Uskonnolliset ja henkiset videot ja niistä keskustelu

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Uskonnolliset ja henkiset videot ja niistä keskustelu

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 16 Loka 2009, 14:35

Tänne voi laittaa uskonnollisia ja henkisiä videoita.Muutin topicin otsikkoa,että muillakin kuin kristillisen maailmankatsomuksen omaavilla olisi mahdollisuus jakaa videoita tässä topicissa.Tänne ei siis sekulaareja videoita vaan ainoastaan uskonnollisia/henkisiä.Topicin idea on,että keskustelemme rakentavassa hengessä eri maailmankatsomuksista ja henkisistä teistä.Toivon tänne henkisesti virittynyttä keskustelua,enkä alaarvoista toisen näkemyksen haukkumista.
Videoita esim:(buddhalaisuudesta,kristinuskosta,reikistä,new agesta jne..myös uskonnollisia/henkisiä musiikkivideoita voi jakaa)



Ensimmäisenä laitan videon vanhan testamentin ennustumasta messiaasta joka uudessa testamentissa paljastuu Yeshuaksi,vanhassa testamentissa on yli 300 profetiaa tulevasta messiaasta jotka kaikki toteutuivat kirjaimellisesti Yeshuassa





Toinen video edesmenneestä 108-vuotiaaksi eläneestä kabbalistimystikko juutalaisrabbista Yitzak Kadurista joka odotti messiasta ja tapasi hänet ja kirjoitti salaisen muistiinpanon joka paljastettiin vasta vuosi hänen kuolemansa jälkeen.Yitzak Kaduri oli erittäin kunnioitettu rabbi koko israelissa ja erittäin älykäs(oli tunnettu valokuvamuististaan)
Jopa päärabbit Isarelissa ihaillivat häntä ja tuhannet tulivat kysymään häneltä neuvoa.Israel Todaylle sallittiin pääsy moniin rabbin käsikirjoituksista, jotka on kirjoitettu omäkätisesti käyttöä varten, ilman hänen opiskelijoitansa. Eniten lakkoilu oli ristimäiset symbolit, jotka Kaduri maalasi yli koko sivujen. Juutalaisessa perinteessä ristejä ei käytetä. Itse asiassa jopa plusmerkin käyttöä lannistetaan, koska se saattaa erehtyä ristiä varten.

Viimeksi muokannut Rabiljus, 17 Loka 2009, 17:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Loka 2009, 14:44

No lykkyä tykö jos löydät täältä foorumilta ihmisiä joita kiinostaa kuunella jeesustelu musiikkia :peukku:

PS: kuuntelin biisit, oksettavan etovan imelä lässyn lässyn sanat ja rasittava Ö luokan tilutus.
Arvosanaksi annan kummallekkin biisille -5
Feel the LOVE

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Tenkku » 16 Loka 2009, 15:20

Jep jep, minusta tuo alempi biisi oli ihan ok, ei kumpikaan ihan omaa tyyliä.

Tässä olis suomalaista kristillistä musaa. Ite en tätä yhtyettä kuuntele, mutta tämä biisi oli ihan kuunneltava (ainakin tietyssä olotilassa).

En osaa linkittää suoraa videota.
Fabulous babe

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Loka 2009, 15:43

:D repesin kyl tolle linkille.

M utta vastaisuudessa tiedoks. jos linkität you Tube videoita. Kopioi vaa se osote rivi siit kyseisest videosta ja tähä viestinkirjoitus paneelissa klikkaat tuolt oikealta tota [Youtube] Lootikkoa. Niin tulee about tän näköne komento:
[ Youtube ] ja lopetus [ / Youtube ]
noide välii tökkäät sen linkin niin Vóila ! sinulla olla suora video postattuna keskusteluun !
Feel the LOVE

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 16 Loka 2009, 16:23

Mielestäni ihan ok biisi tuo Hb:n God Has All Glory.7/10
Metallia en pahemmin jaksa enää kuunnella,haen nykyään kristillisestä musasta enemmän sitä sisäistä rauhaa.
Sanoma tossa biisissä oli kohillaan siitä 9/10.Ristin sanoma oli esillä ja Jumalalle annettiin kunnia,puhdasta evankeliumia eikä mitään muka kristillistä musiikkia.


Kelttiläinen kristillinen bändi Eden's bridge:Into the light


Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 16 Loka 2009, 18:25

Mä en tajua tätä, että jos on harras uskovainen, KAIKEN ja siis ihan oikeasti KAIKEN, tarvii olla kytkettynä siihen uskoon ja osoittaa sitä uskoa. Miksi oi miksi, tällaisille vakavasti uskoon sairastuneilla on tuollainen outo tarve kuunnella siihen aiheeseen liittyvää musiikkiakin? En voi ymmärtää, eikö se riitä, että se usko rajottaa sun maailmankatsomsutas siihen yhteen turvallisen tuntuiseen putkeen, tarviiko kaiken kulttuurinkin mistä tykkää rajoittua siihen?

Satanistinen musiikkihan on sitä paitsi paljon paremman kuulostakin..
Viimeksi muokannut Wespa, 16 Loka 2009, 18:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Videot poistettu. Noudatathan topicin sääntöjä!

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 16 Loka 2009, 20:50

Wespa, eikö satanistinen musiikki lukeudu sinusta hengelliseen kategoriaan?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Loka 2009, 23:46

Vic... tätä mä oon täälä toitottanu + tuota uskon tuputusta joka loukkaa jokaista joka ei siihen halua uskoa...
Mutta silti minä' saan aina kaiken paskan niskaani kun sen ääneen sanon.
Feel the LOVE

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Tenkku » 17 Loka 2009, 00:31

Aqua vitae kirjoitti:Wespa, eikö satanistinen musiikki lukeudu sinusta hengelliseen kategoriaan?


Onko satanistinen musiikki Kristillistä?
Fabulous babe

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Twisted » 17 Loka 2009, 00:57

Hmm aika säälittävää. Enkä tarkoita nyt Rabiljusta.
Kaveri tekee oman topicin, painottaen mille aiheelle se on tehty. Ei halua laittaa videoita muihin topiceihin enään, ettei teitä ärsyttäisi jne.
Ja silti jaksatte raahata virtuaaliset per*eenne tännekkin, ihan vain sen takia, että pääsette itkemään kristillisten videoiden kamaluuksista.
En itse kuulu kirkkoon, eikä tän aihepiirin jutut muutenkaan nappaa, mut en silti nää syytä avautua interwebsissä siitä, kuinka joku voi olla omistautunut jollekkin sellaiselle asialle, mistä itse ei välitä.

Ps. Totta, tää koko mun viesti oli avautumista, mut poikkeus vahvistaa säännön. =D Oli vaan pakko.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 17 Loka 2009, 02:08

Tenkku kirjoitti:
Aqua vitae kirjoitti:Wespa, eikö satanistinen musiikki lukeudu sinusta hengelliseen kategoriaan?


Onko satanistinen musiikki Kristillistä?

On totta, että kristityt ovat jo aikaa sitten coinanneet termin "hengellinen musiikki" itselleen, mutta luulisin, että mekin tässä nykyään niin rajojaan venyttelevässä maailmassa osaamme jäsentää mm. sanan "hengellinen" uudestaan.
Minun mielestäni (emphasis on "mielestäni") satanistinen(kin) musiikki on hengellistä.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Wespa » 17 Loka 2009, 02:10

Aqua vitae kirjoitti:Wespa, eikö satanistinen musiikki lukeudu sinusta hengelliseen kategoriaan?


Se ei ole niinkään hengellistä eikä varsinkaan topicin sääntöjen mukaista.

Tämä topicci on vain kristillisille musiikkivideoille joten ei muita videoita tänne


PS. Ja mielestäni tämä on ihan hyvä, että tälle on nyt oma aiheensa. Vähän tosin harmittaa, että ei voi listätä muita hengellisiä videoita kuin kristillisiä (esim. Buddhalaisia mantroja ym.), mutta eipä tuokaan niin haittaa.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Hartsa » 17 Loka 2009, 04:02

Twisted kirjoitti:Hmm aika säälittävää. Enkä tarkoita nyt Rabiljusta.
Kaveri tekee oman topicin, painottaen mille aiheelle se on tehty. Ei halua laittaa videoita muihin topiceihin enään, ettei teitä ärsyttäisi jne.
Ja silti jaksatte raahata virtuaaliset per*eenne tännekkin, ihan vain sen takia, että pääsette itkemään kristillisten videoiden kamaluuksista.
En itse kuulu kirkkoon, eikä tän aihepiirin jutut muutenkaan nappaa, mut en silti nää syytä avautua interwebsissä siitä, kuinka joku voi olla omistautunut jollekkin sellaiselle asialle, mistä itse ei välitä.


Sanopa elä muuta. Kerrankin tuli selvät säännöt topicin alussa, eikä mitään ulkopuolista keljuilua ketjuun kaivattu, mutta kas kun ruetaan vääntämään asiaa siihen suuntaan kun itseään miellyttää. Ei liene oleellista saadaanko satanistinen musiikki väännettyä jollain tapaa kristinuskon piikkiin, mutta kun tiedätte vallan hyvin että tarkoituksenanne ei ole muu kuin rabin ärsytys niin sillähän ei ole mitään väliä. Oikeutuksen hakeminen keljuilulle ihan vain jostain porsaanreiästä on varmasti kovin tyydyttävää..

Onko tämä ketju jokin henkilökohtainen hyökkäys teitä vastaan, vai mikä siinä tökkii? Kuten joku teistäkin sanoi, en usko että täältä juuri kristinuskon musaa (tai aatteita) tukevaa populaa löytyy, mutta minkä takia se tökkii teille neulaa kynnen alle? Voi löytyä, mutta voi olla löytymättä.. ja sillä hyvä. Tehdäänkö siinä niin suurta syntiä jos joku puhuu asiasta joka ei teitä kiinnosta, että pitää tulla omaa kiinnostamattomuutta näyttämään? Ei tämä nähdäkseni ollut henkilökohtainen hyökkäys ketään ei-niin-kristillistä henkilöä vastaan? Pelkkä vastaamatta jättäminen olisi ollut korrekti ilmaisu omasta mielenkiinnottomuudesta... tai edes asiallinen biisien negatiivinen arvostelu, joka sentään sopi vielä aloitusviestin määrittelyihin. Noloksi alkaa valua tämäkin.

Etten itse jatkaisi tätä pelkästään hurljumheij aiheenvierestä panettelua.. niin sanottakoon että kuuntelin aloitusviestin nämä kaksi biisiä, ja eivät nämä sen kummempaa vaikutusta tehneet. Ehkä olen hieman vanhanaikainen, liittyen kristinuskonmusaan, mutta jotenkin olen tottunut vain virsiviisuihin ja hieman yllätyin että muitakin instrumentteja kuin suutaan saa näemmä nykyään käyttää. Ei siis millään pahalla, mutta modernisoituu näemmä asiat jollain tapaa tälläkin kantilla.. mikä on varsin hienoa! Varsinaisesti sanoihin ei tullut edes kiinnitettyä huomiota, kun ikäänkuin taustamusiikkina soittelin, toki välillä jeesus pomsahti esiin jne. mutta yleisellä tasolla en näihin sen enempää huomiota kiinnittänyt.. (vaikka voisin kuvitella näiden olevan se tärkein osa.. pahoittelen huomio oli toisaallla. kommentoin lisää jos uudemmalla kuuntelulla sanat tekevät jonkin syvät vaikutuksen).

Sorgeborge tosiaan että minullakin meni aiheen vierestä enemmän tekstiä kuin itse kristillisistä biiseistä. Oudoksuttaa vain tuommoinen käyttäytyminen ja pätemisen tarve.. vaikkakin näemmä itseni tässä hieman samaan kastiin tungen.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Loka 2009, 14:09

Mutta kuka jaksaa kuunella lukuisia biisejä eri muodoissa eri ihmisilta eri aikakausilta jossa on aina ja joka vitun ainoa kerta se sama vitun veisu ja sisältä. jeesus on IhQ palvokaa häntä usko niin tiedat pla palpla jumala rakastaa diiba daaba.
Ainostaan todella kapea-katseinen ja muusta maailmasta mitaan tietämätön persoona kykenee moiseen.
Feel the LOVE

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 17 Loka 2009, 14:10

Jaa näköjään ne mulle itselleni hengelliset videot on poistettu... Mun mielestäni on kyllä aika säälittävää rajotaa hengellsen musiikin termi siihen yhteen kristilliseen kategoriaan ja sensuroida kaikki muu kuten nyt vaikka ne mun satanististen bändieni musavideot...

Vaikka en satanisti ookkaan, oon hiukan samoilla linjoilla joissain asioissa/ tykkään leikitellä ajatuksesta sen ideologian järjestyksen alasesta maailmasta.. Voiko sen hengellisemmäksi enää mennä..?

You get what you want, turha tässä on potea sääliä Rabiluksen suhteen, kun eiköhän se oo selvästi tullut jo esille, että tällainen ei täällä ketään oikeastaan kiinnosta ja että siitä tuskin saa mitään positiivista kommenttia ainakaan takaisin. Oma valinta se on viitsiikö sen aiheen tehdä ja kuunnella sitä negatiivista juttua. Ei me "luonnostaan keljut kettuilijat" luonnollemme mitään mahdeta.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Loka 2009, 14:13

Ja halusipa Moderaattorit tai muut jeesustelijat sitä tai ei... Satanistinen musiikki kuuluu raamatulliseen musiikkiin yhtäpaljon kuin tämä jeesustelu paskakin... joten on epäoikeudenmukaista poistaa niitä täältä.

säälitävää touhua.
Feel the LOVE

WM_

Re: Hengellinen musiikki

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Loka 2009, 16:55

Vaikka otsikko onkin Hengellinen musiikki, aloitus viesti lienee selvä: "Tämä topicci on vain kristillisille musiikkivideoille"

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Uskonnolliset ja henkiset videot ja niistä keskustelu

ViestiKirjoittaja Wespa » 17 Loka 2009, 17:36

Aika jännää sinäänsä, että te ette halunnet krisillisiä videoita yleiseen videoaiheeseen, mutta sitten kritsilliseen videoaiheeseen saisi laittaa satanistillista musiikkia... Oh the irony.

Tämä saatanallisten videoiden lisääminen ja siitä juttelu on mielestäni turhaa jauhamista, jolla on tarkoitus joko koittaa ärsyttää Rabia tai koetella foorumin moderaattorien rajoja. Oli syy kumpi tahansa, niin se on kiellettyä ja kanta on selvästi tässä topicissa ilmaistu.

Jatkossa pysykäämme aiheessa ja muu turha keskustelu tullaan suoraan poistamaan.

PS. Joskus tuntuu, että Zrud on kovempi oman kantansa tuputtaja kuin Rabi. Voisi joskus koittaa katsella tilannetta ulkopuolisen silmin, niin huomaisi monia erilaisia asioita joita itse paheksuu muissa tekevän itse.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Uskonnolliset ja henkiset videot ja niistä keskustelu

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 17 Loka 2009, 17:56

Hei, Rabille pisteet toleranssista ja topicin muokkaamisesta :]
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Uskonnolliset ja henkiset videot ja niistä keskustelu

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 17 Loka 2009, 18:24

Zrud,voit toki laittaa myös videoita satanismista sillä sekin on eräs maailmankatsomus,mutta asiallisia videoita,ei mitään saatananpalvonta musiikki videoita tyyliin:tappakaa Jeesus.Mutta voit laittaa esim videoita Anton LaVeyn saatanan kirkosta ja sen filosofiasta tai Setin temppelin filosofiasta tai muusta okkultiikasta.Esim vasemman käden polku on monelle todellinen henkinen tie.Mutta pidetään keskustelu asiallisena.


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa