Tietokoneet

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 23 Helmi 2009, 16:12

Elikkäs päätimpä tehdä tämmöisen aiheen. Täällä voisi siis kysellä kaikkea tai muuten vain keskustella tietokoneisiin liittyvistä asioista.

Kotona on nyt tälläinen melko vanha ja huoltamaton kone. Uuden näytönohjaimen pistin tilaukseen koska vanha kuumenee älyttömästi ja kone sitten sammuilee sillon tällöin.

Mutta nyt ois sitten tälläistä. Elikkäs tuli joku pop-up AVG:ltä että mulla ois käytössä niiden piraattiversio enkä saa enää päivitettyä sitä. AVG on siis virustorjuntaohjelma ja kyllä, minulla on piraattiversio. Muutenkin ollut aikeissa vaihtaa tuo koska on niin raskas elikkäs kertokaapa joitakin hyviä virustorjuntaohjelmia jos vain mahdollista.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Phantom » 23 Helmi 2009, 19:27

No mulla on toi avira antivir ja hyvin on toiminut nyt 5 vuotta. Tää siis on ollu mulla vanhalla koneella jossa oli xp ja nyt on täl uudemmal missä vista ja hyvin pelittää. Tämä siis on ilmainen softa.
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 23 Helmi 2009, 20:28

Phantom kirjoitti:No mulla on toi avira antivir ja hyvin on toiminut nyt 5 vuotta. Tää siis on ollu mulla vanhalla koneella jossa oli xp ja nyt on täl uudemmal missä vista ja hyvin pelittää. Tämä siis on ilmainen softa.


Noh, vain tuo free edition. Voisihan sitä tietenkin katsella jos ilmaiseksikin löytäisi. Kyllähän tuota netissä on kehuttu.

E: Pistinpä sittenkin Avastin tulemaan.

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja blood » 27 Helmi 2009, 19:19

Itse sain oman tietokoneen kuukausi sitten, joten se toimii vielä ihan hyvin. Muuten meillä on niiden lisäksi 2 muuta vanhaa pöytäkonetta jotka ovat jonkun ihmeen takia ne nopeimmat ja parhaimmat. Sitten on vielä 2 läppäriä, toinen isäpuolen työkone ja toinen on tädillä lainassa. Hyvin jännittävää.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Gitarre » 01 Maalis 2009, 16:27

Ärsyttää kun minulla on Hp Pavilion dv6000 kannettava tietokone. Tässä on tyyppivikana viallinen emolevy, eli se hajoaa tasaisin väliajoin (noin vuoden välein). Nyt se on hajonnut kolme kertaa ja enää se ei mene takuuseen, olen siis alkanut katsella uutta tietokonetta koska en ala enää odottamaan että tämä hajoaa.... Olisiko teillä suositella mitään suht hyvää pöytäkonetta, hintarajana 1000e. Itse olen harkinnut näitä Jimm's koneita, varsinkin tätä http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM- ... 09?t=false. Heittäkääs kommenttia tuosta koneesta!
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Maalis 2009, 18:33

Jos tietokoneessa vain emolevy on perseestä, mutta muuten hyvä niin vaihda vain emolevy.
Ja kyllähän noita alle 1000e tehokkaitakin pelikoneita löytyy. Myös nuita pakettilaskureita kannattaa katsoa joissa voit itse päättää mitä osia haluat koneeseen.

E: Kyllähän tuo Jimm'sin kone näytti todella hyvältä hinta-laatusuhteeltaan. Suosittelen jos vain varaa on. :)

Itselläkin koneen hankinta kohta edessä koska pois muuttamassa.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Gitarre » 02 Maalis 2009, 16:27

Jaarno kirjoitti:Jos tietokoneessa vain emolevy on perseestä, mutta muuten hyvä niin vaihda vain emolevy.
Ja kyllähän noita alle 1000e tehokkaitakin pelikoneita löytyy. Myös nuita pakettilaskureita kannattaa katsoa joissa voit itse päättää mitä osia haluat koneeseen.

E: Kyllähän tuo Jimm'sin kone näytti todella hyvältä hinta-laatusuhteeltaan. Suosittelen jos vain varaa on. :)

Itselläkin koneen hankinta kohta edessä koska pois muuttamassa.

Muuten vaihtaisinkin emolevyn mutta kun kannettava tietokone kyseessä niin se olisi pirun vaikeaa ja kallista. Muutenkin eipä tällä kauheasti mitään pysty pelaamaan..
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 03 Maalis 2009, 00:22

Aa olikin kannettava kyseessä. Jos nyt reilu 3 vuotta kannettava löytyy ja haluaa näitä "nykyajan pelejä" pelata niin uutta konetta vaan tulemaan. Pöytäkone kannattaa. Enemmän tehoja halvemmalla ja komponenttien vaihtokin onnistuu helposti.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Gitarre » 03 Maalis 2009, 08:55

Juu no äitini ostaa varmaan tämän kannettavan minulta joten jää vähän kuin "kakkoskoneeksi", mitä luultavimmin ostan tuon Jimm*s:in mitä tuolla näytinkin.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 03 Maalis 2009, 17:08

Gitarre kirjoitti:Juu no äitini ostaa varmaan tämän kannettavan minulta joten jää vähän kuin "kakkoskoneeksi", mitä luultavimmin ostan tuon Jimm*s:in mitä tuolla näytinkin.

Tuohon jimm's:in koneseen pitää ostaa windows erikseen. Se tekeekin sitten 100 euroa lisää hintaa. Eikä saa tietenkään unohtaa näyttöä, hiirtä ja näppäimistöä...

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Gitarre » 03 Maalis 2009, 17:43

Serkkuni tekee jotain tietokonehommia niin hän asentaa windowsin ilmaiseksi. Eikä minun tarvitse ostaa kuin näppäimistö koska kaikki muu minulla jo on. :)
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 03 Maalis 2009, 20:46

Gitarre kirjoitti:Serkkuni tekee jotain tietokonehommia niin hän asentaa windowsin ilmaiseksi. Eikä minun tarvitse ostaa kuin näppäimistö koska kaikki muu minulla jo on. :)

Ilmaiseksi? haiskahtaa vähän laittomuuksilta. Mistäs hän windowsin ilmaiseksi saa?

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Gitarre » 03 Maalis 2009, 22:18

En tiedä mutta ei me minun mielestäni tästäkään koneesta maksettu kuin se hinta mitä tämä maksoi kaupassa, serkkuni hoiti loput.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Phantom » 03 Maalis 2009, 23:18

Tonza133 kirjoitti:
Gitarre kirjoitti:Serkkuni tekee jotain tietokonehommia niin hän asentaa windowsin ilmaiseksi. Eikä minun tarvitse ostaa kuin näppäimistö koska kaikki muu minulla jo on. :)

Ilmaiseksi? haiskahtaa vähän laittomuuksilta. Mistäs hän windowsin ilmaiseksi saa?

Nii voihan se serkku ilmaiseksi asentaa ja winukankin saa ilmaiseksi kun tietää paikan mistä hakee. Itsellä ei ole kokemusta noista ware winukoista mutta olen kuullut että päivitysten kanssa voi tulla sitten ongelmia,tai ainakin isot pojat kylillä kertoivat niin. Enkä kyllä muutenkaan suosittele....
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Wespa » 04 Maalis 2009, 00:48

Monissa koneissa tulee Windows mukana. Tosin se vetäisee aina oman hintansa siihen mukaan...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 04 Maalis 2009, 13:23

Turhaanpa sitä windowsia erikseen ostaa. Joko lataat vaikka netistä tai sitten asennat sillä levyllä mikä tuli tuon kannettavan mukana. Itsellä meni oma windowsin levy hukkaan ja viime vuonna asensin uudestaan kaverin levyllä.
Hyvinhän tämä on toiminut.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Regendos » 04 Maalis 2009, 16:00

Ei se levy ole arvokas vaan se aktivointikoodi.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 04 Maalis 2009, 17:53

Gitarre kirjoitti:En tiedä mutta ei me minun mielestäni tästäkään koneesta maksettu kuin se hinta mitä tämä maksoi kaupassa, serkkuni hoiti loput.

Mutta useimmissa (lähes kaikissa)koneissa tulee windows mukana. Tuossa jimm's:n koneessa taas ei.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 04 Maalis 2009, 19:38

Regendos kirjoitti:Ei se levy ole arvokas vaan se aktivointikoodi.

Kyllähän senkin pitäisi näkyä koneen kotelossa. Jos ei niin kyllähän sen muualtakin saa. En nyt muista toimiko itselläni tuo mikä näkyy koneen seinässä vai käytinkö kaverin koodia.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Regendos » 04 Maalis 2009, 22:35

Jaarno kirjoitti:
Regendos kirjoitti:Ei se levy ole arvokas vaan se aktivointikoodi.

Kyllähän senkin pitäisi näkyä koneen kotelossa. Jos ei niin kyllähän sen muualtakin saa. En nyt muista toimiko itselläni tuo mikä näkyy koneen seinässä vai käytinkö kaverin koodia.

Riippuu tietenkin onko koneen mukana tullut winukka. Siitä tietenkin laskutetaan myös, eli on plus miinus nolla ostaako koneen jossa on winukka jo valmiina vai ei, ellei siitä saa reilua alennusta. Ei windowsilla ole mitään virkaa ilman oikeaa aktivointikoodia, et saa service packeja, joten kaikki iki-ihanat viirukset saapuvat koneellesi ties mitä reittejä. Jos taas päädyt sellaisen lataamaan, sekoaa koneesi totaalisesti.


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa