Sci-fi kirjat/novellit

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Emolys
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Syys 2008, 07:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Sci-fi kirjat/novellit

ViestiKirjoittaja Emolys » 23 Tammi 2009, 13:32

Onkos tullut luettua sellaisia? Kuka on lempikirjailija? Mitä kirjaa voitte erityisesti suositella?

Itse olen lukenut muutamia sci-fi kirjoja ja novellikokoelmia. Lempikirjoittajani on Arthur C. Clarke. Muita hyviä on ainakin Larry Niven. Suosittelen Arthur C. Clarken kirjaa Tuuli Auringosta jossa on muistaakseni 12 lyhyttä novellia. Jotkut tylsiä, jotkut älyttömän hyviä. Toinen hyvä novellikokoelma on Huomispäivän Maailmat joka sisältää useiden kirjoittajien novelleja. Se auttaa vertailemaan eri kirjoittajien tyyliä ja etsimään sitä mistä tykkää.

Olen itse harrastanut kirjoittamista noin vuoden ja sen aikana on syntynyt muutama sci-fi novelli. Minulla on myös hautunut jo pitkään eräs kirja jota olen pikkuhiljaa suunnitellut. Kun juoni loksahti päässäni paikoilleen, aloin kirjoittaa kuin hullu ja nyt melkein kaikki luvut on tehty karkeasti. kestänee vielä vuosi että saan muokattua sen lopulliseen muotoonsa. Tulossa on arviolta 500 A4 sivun mittainen kirja jonka tyylisuunta on sci-fi, kauhu, sota.
Elämän tarkoitus on pyrkiä pois normaaleista asioista.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Sci-fi kirjat/novellit

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 23 Tammi 2009, 21:44

Hei!
Tsemppiä, oikeasti. Itse olen kirjoittamassa tällä hetkellä kolmea projektia (Huhhuh...) ja toivon, että sinulla onnistuu tämä kirjoittaminen paremmin kuin minulla!

Mitä noihin Sci-fi kirjoihin tulee, niin olen lukenut, jos mukaan lasketaan Stephen Kingin kauhunovellien scifeimmät yksilöt^^
Hmm... mitäs sitten... Liikkuvat kaupungit sarjan olen kait lukenut... Ensimmäinen osa oli hiton vaikuttava.

En kyllä muuta saa nyt mieleeni.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

RedMeat
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Syys 2009, 05:36

Re: Sci-fi kirjat/novellit

ViestiKirjoittaja RedMeat » 17 Syys 2009, 05:50

Luin juuri kirjan nimeltä Pedot kirjoittajana Frank Schätzing. Aivan uskomattoman hyvä luonnonkatastrofi kirja joka sekoittaa hienosti scifiä ja tiedettä. Kirjasta myös tekeille suuren budjetin elokuva. Yksi parhaimpia kirjoja joita olen lukenut, ja olen lukenut paljon joten suosittelen kaikille ;)


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa