin tarkoitus. Että kaikella on jokin tarkoitus.
He eivät voi vain tajuta sitä että pelastusta ei ole. Tämä on tässä ja nyt. Ei ole vapahtajaa antamassa meille ikuista autuutta tai saatanaa meitä ikuisesti kiduttamaan.
Ihmiset ovat kaikki sairaita...
Zrud kirjoitti:tuo taas ei kuulosta järin loogiselta.
WM_ kirjoitti:Zrud kirjoitti:tuo taas ei kuulosta järin loogiselta.
Minä en vaadikkaan loogisuutta. Pyrin näkemään ja elämään elämän tässä hetkessä. Itse ainakin tyrin jos en siinä huomaa elämän kauneutta. Varsinkin jos porautuu pintaa syvemmälle, tutkii vaikka jotain kasvia, miten se on kehittynyt. Millainen se on ja mitä se tekee. Kaunista!
Mutta mikä kovasti mietityttänyt, miten evoluutio toimii? MIssä ne aivot jotka päättää mikä vaihtoehto millekin elävälle on paras? Siis, kuka päättää kasvin puolesta millaiset kukat se tekee? EI kasvi itseään näe, ei se tiedä että teempä siniset marjat ja sisään siemenet, niinpä ne levittäytyvät linnunpaskan mukana kaikkialle.
Siis kuka miettii? Kuka miettii perhoselle parhaan puolustus suojavärin? En usko että Pentti-perhonen sanoo kalevi-kaverilleen että teeppäs kaks mustaa täplää jälkeläistes selkään niin joku voi luulla niitä silmiks.
Itse uskon että kyseessä on Jumalaksi kutsuttu asia, eli käännettynä omiin näkemyksiini, ELÄMÄ.
Eli, kun elät hetkessä ja otat elämän vastaan sellaisenaan, kohtaat "Jumalan" eli elämän sellaisena kuin se on ja nautit siitä
WM_ kirjoitti:Minä en vaadikkaan loogisuutta. Pyrin näkemään ja elämään elämän tässä hetkessä. Itse ainakin tyrin jos en siinä huomaa elämän kauneutta. Varsinkin jos porautuu pintaa syvemmälle, tutkii vaikka jotain kasvia, miten se on kehittynyt. Millainen se on ja mitä se tekee. Kaunista!
Mutta mikä kovasti mietityttänyt, miten evoluutio toimii? MIssä ne aivot jotka päättää mikä vaihtoehto millekin elävälle on paras? Siis, kuka päättää kasvin puolesta millaiset kukat se tekee? EI kasvi itseään näe, ei se tiedä että teempä siniset marjat ja sisään siemenet, niinpä ne levittäytyvät linnunpaskan mukana kaikkialle.
Siis kuka miettii? Kuka miettii perhoselle parhaan puolustus suojavärin? En usko että Pentti-perhonen sanoo kalevi-kaverilleen että teeppäs kaks mustaa täplää jälkeläistes selkään niin joku voi luulla niitä silmiks.
Itse uskon että kyseessä on Jumalaksi kutsuttu asia, eli käännettynä omiin näkemyksiini, ELÄMÄ.
Eli, kun elät hetkessä ja otat elämän vastaan sellaisenaan, kohtaat "Jumalan" eli elämän sellaisena kuin se on ja nautit siitä
Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa