Miten ketään voi yksinkertaisesti olla noin suppeakatseinen musiikin suhteen? "kun kuuntelen tätä, en voi kuunnella tota." MIKSI?
"Joo en tykkää siit:)" - Okei, mutta miksi tulla foorumilla, jonka aihepiiri ei liity mitenkään musiikkiin, selvittelemään siitä miten paljon ei tykkää jostakin musiikkityylistä?
Mulla ei ole kysymys siitä, että "kun kuuntelen tätä, en kuuntele tuota", mutta en vain näe räpissä oikeen mitään niistä piirteistä mitä osittain alitajuisesti vaadin joltakin asialta, että kutsun sitä asiaa musiikiksi.
Ja noista väitteistä, joiden mukaan rap-/hiphopmusiikkin ei tarvita taitoa... Jos oikeasti haluatte puhua jostakin aiheesta, kannattaa perehtyä siihen hieman MTVtä paremmin.
Tuo on niin perus argumentti, että olisit voinut jättää koko lauseen väliin. Räppärit vetää aina näitä "arvioitte vaan valtavirtamusan perusteella" argumentteja mitkä on musta aivan naurettavia.
Karu fakta: myös nämä valtavirta-artistit on joskus ollut undergroundia. Vaikka he ehkä muuttaisikin sitä musatyyliään tullessaan suosioon, se perus kyseisen musatyyline elementti on silti edelleen siellä taustalla tallessa. Mielestäni jo tunnettujen artistien perusteella tehdyllä arviolla on arvoa jonkin verran(no mutta jos sun mielestäsi ei ole, niin voin sanoa, että olen kuullut myös yleisesti tuntemattomia räppäreitä ja ei iskenyt heidänkään "musiikkinsa" saati vakuuttanut heidänkään taitonsa).
Tietysti tätä tapahtuu muissakin musagenreissä, mutta mistäköhän helvetistä on lähtenyt tämä periaate tunnettu=paskempaa sen genren musiikkia? Olenko muka paskempi muusikko jos suostun ottamaan rahaa vastaan sitä tarjoavalta, vaikka en sitä tavoittelisikaan musiikillani? Itse ainakin ottaisin rahaa jos tarjotaan, mutta en silti luopuisi periaatteistani musiikkini kanssa saati muuttaisi sitä helpommin iskeväksi tm. Olenko siis "paska muusikko" ja musiikkiani ei voisi tällöin käyttää samaisen genren/tyylin arviointiin laajemmassakin mittakaavassa?
Ja ennen kun joku vitun idiootti tulee huutelemaan mulle jotain "lökäpöksyhippi!!2"- tason kommenttia, ilmoitan vielä että kuuntelen rappia (mm. Julma-Henri, K.G.B., Papa Rassi, Necro ym.) kuten myös metallia (Darkspace, Black Funeral, Electric Wizard, Graveland ym.) En ymmärrä miten toinen genre voisi sulkea toisen pois, ellei ajatusmaailmat mene täysin ristiin
Itsellä ei ole mitään vastaavaa. Kuuntelen lähes kaikkea muuta paitsi räppiä ja hiphoppia, tai sanoisiko, että arvostan kaikkea muuta ja löydän siitä musiikista jotain taiteellista arvoa.
Ja ps. kyllä mä tiedän sellaisia metallibändejäkin jotka eivät osaa tehdä musiikkia saati sitten soittaa.
Totta kai itse tiedän jopa rock bändejä, pop artisteja, jotka eivät osaa erikoisemmin musa tehdä, vaikka aika kyseenalainen termi tuo "ei osaa tehdä musiikkia", jos kyse on vain siitä, että kyseinen bändi tai artisti ei osaa tehdä musaa, joka kyseistä kuulijaa miellyttää.
Mutta pointti on, että käsittääkseni kukaan ei ole moista väittänytkään. Tai no ainakaan minä, eikä se ole mikään puolustus. Sama kuin kokki sanoisi "Koska nuo muutkin kokit tekee pahaa ruokaa ja jotkut kutsuu silti heitä hyviksi kokeiksi, niin mullakin täytyy olla oikeus tehdä pahaa ruokaa ja tulla kutsutuksi hyvänä kokkina". Ei mitään logiikkaa ja aika ala-arvoinen argumentti mielestäni.