Nouseva aurinko -kokemuksia?

Messut, luennot, tiimikutsut, ennustajat, osto ja myynti-ilmoitukset jne.
Avatar
enid
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Joulu 2010, 22:11

Nouseva aurinko -kokemuksia?

ViestiKirjoittaja enid » 31 Joulu 2010, 01:01

Onko kellään kokemuksia tästä ryhmästä, toimii ainakin Helsingissä ja Turussa?

Itse olisin kiinnostunut löytämään jokin henkiseen kasvuun kekisttyvän ryhmän, ilman mitään vedätystä. Olen luonnostani tai kokemuksien kautta vähän epäluuloinen, enkä halua eksyä mihinkään kulttiin. Nämä mainostavat erilaisia, jopa vuoden kestäviä kursseja "todellisille etsijöille" ja se kuulostaa vähän... epäilyttävältä. Toisaalta ohan niitä uskonnollisissa yhteisöissäkin kaikenlaisia.

Heillä on esim avoimia healing- tilaisuuksia ja ohjattuja meditaatioita. Pari kertaa olen käynyt, otin jopa itsestäni (maksullisen) auraluennan, mutta siitä en saanut mitään irti. Vaikuttivat sydämellisiltä.
---
Mitä korkeammalle nousemme, sitä pienemmiltä näytämme niistä, jotka eivät osaa lentää.
- Friedrich Nietzsche

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nouseva aurinko -kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 31 Joulu 2010, 15:43

Ei ole tuttu porukka minulle. Tosin jostain syystä tulee porukan nimestä ensimmäisenä sellainen kulttifiilis pintaan, vaikkei siihen mitään syytä olekaan. Kai se vain assosioituu siihen mitä noista kulteista on lukenut, keksitään porukalle hieno nimi, ja perustetaan "suljettu" piiri, mutta tuo ei kai liene ihan sellainen systeemi jos kerran toimii useammassakin paikassa.

Jokainen meistä kuitenkin on menossa ihan omalla kohtaa kehityksen polkua, niin sinällään minusta tuntuisi vähän tarpeettomalta liittyä mihinkään henkisen kasvun organisaatioon. Ei sillä, etteikö ajatusten vaihto, sekä uusien kikkojen saanti henkisen kasvun nopeuttamiseen olisi ihan mukavan kuuloinen juttu, mutta jotenkin ajatus tuosta tökkii. Eri asia sitten henkistä kasvua edistävien harrasteiden tekeminen, kuten joogat, chi kungit yms. Mutta nekin ovat mielestäni työkaluja kehittyjän laatikossa, eikä itsessään välttämättä riittäviä.

Mielipidekysymyshän se on miten haluaa kehittyä, mutta itse kävisin mieluummin vaikka jollain maksullisilla viikonloppuleireillä oppimassa aina välillä jonkun uuden "työkalun" laatikkoon ja muuten tekisin pääasiallisesti harjoitteet itsekseni tai kenties jossain kaveriporukassa jos samanhenkisiä löytyisi. Mikäli siis tuntuu että itsekseen ei tarpeeksi opi kirjoista / netistä ilmaiseksi löytyvistä sivustoista.. ja mikäjottei muutenkin, varmasti avartavia kokemuksia muutenkin.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Nouseva aurinko -kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Jopelius » 31 Joulu 2010, 17:36

Meinasin vastata lähes samalla tavalla kuin Hartsa kun en ensin lukenut hänen viestiään.

Toden totta, itse ainakin kasvan omana itsenäni kuin annan kenenkään puuttua tai ohjailla. Se on ihan sama kuin menisi mihin tahansa nykyään. Kaikkialla opastetaan miten kasvetaan, miten käyttäydytään, mikä on normaalia yms.

Ei varsinkaan maksullista palvelua siihen kukaan tarvitse... Ainoastaan hyvän ystävän kenen kanssa voi keskustella.
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Kantavierremuutos
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Loka 2008, 12:42

Re: Nouseva aurinko -kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Kantavierremuutos » 13 Tammi 2011, 05:39

Hei,

Olen itse aikoinaan käynyt Nousevan Auringon koulutusohjelman melkein kokonaan läpi. Paikan nimi oli silloin Valon Polku, ja koulutusohjelma oli silloin kaksivuotinen. Itse menin sinne koska vaikka kuinka yritin itseäni kehittää henkisesti, en onnistunut saamaan aikaiseksi todellista muutosta. Eli kaipasin työkaluja kuinka kehittää itseäni.

Ja sieltä niitä sai, yllinkyllin. Koulutusohjelma, ainakin silloin, oli erittäin haastava. Siis minulle, koska otin sen hyvin tosissani. Sieltä saamistani työkaluista ja opeista on ollut tavattomasti hyötyä, ja edelleen, yli kymmenen vuotta myöhemmin, kiitän siellä viettämästäni korvaamattomasta ajasta.

Jälkeenpäin analysoidessani en ole kaikista opetetuista asioista ollenkaan samaa mieltä, ja tiedän ihmisiä jotka ovat lähteneet sieltä ovet paukkuen, ja vihaavat koko mestaa. Se oli rankkaa, mutta se oli minulle hyväksi.

Sehän on (tai ainakin oli) Foundation for Spiritual Freedomin alajärjestö, jonka on perustanut Michael C. Fikaris. Toinen alajärjestö Alquimia toimii Barcelonassa, siellä taas on paljolti eri meininki kuin Nousevassa Auringossa, vaikka periaatteessa opetetaan samoja asioita.

Itse kävin avoimissa illoissa vuoden ajan ennenkuin sitouduin koulutusohjelmaan, jossa opin energiahoitajaksi ja selvänäkijäksi, vaikken yhtään osannut sellaisia ennen sinne menoa, enkä uskonut voivani moisia oppia. Suurin anti oli kuitenkin työkalut itsensä työstämiseen.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nouseva aurinko -kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 13 Tammi 2011, 08:32

Voitko kertoa vielä tarkemmin minkänlaista siellä oli?

Tekstistäsi sai käsityksen, että homma oli melkein luostarimeininkiä että siellä melkein (tai ihan) asuttaisi jossain kommuunissa opiskelemassa näitä juttuja, vai mitenkä kyseinen koulutusohjelma toimi? Viikottaisia/päivittäisiä harjoituksia? Mitä järjestöön sitoutuminen käytännössä tarkoitti? Paljonko homma maksoi loppujen lopuksi?

Ja tietysti tärkeimpänä minkäntyylisiä harjoitteita aikasi aikana siellä teitte? Eli mitä työkaluja jäi käteen itsensä kehittämiseen, sen lisäksi että oppi energiahoitamista ja selvänäkökykyjä?
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Nouseva aurinko -kokemuksia?

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 13 Tammi 2011, 09:46

Aika monipuolista tarjontaa kyseisellä taholla nettisivuillaan osoitteessa http://www.aurinko.fi/index.html

Ei ole tuttu minullekaan, tosin nimi valon polku on jotenkin epämääräisellä tavalla tuttu vuosien takaa.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.


Palaa sivulle “Tapahtumat ja markkinat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron