Pelikonsolit!

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.
Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 22 Marras 2009, 21:22

Olen nyt vuoden ollut onnellinen WII:n omistaja, mutta se PS1 lojuu myös yhä nurkissa.... >XD En ole jaksanut tehdä rakkineelle mitään... X3 hehe..

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja carcass » 23 Marras 2009, 16:51

Toistaiseksi ainoa pelikonsoli jonka olen omistanut oli 8-bit Nintendo...
Sen jälkeen ei ole ollut tarvista, eikä toisaalta mielenkiintoakaan ostaa omaa konsolia, vaikka muutamia loistavia konsolipelejä on tullut vastaan matkanvarrella

Avatar
akba
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 15 Loka 2008, 17:10

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja akba » 24 Marras 2009, 19:54

Kumman puolella olette ?
ps3 vai xbox 360 ? Itse olen tuossa xboxin vannoutunut käyttäjä, vaikka netistä joutuu maksaa , mut ei se meinaa mitään !
Maailmassa on tuhansia mielenkiintoisia asioita, joista kaikista voi oppia.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 24 Marras 2009, 20:55

akba kirjoitti:Kumman puolella olette ?
ps3 vai xbox 360 ? Itse olen tuossa xboxin vannoutunut käyttäjä, vaikka netistä joutuu maksaa , mut ei se meinaa mitään !

Älä nyt säkin aloita.....

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 25 Marras 2009, 16:28

Heh. Todellakin. :) Gamer Tag'seissa pikkase meni yli tuo homma. Mutta koitetaan pitää asiallisena nyt.
No jos pelaat netissä niin siinä pidän boksia parempana. Vaikka tuo maksu onkin kuten sanoit. Pleikkarilla taas sitten Bluray mutta saahan niitä halvalla myös tietokoneisiin. Ja tietenkin wareleffat on. ;)
Ja sitten nyt kannattaa katsoa ihan mitä pelejä on/on tulossa kummallekin konsolille.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 25 Marras 2009, 22:25

Jaarno kirjoitti:Heh. Todellakin. :) Gamer Tag'seissa pikkase meni yli tuo homma. Mutta koitetaan pitää asiallisena nyt.
No jos pelaat netissä niin siinä pidän boksia parempana. Vaikka tuo maksu onkin kuten sanoit. Pleikkarilla taas sitten Bluray mutta saahan niitä halvalla myös tietokoneisiin. Ja tietenkin wareleffat on. ;)
Ja sitten nyt kannattaa katsoa ihan mitä pelejä on/on tulossa kummallekin konsolille.

Tuli nyt mieleen, että onko yksikään teistä pleikkarin nettipelaamisesta vaivaa näkevä edes kokeillut nettipelaamista pleikalla? Mä en näe erikoisempia ongelmia siinä lainkaan ja mä menetän joissain asioissa hermoni ihan helvetin nopeasti, että jos mä en ole hermoillut pleikan nettipelaamisen toimivuudesta, niin luulis, että jopa nää snobimmat nettipelaajat pitäis tuota pleikan systeemiä vähintään kelvollisena.

Mä en oo tuota blueray argumenttia käyttänyt, koska mua se ei kosketa. Se on lähinnä tuo nettipelaamisen ilmasuus, muhun enemmän iskevät pelit, kelvollinen nettistore, laitteen ulkonäkö ja ohjaimen muoto mikä saa mut kallistumaan vahvasti pleikan puolelle.

Xboxin puoli kaatuu jo siihen luultavasti kehitysvammaisille suunniteltuun ohjaimeen, puhumattakaan muista vioista: red ring of death, asteen verran kökömpi krafiikkaa, maksullinen nettipelaus ja storekin pyörii käsittääkseni jollain helvetin pisteillä eikä tuotteiden rahallista hintaa näy(tässä saatan olla väärässä), ruma ulkonäkö ja liian PC-mäinen pelitarjonta(paljon räiskintää sun muuta kakkaa, vaikka muutama kiinnostavakin tekele löytyy).

Näin mä ajattelen, ja jokainen saa olla mitä mieltä on, mutta koen vammaiseksi tämän pleikan "mollaamisen", varsinkin kun kukaan sitä harrastava harvemmin tuo esille sen, että kyseessä on vain hänen mielipiteensä. Asiat lauotaan muka jonain yleisinä totuuksina. Siinä vaiheessa mulla leikkaa kiinni..

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Marras 2009, 16:48

Jooh en nyt mitenkään mollannut tuota ps3 nettipelaamista. Pidän vain boksia siinä parempana.
Noh, ulkonäkö, pelitarjonta ja ohjaimen muoto nyt on aivan makuasia.
Red ring of deathia ei enää näistä laitteista löydy. Onhan Microsoft myöntänyt että liian paljon näitä vikoja löytyy. Liian nopeasti toivat markkinoille. Mutta problem solved nyt ja uuden boksin saivat kaikki tilalle joille tämä tuli.

Nuista Live Pointseista sen verran että itse pidän sitä melko kätevänä ratkaisuna. Jos verrataan esim. pelkästään luottokortilla maksamiseen. Alaikäisetkin joilla on vasta Electron tai ei mitään saavat ostettua Storesta tavaraa. En tarkemmin tuohon ole perehtynyt kyllä.

Grafiikkaerot nyt ei mitään kummoisempia ole.
Tuoltapa voipi vertailla esim Assassins Creediä. Vaikea nyt sanoa kumpi on paremman näköistä. Omaan silmään boksilla on valaistus ihan sopiva mutta ps3 taas tarkempi kuva mutta turhan "valoisa" tjsp. Vaikea selittää, katsokaa itse.
http://www.gamespot.com/features/6191251/index.html

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 26 Marras 2009, 17:27

Jaarno kirjoitti:Jooh en nyt mitenkään mollannut tuota ps3 nettipelaamista. Pidän vain boksia siinä parempana.
Noh, ulkonäkö, pelitarjonta ja ohjaimen muoto nyt on aivan makuasia.
Red ring of deathia ei enää näistä laitteista löydy. Onhan Microsoft myöntänyt että liian paljon näitä vikoja löytyy. Liian nopeasti toivat markkinoille. Mutta problem solved nyt ja uuden boksin saivat kaikki tilalle joille tämä tuli.

Nuista Live Pointseista sen verran että itse pidän sitä melko kätevänä ratkaisuna. Jos verrataan esim. pelkästään luottokortilla maksamiseen. Alaikäisetkin joilla on vasta Electron tai ei mitään saavat ostettua Storesta tavaraa. En tarkemmin tuohon ole perehtynyt kyllä.

Grafiikkaerot nyt ei mitään kummoisempia ole.
Tuoltapa voipi vertailla esim Assassins Creediä. Vaikea nyt sanoa kumpi on paremman näköistä. Omaan silmään boksilla on valaistus ihan sopiva mutta ps3 taas tarkempi kuva mutta turhan "valoisa" tjsp. Vaikea selittää, katsokaa itse.
http://www.gamespot.com/features/6191251/index.html

Eihän tuolla live points hommalla ole mitään tekemistä maksutapojen kanssa. Vic taisi tarkoittaa, että hinnat näytetään pisteissä, jolloin ihmisen on vaikempi ymmärtää, paljonko rahaa on nyt tuhlaamassa. Saahan pleikkariinkin ostettua sitä saldoa kaupasta korttien muodossa.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Marras 2009, 17:33

Ai. Minä kun olen ymmärtänyt että Live Pointseja voi ostaa samalla tavalla kuin Live aikaa. Siis kaupasta ostaa semmoisen lappuhomman. Tällä sitten saa näitä pisteitä joilla saa ostettua tavaraa storesta.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 26 Marras 2009, 17:39

Jaarno kirjoitti:Ai. Minä kun olen ymmärtänyt että Live Pointseja voi ostaa samalla tavalla kuin Live aikaa. Siis kaupasta ostaa semmoisen lappuhomman. Tällä sitten saa näitä pisteitä joilla saa ostettua tavaraa storesta.

Siis kyllähän niitä silläkin tavalla saa. Mutta niitä voi myös ostaa luottokortilla. Eli pleikkarissa on systeemi samanlainen, mutta pisteitten sijasta storessa näytetään oikea hinta.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Marras 2009, 22:48

Noniin nyt tuli selväksi. :)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Zrud » 29 Marras 2009, 18:39

ei noi snonyn fanipojat vaa ymmärrä hyvän päälle mitn :P sonyn kapula o jo nii vanhaa anttiikki paskaa ja todella huono kädessä että iha vituttaa sillä pelaaminen, X-Boxin "kehitysvaimmaisten" ohjaimen tekemisessä on sentään käytetty logiikkaa.. ja se sentään ospii köäteen toisin kuin pleikkarin vanha 8 bitnninen halko. Ja itte pidän boxin muotoilua paljon parempana kuin pleikkarin kilpikonna tyyliä. Ja itse maksan mieluusti boxin nettipelaamisesta koska se toimii. Hyvästä joutuuu aina maksamaan.,, pleikkarin nettipelaaminen ei maksa joten :D :D

X-Box on vaan voittamaton kunigas... saa sonyn fanipojat jäädä nuolemaa näppejään....

PS: R R O D on Historaa... ihan tiedoksi tietämätön ystäväiseni ^.^
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Wespa » 29 Marras 2009, 20:44

Kumpi on parempi PS3 vai XBOX 360? PS3:han on tiettävästi kalliimpi laitos...

Käyttäkäämme tässä Zrudin arviota asiasta:
Hyvästä joutuuu aina maksamaan... joten


Tällä logiikalla PS3 on siis parempi konsoli, mutta X0:lla on parempi netti?

PS. Zrud eikö sulle tullut mieleen, että nettikustannuksia olisi voinut sisällyttää konsolin hintaan tai vaikkapa muuhun toimintaan kuten nettimarkkinapaikan hintoihin? Näin ilmeisesti PS3:lle on tehty ja siksi ei tarvitse maksaa netin käyttämisestä...

PPS. Zrudin logiikalla tietokone olisi se oikea valinta pelaamiseen.

PPPS. Jos oikeasti pelkällä hinnoittelulla saisi asioista parempia, niin pistäisin sukkani myyntiin miljoonalla eurolla.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Gitarre » 29 Marras 2009, 20:46

^ Hohoo! Zrudi taisi puhua itsensä pussiin :D
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 29 Marras 2009, 23:01

Ja pakko lisätä vielä yksi asia Boxista josta en tykännyt(kaveri toi boxinsa viikonloppuna mukanaan mun kämpille) ja huomasin, että j*malauta toi romuhan pitää selvästi erottuvaa ääntä. Kun ps3:n pistää päälle niin ei se pidä lähestulkoonkaan niin paljon melua kun boxi ja jopa tää kaverini sanoi, että se ärsyttää joskus ja että se o yks pleikan hyviä puolia, että se osaa olla hiljaa.

Wespa puhuu asiaa muuten.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Zrud » 29 Marras 2009, 23:21

Joo.. Ja jos PS3 ottaa vähänki lämpöö nii se alkaa ujeltaa ku palosireeni... ainakin kaverin PS3. Ja kysymys... miten helvetissä kuulee X-Boxin hurinan kun pelaa jotain ??? vai pelaako ihmiset mykällä?. Mutta Ps3 mylvintä kuumennettua kyllä erottuua ihan pelaamis äänien ylikin. Ja en tiedä pussiin puhumisesta mitn. X-Box on halvempi Koska se on tehty edullisimmista komonenteista ja siihen on paljon paljon yksinketaisempi luoda pelejä kuin PS3seen. PS3 sessa on enemmän hintaa PELKÄSTÄÄN SEN BLUERAYN takia... vai luuleeko ihmiset että se asema ei siinä vaikuta hintaan hevon vittuakaan ???
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 29 Marras 2009, 23:33

Eikö tämä sama "keskustelu" oo jo käyty tuolla Gamer Tagseissa kuten aluksi sanoin. Ei nyt uudestaan kauheeta provoamista ja mielipideasioista riitelyä. Esimerkiksi nyt nuo koneen äänen pitäminen, muoto, ohjaimet, pelit, jne.

Kummassakin on ne omat hyvät ja huonot puolensa. Toiset tykkää enemmän toisesta ja toiset vähemmän toisesta. Ei niistä kumpaakaan voi virallisesti paremmaksi sanoa. On tullut myös ne hyvät ja huonot mielipiteet esille jo aikalailla kaikki.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Zrud » 29 Marras 2009, 23:48

joo mutta sitä argumenttia ei saatu siellä käydä koska wespa kielsi :-3
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Jaarno » 29 Marras 2009, 23:55

Jooh oikea aihehan tässä on ja näin mutta sitä lähinnä tarkoitin että vähän vähemmän vain mielipiteisiin perustuvia "argumentteja".

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pelikonsolit!

ViestiKirjoittaja Zrud » 29 Marras 2009, 23:58

elämä on :-)
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Ajanviete ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa