Jumalan olemassa olo

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi

Onko Jumala olemassa?

Varmasti
79
33%
Höpön höpön
92
39%
Nnggh...
66
28%
 
Ääniä yhteensä: 237

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja tuputhy » 20 Loka 2008, 21:42

Sorry, pääsi taas pikkuhiljaa ryöstäytymään. Sitä kun katsoo aina edellistä viestiä, eikä aina muista tarkistaa aihetta ennen vastaamista.. Kai se sitten jotain kautta Jumalaan kuitenkin liittyy, niinhän kaikki asiat lopulta. Ei ollut tarkoitus kirjoitella ohi aiheen tarkoituksella!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Jaarno » 20 Loka 2008, 21:45

Zrud kirjoitti:ohhoh... Mulle aina valitetaa kun elelen vaan minun "fantasia maailmassa" pelaan pelei, ja kiinnitän huomioo enemmin tuohon "fiktioon" kuin oikeaan elämään...
mutta itse en tällä hetkellä näe oikeassa elämässä mitään minkä vuoksi voisi elää.
Ainoa henkilö kenen vuoksi voisin kuolla on itseltäni saavuttamattomissa.
Enkä myöskään oman kädenkautta tuotettuun loppuun halua alentua.
Jos minulla ei olisi tätä fantasiamaailmaani...
en olisi varmaan edes enää elossa :- /
ei sitä muuten jaksaisi....
Jotai vikaa minun nupissa on... ja muiden ihmisten vuorovaikutus ja tarpeet
vain pahentavat oloani... tahtoisin katkaista kaikki siteeni kaikkiin ihmisiin. Muuttaa jonnekkin keskelle ei mitään. Elää yksin. Siten saisin rauhan...
ja sen takia olen alkanu kallistumaan tuohon "isomman tahon apuun" vaikka sitä ei oikeasti olisikaan... ajatus siitä... mielikuva... että on jokin suurempi taho kuin me saastaiset, mitättömät ihmiset... siihen on kai pakko alkaa turvautumaan... si eitä muuten täälä kai kauaa jaksaisi olla...


Tässä näen uskon tarkoituksen. Ihmiset jotka uskovat saavat siitä toivoa ja uskoa siihen että on parempaakin kuin tämä paska.

Ja en kyllä todellakaan näe mitään pahaa tuossa "fantasiamaailmassa" mutta toivoisin kyllä että oppisit näkemään elämän hyvätkin puolet etkä vain olettaisi automaattisesti että kaikki muut ihmiset saavat sinun olosi vain pahemmaksi.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Loka 2008, 21:54

olen vain tullut siihen tulokseen... että sanotaan nyt näin pää piirteittäin...
elän vaistojen varassa ja annan virran kuljettaa... ja haluaisin uskoa että joku tuola jossain kuljettaa minua siinä virrassa... olen niin sanotusti kadottanut elämän halun... mutta niinkuin aijemmin sanoin... en halua tehdä sitä oman käden kautta... sen sijaan odotan ja katson miten missä ja milloin se tapahtuu. elämä on niin paljon helpompaa kun vain päästät irti....

Ja.... sekin on että en näe tässä elämässä mitään hyvää...
kaunista kyllä löytyy... ja sekin on luonto... siihen se sitten jääkin....
"If you want to save someone... save your self"
Feel the LOVE

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja viltsu » 21 Loka 2008, 18:52

En itse ainakaan kiistä jumalan olemassa oloa. Itse olen kristitty mutta en mitenkään kovin harras.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Laamanni
Alieni
Viestit: 113
Liittynyt: 21 Loka 2008, 18:08
Paikkakunta: Hamina

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Laamanni » 21 Loka 2008, 18:54

"Ngghhh..."

En usko, ennenkuin näen. Tosin on monessa arjen tapauksessa ollut "Jumala pelissä", olen kerran saannut rukoukseni toteen.

E: Juu, olen mennyt rukoilemaan. Täytyyhän sitä kokeilla. Ja normaaliahan se on(?) :)
Naapurin poika ajeli pyörällä ohi juuri tarpeeksi sumuisesti näkyen kameralle = Laitan sen YouTubeen ja saan kaikki uskomaan että hallitus kusettaa meitä.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Loka 2008, 19:01

ite en oo rukoillu monii vuosiin...
ja oha sitä itekki miettiny et tietyis tapauksissa ois pitäny käydä pahemmi ku kävi...

esim...

1. olin noin 10v. kävelin aamulla koululle... oli aika roima sumu syys aamuna...
niin zädäm joku vatipää teinixxor tuli viritetyn PVn kanssa jotai 80 km/h ainaki ja jysäytti suoraa mua päi... ja ainut asia mitä kävi oli pieni murtuma jalassa.... siis tod pien...

2. en tie olisinko ollu jokuu 12-14v ehk... olin kauppareissulla perheen kans. ukko ajo. ite olin pelkääjän penkillä... ja joku vatipää tuli kolmion takaa suoraa meidä etee. rysäytettii ainaki 50 km/h sen auton kylkee... ite siis olin etupenkillä.... ja ei ollu turvavyötä....
JA !!! en ees liikkunu penkillä eteepäi... pikkase vaa nytkähdin.... vaikka ku maalais järkee käyttää nii mu ois pitäny melkei lentää siit... tuulilasiin... mut taas oli joku tuntematn juttu mukana...
Feel the LOVE

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 21 Loka 2008, 19:11

Zrud kirjoitti:ite en oo rukoillu monii vuosiin...
ja oha sitä itekki miettiny et tietyis tapauksissa ois pitäny käydä pahemmi ku kävi...

esim...

1. olin noin 10v. kävelin aamulla koululle... oli aika roima sumu syys aamuna...
niin zädäm joku vatipää teinixxor tuli viritetyn PVn kanssa jotai 80 km/h ainaki ja jysäytti suoraa mua päi... ja ainut asia mitä kävi oli pieni murtuma jalassa.... siis tod pien...

2. en tie olisinko ollu jokuu 12-14v ehk... olin kauppareissulla perheen kans. ukko ajo. ite olin pelkääjän penkillä... ja joku vatipää tuli kolmion takaa suoraa meidä etee. rysäytettii ainaki 50 km/h sen auton kylkee... ite siis olin etupenkillä.... ja ei ollu turvavyötä....
JA !!! en ees liikkunu penkillä eteepäi... pikkase vaa nytkähdin.... vaikka ku maalais järkee käyttää nii mu ois pitäny melkei lentää siit... tuulilasiin... mut taas oli joku tuntematn juttu mukana...

Aikamoista kolmoispilkun raiskausta
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 21 Loka 2008, 20:55

jumala, ollakko vai eikö olla, siinä vasta pulma=?
Ja oma mielipiteeni on : etten osaa valita...
Vaihtelee kai päivän mukaan : joskus uskon, joskus en :angel:
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Loka 2008, 21:06

Korvapuikko kirjoitti:
Zrud kirjoitti:ite en oo rukoillu monii vuosiin...
ja oha sitä itekki miettiny et tietyis tapauksissa ois pitäny käydä pahemmi ku kävi...

esim...

1. olin noin 10v. kävelin aamulla koululle... oli aika roima sumu syys aamuna...
niin zädäm joku vatipää teinixxor tuli viritetyn PVn kanssa jotai 80 km/h ainaki ja jysäytti suoraa mua päi... ja ainut asia mitä kävi oli pieni murtuma jalassa.... siis tod pien...

2. en tie olisinko ollu jokuu 12-14v ehk... olin kauppareissulla perheen kans. ukko ajo. ite olin pelkääjän penkillä... ja joku vatipää tuli kolmion takaa suoraa meidä etee. rysäytettii ainaki 50 km/h sen auton kylkee... ite siis olin etupenkillä.... ja ei ollu turvavyötä....
JA !!! en ees liikkunu penkillä eteepäi... pikkase vaa nytkähdin.... vaikka ku maalais järkee käyttää nii mu ois pitäny melkei lentää siit... tuulilasiin... mut taas oli joku tuntematn juttu mukana...

Aikamoista kolmoispilkun raiskausta


:D no toi oli kyllä nin syvällinen ja hieno kommentti etto voisin sun kuninan nähen nostaa hattua.....
Feel the LOVE

Avatar
-Lucifer-
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 13:04

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja -Lucifer- » 28 Loka 2008, 19:33

Kyllä uskon 100%. Tuntuu kuin olisin lähiaikoina valaistunut kun en ennen osannut valita. Välillä uskoin vällillä taas en.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Jaarno » 28 Loka 2008, 21:51

Temesseus kirjoitti:Mitenköhän Jumala tässä tapauksessa määritellään? Katsokaas kun on olemassa lukematon määrä erilaisia Jumalia.

Mutta, en ainakaan voi hyväksyä Jumalan olemassaoloa sellaisena kuin Raamatussa väitetään. Niin ristiriitainen tapaus kyseessä. Toisaalta en voi sulkea pois sitä mahdollisuutta, että jokin yliluonnollinen olisi aiheuttanut alkuräjähdyksen tai muuten tehnyt maailmaa.


Itse ainakin olen ymmärtänyt että kristinuskon jumalaa nimitetään Jumalana. Elikkäs isolla alkukirjaimella. Jos jotain "randomi" jumalaa taas meinaa niin pienellä alkukirjaimella.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja tuputhy » 29 Loka 2008, 01:07

Jos Jumala on luonut meidät, niin mehän tässä niitä yliluonnollisia ollaan, jos kerran Jumalaa ei ole olemassakaan!
Niin, on monenlaisia "jumalia" kaikissa kulttuureissa, mutta kaikille yhteistä on se, että se katsotaan korkeammaksi voimaksi.
Onko sillä sitten mitään väliä, millä tavoin kyseistä voimaa kutsutaan?
Jalat maassa, pää pilvissä

WM_

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja WM_ » 29 Loka 2008, 08:18

Ja oli kyse mistä tahansa jumalasta, sen nimi kirjoitetaan isolla jos se aloittaa lauseen. Eli mitä tahansa korkeampaa.

Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 30 Loka 2008, 15:30

Itse en ateistina uskoa mihinkään jumaliin tai muuhunkaan yliluonnolliseen. Tiede on kyllä antanut joka asiaan pätevämpiä vastauksia. Kummasti kaikki ihmeet sun muut ovat myös vähentyneet, kun tiede alkoi kehittyä.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Zrud » 30 Loka 2008, 18:19

ei se iha tollee mee :D ihmeet ei hävinny mihinkää... niille vaan löytyi looginen vastaus tieteen takia... joten onko ihmeitä koskaan ollutkaan ?
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Jaarno » 09 Marras 2008, 21:44

Mistä voimme tietää ovatko ihmeet lisääntyneet vai vähentyneet? Meidän tietoisuus näistä ihmeistä riippuu ihan siitä kerrotaanko meille niistä.

Avatar
Tintti
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Loka 2008, 21:58

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Tintti » 14 Marras 2008, 13:08

Uskon Jumalaan. En usko kylläkään läheskään kaikke raamatun tapahtumia ja sun muita mitä siellä kerrotaan. Esim: Jumala loi ihmisen. Jos se on tieteellisestikkin todettu :)

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 19 Marras 2008, 12:38

voi hyvä luoja! en olisi ikinä tätä uskonut, mutta olen palannut uskoon...
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

metele
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Marras 2008, 12:10

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja metele » 19 Marras 2008, 13:07

JD Matthew kirjoitti:voi hyvä luoja! en olisi ikinä tätä uskonut, mutta olen palannut uskoon...


good for you, no miten on? mihin uskot?

tää on vähän outo kysymys että "uskotko Jumalaan tai uskotko sieluun" koska onko loppujen lopuksi muuta vaihtoehtoa olemassa. se osa ihmisestä joka on puhdasta biologiaa tai teknologiaa (kummin nyt haluaakin asian nähdä) se on nykytieteen valossa selitettävissä, ja se muu osa jää yli — sen täytyy olla jotain energiaa jolle en nyt tosta noin parempaakaan nimitystä keksi.. kuin Jumala tai sielu.

sit kaikki schaisse mitä noista asioista on kirjoitettu ja kerrottu, unohtakaa kaikki se..

vähän sama asia kuin sanoisi, uskotko ufoihin. no uskoahan se on pakko kun ne lentää eikä niitä tunnistakaan, ja sit joku selittää että uskotko tähän ufoon tai tohon ufoon ja tulin takaisin tähän ufoon uskomaan. tai uskotko siihen joulupukkiin tai siihen joulupukkiin..

kyllä Jumala on olemassa mut se on kyllä "ihan pikkasen" väärin ymmärretty.
Viimeksi muokannut metele, 19 Marras 2008, 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

metele
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Marras 2008, 12:10

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja metele » 19 Marras 2008, 13:08

Tintti kirjoitti:Uskon Jumalaan. En usko kylläkään läheskään kaikke raamatun tapahtumia ja sun muita mitä siellä kerrotaan. Esim: Jumala loi ihmisen. Jos se on tieteellisestikkin todettu :)


no siitä on hyvä lähtä että jättää sen opuksen ihan kertakaikkiaan lukematta :lol:


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron