Allied kirjoitti:Onko kukaan muuten lukenut Richard Dawkinsin "Jumalharhaa" tai muita uskontokriittisiä kirjoja?
Itse ajattelin että voisi tuo "Jumalharha" olla ehkä ihan mielenkiintonen...
Allied kirjoitti:Onko kukaan muuten lukenut Richard Dawkinsin "Jumalharhaa" tai muita uskontokriittisiä kirjoja?
Itse ajattelin että voisi tuo "Jumalharha" olla ehkä ihan mielenkiintonen...
Zrud kirjoitti:Miksi suotta lukea ja katsoa lukematon määrä dokukentteja missä jo lähestulkoon todistetaan jokaisess raamatun puhdas valheellisuus... opiis sen ko yhdelläkin kertaa. Kaikki jotka omaa oman ajattelukyvyn ja vähääkään viisautta... tietävät raamatun olevan puhdasta bullshittiä... ei sitä tarvi itselleen toistamiseen toistaa eri kuorissa
OSITutkimusseura kirjoitti:Allied kirjoitti:Onko kukaan muuten lukenut Richard Dawkinsin "Jumalharhaa" tai muita uskontokriittisiä kirjoja?
Itse ajattelin että voisi tuo "Jumalharha" olla ehkä ihan mielenkiintonen... :)
Tuo oli hilpeä kirja ja hyllystähän se englanninkielisenä löytyy. Kannattaa tutustua myös tuohon uusimpaan, eli The Greatest Show on Earth: The Evidence for Evolution (Jos siis pitää evoluutioteoriasta ja sen pohdinnasta). :)
Verninia kirjoitti: kristillisyys ja uskominen muuhunkin yliluonnolliseen voivat kulkea elämässäni vieretysten.
MrKholr kirjoitti:Minusta mitkään näistä asioista eivät sulje toisiaan pois. Joillakin kiihkeimmillä ateisteilla on aina se käsitys, että kristinusko on kutakuinkin kaiken tieteellisen kumoamista ja sitä, että kristitty ajattelee kaiken tasan tarkkaan niin kuin raamatussa lukee, mutta tämä siis koskee vain joitakin tapauksia, en siis halua yleistää.
MrKholr kirjoitti:Minun päähäni ei mitenkään mahdu se asia, että maailmankaikkeus olisi voinut syntyä tyhjästä, ilman jotain korkeampaa voimaa ja jotain ns. "yliluonnollista". Uskon, että alkuräjähdys on saanut alkunsa Jumalasta, Jumalasta joka on tietoisesti laittanut kaiken aluilleen.
MrKholr kirjoitti:miksi en sitten voisi pitää mahdollisena lähes mitä vaan?
MrKholr kirjoitti:Joidenkin mielestä saatan luultavasti olla hullu tai idiootti, kun ajattelen näin, mutta ei se minua haittaa.
Aqua vitae kirjoitti:Vaikkakin tämä itsessään on "argument from ignorance", niin aion ryhtyä rakentavaan keskusteluun ko. aiheesta. Jos maailmankaikkeus ei ole voinut syntyä tyhjästä, syntyy infiniitin regression kaltainen käsite, jossa jonkun on aina täytynyt luoda joku, ennen kuin tämä joku on voinut luoda jokun. See where I'm going at here? Siis, mikä antaa Jumalalle sellaisen aseman, että Häneen ei päde infiniitin regression käsite?
Tai muotoillaan kysymykseksi jonka miltei jokainen leikki-ikäinen on esittänyt: "No mistä Jumala sitte tuli?"
Aqua vitae kirjoitti:Olettaen, että olet se tieteellisesti maailmaa katsova ihminen joka ilmoitat olevasi, niin täytyy myöntää, että hieman ongelmia varmaan tulee tässä kohtaa.
MrKholr kirjoitti:[Elikkä olen käsittänyt asian näin, että Jumala on juurikin se "yliluonnollinen" asia, joka on ollut aina olemassa, jota kukaan ei ole luonut. Kuten tuossa aiemmin sanoin "Minun päähäni ei mitenkään mahdu se asia, että maailmankaikkeus olisi voinut syntyä tyhjästä, ilman jotain korkeampaa voimaa". Eli uskon johonkin yliluonnolliseen asioiden alullepanijaan.
Aqua vitae kirjoitti:Mikä tekee Jumalasta erilaisen verrattaen maailmankaikkeuteen?
Aqua vitae kirjoitti:Eli Jumala ei sitten tarvitse yliluonnollista alullepanijaa? Eli Jumala ei sitten tarvitse yliluonnollista alullepanijaa? Mikä tekee Jumalasta erilaisen verrattaen maailmankaikkeuteen?
Aqua vitae kirjoitti:Päähäsi ei kuulemma mahdu, että maailmankaikkeus voisi syntyä tyhjästä, mutta Jumalan ikuinen olemassaolo mahtuu?
MrKholr kirjoitti:Jumala ei tarvitse yliluonnollista alullepanijaa, vaan Jumala on itse se yliluonnollinen asia, joka on aina ollut olemassa ja se juuri tekee Jumalasta erilaisen verratttaen maailmankaikkeuteen.
Shakaali kirjoitti:MrKholr kirjoitti:Jumala ei tarvitse yliluonnollista alullepanijaa, vaan Jumala on itse se yliluonnollinen asia, joka on aina ollut olemassa ja se juuri tekee Jumalasta erilaisen verratttaen maailmankaikkeuteen.
Mutta jos jumala on ollut olemassa aina, niin miksei maailmankaikkeus voisi olla?
MrKholr kirjoitti:Shakaali kirjoitti:MrKholr kirjoitti:Jumala ei tarvitse yliluonnollista alullepanijaa, vaan Jumala on itse se yliluonnollinen asia, joka on aina ollut olemassa ja se juuri tekee Jumalasta erilaisen verratttaen maailmankaikkeuteen.
Mutta jos jumala on ollut olemassa aina, niin miksei maailmankaikkeus voisi olla?
En usko siihen, koska maailmankaikkeus, näin konkreettisena asiana, on täytynyt tulla jostain. En usko, että jotain on vain ollut olemassa aina, ellei se ole jotain korkeampaa, järjellä selittämätöntä ja yliluonnollista.
Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa