Infrequentia kirjoitti:Onko joku muuten ottanut tai aikeissa ottaa sikainfluenssapiikin? Tuli tässä mieleen kun naapurin setä murjaisi ettei aio käydä piikittäytymässä koska on jo sairastanut sikotaudin. Setä on selvästi ajan hermolla.
Infrequentia kirjoitti:Ottaa kuka ottaa, itse skippaan koska 1. minusta sitä rokotetta ei ole tutkittu vielä tarpeeksi.2. Brittitutkijat saivat vasta selville että pistos aiheuttaa mm. harvinaista hermostosairautta joka on pahimmassa tapauksessa tappava. 3. Toisaalta sikainfluenssan oireisiinkin voi kuolla...
Jaarno kirjoitti:Jotain outoa kai minussa on kun haluan myös joskus olla esim. autokolarissa.
Wespa kirjoitti:En tajua miksi ottaa rokotetta riskiryhmää varten? Eikös olisi järkevämpää, että riskiryhmä (huono immuniteetti, vanhukset yms.) suoraan ottaa tämän rokotteen jos tuntee olevansa vaarassa?
Infrequentia kirjoitti:Wespa kirjoitti:En tajua miksi ottaa rokotetta riskiryhmää varten? Eikös olisi järkevämpää, että riskiryhmä (huono immuniteetti, vanhukset yms.) suoraan ottaa tämän rokotteen jos tuntee olevansa vaarassa?
Influenssapiikki aiheuttaa joissakin ihmisissä samoja oireita kuin itse tauti, hassua sinänsä.
Tonza133 kirjoitti:Ehkäpä siksi, että se rokote sisältää sitä virusta?
Infrequentia kirjoitti:Tonza133 kirjoitti:Ehkäpä siksi, että se rokote sisältää sitä virusta?
Olen kyllä tietoinen tästä..
Jaarno kirjoitti:Onpas muuten ensimmäinen "sikalenssuun kuollut" suomessa.
Vaikka eipä näin voi sanoa.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1745624
Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa