RR-Mafia Mikserissä

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Laamanni
Alieni
Viestit: 113
Liittynyt: 21 Loka 2008, 18:08
Paikkakunta: Hamina

RR-Mafia Mikserissä

ViestiKirjoittaja Laamanni » 07 Helmi 2010, 10:20

Päätin että kai sitä mainostusta on muutamaan paikkaan pakko joskus laittaa. Itselläni ja muutamalla kaverilla (Dodgeri, Tekdino, Kummoinen, Krou, Rappio-T, Spektaakkeli) on RRM-niminen rap-kokoonpano/yhteisö, jonka musiikki on tiivistetty tähän projektiin:

http://www.mikseri.net/rrm

Kritiikkiä kaivataan ja otetaan vastaan, mutta "lol paskaa"-spämmerit jättävät mielellään tekemättä tyhmyyksiään. :)
Naapurin poika ajeli pyörällä ohi juuri tarpeeksi sumuisesti näkyen kameralle = Laitan sen YouTubeen ja saan kaikki uskomaan että hallitus kusettaa meitä.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: RR-Mafia Mikserissä

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 07 Helmi 2010, 17:31

Pakko kysyä kun tätä samaa yhden "underground räppäri" nimikettä käyttävän tuttuni suhteen olen ihmetellyt. Kuinka ollaan "underground", täydellinen epäkaupallisuuden perikuva, jos mainostetaan ja ylipäätään pidetään keikkoja joista saa rahapalkkioita ym.? Millainen "kaupallisuuteen pyrkimätön muusikko" mainostaa itseään?

Mun mielestäni tarkoituksellinen muka kaupallisuuteen pyrkimättömyys on todella tekopyhää, erityisesti räpartisteilta, sillä kyllä siitä jotain rahaa kumminkin saa ja useasti se on myös tavoitteena. Tääkin underground räppäri tuttu sanoi mulle kerran "tekevänsä musiikkia vain rahasta ja sitä tehdään vain muille", jota mä en oikein käsitä. Miten voi "olla underground" jos teet musiikkiasi vain rahasta? Plus mielestäni itseänsä arvostava muusikko haistattaa vitut muille ja tekee sitä mistä tykkää ja ei ajattele biisiä tehdessään, että "tän pitää nyt olla menestys" tai kuinka sen pitäisi iskeä tiettyyn kohderyhmään.

Onko tää tuntemani muusikko jokin poikkeus ja kuinka suuri osa prosentuaalisesti ajattelee samalla tavalla teistä oi ei yhtään massamusiikkia väsäävistä "underground muusikoista"? Tahtoisin saada jotain toista perspektiiviä toistaiseksi ei kauhean vakuuttuneeseen kuvaani UG muusikoista.

Itselleni vähän tullut se kuva, että nämä muka underground muusikot, pyrkivät pikemminkin saamaan sitä uskottavuutta väittämällä ettei heitä aja raha ja kunnianhimo, vaikka todellisuudessa näistä räppäreistä harva tuntuu sitä muun takia tekevän. Saanen veikata, että teidänkin porukasta jokaisella perus räppikuteet päällä vaikka keikalla? Jos et halua kaupallisuutta miksi käyttää vaatteita joita kyseisen tyylin kaupalliset edustajat käyttävät? Miksi turvautua samaan imagoon? Mistä luulet, että nämä nykyään kaupalliset artistit ovat saaneet alkunsa? Arvasit luultavasti oikein, ei heistäkään kukaan ole heti ollut joku jättimenestys, ja silti nämä muka niin paljon paremmat, mutta tuhatkertaa tekopyhemmät undergroundpellet kieltävät heidän lahjakkuutensa sun muuta, vaikka itse katkerana salaa muna pystyssä toivovat samaa.

Jos haluat todella olla täysin epäkaupallinen, tee j*malauta sitä musiikkia yksin himassa nysväten ja älä soita sitä kellekkään jos siitä olisi palkkio luvassa. Levitä netissä ilmaiseksi ja lähetä halukkaille musiikkiasi maksuttomana, vedä vain ilmaiskeikkoja jos koet halua astua lavalle, en kyllä ymmärrä miksi kokisit, koska sillähän pyritään saamaan kuuluvuutta, jolla tyypillisesti halutaan saavuttaa kaupallisuutta.

"Underground muusikko" on mielestäni terminä ylimätä. Odotan innolla jotain vakuuttavaa selitystä, jolla mutkin sais ymmärtämään tuota tekopyhää ajatusmaailmaa.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: RR-Mafia Mikserissä

ViestiKirjoittaja Jaarno » 07 Helmi 2010, 18:08

Kai se underground nimike toimii useimmille sillain että kun ollaan "underground" niin ei haittaa kun ei ollakaan niin feimejä kun haluttaisi. On siis hyvin menestynyt koska on tuo underground titteli.

Laamanni
Alieni
Viestit: 113
Liittynyt: 21 Loka 2008, 18:08
Paikkakunta: Hamina

Re: RR-Mafia Mikserissä

ViestiKirjoittaja Laamanni » 07 Helmi 2010, 19:08

UG-Rap on alalaji hip-hop-musiikissa eikä tarkoita mitään totaalista epäkaupallistumista. Siis onhan toki Underground-rap lajissaan ollut tähänasti vähemmän kaupallista kuin nykyinen rap, mutta se on alakategoria eikä meinaa "undergroundilla" omia esiintulotyylejämme.

http://www.youtube.com/watch?v=bb2idtLBwlk
http://www.youtube.com/watch?v=wJ3PBc6SxAs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Ejgd1dEdAuY
Naapurin poika ajeli pyörällä ohi juuri tarpeeksi sumuisesti näkyen kameralle = Laitan sen YouTubeen ja saan kaikki uskomaan että hallitus kusettaa meitä.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: RR-Mafia Mikserissä

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 07 Helmi 2010, 21:35

Laamanni kirjoitti:UG-Rap on alalaji hip-hop-musiikissa eikä tarkoita mitään totaalista epäkaupallistumista. Siis onhan toki Underground-rap lajissaan ollut tähänasti vähemmän kaupallista kuin nykyinen rap, mutta se on alakategoria eikä meinaa "undergroundilla" omia esiintulotyylejämme.

Eli periaatteessa siis "underground räppäri" on vaan paskanjauhanta termi, joka muka tekee susta jotenkin "aidomman".

Mun mielestä koko termi merkityksessään on silti todella älyvapaa, koska sitä ei kukaan noudata todellisuudessa. Jos on edes pienen vähemmistön suosiossa, on se silti suosiota, tietyn valtavirran mukana menemistä.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: RR-Mafia Mikserissä

ViestiKirjoittaja Jaarno » 08 Helmi 2010, 01:28

Rattlehead ;D :peukku:

Kiitos yön piristyksestä.

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: RR-Mafia Mikserissä

ViestiKirjoittaja kummo » 08 Helmi 2010, 14:17

Vic Rattlehead kirjoitti:Pakko kysyä kun tätä samaa yhden "underground räppäri" nimikettä käyttävän tuttuni suhteen olen ihmetellyt. Kuinka ollaan "underground", täydellinen epäkaupallisuuden perikuva, jos mainostetaan ja ylipäätään pidetään keikkoja joista saa rahapalkkioita ym.? Millainen "kaupallisuuteen pyrkimätön muusikko" mainostaa itseään?

Mun mielestäni tarkoituksellinen muka kaupallisuuteen pyrkimättömyys on todella tekopyhää, erityisesti räpartisteilta, sillä kyllä siitä jotain rahaa kumminkin saa ja useasti se on myös tavoitteena. Tääkin underground räppäri tuttu sanoi mulle kerran "tekevänsä musiikkia vain rahasta ja sitä tehdään vain muille", jota mä en oikein käsitä. Miten voi "olla underground" jos teet musiikkiasi vain rahasta? Plus mielestäni itseänsä arvostava muusikko haistattaa vitut muille ja tekee sitä mistä tykkää ja ei ajattele biisiä tehdessään, että "tän pitää nyt olla menestys" tai kuinka sen pitäisi iskeä tiettyyn kohderyhmään.

Onko tää tuntemani muusikko jokin poikkeus ja kuinka suuri osa prosentuaalisesti ajattelee samalla tavalla teistä oi ei yhtään massamusiikkia väsäävistä "underground muusikoista"? Tahtoisin saada jotain toista perspektiiviä toistaiseksi ei kauhean vakuuttuneeseen kuvaani UG muusikoista.

Itselleni vähän tullut se kuva, että nämä muka underground muusikot, pyrkivät pikemminkin saamaan sitä uskottavuutta väittämällä ettei heitä aja raha ja kunnianhimo, vaikka todellisuudessa näistä räppäreistä harva tuntuu sitä muun takia tekevän. Saanen veikata, että teidänkin porukasta jokaisella perus räppikuteet päällä vaikka keikalla? Jos et halua kaupallisuutta miksi käyttää vaatteita joita kyseisen tyylin kaupalliset edustajat käyttävät? Miksi turvautua samaan imagoon? Mistä luulet, että nämä nykyään kaupalliset artistit ovat saaneet alkunsa? Arvasit luultavasti oikein, ei heistäkään kukaan ole heti ollut joku jättimenestys, ja silti nämä muka niin paljon paremmat, mutta tuhatkertaa tekopyhemmät undergroundpellet kieltävät heidän lahjakkuutensa sun muuta, vaikka itse katkerana salaa muna pystyssä toivovat samaa.

Jos haluat todella olla täysin epäkaupallinen, tee j*malauta sitä musiikkia yksin himassa nysväten ja älä soita sitä kellekkään jos siitä olisi palkkio luvassa. Levitä netissä ilmaiseksi ja lähetä halukkaille musiikkiasi maksuttomana, vedä vain ilmaiskeikkoja jos koet halua astua lavalle, en kyllä ymmärrä miksi kokisit, koska sillähän pyritään saamaan kuuluvuutta, jolla tyypillisesti halutaan saavuttaa kaupallisuutta.

"Underground muusikko" on mielestäni terminä ylimätä. Odotan innolla jotain vakuuttavaa selitystä, jolla mutkin sais ymmärtämään tuota tekopyhää ajatusmaailmaa.


No nyt kyl mentii aika hakoteille. Laamanni onneksi jo vähän korjailikin muttet vieläkään ymmärtänyt.

Ekaks voisin täydentää että UG tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Toiseks, ei kaikil räppäreil ole samoi tavotteit jatkon suhteen ja esim keikkailu ei aina ole itsensä mainostamista tai rahallista etua hakevaa... Itse pidän keikkailusta koska se on kivaa!

Sit takas "UGhen" jonka minä käsitän pikemminkin kellari, kuin studiomusiikiksi. Myös kellariamusiikkia tekevät voivat esim keikkailla ja tehdä musavideoita sekä polttaa ja omakustantaa cdeitä. Mielestäni raja meneekin siinä jos joku mainostaa itseään julistein.. Esimerkiksi Solonen ja Mikael Gabriel eivät enää ole UG artisteja vaikka itseään vielä UuGeeksi väittävätkin.

Mutta minä olen yksin tämän mielipiteen ja näiden termien kanssa.. toisille jopa Fintelligens yms ovat UGta koska ne eivät ole sainattu kenenkään alle vaan niillähän on oma levystudio ja ne on itse rakentaneet pohjan.. Juuri se missä ne levyt on tehty kuulemma ratkaisee?

Koska puhutaan termistä jota ei sanakirjaan ole laitettu ja jota käytetään kaduilla ja foorumeilla niin sille ei ole yhtä yksiselitteistä käännöstä.

Lisäksi mitä tulee sinun kaveriisi.. hän ehkä nyt on UG mutta jos saa sopparin niin tuskin enään. Itse en aio musiikilla rahaa tehdä mutta perustan kaverien kanssa levystudion.. Mie aion myydä omat levyt halpaan hintaan koska mielestäni musiikin ei pitäisi olla bisnes (max 6e kpl.. normaali hinta 4e.. poikkeuksena tuplalevyt 8e kpl).. Kuvioon kuuluu myös etten tee kokoelmia (koska nehän ovat kaupallisen rahastuksen huippu). Julisteita en paina paitsi omalle seinälle, en mainosta telkust, radios tai edes foorumeilla.. Laitan pienen linkin jonnekkin ja ehkä facebookissa kavereille. En tahdo edes että biisejäni kuulee kukavaan teini vaan haluan että ne ketkä näkee mielimusiikin etsimiseen vaivaa, bongais miut. Keikkoja tulen vetämään mutta pääasiassa ilmaiseksi. Jos jossain sisätilassa vedetään niin 1-2 euroa tuskin on paha ja sekin vain jotta saadaan tilan vuokrat ja matkat kustannettua.. Plöh!

VAIKKA minusta tulisi "iso nimi" ja pyydettäisiin sanotaan Pipe festareille.. niin minä en pyytäisi keikkapalkkiota, minä en menisi haastatteluun, enkä mainostaisi itseäni kovaan ääneen. Painatan omanimi ja ryhmäni nimellä paitoja ja ompelen tekstejä lippiksiin ja farkkuihin mutta en laita niitä myyntiin. Teen rahat työllä ja pidän musiikin harrastuksena. Olen vaatimaton ja teen mitä tahdon. Toisin kuin useimmat UGt, jotka vain sanovat etteivät tee mitään rahasta ja famesta, minä todella en tee tätä rahasta. En kopioi kaupallisia artisteja (paitsi läppäbiiseis) jotta saan famee vaan teen omanlaisia biisejä koska pidän itseäni läheisistä aiheista, pidän kokeilusta ja uuden keksimisestä ja mieluummin otan arvostusta suurilta hiphop nimiltä kuin rahaa teineiltä. Jokaisen pitäisikin miettiä kelle niitä biisei tekee.. nuorisolle vai toisille hoppareille.

PS: Keikoilla pukeudun just niinkuin tahdon.. en pue (enkä usko et kukaan muukaan pukeutuu) päälleni läköreitä koska muutkin niin tekevät vaan koska ne ovat mukavat päällä.


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa