Jumalan olemassa olo

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi

Onko Jumala olemassa?

Varmasti
79
33%
Höpön höpön
92
39%
Nnggh...
66
28%
 
Ääniä yhteensä: 237

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 19 Huhti 2010, 15:00

joo no enpä tota hienoa termiä tienny ja en jaksanu vaivaantuu tutkimaan... mutta joo olen eronnuyt kirkosta heti 18v syntymäpäivänäni. Itse ku en välitä fansy pants hienohelma termeistä.
Feel the LOVE

Allied
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 18:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Allied » 19 Huhti 2010, 15:05

Zrud kirjoitti:joo no enpä tota hienoa termiä tienny ja en jaksanu vaivaantuu tutkimaan... mutta joo olen eronnuyt kirkosta heti 18v syntymäpäivänäni. Itse ku en välitä fansy pants hienohelma termeistä.

Wikipedian avullahan se olisi nopeasti selvinnyt. :D
Mutta joo, /offtopic.

Ps. Ihan normaali termi, en näe siinä mitään hienostuneisuutta. ;)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 19 Huhti 2010, 15:12

oha se varmaa joo normi termi. mut simppelimpi o vaa sanoo,,, erota kirkosta.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 19 Huhti 2010, 20:36

Suorittaa sekularismi ei kai ole käyttökelpoinen lausahdus.
Sanana sekulaari tarkoittaa lähinnä maallista ja sekularismi on ennen kaikkea valtion/sivilisaation erottautuminen/vieraantuminen kirkosta, ei niinkään yksilön.

Näin olen sen ymmärtänyt.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 19 Huhti 2010, 23:19

no voi olla että tuom takia en siit ole kuullukkaan.'

Itse vain kipaisin sivustolla www.eroakirkosta.fi
Feel the LOVE

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Huhti 2010, 17:11

Zrud kirjoitti:no voi olla että tuom takia en siit ole kuullukkaan.'

Itse vain kipaisin sivustolla http://www.eroakirkosta.fi

Itse tosiaan latasin tuolta tuon alaikäisten paperilomakkeen. Eroamisvahvistus tuli 28.3.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Allied
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 18:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Allied » 20 Huhti 2010, 18:42

Aqua vitae kirjoitti:
Zrud kirjoitti:no voi olla että tuom takia en siit ole kuullukkaan.'

Itse vain kipaisin sivustolla http://www.eroakirkosta.fi

Itse tosiaan latasin tuolta tuon alaikäisten paperilomakkeen. Eroamisvahvistus tuli 28.3.

Mitenkä kävi esim. koulun uskonnonopetuksen suhteen? Sut siirrettin ET-ryhmään?

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Huhti 2010, 20:38

Allied kirjoitti:
Aqua vitae kirjoitti:
Zrud kirjoitti:no voi olla että tuom takia en siit ole kuullukkaan.'

Itse vain kipaisin sivustolla http://www.eroakirkosta.fi

Itse tosiaan latasin tuolta tuon alaikäisten paperilomakkeen. Eroamisvahvistus tuli 28.3.

Mitenkä kävi esim. koulun uskonnonopetuksen suhteen? Sut siirrettin ET-ryhmään?

Ei siirretä ellen itse sitä halua. En halunnut. Lukiossa alkaa ET.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Huhti 2010, 23:12

ite pörhelsin operuskouluisa uskonnot läpi vaik koko homam ei kiinostanukkaa hevo v vertaa.
Feel the LOVE

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Tenkku » 21 Huhti 2010, 08:38

Yritin erota kirkosta mutta ääliö-isäni ei suostunut laittamaan nimeä paperiin..
Fabulous babe

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 21 Huhti 2010, 15:13

Taitaa tuo kirkosta eroaminen olla nykyisin yhtä mainstream villitystä kuin esimerkiksi macarenan tanssiminen aikoinaan.
Vai onko kyseessä joku moderni kapinointiyritys hallitsevia vallankäyttäjiä kohtaan (vanhemmat)?
Ei voi enää kapinoida rokkia kuuntelemalla, punkkariksi pukeutumalla, itseään viiltelemällä, emoksi ryhtymisellä tai millään muulla vastaavalla, niin tuo on korvannut vihan koneistoa kohtaan? :tapu:
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Huhti 2010, 19:46

Tenkku kirjoitti:Yritin erota kirkosta mutta ääliö-isäni ei suostunut laittamaan nimeä paperiin..


No viimestää 18v eroat ja si näytät sun eropaperis isäukolles. Sillo hää ei voi tehä juuta eikä jaata.
Feel the LOVE

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 21 Huhti 2010, 22:56

OSITutkimusseura kirjoitti:Taitaa tuo kirkosta eroaminen olla nykyisin yhtä mainstream villitystä kuin esimerkiksi macarenan tanssiminen aikoinaan.
Vai onko kyseessä joku moderni kapinointiyritys hallitsevia vallankäyttäjiä kohtaan (vanhemmat)?
Ei voi enää kapinoida rokkia kuuntelemalla, punkkariksi pukeutumalla, itseään viiltelemällä, emoksi ryhtymisellä tai millään muulla vastaavalla, niin tuo on korvannut vihan koneistoa kohtaan? :tapu:

:D
Tai sitten taitaa tapahtua niin, että nuoret ajattelevat paljon aikaisemmin kuin kirkko uskaltaa ajatella.
Kuten meillä rippi-prepissä sanottiin "käytte tän 15-vuotiaana koska sillon aatellaan, että nuoret alkaa ajatella näitä kysymyksiä". Sivuhuomautuksena aivoni hihkaisivat minulle "no sittenhän se on juuri sopiva hetki viikon mittaiselle aivopesuleirille!".

Inhoan kirkkoa. Inhoan sen perimmäistä ideaa, sen kavalaa kieroutunutta korkkiruuvirakennetta ja sen lukemattomiin mutkiin piilotettuja loogisia mahdottomuuksia, joita selitellään pois sillä, ettei tarvitse selitellä. I hated it. Now I'm free and it feels awesome.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 22 Huhti 2010, 14:37

No sehän on saletti, että nykyajan nuoret eivät todellakaan ajattele yhtään aikaisemmin. :D
Jos ajattelisivat, ei mediassa olisi noussut koskaan sellaista sanaa esiin kuin uusavuttomuus.
Nykyään uskonto on sama kuin homofobia noin 5-10 vuotta sitten nuorisolle. Kakarat pelkää, että kirkkoon kuuluminen vaikuttaa heihin epäsuotuisasti ja käännyttää salaa himouskoon, samalla lailla kuin homofoobikot pelkää homouden tarttuvan heihin. Kaikki kuitenkin johtuu hyvin paljon ihmisen epävarmuudesta omien periaatteidensa osalta, kun sitä elämän tuomaa varmuutta ei mihinkään tunnu olevan.

Itsehän kuulun kirkkoon vain ja ainoastaan perinnesyistä (perhejuhlat kuten kaste, vihkiminen, hautaus). Agnostikkona ei uskonasiat ole muuta kuin kasa hyviä ideoita ja kokopäivätöissä olevalla ei kirkollisvero tunnu missään. 8)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Huhti 2010, 15:02

joo no ite en eronnu sen takia että pekäisin siit mitä muut nuoret musta ajattelee... it en vaa usko jumalaa nii miks pitäs sen kerhoon ees kuulua ?
Feel the LOVE

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 22 Huhti 2010, 16:12

Uskotko kapitalismiin ja suuryhtiöiden määräämisvaltaan?
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 22 Huhti 2010, 16:21

OSITutkimusseura kirjoitti:Uskotko kapitalismiin ja suuryhtiöiden määräämisvaltaan?

Ero on siinä, kumpi on mukavampi hylätä. Itsekään en eronnut sosiaalisten paineiden takia, enkä myöskään sen takia, että olisin pelännyt konverttaavani kristinuskoon. En vain tue ideologiaa ja tällaiseen instituutioon kuuluminen häiritsi syvästi.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Huhti 2010, 16:28

OSITutkimusseura kirjoitti:Uskotko kapitalismiin ja suuryhtiöiden määräämisvaltaan?


Näihin asioihin ei tarvitse uskoa koska nuo asiat ovat olemassa. Jumala taas ei ole.
Feel the LOVE

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 22 Huhti 2010, 16:56

Itsehän kuulun kirkkoon vain ja ainoastaan perinnesyistä (perhejuhlat kuten kaste, vihkiminen, hautaus). Agnostikkona ei uskonasiat ole muuta kuin kasa hyviä ideoita ja kokopäivätöissä olevalla ei kirkollisvero tunnu missään.

Mun mielestä on halveksuttavaa kuulua johonkin niin valtavaan ja monikäsitteiseen, että monessa mielessä negatiiviseen ideologiaan ja ajatusoppiin, sekä vielä maksaa siitä vain "perinteen vuoksi". Suoraan sanottuna, perinteiden ylläpitäjiä pidän myös osasyynä miksi ihmiskunta kehittyy kohtalaisen hitaasti.

Ei nykyajan nuoria edes kiinnosta onko kaveri kirkossa vai ei, sillä se ei merkkaa useammalle nykyään enää mitään kuin rippilahjarahoja ja kirkkohäitä. Se miksi esim. mun pitäisi kuulua tähän tiettyä osaa omasta maailmankatsomuksestani ja mielipiteistäni vastustavaan/rajottavaan tekopyhään organisaatioon, joka vieläpä pyytää rahaa siitä, että mä periaatteessa tukisin heitä(jos kirkosta eronneiden tilastoja katselee, niin tuon nykyisen systeemin tukijat vähenevät jatkuvasti, josta voisi tehdä sen johtopäätöksen, että ne todelliset uskovat houkuttelisi enemmän, alias kirkollisvero joka varmasti myös monia köyhempia oikeasti uskovia saattaa karkottaa luulisi osoittautuvan tarpeettomaksi mikäli kyseessä olisi täysin vilpitön organisaatio , mutta eipä tietenkään koska se on se raha mikä siinä merkkaa eniten).

Mulla ei ole mikään sitä vastaan, että ihmiset uskovat mihin haluavat, kunhan siitä ei tule muille turhaa vitutusta ja haittaa, mutta jos joku tiettyyn asemaan päässyt "työssä käyvä mallikansalainen" rupeaa kyseenalaistamaan sitä miksi kirkosta erotaan niin mulla leikkaa kiinni. Kannattaa se syyttävä sormi kääntää ennemmin siihen kirkkoon kun niitä eronneita päin. Tai jos siihen ei pysty niin pitää naamansa tukossa asioista josta ei selvästikkään ole mitään käsitystä.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 22 Huhti 2010, 17:02

Zrud kirjoitti:
OSITutkimusseura kirjoitti:Uskotko kapitalismiin ja suuryhtiöiden määräämisvaltaan?


Näihin asioihin ei tarvitse uskoa koska nuo asiat ovat olemassa. Jumala taas ei ole.


Tästä voimme hypätä lempiaiheeseeni, eli todista jumalan tai vastaavan entiteetin olemassaolemattomuus. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa