Uskonnot

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Mihin uskontoon kuuluut?

Olen Ateisti
19
37%
Kristinusko
11
21%
Islam
0
Ei ääniä
Buddhalaisuus
3
6%
Juutalaisuus
0
Ei ääniä
Hindulaisuuteen
0
Ei ääniä
Johinkin muuhun?
19
37%
 
Ääniä yhteensä: 52

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 04 Elo 2009, 23:01

no en omasta totuudesta tietenkää. vaa ileiseltä akkanlta katsottua totuutta asioista.
Totuus on vain niin paljon kivempi ja satuttaa enemmin.
Valheet ovat niille.... joo
Feel the LOVE

AV-M1-A6
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja AV-M1-A6 » 04 Elo 2009, 23:12

Totuuskin voi paljastua valheeksi ja valhe totuudeksi..
Yksinkertaisin on toimivin.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 04 Elo 2009, 23:21

Noh... Kristinusko jos viel tän 2000 vuoden aikasena odotteluna totuudeksi ilmeentyy niin... ois se aika IHME :D suoraan sanottuna.
Feel the LOVE

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 05 Elo 2009, 00:03

''Elämä on ollu yhtä helvettiä aluksi kristuken kannsa ja nytte ilman... Samaa paskaa se o oli se raamattu kainalossa tai ei.
Ja oma unelma on asustella täysin eristyksissä yhteiskunnasta jossain järvenrannalla hirsi-mökissä.''


kerrotko minulle elämästäsi Kristuksen kanssa?

Tuo unelma on ihan hieno,mutta minusta se kuulostaa elämän pakenemiselta.

Sinä Zrud pakenet Jumalaa,olet ollut pakomatkalla jo vuosia,mutta haluan tehdä sulle tiettäväksi,että voit tulla Jumalan eteen sellaisena kuin olet,sinun ei tarvitse teeskennellä voit heittää kaikki vihasi Jumalan syliin,ei Jumala siitä särjy kyllä hän sen kestää,ilmaise kaikki pettymyksesi Jumalan puoleen.

Kun sinä saat itkeä Jeesuksen sylissä niin se on hyvin vapauttava kokemus,ei sinun tarvitse paeta tai pelätä sitä
ei sinun tarvitse kovettaa sydäntäsi,sillä syli on avoin sinulle ,on aina ollut.


Jos lähestyt kristusta niin hän suutelee sydäntäsi,hän tahtoo ensin murtaa kovan sydämesi,ja sen jälkeen puhaltaa henkensä sinun sydämeesi,etkä koskaan enää ole yksin.


Psalmit:
34:19 Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
51:19 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.




Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 05 Elo 2009, 00:07

en voinu muuta ku haukotella.... Itse kasvoin henkisesti ulos jo noista mielikuvitus kavereista...
Vaika se hinaaja on sulle niin tärkee nii sil o yhtä paljo arvoa mulle ku o koiran paskalla tein vieressä...

Että :P jos tosissaa yrität mua käänyttää... nii kuolet ennenku saat mut käänytettyä.
Feel the LOVE

WM_

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja WM_ » 05 Elo 2009, 00:18

"Tuo unelma on ihan hieno,mutta minusta se kuulostaa elämän pakenemiselta."
Itse muuttaisin korpeen elämän perässä nimenomaa :) Luonnon rauhaan tutkiskelemaan elämää kauneimmillaan!

Rabi, pitää muistaa että ihmisillä on eri näkemykset ja käsitykset Jeesuksesta. Itse esim, todella uskon häneen, mutta aivan erilailla kuin sinä. En siis kuvittele itseäni itkemään hänen jalkoihinsa tai en usko pelastukseen, koska en usko hävitykseenkään. Mutta pitää muistaa että "Jeesus elämässä" voi merkitä muutakin kuin samaa kuin toiselle :)

riisto
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Elo 2009, 03:41

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja riisto » 07 Elo 2009, 05:06

tuli tässä mieleen että jos tämä jumala onkin ollut aina sana "olento" aina alkuihmisestä asti ja kieltääkö raamattu missään vaiheessa evoluutio teorian? jos onkin näin että esim roomalaisten ja kereikkalaisten ja mitä näitä nyt on jumalat onkin yks "olento"
tuleeko tää nyt oikeeseen paikkaan?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 07 Elo 2009, 05:24

oha toiki mahos fiktiivisessä mielessä.
mut ihmiellä o se sairas tapa et se uskoo just jumalaan siinä toivossa että tämä kaikki ei olisi tässä.
Heidän on pakko uskoa että heidän vähäpätöisellä elämällä on jokin tarkoitus. Että kaikella on jokin tarkoitus.
He eivät voi vain tajuta sitä että pelastusta ei ole. Tämä on tässä ja nyt. Ei ole vapahtajaa antamassa meille ikuista autuutta tai saatanaa meitä ikuisesti kiduttamaan.

Ihmiset ovat kaikki sairaita...
Feel the LOVE

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 17 Elo 2009, 15:49

Zrud kirjoitti:oha toiki mahos fiktiivisessä mielessä.
mut ihmiellä o se sairas tapa et se uskoo just jumalaan siinä toivossa että tämä kaikki ei olisi tässä.
Heidän on pakko uskoa että heidän vähäpätöisellä elämällä on jokin tarkoitus. Että kaikella on jokin tarkoitus.
He eivät voi vain tajuta sitä että pelastusta ei ole. Tämä on tässä ja nyt. Ei ole vapahtajaa antamassa meille ikuista autuutta tai saatanaa meitä ikuisesti kiduttamaan.

Ihmiset ovat kaikki sairaita...

Luet taas kun suoraan mun ajatuksiani..

Koen ihmiset todella heikoiksi yksilöiksi tällaisten taipumusten takia. Toki se on ihan jees, jos nyt sitten vaikka tuolla tavalla itselleen valehtelemalla saa elämästään kaiken irti, mutta sitä en hyväksy, että yritetään pakottaa muut saamaan nautintoa elämäänsä samanlaisista asioista. Mulle elämä on nimittäin paljon mielekkäämpää kun olen vapaa, enkä kytkettynä tiettyyn ideologiaan ja ajatusmalliin. Saan päättää itse mitä ajattelen mistäkin saan hyvin mielin kokeilla asioita, vetää kännit ja katsoa jotain muijaa ja haaveille petihommista, kokematta muuta kuin iloa siitä, että olen täysin vapaa tekemään niin koska mua ei sido mitkään valmiit ajatusmallit, jotka pitävät sitä sopimattomana. Kunhan itse nautin tästä hetkestä. Jos olen väärässä niin voinpa ainakin naureskella siellä manalassa kuinka sitä tuli mesottua vielä eläessä.

Mun mielestäni on vaan niin rajoittavaa luulla tietävänsä oikea tie miten elämän kuuluu mennä ja elää täydellisesti sen mukaan. Mä menen mielummin eteenpäin varmana siitä, että kohta voi sataa paskaa niskaan tai menettää henkensä, kuin kuljen sitä yhtä polkua, toivoen että tämä elämä ei olisi tässä ja samalla olla elämättä sitä haaveillen paremmasta jatkosta.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Elo 2009, 15:53

Aamen, brother.... Amen.
Feel the LOVE

WM_

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Elo 2009, 19:46

Minä itse uskon nimenomaa johonkin korkeampaan siksi että elämä on TÄSSÄ :D

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Elo 2009, 19:56

tuo taas ei kuulosta järin loogiselta.
Feel the LOVE

WM_

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Elo 2009, 20:45

Zrud kirjoitti:tuo taas ei kuulosta järin loogiselta.


Minä en vaadikkaan loogisuutta. Pyrin näkemään ja elämään elämän tässä hetkessä. Itse ainakin tyrin jos en siinä huomaa elämän kauneutta. Varsinkin jos porautuu pintaa syvemmälle, tutkii vaikka jotain kasvia, miten se on kehittynyt. Millainen se on ja mitä se tekee. Kaunista!

Mutta mikä kovasti mietityttänyt, miten evoluutio toimii? MIssä ne aivot jotka päättää mikä vaihtoehto millekin elävälle on paras? Siis, kuka päättää kasvin puolesta millaiset kukat se tekee? EI kasvi itseään näe, ei se tiedä että teempä siniset marjat ja sisään siemenet, niinpä ne levittäytyvät linnunpaskan mukana kaikkialle.

Siis kuka miettii? Kuka miettii perhoselle parhaan puolustus suojavärin? En usko että Pentti-perhonen sanoo kalevi-kaverilleen että teeppäs kaks mustaa täplää jälkeläistes selkään niin joku voi luulla niitä silmiks.

Itse uskon että kyseessä on Jumalaksi kutsuttu asia, eli käännettynä omiin näkemyksiini, ELÄMÄ.

Eli, kun elät hetkessä ja otat elämän vastaan sellaisenaan, kohtaat "Jumalan" eli elämän sellaisena kuin se on ja nautit siitä

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 17 Elo 2009, 21:44

WM_ kirjoitti:
Zrud kirjoitti:tuo taas ei kuulosta järin loogiselta.


Minä en vaadikkaan loogisuutta. Pyrin näkemään ja elämään elämän tässä hetkessä. Itse ainakin tyrin jos en siinä huomaa elämän kauneutta. Varsinkin jos porautuu pintaa syvemmälle, tutkii vaikka jotain kasvia, miten se on kehittynyt. Millainen se on ja mitä se tekee. Kaunista!

Mutta mikä kovasti mietityttänyt, miten evoluutio toimii? MIssä ne aivot jotka päättää mikä vaihtoehto millekin elävälle on paras? Siis, kuka päättää kasvin puolesta millaiset kukat se tekee? EI kasvi itseään näe, ei se tiedä että teempä siniset marjat ja sisään siemenet, niinpä ne levittäytyvät linnunpaskan mukana kaikkialle.

Siis kuka miettii? Kuka miettii perhoselle parhaan puolustus suojavärin? En usko että Pentti-perhonen sanoo kalevi-kaverilleen että teeppäs kaks mustaa täplää jälkeläistes selkään niin joku voi luulla niitä silmiks.

Itse uskon että kyseessä on Jumalaksi kutsuttu asia, eli käännettynä omiin näkemyksiini, ELÄMÄ.

Eli, kun elät hetkessä ja otat elämän vastaan sellaisenaan, kohtaat "Jumalan" eli elämän sellaisena kuin se on ja nautit siitä

Hohoo! Tämä on juurikin sitä mistä minä aina puhun, WM_ hyvä :]
Kun ei tiedä mitä evoluutio oikeasti on, niin sitä päätyy tällaisiin kaikenlaisiin hulluuksiin. :}
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 18 Elo 2009, 05:50

Amen brother.
Feel the LOVE

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Trauma » 18 Elo 2009, 22:53

WM_ kirjoitti:Minä en vaadikkaan loogisuutta. Pyrin näkemään ja elämään elämän tässä hetkessä. Itse ainakin tyrin jos en siinä huomaa elämän kauneutta. Varsinkin jos porautuu pintaa syvemmälle, tutkii vaikka jotain kasvia, miten se on kehittynyt. Millainen se on ja mitä se tekee. Kaunista!

Mutta mikä kovasti mietityttänyt, miten evoluutio toimii? MIssä ne aivot jotka päättää mikä vaihtoehto millekin elävälle on paras? Siis, kuka päättää kasvin puolesta millaiset kukat se tekee? EI kasvi itseään näe, ei se tiedä että teempä siniset marjat ja sisään siemenet, niinpä ne levittäytyvät linnunpaskan mukana kaikkialle.

Siis kuka miettii? Kuka miettii perhoselle parhaan puolustus suojavärin? En usko että Pentti-perhonen sanoo kalevi-kaverilleen että teeppäs kaks mustaa täplää jälkeläistes selkään niin joku voi luulla niitä silmiks.

Itse uskon että kyseessä on Jumalaksi kutsuttu asia, eli käännettynä omiin näkemyksiini, ELÄMÄ.

Eli, kun elät hetkessä ja otat elämän vastaan sellaisenaan, kohtaat "Jumalan" eli elämän sellaisena kuin se on ja nautit siitä

Kuulostaa ihailtavalta. Tuo saa omatkin ajatukseni virtaamaan, ja muistamaan silloin tällöin kuinka hyvä on vain elää hetkessä, eikä etsiä sitä ikuista totuutta mistä tämä kaikki lähti.

WM_

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja WM_ » 19 Elo 2009, 06:10

Kiitos! :) :angel:

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 19 Elo 2009, 17:59

Elämäkin olisi helpompaa jos ihmiset oppisivat sen että valheessa elämisellä ei ole kuin huono loppu.
Odotat tiavasta ja autuutta. mutta sitten et saakkaan mitään mitä sinulle on koko elämäsi aikana uskoteltu.
Joten parempi on olla odottamatta mitään niin et petykkään.

Life goes On
Feel the LOVE

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Hartsa » 19 Elo 2009, 18:36

Jaa'a.. mitenkä sitä sitten voi pettyä ihminen, joka uskoo kuolemanjälkeiseen elämään? Jos sitä ei ole, niin mitä sitten? Kyseinen tyyppi on elänyt elämänsä onnellisena, pelkäämättä kuolemaa ja olematta murehtimatta elämän lyhyyttä jne, sanottaisiinko että suuremmalla mahdollisuudella onnellisen elämän kuin monessa muussa uskomuksessa elävä. Jos kuolemanjälkeistä elämää ei ole, niin ei siinä kyllä missään välissä kerkeä sitä harmittelemaan, että "Hitsi kun olin väärässä!" Eli minusta homma on pikemminkin win-win. Joko olet oikeassa, etkä ole joutunut elämääsi hukkaamaan turhalla murehtimisella, tai olet väärässä, mutta ei sitä pysty/kerkeä murehtimaankaan.

Toisaalta taas uskomuksessa "lusikka nurkkaan ja seo siinä" eläville kuolema on päätöskohta, loppu. Mikä itsessään voi olla pelottava ajatus.. ja vaikuttaa vahvastikin elämään ja päätöksiin, sekä varsinkin ajatuksiin elämän aikana. Minun näkökulmastani tämä on taas häviö-häviö tilanne. Elämä menee murehtiessa/pelätessä tai miten nyt kyseiseen yksilöön kuoleman finaalisuus ja väjäämättömyys vaikuttaa.. ja jos olet oikeassa lopuksi, niin siitä et saa taas mitään iloa. Ja jos olet väärässä, niin huomaat vaan hukanneesi aikaa(tai jopa "tuhlanneesi" koko elämäsi) "väärää oletusta" pönkittäessä, kun olisit voinut silläkin ajalla tehdä jotakin hyödyllistä.

Uskovaiset lienee mainittava vielä omana ryhmänään, heillä nyt ei mene hyvästi kuitenkaan, ja aivan varmasti ihan eniten elämässään saavat pelätä päivittäin. "Valitsinko oikean uskonnon näistä kaikista mahdollisista vai joudunko helvettiin", "Mitä minun pitäisi tässä tilanteessa tehdä etten joudu helvettiin" jne, jne. Elämä on jatkuvaa epäilystä ja pelkoa, ja kuolemasta ei tule oikein vapautusta. Jos ollaan väärässä, elämä meni hukkaan tai helvetti odottaa. Jos ollaan oikeassa, niin se on sitten lottovoitto, mutta tsäänssit on pienet ja pelätessä ja varoessa on pitänyt elämän mennä.

Tiettyhän nämä on hieman kärjistyksiä, en tiedä mitenkä paljon ihmiset yleensä käyttävät aikaansa kuoleman miettimiseen tai miten paljon se vaikuttaa heidän elämäänsä. Jokainen varmaan kuitenkin epäröi uskomuksiaan jossain vaiheessa elämää, että eiköhän kaikkien kategorioiden henkilöt osan elämästään "hukkaa" tämänkin asian tienoilta, kysymys on ehkä lähinnä vain siitä kuinka suuren osan, ja onko siitä mitään hyötyä kenellekään loppupeleissä?

Asianhan tietysti voi taas ajatella niinkin päin, että kuolemanjälkeiseen elämään uskovan pitää miettiä päätöksiään tarkemmin jos uskoo niiden mahdollisesti vaikuttavan kuolemanjälkeiseen elämään / uusiin elämiin, kun taas "kuolema-on-loppu" -kavereiden ei tarvitse kantaa "seuraamuksia" tekemisistään.. mutta sitten uskomukset jakautuvatkin jo niin moniosaisiksi. Itse kun en esim. usko, että luvassa on helvettiä tai rangaistuksia(sanan varsinaisessa muodossa), vaikka mitä tekisin, niin minulla on melko huoletonta, noin periaatteessa. Tietysti käytäntö ei aivan niin yksinkertainen ole, varsinkin kun uskomukset elävät jatkuvaan.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 19 Elo 2009, 19:18

May I set a different point of view for this?

Kärjistyksiä todella. Kuulostaa pahasti eräänlaiselta Pascalin Vaa'an väännetyltä versiolta.
Minulla on kylläkin täysin päinvastaiset mielipiteet omiin argumentteihisi. :]

Miten minä ongelman olen aina nähnyt on siten, että käsitteet win-win ja lose-lose voidaan heittää kuuseen. Kyseessä on todennäköisyyksillä pelleileminen ja sillä ei ole nykyhetken kanssa mitään tekemistä. : )

Olen havainnut tämän mielipiteen olevan melko yleinen mm. ateistien keskuudessa. He kun ovat saaneet kuulla vuosisatojen ajan, kuinka kristityt (yms. yms yms. muut uskovat) pääsevät taivaaseen (nirvanaan, pelastukseen, toiseen elämään, etcetc.) ja he voittavat joka tapauksessa. Vain he kuulemma elävät kunnolla, kun ottavat kuulemma vastuun tulevasta elämästäkin.

I say bullshit.
Eiköhän se ole se ei-uskovainen joka fundeeraa yksi sateinen iltapäivä kotonaan lukemassa filosofiaa:
~ Hei. Minähän en usko kuolemanjälkeiseen elämään. Sehän tekee tästä elämästä ainoani?

JA SITEN MYÖS ARVOKKAIMMAN ASIAN MITÄ SINÄ TULET KOSKAAN SAAMAAN. IKINÄ.

Kuka arvostaa elämää enemmän kuin ne, jotka sanovat sen olevan ainoa heidän käytettävissään?
Yksikään ateisti (tai muu epäuskova) ei varmasti ajattele, että tämän elämän mokat korjataan seuraavassa. Asenne on: nyt tai ei koskaan prkl!

Voi kuinka elämä onkaan hieno asia. Varsinkin silloin kun sinulla on aikaa n. 80 vuotta toteuttaa kaiken mitä olet ikinä halunnut. Tekee siitä tavallaan kiehtovaa.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa