Räppi

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Marras 2008, 20:15

siis.- eihä räppi ees oo musiikkia. ja metalli sentään on. räppiä kuuntelee vaa.... noh... yo da bling blind motafoka oy pimnp my car biatch ihmiset Ö:P
Feel the LOVE

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 21 Marras 2008, 20:24

Räppi on musiikkia siinä missä hevikin. (En ole mikään räpistä pitäjä)
Yhtä hyvin voisit väittää, ettei kissa ole eläin.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja viltsu » 21 Marras 2008, 22:06

Zrud kirjoitti:siis.- eihä räppi ees oo musiikkia. ja metalli sentään on. räppiä kuuntelee vaa.... noh... yo da bling blind motafoka oy pimnp my car biatch ihmiset Ö:P


Voi räpissä olla ideaakin. Kuten 2packin kappaleessa Changes:

Come on come on
I see no changes wake up in the morning and I ask myself
is life worth living should I blast myself?
I'm tired of bein' poor & even worse I'm black
my stomach hurts so I'm lookin' for a purse to snatch
Cops give a damn about a negro
pull the trigger kill a nigga he's a hero
Give the crack to the kids who the hell cares
one less hungry mouth on the welfare
First ship 'em dope & let 'em deal the brothers
give 'em guns step back watch 'em kill each other
It's time to fight back that's what Huey said
2 shots in the dark now Huey's dead
I got love for my brother but we can never go nowhere
unless we share with each other
We gotta start makin' changes
learn to see me as a brother instead of 2 distant strangers
and that's how it's supposed to be
How can the devil take a brother if he's close to me?
I'd love to go back to when we played as kids
but things change, and that's the way it is

Suomeksi:

Tule vain, tule vain
En näe muutoksia kun nousen aamuisin ja kysyn itseltäni
Onko elämä elämisen arvoista, pitäisikö minun ampua itseni?
Olen väsynyt olemana köyhä ja vielä pahempaa, olen musta
Mahani sattuu joten etsin käsilaukkua siepattavaksi
Poliisit seuraavat neekereitä
Vedä liipaisinta, tapa nekru, hän on sankari
Antaa huumeita lapsille, kuka hittojakaan välittää
Yksi nälkäinen suu vähemmän sosiaaliavulla ruokittavana
Ensimmäisen toimitukseen he lisätä huumeita ja antoivat heidän hoidella veljet
Anna heille aseet, astu taaksepäin ja katso kun he tappavat toisensa
On aika taistella takaisin, niin Huey sanoi
2 laukausta pimeydessä, nyt Huey on kuollut
Sain veljiltäni rakkautta, mutta emme me voi koskaan mennä minnekään
Kunnes jaamme kaiken keskenämme
Meidän tarvitsee alkaa tehdä muutoksia
Oppia näkemään minut veljenä, ei kovin etäiseksi tuntemattomaksi
Ja niin sen pitäisi olla
Kuinka paholainen voi ottaa veljen, jos hän on minulle läheinen?
Rakastaisin sitä jos voisin palata ajassa taaksepäin hetkeen jolloin leikimme lapsina
Mutta asiat muuttuvat, ja niin asiat vain ovat

Kopioistu Limarasta.

Ei räppi ole aina vain järjetöntä kiroilua ja naisten hiplaamista. Räpissä voi olla tarinaa ja asiaa kerrottavaksi. 8-)

En laita enenpää kappaleesta ettei tuu sanomista.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Marras 2008, 13:33

sori. en vaivaantunu ees lukemaa tota. oli se räppi mitä vaa nii samalta paskalta se mun korivssa kuulostaa... ja ise en sitä luokittele edes musiikiksi- joka on minun henk koht näkemykseni jolla ei ole teidän näkemyksen kanssa mitään tekemistä...
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 22 Marras 2008, 13:57

Tämä on kyllä ihan perustekstiä Räppi ja Metalli topiceissa. Räppärit väittää metallia automaattisesti hirveeksi saatananpalvonta heviksi jossa öristään s*atana maan pinnalle kun taas metallimiehet väittää räppiä teknopompotukseksi jossa hiplataan naisten perseitä yo da bling bling hummeriautoissa.

Ei näistä mihinkään pääse.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Marras 2008, 18:54

koska räpissä ei ole kunnon melodiaa. on sitten niitä "hip hop" biidejä joissa on joissakin biiseissä ns melodia.
mutta suurin osa tätä massatuotannon räppi chaiossea on vain tätä aivoa syövyttävää tietokone jumputusta paskalla riimittelyllä.
on sitten näitä ns kovempia räppäreitä tupak sakura ja jotai muita. niiden riimeissä ehkä on jotakin itse asiaa. mutta vaikka laulun sanat olisivat hyvät se ei tee biisistä hyvää jos itse musiikki kokonaisuudessaan on vain p'skaa jumputusta.
Feel the LOVE

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Marras 2008, 20:21

siis esim alussa omn jumputusta. tässä se o vaa rummuilla tehty.
ja sit ku toi invaliidi kuulone niggah alkaa riimittelee o tota ... onks toi nyt phatt bassia.
jumputusta koko biisi. ilmeisesti et vaa kuule.
Feel the LOVE

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Marras 2008, 21:04

ööö... ei. siinä on melodia tuo on vain pelkkää jumputusta ei mitn taitoa vaadi tuo räpin tekeminen ees. joka ikinen maailman ihminen pystyy räppäämään. sen takia itse en kunnioita räppiä syljen sen päälle ja hautaan elävältä. se on häpeäksi koko maailman musiikki genrelle.

ja suurimmissa osin mitä ikäväkyllä olen räppiä joutunut kuulemaan on pelkää
basson hakkausta. tai jos biisissä ei ole jumputusta on siinä sellasta lobotomia leikkauksen jälkeiseen olotilaan verrrattavaa liruttelia ja jotai paskaa sähkö pienon nylkyttämistä.
Feel the LOVE

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 22 Marras 2008, 21:09

Zrud kirjoitti:ööö... ei. siinä on melodia tuo on vain pelkkää jumputusta ei mitn taitoa vaadi tuo räpin tekeminen ees. joka ikinen maailman ihminen pystyy räppäämään. sen takia itse en kunnioita räppiä syljen sen päälle ja hautaan elävältä. se on häpeäksi koko maailman musiikki genrelle.

ja suurimmissa osin mitä ikäväkyllä olen räppiä joutunut kuulemaan on pelkää
basson hakkausta. tai jos biisissä ei ole jumputusta on siinä sellasta lobotomia leikkauksen jälkeiseen olotilaan verrrattavaa liruttelia ja jotai paskaa sähkö pienon nylkyttämistä.

Räpissä panostetaankin (tai ainakin pitäisi) sanoihin. Sekä räppi, että hevi ovat musiikkia ja sitä on turha kiistää.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja viltsu » 22 Marras 2008, 22:15

Zrud kirjoitti:ööö... ei. siinä on melodia tuo on vain pelkkää jumputusta ei mitn taitoa vaadi tuo räpin tekeminen ees. joka ikinen maailman ihminen pystyy räppäämään. sen takia itse en kunnioita räppiä syljen sen päälle ja hautaan elävältä. se on häpeäksi koko maailman musiikki genrelle.

ja suurimmissa osin mitä ikäväkyllä olen räppiä joutunut kuulemaan on pelkää
basson hakkausta. tai jos biisissä ei ole jumputusta on siinä sellasta lobotomia leikkauksen jälkeiseen olotilaan verrrattavaa liruttelia ja jotai paskaa sähkö pienon nylkyttämistä.


Olet väärässä Zrud, kyllä räpissä voi olla melodiaa. Toisinkuin hevissä jossa vain huudetaan pääpunaisena.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 22 Marras 2008, 22:22

viltsu kirjoitti:Toisinkuin hevissä jossa vain huudetaan pääpunaisena.

Hevissä ei vain huudeta pää punaisena.
Ettekö voisi van lopettaa tätä tappelua?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Marras 2008, 22:29

olen sinun mielestäsi väärässä ja omasta mielestäni oikeassa joten asia on +-0
minun mielipiteeni tästä asiasta on järkkymätön... vaikka se ei kaikkia ilahdutakkaan.
Feel the LOVE

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja viltsu » 22 Marras 2008, 22:30

Tonza on oikeessa onko tätä järkevää jatkaa, koska tää ei johda mihinkään?
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Marras 2008, 22:49

mihinkä kiistelyt makuasioista yleensäkkään johtaa ??? ei mihinkään. ja vaikka asioissa mitä teet ei ole järkeä niin se ei tarkoita etteikö niitä tarvitsisi tehdä jos niin itse haluaa.
Feel the LOVE

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja viltsu » 22 Marras 2008, 22:56

Totta tuokin. Jatketaanko kinastelua ja toisten musiikki maun haukkumista?
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Marras 2008, 23:04

vai onko oikeasti tämän threadin tekijällä ollut vain se mielessä että täälä ei saa ilmaista negatiivista mielipidettään räpistä. että täälä vain saataisiin ylistää ja jumaloida tätä räppiä...
huoh... ja iha vaa ohimennen tiedoks... ite en niin paljoo hevia / metallia kuuntele.
kuuntelen enemmän klassista.... että iha vaa tiedoks. Gabish ?
Feel the LOVE

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja viltsu » 22 Marras 2008, 23:07

Classista? Ei pahalla, mutta sinun mielipiteistäsi ei sitä heti huomaa.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Marras 2008, 23:42

ne se sittan on taas tätä ihmisten ennakkoluuloa. jaa tää jannu mollaa räppiä... sen on pakko fanittaa hevii !!! kyllä kuuntelen heviä silloin kun mua vituttaa. mutta se o suht harvoin. joten 80% kaikesta musiikista mitä kuuntelen on klassista.
ja nyt sen kaikki tietää. k thx bye
Feel the LOVE

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja Hartsa » 23 Marras 2008, 01:30

Minä olen enemmän näitä hevimiehiä kuin räpinkuuntelijoita (kuten ketjun alussa sanoinkin). Se asia mikä räpistä puuttuu.. ainakin sen verran mitä räppiä olen kuullut, on melodia. Räpissä on kyllä rytmi, joskus hyvät sanatkin jne. Mutta seurattavaa melodiaa ei yleensäkään ole. Paitsi sitten näissä jossain hiphopiksiko näitä kutsutaan kyseisiä kappaleita jos melodian poikasta tulee mukaan? Sori, en tiedä yhtään millä tavalla rap ja sen alalajit erotellaan..

Mutta kuitenkin, heviäkin kun herjataan, niin tottahan se on että heviäkin on niin moneen lähtöön että itsekään en varmaan siedä hevin eri lajeista 90%. Siinä vaiheessa kun musiikki menee sellaiseksi tuplabasarijyskytykseksi, että melodiasta ei ole tietoa niin se menee samaan kastiin rapin kanssa, ja toisaalta taas laulu voi mennä sellaiseksi örinäksi että on ihan sama onko sanoja olemassakaan, tällöin hevi ei minulle maistu. Eli liekö jonkinmallista melodista heviä mistä tykkään.. sitä missä on hienon kuuloinen kitara, selkeä melodia, hyvät sanat ja laulu sen mallista ettei tarvitse etsiä netistä sanoja että tietää mistä lauletaan.

On räpähtäviä biisejäkin tullut jokunen vastaan mitä ihan mielellään kuuntelee, näissä yleensä on jonkinmoinen melodia ja hyvät sanat. Harmittavan usein räppibiiseistä mitä vastaan tulee radiosta tai televisiosta on sanoma juurikin tätä mitä joku aiemmin sanoi "hei jou, nytton bileet kaikki sileexxx!" tai "Bling bling my motafoka car is so expensive that I could feed a small country with it, but I won't, tits and ass!". Ei siis minkään mallin keljuilu ole kyseessä, en vain ole kuunnellut sen vertaa että muistaisin oikeiden biisien sanoja, tuo oli tuommoinen yleinen poikkileikkaus vastaantulleista. En tiedä ovatko nuo enemmänkin poikkeus kuin sääntö vai päinvastoin, mutta jostain syystä tuntuu eniten tuonkaltaisia vastaan tulevan.

Se mikä käsittääkseni räpissä kiehtoo monia ihmisiä(tietämättään varmaan) niin on juurikin rytmi. Rytmihän on suuri osa rap musiikkia ja varsin vahvana siinä. Joissakin dokumentaareissa onkin ollut puhetta rytmin tärkeydestä ihmisen elämään ja siitä että se juontaa sydämmenlyönnistä.. pidemmälle vietynä äidin kohdussa olemisen tunteen tärkeydestä jolloin äidin sydämmenlyönnit olivat päivittäin seurana ja rytmi tuo vanhempanakin turvallisuuden tunnetta ja hyvää oloa. Ja onhan tuota ilmeisesti ollut vaikka minkänmoista tutkimusta rytmin/beatin positiivisista vaikutuksista vaikka mihin.

Mutta mitenkäs työ rappi-ihmiset.. onko vain puhdas rap kunnollista, vai meneekö se pilalle jos tulee melodisia komponentteja kappaleisiin tai laulettujakin osuuksia, eikä pelkästään lausuttuja? .. ja samalla voisi joku vähän valaista mikä on erottavana tekijänä esim rapin ja hiphop musan välillä.. ja mitä kaikkia genrejä yleensäkään löytyy rappiin liittyen? En yleensä pahemmin harrasta musiikin lokeroimista, mutta jonkinmoinen käsitys suurinpiirtein löytyy rappia lukuunottamatta..

Ja kuten sanoin en kuuntele rappia, mutta ei hevi ole se minun ykkösjuttu myöskään. Menee muualle tässäkin tapauksessa. Tarkemmin ajateltuna ei edes ole suosikkimusiikkityyliä. Menee Hevi, poppi, rocki ja vaikka iskelmät jos biisit vaan on hyviä.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Räppi

ViestiKirjoittaja viltsu » 23 Marras 2008, 12:38

Hartsa kirjoitti: ja samalla voisi joku vähän valaista mikä on erottavana tekijänä esim rapin ja hiphop musan välillä.. ja mitä kaikkia genrejä yleensäkään löytyy rappiin liittyen? En yleensä pahemmin harrasta musiikin lokeroimista, mutta jonkinmoinen käsitys suurinpiirtein löytyy rappia lukuunottamatta..


Tässä pieni tietoisku wikipediasta:

Rap eli hip hop -musiikki on 1970-luvulla New Yorkissa mustien ja latinalaisamerikkalaisten keskuudessa syntynyt populaarimusiikin tyyli, joka on kehittynyt lähinnä soulin ja funkin pohjalta. Hip hopille on tunnusomaista loppusoinnullinen ja rytminen puhelaulu eli räppäys sekä toisten kappaleiden lainaaminen eli samplaaminen.

Jospa tämä valaisisi hieman Hartsaa.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron