Abortti, murha vai ei?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 14 Syys 2008, 17:46

Tämä on ollut ensimmäin en muurahaisvertaukseni tähän mennessä (?kai?)
Muta tämä muurahais vertaus sopii sinäänsä tähän suht hyvin, koska jos muurahaisen tappaminen ei ole murha, koska ne eivät tiedosta ympäristöään ja eivät muutenkaa ole niin miksi sikiön aborttaaminen olisi? Tuskin sekään tiedostaa ympäristöään? Tai sitten vaikka tämä karhu, eihän senkään ampumine ole murha.

PS: Tuli nyt tässä selostettua tuo edellien uudestaan, kun vitae nyt alkoi kyselemään.
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 14 Syys 2008, 17:49

UkkoPoikaPieni kirjoitti:Tämä on ollut ensimmäin en muurahaisvertaukseni tähän mennessä (?kai?)
Muta tämä muurahais vertaus sopii sinäänsä tähän suht hyvin, koska jos muurahaisen tappaminen ei ole murha, koska ne eivät tiedosta ympäristöään ja eivät muutenkaa ole niin miksi sikiön aborttaaminen olisi? Tuskin sekään tiedostaa ympäristöään? Tai sitten vaikka tämä karhu, eihän senkään ampumine ole murha.

PS: Tuli nyt tässä selostettua tuo edellien uudestaan, kun vitae nyt alkoi kyselemään.

Ihminenkin tulee itsetietoiseksi vasta noin 7 vuotisena, eikö sinusta sitten 6 vuotiaan ampuminen ole murha, tuossa sinun ideologiassa on aikamoisia ristiriitoja
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Riikervo » 14 Syys 2008, 17:51

Korvapuikko kirjoitti:Ihminenkin tulee itsetietoiseksi vasta noin 7 vuotisena, eikö sinusta sitten 6 vuotiaan ampuminen ole murha, tuossa sinun ideologiassa on aikamoisia ristiriitoja

Mistäs ihmeestä olet tuollaista kuullut? Miksi juuri 7 -vuotiaana?
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 14 Syys 2008, 18:02

Riikervo kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Ihminenkin tulee itsetietoiseksi vasta noin 7 vuotisena, eikö sinusta sitten 6 vuotiaan ampuminen ole murha, tuossa sinun ideologiassa on aikamoisia ristiriitoja

Mistäs ihmeestä olet tuollaista kuullut? Miksi juuri 7 -vuotiaana?

Ei siinä iässä mitään maagista ole mutta on tehty tutkimuksia että noin 7v tajuaa olemassa olonsa (peili testi). Taisi olla juuri tuo jimillä aina välillä mainoskatkolla tulevan arkipäivän tiedettä juttu
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 14 Syys 2008, 18:08

Mutta silti jo synnyttyään lapsi alkaa tutkimaan ja tiedostamaan maailmaa, jota muurahaiset eivät tee, ne tiedostavat vai toisen muurahaisen kutsun, esteet, ruuan ja pesänrakkenus materiaalin.
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Wespa » 14 Syys 2008, 18:32

Korvapuikko kirjoitti:
Riikervo kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Ihminenkin tulee itsetietoiseksi vasta noin 7 vuotisena, eikö sinusta sitten 6 vuotiaan ampuminen ole murha, tuossa sinun ideologiassa on aikamoisia ristiriitoja

Mistäs ihmeestä olet tuollaista kuullut? Miksi juuri 7 -vuotiaana?

Ei siinä iässä mitään maagista ole mutta on tehty tutkimuksia että noin 7v tajuaa olemassa olonsa (peili testi). Taisi olla juuri tuo jimillä aina välillä mainoskatkolla tulevan arkipäivän tiedettä juttu

Muuten oikein, mutta muistaakseni se oli paljon aikaisemmin. Olisiko ollut jo jopa 1-2 vuotiaana. Ainakin isoveljen poika, joka on jotain 3-4 tunnistaa itsensä peilistä ja valokuvista.

UkkoPieniPoika sanoi "koska ne eivät tiedosta ympäristöään". Eli ei puhuttu itsensä tiedostamisesta, vaan ympäristön tiedostamisesta. Mielestäni kyllä muurahaiset tiedostavat ympäristönsä, sillä eihän muuten esim. pesälle palaaminen onnistuisi jne. Muurahaiset ovat vaan niin pieniä, että heidän maailmankuvansa on ihan eri ja kaikki näyttää suurelta...

Mitä tulee omaan kantaani aborttiasiassa?
Mielestäni abortti ei ole murha jos se tehdään aikaisessa vaiheessa, mutta toisaalta taas mielestäni lapsi on ansainnut mahdollisuuden syntyä. Jos sitä ei pysty itse pitämään, niin varmasti löytyy jostain lämmin koti lapselle.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 14 Syys 2008, 18:42

Siihe miten muurahaiset palaavat pesälle, niin eivätkö suunnista toisten muurahaisten ja kunigattaren lähettämien feromonien avulla takaisin pesään?
Sillä tavallahan muurahaiset myös tunnistavat toisen keon muurahaiset koska ne "haisevat" erillaiselta.
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Wespa » 14 Syys 2008, 18:45

UkkoPoikaPieni kirjoitti:Siihe miten muurahaiset palaavat pesälle, niin eivätkö suunnista toisten muurahaisten ja kunigattaren lähettämien feromonien avulla takaisin pesään?
Sillä tavallahan muurahaiset myös tunnistavat toisen keon muurahaiset koska ne "haisevat" erillaiselta.

Mielestäni se on silloin ympäristön tiedostamista, vaikka eroaakin ihmisen vastaavasta. Luonto on niin monipuolinen. :)

Mutta nyt palataan taas aiheeseen, eli onko mielestänni abortti murha, vai ei?
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 14 Syys 2008, 20:43

Hmm..syntymääni edeltävästä ajasta en kyllä muista mitään, joten en osaa sanoa, miltä lapsesta tuntuisi, kun se abortoidaan. Toisaalta, kun tiedän, että ruumis ja sielu eivät ole sama asia, siis sielusta ruumis näyttää ihan vieraalta, eikä tunne sitä tuntoaistia, kun on irti, niin ei se varmaan TUNTUISI miltään se abortointi.

On erilaisia näkemyksiä siitä, milloin sielu asettuu syntyvään ruumiiseen/kehoon. Jotkut sanovat, että vähän syntymän jälkeen ja toiset, että käyvät välillä siinä sikiössä ja menevät taas pois..

Henkilökohtaisesti en ole koskaan joutunut tilanteeseen, että olisi pitänyt edes harkita abortointia, joten en ole oikea henkilö sanomaan, onko se oikein vai väärin. Kuitenkin, jos kuvittelisin esim. raiskaustapausta, josta tulisi raskaaksi, niin ehkä..mutta kuten sanoin, täysin väärä henkilö sanomaan juuta tai jaata.
Nää asiat ovat niin henkilö-, ja tapauskohtaisia.

Jos se sikiö on niin pieni ja alkuvaiheessa, että on vaan kasa jakautuvia soluja, niin voisin ajatella, ettei se murha ole..
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 14 Syys 2008, 21:02

tuputhy kirjoitti:Hmm..syntymääni edeltävästä ajasta en kyllä muista mitään, joten en osaa sanoa, miltä lapsesta tuntuisi, kun se abortoidaan. Toisaalta, kun tiedän, että ruumis ja sielu eivät ole sama asia, siis sielusta ruumis näyttää ihan vieraalta, eikä tunne sitä tuntoaistia, kun on irti, niin ei se varmaan TUNTUISI miltään se abortointi.

On erilaisia näkemyksiä siitä, milloin sielu asettuu syntyvään ruumiiseen/kehoon. Jotkut sanovat, että vähän syntymän jälkeen ja toiset, että käyvät välillä siinä sikiössä ja menevät taas pois..

Henkilökohtaisesti en ole koskaan joutunut tilanteeseen, että olisi pitänyt edes harkita abortointia, joten en ole oikea henkilö sanomaan, onko se oikein vai väärin. Kuitenkin, jos kuvittelisin esim. raiskaustapausta, josta tulisi raskaaksi, niin ehkä..mutta kuten sanoin, täysin väärä henkilö sanomaan juuta tai jaata.
Nää asiat ovat niin henkilö-, ja tapauskohtaisia.

Jos se sikiö on niin pieni ja alkuvaiheessa, että on vaan kasa jakautuvia soluja, niin voisin ajatella, ettei se murha ole..

Sielu asettuu ruumiiseen, mitä hel... onko niitä sieluja jossain varastossa ja jumala heittää ne sinne ja jos se vauva ehtii kuolla ennen kuin edes saa edes mahdollisuutta uskoa jumalaan niin suoraan passi helvettiin? näin meilläpäin
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 14 Syys 2008, 21:18

Korvapuikko ei taidakaan olla tietoinen siitä, että ruumis, sielu ja henki ovat täysin eri asioita, mutta muodostavat meidät ihmiset. Olen itse irronnut ruumiistani ja katsellut vierestä, kun se teki töitä ja vissiin hengittikin, koska, kun "olin takas",mikään ei ollut muuttunut. Vähän ensin ihmettelin, että olen varmaan joskus nähnyt tuon ihmisen, kunnes äkkäsin, että sehän onkin minun kroppa! Sitten, kun yht'äkkiä huomasin olevani taas "paikalla", luulin , että työt on menneet sekaisin, koska olin "poissa", mutta kyllä se ruumis ja henki oli ne asiat osanneet tehdä niin kuin pitikin!

Niin, ja tästä on aikaa ainakin 23 vuotta ja olen yhä sitä mieltä, että irtosin ruumiistani silloin.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 14 Syys 2008, 21:19

tuputhy kirjoitti:Korvapuikko ei taidakaan olla tietoinen siitä, että ruumis, sielu ja henki ovat täysin eri asioita, mutta muodostavat meidät ihmiset. Olen itse irronnut ruumiistani ja katsellut vierestä, kun se teki töitä ja vissiin hengittikin, koska, kun "olin takas",mikään ei ollut muuttunut. Vähän ensin ihmettelin, että olen varmaan joskus nähnyt tuon ihmisen, kunnes äkkäsin, että sehän onkin minun kroppa! Sitten, kun yht'äkkiä huomasin olevani taas "paikalla", luulin , että työt on menneet sekaisin, koska olin "poissa", mutta kyllä se ruumis ja henki oli ne asiat osanneet tehdä niin kuin pitikin!

Niin, ja tästä on aikaa ainakin 23 vuotta ja olen yhä sitä mieltä, että irtosin ruumiistani silloin.

Niin mutta järkevän selityksen mukaan näit hallun mutta olen hyvin vakuuttunut että et suostu uskomaan sitä että unohda koko juttu
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 14 Syys 2008, 21:33

Voit olla, mitä mieltä haluat. Minä olen kuitenkin varma siitä, että meissä on kuolematon sielu, mikä ei häviä mihinkään. Ehkä synnymme sitten uudestaan tänne maan päälle jossain muodossa, sitä en muista.. Kuitenkin, nyt olen tässä muodossa, kuka/mikä olin ennen..? Mitenkähän olisin keksinyt tuommoisen "hallusinaation", kun en silloin vielä mitään tiennyt tällaisista asioista? Todisteeksi mulle kelpaa oma kokemus, joten kenenkään muun hyväksyntää siihen en tarvitse!

Ymmärrän kyllä, että tällaisia asioita on vaikea uskoa, jos ei niitä itse ole kokenut.

Niin, täähän oli alunperin se, että onko abortti murha, vai ei.. taas lipsahti..
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 14 Syys 2008, 21:40

tuputhy kirjoitti:Voit olla, mitä mieltä haluat. Minä olen kuitenkin varma siitä, että meissä on kuolematon sielu, mikä ei häviä mihinkään. Ehkä synnymme sitten uudestaan tänne maan päälle jossain muodossa, sitä en muista.. Kuitenkin, nyt olen tässä muodossa, kuka/mikä olin ennen..? Mitenkähän olisin keksinyt tuommoisen "hallusinaation", kun en silloin vielä mitään tiennyt tällaisista asioista? Todisteeksi mulle kelpaa oma kokemus, joten kenenkään muun hyväksyntää siihen en tarvitse!

Ymmärrän kyllä, että tällaisia asioita on vaikea uskoa, jos ei niitä itse ole kokenut.

Jännä kun sinä tuolla "kokemuksella" perustelet vaikka mitä uskomusta siis tyyliin ethän sinä voi mitään tietää kun sinulla ei ole "kokemusta" siis oikeasti vaikka olisi kuinka vanha tai kuinka kokenut voi silti olla väärässä ja kuten olen sanonutkin niin ihmisillä on luontainen halu uskoa paranormaaliin ja siitä voi lukea allekirjoituksen linkeistäkin.(tuosta hallusta: monet ihmiset kokevat noita ilman että tietää tuollaisesta se johtuu yhdestä aivoissa olevasta kemikaalista)
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 14 Syys 2008, 21:51

Niin, mutta ihmettelisin, mihinkä se "kemikaali" hävisi, koska en sen jälkeen ole kokenut samanlaista..jospa voisit kertoa? Kuten sanottu, jos kokee itse jotain, ei se ole sama, kuin kuulopuhe, koettu on aina koettu! Ei tarvitse kauempaa esimerkkiä hakea, kuin kotioloista, kun oltiin lapsia ja vanhemmat kertoivat asioista, mitä ei kannata tehdä, kuitenkin niitä tehtiin ja vasta myöhemmin huomattiin, että olis pitänyt uskoa! Kuten jo aikaisemmin sanoin, en tietenkään vaadi ketään ajattelemaan samoin, kuin minä. ( en siis ihan näillä sanoilla, mutta kuitenkin..)
Jokaisella meillä on oma elämä ja on hyvä puhua kokemuksistaan siksi, että joku muu on saattanut kokea jotain samanlaista ja näin saa vahvistusta sille, ettei ole "pöpi", kun lukee toisten tarinoista samantyyppisiä.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 14 Syys 2008, 21:56

tuputhy kirjoitti:Niin, mutta ihmettelisin, mihinkä se "kemikaali" hävisi, koska en sen jälkeen ole kokenut samanlaista..jospa voisit kertoa? Kuten sanottu, jos kokee itse jotain, ei se ole sama, kuin kuulopuhe, koettu on aina koettu! Ei tarvitse kauempaa esimerkkiä hakea, kuin kotioloista, kun oltiin lapsia ja vanhemmat kertoivat asioista, mitä ei kannata tehdä, kuitenkin niitä tehtiin ja vasta myöhemmin huomattiin, että olis pitänyt uskoa! Kuten jo aikaisemmin sanoin, en tietenkään vaadi ketään ajattelemaan samoin, kuin minä. ( en siis ihan näillä sanoilla, mutta kuitenkin..)
Jokaisella meillä on oma elämä ja on hyvä puhua kokemuksistaan siksi, että joku muu on saattanut kokea jotain samanlaista ja näin saa vahvistusta sille, ettei ole "pöpi", kun lukee toisten tarinoista samantyyppisiä.

Se kemikaali ei häipynyt minnekkään mutta siis esimerkiksi hyvä mieli johtuu tietystä kemikaalista, tarkoittaako se sitä että pitäisi olla kokoajan hyvä mieli? no ei ne kemikaalit toimii sillälailla että ne menee aivoissa johonkin tiettyyn kohtaan ja silloin tulee hyvä mieli ja sama juttu ruumiista irtautumisessa silloin se kemikaali tulee kun ruumis "luulee" kuolevansa...(siis tuon takia tulee juuri ne lähellä kuolemaa kokemukset)
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 14 Syys 2008, 22:01

Niin, no, tää ei ollut lähellä kuolemaa- kokemus, mutta voitaisiin kinastella vaikka yksityisviesteillä, koska tää topicki(vai miten se oli..) käsittelee aborttia.
Nyt kuitenkin menen nukkumaan, koska aamulla soi kello neljältä.. huh..
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Dala » 29 Syys 2008, 11:40

Minun mielestäni abortti ei ole murha eikä millään lailla paheksuttava teko. Itsekkin tekisin jo raskaaksi tulisin ehkäisystä huolimatta.

Uskon, että sielu kiinnittyy ruumiiseen kunnolla vasta synnytyksen tienoilla, eli abortti ei varsinaisesti tapa ketään. Ja muutenkin minusta on tärkeää, että lapsi on toivottu ja haluttu, eikä sitä synnytettäisi tähän maailmaan vain siksi, että sattui vahinko.

Joku puhui adoptiostakin, onhan sekin yksi vaihtoehto, mutta kun ajatellaan sitä kodittomien lasten määrää tälläkin hetkellä ja itsessään naisten oikeuksia, niin ei kuulosta hyvältä. Yhdenkään naisen ei ensinnäkään tarvitse synnyttää jollei sitä halua, se ei ole mikään velvollisuus edes silloin, kun on tullut vahingossa raskaaksi.
Uskoa se on epäuskokin

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 29 Syys 2008, 14:27

Dala kirjoitti:Minun mielestäni abortti ei ole murha eikä millään lailla paheksuttava teko. Itsekkin tekisin jo raskaaksi tulisin ehkäisystä huolimatta.

Uskon, että sielu kiinnittyy ruumiiseen kunnolla vasta synnytyksen tienoilla, eli abortti ei varsinaisesti tapa ketään. Ja muutenkin minusta on tärkeää, että lapsi on toivottu ja haluttu, eikä sitä synnytettäisi tähän maailmaan vain siksi, että sattui vahinko.

Joku puhui adoptiostakin, onhan sekin yksi vaihtoehto, mutta kun ajatellaan sitä kodittomien lasten määrää tälläkin hetkellä ja itsessään naisten oikeuksia, niin ei kuulosta hyvältä. Yhdenkään naisen ei ensinnäkään tarvitse synnyttää jollei sitä halua, se ei ole mikään velvollisuus edes silloin, kun on tullut vahingossa raskaaksi.



Minä komppaan tätä mielipidettä täysin, mutten tiedä olisiko juuri minusta henkisesti abortin tekijäksi. Nykyelämäntilanteeni on sellainen, että jos nyt vahingossa pamahtaisin paksuksi, antaisin lapsen tulla perheeseemme, vaikkemme vielä ole vauvaa suunnitelleet muutamaan vuoteen. Se olisi sellainen "onnellinen vahinko".
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Abortti, murha vai ei?

ViestiKirjoittaja Regendos » 29 Syys 2008, 17:02

En pidä aborttia murhana. Syy on se, että koska sikiö ei ole tietoinen, niin sen eliminoiminen ei ole myöskään niin paha asia. En silti suhtaudu asiaan ihan liian kevyesti, sillä uskoisin abortin olevan kova paikka, jos tyttöystäväni/naisystäväni joutuisi sellaisen joskus tekemään. Kasvaahan kuitenkin siellä kohdussa jotain, joka on osa meitä kumpaakin.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron