Puhuminen headsetin kanssa

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Puhuminen headsetin kanssa

ViestiKirjoittaja Regendos » 24 Loka 2008, 13:22

Tälläinen tuli pohdintaan, kun pelailin ystäväni kanssa peliä siten, että kommunikoimme headsettien välityksellä, että voisinko kanavoida toisesta päästä tulevan puheen headsettiini siten, että muu ääni tulisi tietokoneen kaijuttimista? Minulla kun on tuollainen, joka tulee ainoastaan toiseen korvaan ja se hieman latistaa tunnelmaa, kun pelin äänet kuuluvat sekä siitä, että kaijuttimista.

Idea siis olisi se, että vain puhe kuuluisi headsettiin eikä puhe tulisi lainkaan kaijuttimista, vaan ainoataan pelin/tietokoneen äänet. Minulla on Windows XP, eli neuvokaa sen mukaan mitä pystytte.

Kiitos :D

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Puhuminen headsetin kanssa

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 24 Loka 2008, 16:06

Jos se kommunikointi on erillinen ohjelma, se saattaisi olla mahdollista, jos taan se on integroitu peliin, niin jos pelin asetuksista ei löydy, niin se siitä sitten. Ihme, ettei tätä ole otettu melkein missään pelissä huomioon. Pleikkarissakin puhe kuulu headsetistä, ja muut äänet kaiuttimista.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Puhuminen headsetin kanssa

ViestiKirjoittaja Gitarre » 24 Loka 2008, 16:23

Itse aina puhun steamin välityksellä samalla kun pelaan counter strikeä ja ihan hyvin toimii, kuuluu peli taustalta ja puhe siihen päälle.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Puhuminen headsetin kanssa

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 24 Loka 2008, 16:25

Gitarre kirjoitti:Itse aina puhun steamin välityksellä samalla kun pelaan counter strikeä ja ihan hyvin toimii, kuuluu peli taustalta ja puhe siihen päälle.

Tässä tarkoitettiinkin sitä, että tavalliset äänet kuuluvat kaiuttimista, ja puhe headsetistä. Jos oikein ymmärsin...

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Puhuminen headsetin kanssa

ViestiKirjoittaja Gitarre » 24 Loka 2008, 17:28

Ja minä hain sitä takaa että minulla kuuluu kyllä ihan kaikki täältä kuulokkeista kun nämä nyt tässä koneessa ovat kiinni...
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Puhuminen headsetin kanssa

ViestiKirjoittaja Regendos » 19 Tammi 2009, 19:14

Siis ideahan olisi, että ainoastaan puhe kuuluisi headsetistä ja loput äänet kaijuttimista. Tulisi hieman realistisempi tunnelma. Jos joku pystyy neuvomaan olisin todella kiitollinen.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Puhuminen headsetin kanssa

ViestiKirjoittaja Jaarno » 19 Tammi 2009, 19:30

Itsellä ainakin on tässä pöytäkoneen kotelossa tommonen punainen ja vihreä reikä. Jos liittää sellaisista "mikrofonikuulokkeista" sen vihreän johdon tuohon vihreään reikään niin kuuluu kaiuttimista sekä kuulokkeista, jos taas punaisen tuohon punaiseen reikään niin mikrofoni toimii ja kaiuttimista kuuluu ääni.

E: Jaa halusitkin kuulla puheen kuulokkeista ja muut äänet kajareista. Vähän hätäisesti luin tuon.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Puhuminen headsetin kanssa

ViestiKirjoittaja Regendos » 13 Helmi 2009, 14:59

Jaarno kirjoitti:Itsellä ainakin on tässä pöytäkoneen kotelossa tommonen punainen ja vihreä reikä. Jos liittää sellaisista "mikrofonikuulokkeista" sen vihreän johdon tuohon vihreään reikään niin kuuluu kaiuttimista sekä kuulokkeista, jos taas punaisen tuohon punaiseen reikään niin mikrofoni toimii ja kaiuttimista kuuluu ääni.

E: Jaa halusitkin kuulla puheen kuulokkeista ja muut äänet kajareista. Vähän hätäisesti luin tuon.

Niin, näinhän se pitäisi olla. Ei tunnu perhanavieköön löytyvän mitään tietoa miten tämä toimisi.


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa