Tietokoneet

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 26 Elo 2009, 16:19

Jos ei ihan uusimmista peleistä ole kiinnostunut, niin kannattaa miettiä, tuhlaako rahaa edes noin paljon. Tietysti, sitten kun tulee joku kiinnostava peli, niin onhan se ihan kiva päästä pelaamaan sitä mahdollisimman hyvillä grafiikoilla.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Hartsa » 26 Elo 2009, 16:26

http://www.lapstore.net/store/product_i ... s_id=26575

Tuo kyllä näyttää tuohon hintaan jo harvinaisen pätevältä paketilta minun silmiin. Ei ole paljoa ilmaa hinnassa enää. Riippuen toki hintahaarukasta, jos olisit ollut sen 1000€ minkä ensimmäinen tänne laittamasi paketti maksoi valmis käyttämään, niin toki tykimmänkin vehkeen tonnilla saa. Mutta sanoisinpa että hinta/teho/käytännöllisyys suhde on tässä, varsinkin valmispaketiksi, erittäin hyvin kohdillaan. Tehoiltaan tämä paketti mielestäni vastaa likimain sitä ensimmäistä pakettia, prossu siinä oli lienee himpun tehokkaampi, mutta ei varmaan kovin suurella marginaalilla. Boonuksena vielä isompi kovalevy tässä jne. Tietysti black edition prossut kuluttavat turhaan jonkin verran enemmän virtaa kuin puhdas 2 ydin, joten siinä olisi tietty parannettavaa, mutta ero näkyy heti hinnassa.

Tätä voisin suositella ainakin itse jollekulle joka olisi tämän hintaluokan valmispakettia ottamassa, ellei itse haluaisi kasata konetta.. mutta nämäkin on osin makuasioita.. varsinkin prossun ja näyttiksen valmistajien suhteen koulukuntaerot on kovat.

Toki kerran tonza tarjoutui sinulle paketin katselemaan, niin kannattaa heittää hintahaitari & pääasialliset käyttökohteet hänelle, niin täsmäräätälöitynä koneen saa rahoilleen parasta vastinetta luonnollisesti.

.. itseasiassa, minä kasasin joku kuukausi sitten itselleni käsin melkein identtisen paketin, pitkähkön tutkailun tuloksena. Hinnaksi taisi tulla pienien kommenvenkkien jälkeen koko keskusyksikölle hieman vajaa 400€, mutta en tarvinnut kiintolevyä, ja kotelo&poweri on sitä halvinta shaissea mitä irtoaa, joten tuon kokoisen kiintolevyn + vähän laadukkaampien powerin & kopan kanssa oma kasaamani konekin olisi tullut maksamaan ~550 tienoille.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 26 Elo 2009, 16:56

Kyllähän tuo kone ihan mukava on, jos ei aio tulevaisuudessa pelata tuolla koneella. Tuossa nyt vaan sattuu olemaan vähän turhan tehoton prosessori, joka haittaa tulevaisuudessa. Myös virtalähde on ylimitoitettu. Tosin osiin nähden hinta on paikallaan, mutta itse en ainakaan tuota ottaisi, jos olisi varaa pistää enemmän. Noissa koneissa on myös se huono puoli, että nissä ei tule käyttistä mukana.

Avatar
Nuphar
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Touko 2009, 09:01

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Nuphar » 26 Elo 2009, 18:04

No mielellään sitä paremman koneen ottais jos semmosen 800e sais, mielellään joku joka sitten tulevaisuuteenkin kestäisi
Ongelma vaan on se että itse en ymmärrä koneista mitään kuten selväksi on jo käynyt, joten jos joku tietää tai osaa sanoa jonkun koneen joka olis hintansa väärti niin se olis ihan kiva

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Elo 2009, 18:51

Tonza jos nyt kokoaisit vaikka hänelle jonkin paketin jos jaksat. :) Tulisi kerralla selväksi.

http://www.lapstore.net/store/product_i ... s_id=28684
Itse kattelin tuollaista. En jaksaisi osina ruveta tilailemaan.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 26 Elo 2009, 19:16

Lapstoresta ei onnistu tuo linkin pistäminen , joten pistän tähän nyt tälläisen alustavan:

AMD PHENOM II X4 940 3,0 GHz
176.00EUR

ASUS AM2+ AMD760G VGA DDR2 SATA2 GLAN
56.91EUR

4GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5(5-5-5-15)KIT
55.00EUR

SAMSUNG 1000GB SATAII 32MB
74.00EUR

CLUB 3D HD 4890 PCIE 1GB GDDR5 2X DVI-I KAMPANJA
179.00EUR

CHIEFTEC PSU ATX 500W PFC 14CM 80+

KASAUS 25€
Tuon hinta olisi 600€, ja siihen vielä kotelo 30-200€ ja windows 7 sitten kun tulee lokakuussa. Riippuen kotelon ja windowsin hinnasta lopulliseksi hinnaksi tulee noin 800€.

Ja tuossa on hyvä prossu, ati:n paras näyttis, 4gt muistia ja 1Tt kiintolevy.
Koteloa suosittelisin katselemaan itse, mikä nyt näyttää silmässä parhaalta. Tietysti jos valitsee halvan kotelon, niin jää rahaa vielä vähän parempiin osiin. Itse suosittelisin koteloksi Antec Three Hundredia, tai NZXT Hu-001:stä. (molemmat löytyy lapstoren sivuilta.)

Avatar
Nuphar
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Touko 2009, 09:01

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Nuphar » 26 Elo 2009, 19:29

Ja tää on sitten ihan toimiva homma? ;)
Aivan mahtavaa, kiitos kaikille vaivannäöstänne

Avatar
Brecle
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 17 Syys 2008, 16:40
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Brecle » 26 Elo 2009, 23:10

Nyt tännekki pitäis saada kone, miten toi lähetys tuolta Oulusta tänne helsinkiin onnistuu ja paljonkohan maksaa?
Kuuluuko tohon muuten toi cd hylly mukaan vai ostetaanko seki eriksee
Alkuaineisiimme kaiverrettu, hermostomme raapustettu,
ekstaasin sydämessä, silmien välissä. Tuuman kokoinen piste, tuijota siihen.



Sharpened Mind With Steeled Back

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Elo 2009, 23:13

12 euroa näytti postit olevan postiennakolla.
Mistäs CD-hyllystä puhut?

Avatar
Brecle
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 17 Syys 2008, 16:40
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Brecle » 26 Elo 2009, 23:25

Siis tossa listassa oli niin paljon juttuja niin kuuluuko noihin se mihin se cd laitetaan
Alkuaineisiimme kaiverrettu, hermostomme raapustettu,
ekstaasin sydämessä, silmien välissä. Tuuman kokoinen piste, tuijota siihen.



Sharpened Mind With Steeled Back

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Hartsa » 27 Elo 2009, 00:07

Ai tuossa tonzan listassa? Ei ollut siihen laitettu dvd, cd tai blu-ray asemaa.. perus dvd-asema joka osaa kaikki temput maksaa tosin vain 20-30€, eikä niillä suurempia eroja taida olla paljon muun kuin värin ja mahdollisen lightscribe* ominaisuuden puolesta, että kunhan liitos on vain oikea, eli Sata näihin uudempiin emoihin, niin kaikkien pitäisi ihan kelpo pelejä olla. Itse olen tykännyt LG:n asemia käyttää, ei ole ongelmia ollut.

*lightscribe = ominaisuus jolla pystyy polttamaan kuvan/tekstiä levyn "nimeämispuolelle", jos on käytössä levy joka myös tukee ominaisuutta.. harva kuitenkaan käyttää tätä, koska lightscribe levyt tuppaavat olemaan kalliimpia, eikä moni pidä lopputuloksesta.. vaikka minusta ihan OK:lta kuvien perusteella näyttääkin.. itse ostin lightscribe aseman, kun eroa ei ollut kuin ~5€ lisää, en vain ole kerennyt soveltuvia dvd levyjä ostamaan, niin ominaisuus on vielä testaamatta.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Brecle
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 17 Syys 2008, 16:40
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Brecle » 27 Elo 2009, 06:52

Eli jos ite tilaan tuolta niin käykö kaikki cd asemat vai pitääkö olla jonkun tietyn mallinen johonkin kuoreen tai johonki
Alkuaineisiimme kaiverrettu, hermostomme raapustettu,
ekstaasin sydämessä, silmien välissä. Tuuman kokoinen piste, tuijota siihen.



Sharpened Mind With Steeled Back

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Wespa » 27 Elo 2009, 07:11

Kaikki pitäisi käydä. Olen 99% varma (ellei ole jotain erikoisasemia olemassa).
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Zrud » 27 Elo 2009, 08:22

tuskin tulee enää kauheesti kyl koneesee panostettua... Pelaamisen hoidan X-Box 360lla.
ja nykynen kone riittää pyörittämään Diablo 3sta. onneks ne ei laita siihe miten overk ill grafiikkoja.
Feel the LOVE

Avatar
Brecle
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 17 Syys 2008, 16:40
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Brecle » 27 Elo 2009, 16:17

Kiitos
Alkuaineisiimme kaiverrettu, hermostomme raapustettu,
ekstaasin sydämessä, silmien välissä. Tuuman kokoinen piste, tuijota siihen.



Sharpened Mind With Steeled Back

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 27 Elo 2009, 16:19

Zrud kirjoitti:tuskin tulee enää kauheesti kyl koneesee panostettua... Pelaamisen hoidan X-Box 360lla.
ja nykynen kone riittää pyörittämään Diablo 3sta. onneks ne ei laita siihe miten overk ill grafiikkoja.


2012 taisi Diablo III aikaisintaan vasta tulla. :) Keskittyy pojat Wowin lisäosaan nyt.
Että kerkeäähän tuossa koneellesi/pelille tapahtua vaikka mitä.

Avatar
Nuphar
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Touko 2009, 09:01

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Nuphar » 27 Elo 2009, 19:01

Mitä muuta tohon listaan pitäis lisätä, kotelo, windows, ja joku cooleri vai?

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Hartsa » 27 Elo 2009, 19:16

Kotelo, coolerista en ole varma, kun ei mainita onko tuo sen kanssa vai ilman. Jos prosessorin kuvauksessa sanotaan että se on "boxed" malli, niin siihen kuuluu cooleri itsessään, ja kai se mainitaan jos sitä ei ole.. sitten tosiaan se dvd asema on melko välttämätön vielä ainakin.. eli joku dvd+rw (välillä 20-24x taitaa kertoimet mennä), ja windowssi tosiaan jos sitä ei löydy omasta takaa. Eipä siitä muuta tainnut puuttua.

//edit
Vilkaisin lapstoresta tuota prossua, ja ei tosiaan missään mainita onko kyseessä boxed malli, mutta tuotekoodi näyttäisi siltä että kyseessä olisi todennäköisesti boxed malli: HDZ940XCGIBOX.. eli cooleri varmaankin sisältyy hintaan. Itse kyllä vielä tilatessa tarkistaisin asian kysymällä, kun ei erikseen mainita suuntaan tai toiseen, niinkuin monen muun prossun kohdalla.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Nuphar
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Touko 2009, 09:01

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Nuphar » 27 Elo 2009, 20:07

Selvä, Kiitos :)

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 27 Elo 2009, 21:37

Amd:n kaikkien mallien pitäisi olla boxed versioita... Ja itselläni on tuo sama prossu tilauksessa, joten voin sitten varmistaa asian.


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa