Jumalan olemassa olo

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi

Onko Jumala olemassa?

Varmasti
79
33%
Höpön höpön
92
39%
Nnggh...
66
28%
 
Ääniä yhteensä: 237

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 04 Kesä 2008, 10:44

"Might is right!"

Jos pystyt viemään uuden uskon johonkin maahan "voimakeinoin", niin miksi ei? Ei oman ylemmyytensä osoittaminen niin ihmeellistä ole. Kyse on vallasta, jota nyt vaan sattui aikoinaan saamaan kun ilmoitit toimivasi Jumalan nimeen.
Inkvisitio, jos joku ei totellut tai miellyttänyt silmää, --> noita/ihmissusi tms. Tämäkin Jumalan nimeen.
Kätevä tämä Jumala.

Jumala on sitä miksi ihminen sen on luonut, mistä esimerkkinä ev. lut. kristityt tietävät että Jumala on anteeksiantavainen ja rakastava?

Karkasi käsistä.

Avatar
Emilja
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Kesä 2008, 14:02
Paikkakunta: Salo

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Emilja » 10 Kesä 2008, 17:15

Yksinkertaisesti: En usko Jumalaan.
Viimeksi muokannut Emilja, 10 Kesä 2008, 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä=Kuoleman odotusaika

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja ridikulous » 10 Kesä 2008, 20:20

Emilja kirjoitti:Yksinkertaisesti: En usko Jumalaan. (Olen Kristitty)

Ehei, et ole kristitty. Kuulut ehkä kirkkoon, mutta et ole kristitty :?
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Emilja
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Kesä 2008, 14:02
Paikkakunta: Salo

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Emilja » 10 Kesä 2008, 21:15

Oi, pyydän tuhannesti anteeksi. Minä typerys olen nyt mennyt taas söhläämään. Voi minua kun en tiedä mitään. Sorry! :oops:
Elämä=Kuoleman odotusaika

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 10 Kesä 2008, 21:37

Kummallista, mitä enemmän tutkin fysiikkaa ja tieteitä, sen nopeammin uskoni vahvistuu.
Kvanttifysiikka on mielenkiintoista :P

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 10 Kesä 2008, 21:50

WM_ kirjoitti:Kummallista, mitä enemmän tutkin fysiikkaa ja tieteitä, sen nopeammin uskoni vahvistuu.
Kvanttifysiikka on mielenkiintoista :P

Sehän on juuri näin että kun tieteessä 1 kysymys selviää tulee 2 lisä kysymystä.
Kristinusko on juuri niin helppo vaihtoehto kun siinä annetaan helpot vastaukset vaikeisiin kysymyksiin...
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Jaarno » 11 Kesä 2008, 15:39

Nggh... En varsinaisesti usko Jumalaan enkä muutenkaan kristinuskoon. Jututhan ruukaavaat paisua ajan mittaan joten kuvitelkaapa miten paljon tämä asia on kerennyt paisua.

Jeesuksesta nyt esimerkiksi. Siihen aikaan ei lääketiede kovin kehittynyttä ollut joten jos tämä Jeesus olisi keksinyt vaikka buranan ja antanut sen jollekin joka valittaa päänsärkyä niin hän pitäisi häntä varmasti Jumalan poikana.

Ja miksi Nggh...? Jonkin todella pahan paikan tullessa varmasti rukoilen tai pyydän apua Jumalalta. Näin "järkevästi" ajatellen tajuan kyllä miksi uskontoja on olemassa. Mihin ihmiset turvautuisivat jos läheisiä kuolee tjsp.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 11 Kesä 2008, 15:48

Jaarno kirjoitti:Nggh... En varsinaisesti usko Jumalaan enkä muutenkaan kristinuskoon. Jututhan ruukaavaat paisua ajan mittaan joten kuvitelkaapa miten paljon tämä asia on kerennyt paisua.

Jeesuksesta nyt esimerkiksi. Siihen aikaan ei lääketiede kovin kehittynyttä ollut joten jos tämä Jeesus olisi keksinyt vaikka buranan ja antanut sen jollekin joka valittaa päänsärkyä niin hän pitäisi häntä varmasti Jumalan poikana.

Ja miksi Nggh...? Jonkin todella pahan paikan tullessa varmasti rukoilen tai pyydän apua Jumalalta. Näin "järkevästi" ajatellen tajuan kyllä miksi uskontoja on olemassa. Mihin ihmiset turvautuisivat jos läheisiä kuolee tjsp.

Missään (luotettavassa) historiallisessa kirjoituksessa (kun raamattua ei oteta lukuun) ei ole mainintaa jeesuksesta. Semmoinen hahmo kuin jeesus jumalan poika on mielikuvituksen tuotetta.
Sen aikainen harry potter...
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Jaarno » 11 Kesä 2008, 15:59

Tuotahan minä lähinnä tarkoitin itsekin. Jeesus on joko ollut vain tavallinen ihminen joka tiesi paljon lääketieteestä tai oli vain ihmisten kuvitelmissa.

Missähän se luotettavan raja taas menee.
Ja voiko raamattuakaan niin luotettavaksi sanoa kun oikein ajattelee.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Regendos » 11 Kesä 2008, 16:35

Ottakaa huomioon, että Jeesus on saattanut olla olemassa, muttei välttämättä jumalan poika. Minä kunnioitan hyyppää filosofina.

baranorm
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 28 Touko 2008, 15:43
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja baranorm » 11 Kesä 2008, 17:23

Regendos kirjoitti:Ottakaa huomioon, että Jeesus on saattanut olla olemassa, muttei välttämättä jumalan poika. Minä kunnioitan hyyppää filosofina.

Eipä ole kukaan tullut ajatelleeksi sitä mahdollisuutta että kysessä saattoi olla marginaalinen tapaus eli henkilö joka oli sekä älykäs että omasi melkoiset parapsyykkiset kyvyt.
Tällaisia henkilöitä voi syntyä 1..2 tuhannessa vuodessa..tai sitten vielä harvemmin.
On hyvä muistaa ns. ihmelapset.

Mitä sitten tulee uskontojen esittämään jumalaan (luojaan), niin kyseessä on todennäköisesti jonkinlainen heijastuma "kaikkeuden informaatiosta". Toisin sanoen, mitään EI voi olla olemassa ilman sitä edeltävää informaatiota..vai voiko??...ja miten?? Tyhjästähän ei voi syntyä mitään.
Kyseessä ei siis ole mikään persoona, vaan pelkkä puhdas tieto kaikesta (myös tulevasta huom).
Näi se ny vaa o.....
http://parafact.multiply.com/

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 11 Kesä 2008, 20:05

Korvapuikko kirjoitti:
WM_ kirjoitti:Kummallista, mitä enemmän tutkin fysiikkaa ja tieteitä, sen nopeammin uskoni vahvistuu.
Kvanttifysiikka on mielenkiintoista :P

Sehän on juuri näin että kun tieteessä 1 kysymys selviää tulee 2 lisä kysymystä.
Kristinusko on juuri niin helppo vaihtoehto kun siinä annetaan helpot vastaukset vaikeisiin kysymyksiin...

Kuka puhui kristinuskosta?

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 11 Kesä 2008, 20:06

Korvapuikko kirjoitti:Missään (luotettavassa) historiallisessa kirjoituksessa (kun raamattua ei oteta lukuun) ei ole mainintaa jeesuksesta. Semmoinen hahmo kuin jeesus jumalan poika on mielikuvituksen tuotetta.
Sen aikainen harry potter...

Luulisi sinun tietävän että Jeesus on tieteellisesti todistettu elävän. Teot on eriasia, jos ei tekstiä usko, se on vähän vaikeampi jälkikäteen todistaa..

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 12 Kesä 2008, 00:19

Anteeksi kristinuskoiset ja muut.. Jeesususkoiset tämä on pelkästään teoreettista ajatusleikkiä, mutta asia olisi voinut mennä esimerkiksi näin:

Maria on ollut kylillä liian myöhään, ja on tullut ilta ja pimeä. Matkalla kotiin on sitten raiskaaja vetänyt kujalle... Sitten on pitänyt keksiä miehelle selitys, samalla jotain mikä nostaisi heidän arvoaan kylän ihmisten kesken ja joka peittäisi häväistyksen. Pitäähän raiskatuksi tulemisesta samalla keksiä hyötypuolikin siinä epätoivon ja inhon tilassa mikä siitä on aiheutunut. Ehkä hän ei ole maininnut asiasta miehelleen mitään ennen selviä raskauden merkkejä, ja sitten joku aamu kertonut kuinka yöllä oli nähnyt valon tai jotain muuta :D.

Itse en tällaiseen usko ainakaan suoraan, mutta
Jos tämä olisi totta, koko kristinuskon perusta järkkyisi? :shock: :? :o

Ongelmana on vaan hänen ihmetekonsa. Lavastettuja kaikki??
Miten paljon saisimmekaan tietää jos voisimme palata ajassa taaksepäin vaikka 2009 vuotta...
Raivostuttavaa :D

Jeesus on täällä offtopiccia jokseenkin. Voisi tehdä erillisen jeessusaiheen. Itse en jaksa kyhätä.


- Anti-Gravity

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 12 Kesä 2008, 08:45

mä erosin just kirkosta, niin mulle tuli maistraatista lappu "Ilmoitus että olette eronnut uskonnollisesta yhteiskunnasta" ;) ... siis wtF? uskonnollisesta yhteiskunnasta.. toi on varmaan joku niiden viimenen oljenkorsi saada se kuulostamaa todella pahalta :D ..
I believe..

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Wespa » 12 Kesä 2008, 14:26

Tunhhu kirjoitti:mä erosin just kirkosta, niin mulle tuli maistraatista lappu "Ilmoitus että olette eronnut uskonnollisesta yhteiskunnasta" ;) ... siis wtF? uskonnollisesta yhteiskunnasta.. toi on varmaan joku niiden viimenen oljenkorsi saada se kuulostamaa todella pahalta :D ..

Itse erosin myös kirkosta n. viikko sitten, mutta ei ole vielä mitään lappua tullut. Syynä oli lähinnä se, että en tarvitse mitään nimeäni kirkon papereissa näyttämään omaa uskoani ja muutenkin oma uskoni poikkeaa aika paljon kirkon "määräämästä" uskosta. Toinen syy oli ihan puhtaasti rahallinen, en halua antaa rahaa kirkkoon (kirkollisvero), joka menee 99% kirkon työntekijöiden omaan käyttöön, vaan voin sitten heittää ne rahat vaikka hyväntekeväisyyteen jos mieli tekee.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja ridikulous » 12 Kesä 2008, 17:37

baranorm kirjoitti:Eipä ole kukaan tullut ajatelleeksi sitä mahdollisuutta että kysessä saattoi olla marginaalinen tapaus eli henkilö joka oli sekä älykäs että omasi melkoiset parapsyykkiset kyvyt.

No mikä ettei. Mutta yhtä hyvin hän saattoi olla mielenvikainen ja omata melkoisen auktoriteetin. Taikka taitava puhuja ja silmänkääntäjä. Kun kuitenkin tiedämme varmasti vain, että hän on ollut olemassa ja, että hänellä oli suuri kannattajajoukko kannoillaan.

Anti-Gravity kirjoitti:Jeesus on täällä offtopiccia jokseenkin. Voisi tehdä erillisen jeessusaiheen. Itse en jaksa kyhätä.

Komppaan. Ja olen yhtä laiska sekä saamaton.

Muttamutta. En siltikään jaksa ymmärtää, miksi ihmiset yrittävät kumota toistensa uskontoja puuttuviin todisteisiin vedoten :roll: Kun kysehän on nimenomaan siitä henkilökohtaisesta uskomisesta. Ei tarvitse tietää varmaksi uskoakseen.

Toisaalta, jos uskoo tarpeeksi kovasti, luulee myös tietävänsä oikein. Mutta se nyt ei ehkä taas liity tähän. :?
yes, it may seem ridiculous.

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 12 Kesä 2008, 19:20

ridikulous kirjoitti: Muttamutta. En siltikään jaksa ymmärtää, miksi ihmiset yrittävät kumota toistensa uskontoja puuttuviin todisteisiin vedoten :roll:

Totta, hyvä pointti. Tosin, jokaisella on vapaus omaan mielipiteeseen, mutta se harvoin jää siihen että "olen tätä mieltä.. ..kiitos"
Helppohan sitä on yrittää kumota jos ei itse usko :P

marge15
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 20:46

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja marge15 » 13 Kesä 2008, 01:05

Jos jumala loi ihmisen niin kuka loi jumalan, me ihmisetkö?

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 13 Kesä 2008, 11:44

marge15 kirjoitti:Jos jumala loi ihmisen niin kuka loi jumalan, me ihmisetkö?

Mielenkiintoinen kysymys, ajattelen itse näin että ei ole aikaa, eli ei ole alkua eikä ole loppua, joten kaikki vain on, eli Jumala on "aina" vain ollut... Mystistä..


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa